IVF deel 4 Alweer!

Meiden,
Is ie dan! Ivf deel 4 jeetje wat gaat dat snel he.
Owja Rhi; Hoe gaat het met de vorderingen van ons plannetje?? ??? Ik hoop goed! Spreek je  ;D
Angela

Hai allemaal!

ff gauw een reaktie vanuit het wisselvallige Zutphen (tjees zo heb je sneeuw zo regen zo zon).
Nan; zolang het telkens een klein beetje bloed is is dat niet zo erg hoor. Als het donker is dan is het meestal ‘oud bloed’ van de vorige menstruatie daarom is het ook altijd zo dat dit bv niet telt als eerste dag van je nieuwe cyclus. En als het bij een drupje helderroog blijf is het meestal rond de tijd van je cyclus dat je baarmoedermond heel goed doorbloed is (toch ook ene goed teken) en je daardoor heel snel kleine adertjes beschadigt. Houd het in de gaten en houd desnoods in je agenda bij wanneer die bloedinkjes zijn zodat je misschien de relatie kunt leggen met je cyclus?
Succes alvast en houd die goeie kriebels vast!

Angela; ik heb van mijn mannetje FP gekregen en we gaan deze vanavond samen op de laptop zetten en dan aan de slag! Zodra ik daar meer over weet gaan we afspreken hoe we het willen hebben, hoe het eruit moet komen te zien en wie er allemaal mee gaan/willen doen! Daar PB ik je dan nog wel ff over ok? Maar het komt zeker weten goed!

:)Meisjes!

Wat gezellig deel 4 alweer!Bedacht me vandaag dat ik volgende week mijn mestruatie moet krijgen en dan weer met de tabletten mag beginnen ;DIk zie het wel zal wel weer mega over tijd zijn!
Ik zou eigenlijk gaan skieen met manlief en dochter maar ik blijf lekker thuis! Wil mijn paardjes niet weer alleen laten!
En dames!!!Tadaaa tadaaaa ik schilder zo af en toe en over een paar weken heb ik een heuse expositie!
Dus daar ben ik druk mee!

Moon hoe is het met jou? En Sam?

En Rhi , ik verheug me echt op onze website!

Liefs van mij ;D

Hoi meiden,
er wordt toch heel wat afgekletst hier zeg nu alweer deel 4 dat gaat hard!!!
Hee Chantalle wat schilder je zoal???Wel creatief zeg!!!
En hoe gaat het verder hier???
Groetjes Urs :wink:

Goedemorgen meiden,

Chantalle, wat leuk dat je lekker aan het schilderen bent, net zoals de vraag van Urs stel ik dezelfde vraag ;D! Misschien wordt je wel beroemd als je je kunst laat exposeren 8). Een soort van Rembrand van Rhijn!!

Met mij gaat het nog steeds goed, kindje(s) zitten er nog steeds in! Minder kwaaltjes en veel leuke reakties op onze site! Zo hartverwarmend allemaal! Gisteravond kwam mijn buurvrouw (in haar duster) snel bij ons aan om een rompertje af te geven lief hé! Zij heeft van begin af aan met ons mee geleefd. Han en ik genieten nog steeds!
24 maart hebben wij onze 2e echo, dan kunnen wij echt zien of er 1 of 2 kindjes in zitten.

Meiden, van mij mogen jullie weer starten hoor met de behandeling! Jullie moeten gewoon ook zwanger worden!

Voor degene die in ons gastenboek hebben geschreven; heel erg bedankt en heel erg lief van jullie! Dat doet ons echt goed hoor! Alle berichtjes gaan wij echt uitprinten voor in het plakboek.

Veel liefs,
Monique :smiley:

;DHallo!

Ik schilder eigenlijk wat in me opkomt ! Soms op vraag van mensen maar nooit schilder ik iets over van een foto ofzo!
Eigenlijk schilder ik dat wat in me opkomt , mijn eigen paarden of mijn veulentje dat schilder ik wel! Verder is het vrij abstract en moet je er een beetje je fantasie bij gebruiken!
Moon ben je weer aan het werk of stop je???

En Annie hoe is het met jou?

Urs begin jij binnenkort aan een behandeling???

Suc6 iedereen!

Liefs van mij :wink:

Haaaai,

alweer dinsdag laatste weekje voor ik naar het CWI moet, nu ja ik ga wel al ergens deze week hoor. Hoe eerder hoe beter, maar ik had er afgelopen week totaal geen zin aan.

Urs deeltje 4 zeggen we later van; wauw das lang geleden! ;D Zolang het uiteindelijk voor ons allemaal maar vervangen mag worden door 'IVF zwangere mutsen deel xxx ’ .

Moon; jippie de 24e alweer! Hoe doen ze dat met verdere controles? Blijf je bij de gyn of wordt het een combi van gyn en VK?

Chan; dat kan afleiden dat schilderen zeg. Al moet ik bekennen als ik met sommige crea dingen bezig ben (en das niet vaak hoor) dan gaan mijn gedachten alle kanten op. Meestal ben ik vooral crea met het huis opnieuw inrichten, de hele boel omgooien, en dan komt Daan thuis en staat ie weer raar te kijken grijns.
Over een week alweer verwacht, wauw de tijd gaat soms wel snel zeg. Hier heb ik geen idee, de vorige keer heb ik extra lang deca gebruikt dus ik zou niet weten wanneer ik het kan verwachten. Ik denk dat het wel even kan duren. Daarbij verlies ik telkens nog oud bloed welliswaar erg weinig maar voor mij wel een teken dat de rust nog niet is weergekeert. Ik denk ook niet dat we eerder dan mei zouden kunnen beginnen. Als alles zich aan de ‘regeltjes’ houdt zou ik 12 maart weer ongesteld moeten worden, dan is het wachten tot ik 12 april weer ongesteld wordt, dan zou ik mogen bellen of we zouden kunnen starten, en mocht dat kunnen dan is het op dag 21 starten met Deca en de maanden hebben nooit 33 dagen dus dat wordt in mei. Ik denk dus niet dat ik met iemand tegelijk opga ditmaal. Lang leve het hele lange protocol he. Eerst maar eens 7 maart afwachten.

Rhi, thx. voor de uitleg. Hoewel ik ook al enige tijd rondloop in dit hele zwangerwordengedoe heb ik soms nog wel eens van die dingen waarvan ik denk…hmmm, wa’s da nou :wink:

Monique, fijn voor je dat je je goed voelt. Leuk he, al die aandacht en die lieve dingen die mensen doen :slight_smile:

Wouw Chantalle, wat gaaf dat je je werk kan showen! Heb je een website ofzo met je werken erop? Ben heel benieuwd.

Hier gaat alles verder z’n gangetje. Sommigen van jullie weten misschien al wel dat ik bij een alternatieve geneesmevrouw ben. Volgens haar gaat het steeds beter met me en gelukkig voel ik dat ook aan de rust in mijn lijf. Zij kon voelen dat mijn eierstokken niet hun werk deden maar na een aantal energetische behandelingen en zelf de “bovenkamer” opruimen, blijkbaar nu weer wel! Jippie. Ik voel me goed en rustig. Hopelijk ook dinsdag haha, voor ik weer in tranen uitbarst bij de gyn… ::slight_smile:

Nog 7 daagjes!

Liefs,
Nannie

He Rhi,

zag dat we tegelijk hadden gepost. Wellicht gaan wij een keer samen op ??? 10 maart is mijn NOD. En wie weet wat de gyn te vertellen heeft (of ga ik nu te snel in mijn hoofd) :wink:

Knuffie van mij

Hai Nan,

jaha tegelijk gepost! Hahaha, maar om ook ff weer wat te kriebelen (ja zo gaan mijn aantal posts wel omhoog 8) ) je lijf bedenkt elke keer wel weer nieuwe verrassingen voor je hoor. De ene keer leuke de andere keer sta je met je handen in het haar. Het blijft natuur en dus kan iedere maand weer anders verlopen. Ik merk het nu dubbel aan mijn lijf want je zou denken dat als je strak staat van de hormonen je lijf alles volgens het boekje zou doen. Nou echt niet hoor, ook dan is het telkens anders. Dus niet te lang je hoofd over breken, maar een agenda kan een super hulpstukje zijn want je kent de gyns die willen alles weten ;), hoe onbenullig het ook lijkt,

Echt wel fijn dat alles zo goed verloopt bij je ‘externe hulp’. Die rust in je hoofd is heerlijk, ik zit er zelf ook sterk aan te denken om weer met het 1 of het ander te beginnen, maar in Zutphen is de keus nogal beperkt. Beetje yoga of Reiki en de antroposofische artsen ook in overvloed maar kan me niet iets bedenken waar ik me helemaal super bij zou voelen. Heb een tijdje zitten denken aan voetreflexologie maar daarvoor zou ik het beste dan naar Deventer of Apeldoorn gaan en das ook weer een klere-eind weg. En heb nu eenmaal geen auto en rijbewijs. Nu ja er komt vanzelf wel wat op mijn weg nietwaar? Dat is toch de beste manier; dat die methode jou vind en niet andersom.
Hihihi wie weet Nan beginnen we toch tegelijk aan het een of het ander! Ik hoop wel heel erg dat je gyn niet gaat treuzelen maar een aanpakker/doorpakker is! Jij bent er klaar voor dus laten ze daar maar eens fijn in meegaan!
Jij nog 7 daagjes ik nog 14 maar wel met nog van alles voor de boeg dus ik hoop dat de dagen lekker snel gaan!

Liefs R

Chantalle,nee ik ga niet met een behandeling starten,ik heb 5 jaar geleden 2 xIUI gedaan en 1xIVF en daaruit is Donney geboren,die nu alweer 3,5 jaar is.Ik kom hier omdat ik met jullie meeleef en weet hoe het is om IVF te doen. :-*

Angela,er wordt hier flink geduimd voor jullie hoor,ook voor alle andere meiden natuurlijk!!!
Liefs van Urs :wink:

hoi meiden,

paar daagjes niet gereageerd ik lig samen met de beebies ziek in bed… heb de griep en behoorlijk ook.
of ik denk behoorlijk hahaha ben namelijk nooit ziek ik denk dat het zeker meer dan 5 jr geleden is dat ik ziek in bed heb gelegen ( niet de ellende v/d punctie gerekend )

verder gaat het met de beebies goed denk ik, volgende week donderdag (3mrt) 1ste echo… eindelijk even naar binnen gluren hoe het ervoor staat.
het kan me allemaal niet snel genoeg gaan…

Chantalle, gaaf dat je schilderd kunnen we binnenkort wat zien op internet?

moon, leuke site zal binnenkort even reactie op geven!

voor alle meiden succes en sterkte de komende tijd.

Marianne, hoe gaat het nu???

liefs sam

sam sorry ik ben je helemaal vergeten te feliciteren met je zwangerschap.

ik heb mijn hoofd er niet echt bij.het spijt me dat ik niet zo vaak meer eageer,maar ik lees de verhalen wel hoor.
ik zit zelf alleen in een zeer zware dip of overspannen dat ik het op het ogenblik gewoon niet meer weet.ik zit vast.
dus mijn excusses voor evt verlate reacties.

groetjes annie

annue,

geeft toch helemaal niets!
ik hoop voor je dat je je snel weer wat beter voelt meid,
neem rustig de tijd.

denk aan je

liefs sam

Hallo meiden,

Hier is ikke weer ;D!
Weinig nieuws te melden, Rhi jij vroeg of ik bij de gyn blijf of misschien een combi van vk!
De regel in Nederland is dat wanneer je op een medische manier zwanger bent geraakt altijd bij de gyn onder controle blijft. Zeker wanneer het een meerling wordt! Thuis bevallen is ook uit den boze! Dit vertelde de gyn mij in Leiden. Ik mag wel naar de gyn hier in Purmerend. Sterker nog; heb al een afspraak in Purmerend voor 30 maart en krijg dan meteen een afspraak voor een nekplooimeting. Is wel lekker hoor, eindelijk dichtbij naar het ziekenhuis.

Chantalle, jij vroeg of ik alweer aan het werk was! Jazeker, direct na de 2 ww en na een positieve test. Ik werk voorlopig gewoon fulltime, na de bevalling wil ik 24 uur gaan werken.
Doordat Han onregelmatige diensten heeft kan hij ook vaak op de kleine passen terwijl ik aan het werk ben. Maarrrrr zover is het nog niet hoor! Eerst maar flink zwangeren.

Annie, meis, ik wens je veel sterkte, het is allemaal ff teveel voor je! Probeer alles eerst op een rijtje te zetten, je kan altijd met 1 van ons praten hé!

Meiden, wat gaat dat lang duren voordat jullie opnieuw mogen starten met die lange protocol! Ik besef nu des te meer dat ik verder een gezonde lichaam heb met een zeer regelmatige cyclus!
Ik leef nu al met jullie mee!!!

Veel liefs,
Moon

Goedemorgen weer allemaal!!

Eerst even een vraagje:
Monique, had jij ook van jezelf al een regelmatige cyclus?
En heeft iemand van jullie nog een ander traject gevolgd voordat IVF voorgesteld werd?

Gisteravond ben ik met m’n mams heerlijk naar Tineke Schouten geweest. Lekker veel gelachen en een gezellig avondje gehad.

tot straks!

liefs,
Nannie

Hoi nannientje!
Wat leuk joh met je moeder naar Tineke Schouten. Gezellig ffe wat afleiding. Je vroeg of iemand voordat de ivf voorgesteld werd een ander traject gevolgt heeft. Ik niet, omdat de oorzaak bij mij ligt. Maar vaak hoor je wel dat ze eerst met iui beginnen voordat ze over gaan op ivf ik geloof uit mijn hoofd dat Moon dat heeft gehad. Of heb jij dat ook al gehad?

Annie; Naar om te horen dat je niet lekker in je vel zit meis, misschien heeft het ook deels met de hormonen (clomid) te maken. Ik hoop dat je snel weer de oude Annie bent.

Met mij alles okeej. Volgende week donderdag evaluatie dus eigenlijk heel weinig te melden, ben er helmaal niet bezig nu, waarschijnlijk omdat ik toch nog moet wachten tot ik weer ga beginnen. Ik heb ook een heel regelmatige cyclus moon, maar ik moet het lange protocol doen dus vandaar en ik heb mezelf de rust gegeven, die heb ik lichamelijk echt wel nodig.

Nou meiden spreek jullie weer.
X Angela :-*

Hey allemaal,

Sam wat lekker bijna echotijd! Vind vooral ook voor de heren de echo’s erg leuk die weten maar half wat er allemaal gaande is in vrouwenlichamen. Op naar de eerste foto van de beeb(s)!

Moon tjee mijn gyn gaf aan dat wanneer er bij ons een zwangerschap volgt en het zou er bv 1 worden (geen extra risico) dan ben ik vrij om te gaan en te staan waar ik wil. Bijzonder zeg, de regeltjes zijn dus niet overal hetzelfde. Ach het boeit ook niet waar de bevalling is als alles maar goed gaat! En bij de gyn krijg je toch vaak wat meer echo’s ;D.

Nan hier waren er geen andere opties. We hebben bv geen vijandig baarmoederslijm voor zover we weten en omdat mijn eileiders zo potdicht zitten hebben andere behandelingen helemaal geen nut helaas. Dus alleen IVF was een optie. Maar vaak als er geen directe indicatie is voor IVF kan er nog 6 x IUI gedaan worden. Eerste 3 keer in de natuurlijke cyclus en dan 3 x met bv wat Puregon en Pregnyl om meer controle over de cyclus te hebben. Vaak wordt pas als dat niet is gelukt overgegaan op IVF en dan noemen de artsen het ook onverklaarbare onvruchtbaarheid. En er zijn zelfs ziekenhuizen die tot 9 x IUI willen doen. Ook daar zijn de regeltjes dus niet overal gelijk. Ik weet niet wat jullie verder aan testen hebben gehad (op de chromosomen na dan) zoals bv samenlevingstest? Het kan zelfs zijn dat er bv na zaadonderzoek voorgesteld wordt om te gaan voor KI met gewassen zaad om zo de sterkste zaadjes eruit te filteren. Opties te over en het ligt vooral aan de gyn wat ze gaan doen. Hoop dat je er wat aan hebt. En fijn dat Tineke een succes was, geen buikpijn van het lachen overgehouden? 8)

Angela whaa dus jij hebt zelf geregeld dat alles wat langer uitgesteld wordt. Oef moet er niet aan denken. Alhoewel ik zal wel moeten want de afgelopen 2 keren mochten we praktisch gelijk starten en die mazzel zullen we denk ik niet weer hebben. Dus ik stel me er maar op in dat we de volgende ronde misschien zelfs niet eens mogen starten. Dan kan het alleen maar meevallen als het wel zo is. We zitten nl met een wachtlijst en het is telkens een verrassing hoeveel zich er die week aanmelden om te starten. Ik wacht het maar weer af, maar eerlijk gezegt zou ik het wel prettig vinden om weer gelijk te kunnen starten, ik heb nu nog de relatieve rust dat ik veel thuis ben en niet hoef te werken. Misschien is dat wel net wat we nodig hebben.

Ow en ik heb FP nu op de laptop dus mannetje en ik gaan daar eens aan knutselen. Hij heeft me ook al uitgelegt dat het helaas niet te voorkomen is dat er zo nu en dan zaken langs elkaar heen lopen met updaten. Dat komt omdat degene die als laatste update al het gewijzigde van de vorige zou kunnen overschrijven. Das wel erg jammer en vergt iets meer georganiseer.

Hallo

Bij ons is er geen oorzaak gevonden naar allerlei onderzoeken te hebben gehad zelfs een kijkoperatie werd er eerst 6 iui’s voor gesteld allemaal met extra hormonen, helaas geen succes. Nu dus op voor ivf, stiekem denk ik soms wel dat het gewoon niet meer gaat gebeuren duurt nu al zo lang bijna 3 jaar. Maar goed we wachten af en hopen en hopen…
Toch ga ik verder met mijn leven en zie wel wat er komt…

Groet Tans

Rhian, thx voor je uitleg! Zou wel leuk zijn als we saampjes op zouden gaan he…we stammen saampjes uit de predictor-tijd ;)… Leuk trouwens, jullie eigen website, ben heel benieuwd!!

Tot nu toe zijn onze onderzoeken beperkt gebleven tot chromosomen, stolling, afweersysteem enz en een HSG.
Verder hebben ze nog niets (willen) onderzocht omdat men zoiets had van: We zijn al eens zwanger geraakt dus zou het nu ook moeten lukken ::slight_smile: Duh alsof iemand in 3 jaar tijd niet iets kan gaan mankeren, toch?
Zelf heb ik een regelmatige cyclus van 26-27 dagen (uitzonderlijk 28 dagen) dus dat zit wel goed volgens gyn. Eitjes heb ik ook, die zijn ontdekt tijdens de controle-echo’s en ook het baarmoederslijmvlies zag er toen goed uit.

Ik weet het dus soms ook niet meer hoor na 3 jaar. Het zou gewoon fijn zijn als een aantal dingen konden worden uitgesloten. Maargoed, nog maar 6 daagjes!!!

doei!!
Nannie