IUI deel 9

Hai Maria dank je wel meis ik gebruik ovu testen en die zijn tot nu toe neg geweest maar dat kan misschien ook clearbleu en die moet eigenlijk 4 uur zijn staat er op … maar ik heb eerder gedaan na een pos bloedtest dan was mijn ovu test ook + en dan minder dan 4 uur …

Ik hoop dus echt dat mijn ei niet geweest is of de iui dan door gaat ligt aan een eitje of die gaat groeien

normaal gaat bij mij ook sneller maar ja we zien wel waneer heb je een echo weer op zaterdag kan dat ??

@Natasha: vreselijk… ik heb geen idee hoe het zit met die hormonen en toestanden want heb (tot nu toe) enkel pregnyl moeten spuiten

hier namen ze bloed, kijken hoe groot ei is en buiten één keer is de IUI altijd op dag 10 geweest

(gelukkig heb ik net zoals maria77 een korte cyclus, nu ja wat ben je met een korte cyclus als het allemaal niet lukt…)

Mie nee klopt het is gewoon onwijs balen als je lang bezig bent zeker met iui jullie snappen me vast wel :slight_smile:

Ik hoop vrijdag toch goed nieuws te hebben en anders hoor ik het wel

ik gebruik nu 5 maanden puregon waarvan nu de 2de IUI zou zijn ik heb maar 1 pregnyl hoeven te gebruiken en dat was met de eerste keer puregon gebruik verder een eigen eisprong gehad met milde bij stimulatie echter had vorige maand wel de dosis omhoog gemoeten voor meerdere eitjes ( foutje ) ?

Ik ga het vrijdag wel even kortsluiten dat dit niet echt werkt zo op deze manier vorige maand 1 ei had meer moeten zijn en deze keer gaat het raar , ik hoop dat we samen even goed kunnen overleggen en dingen kunnen bespreken . er is veel onrust en teleurstelling zo

Jeetje natascha wat een domper zo ik hoop voor je dat je zaterdag toch nog goed nieuws krijgt.

Ik heb vandaag de eerste echo gehad op tweede ongesteldheidsdag om te kijken hoe het eruit zag, helaas niet goed er waren nog blaasjes achtergebleven van 22 mm. Moest eerst bloed prikken om te kijken of die nog wat deden morgen vroeg word ik gebeld of ik deze ronde nog mee kan doen… anders maand vakantie want lab is dicht.

Maria ok dus best nog wel snel… mijn zoontje was de eerste keer gelijk raak maar dat kan een toevalstreffer zijn…

Succes morgen Natascha! Ik duim dat er een groot ei zit :thumbup: :thumbup:

Ja, IUI gaat bij ons in het weekend gelukkig door. Wel een zomerstop binnenkort, maar we gaan toch op vakantie dus dat komt weer goed uit.

Davina ow das ook lekker balen dan ik hoop dat je toch nog wat mag doen hoor :frowning: is niks zo anders he :frowning:

maria dat is wel positief dat in weekend door gaat :slight_smile: hier alleen op zaterdag zondag niet we zijn benieuwd :slight_smile:

he Natasha, hoe was de echo vandaag?

viel het een beetje mee, Natascha?

hier ondertussen een dagje in het ziekenhuis gelegen voor kijkoperatie… ik weet niet of ik het goed of slecht moet vinden maar alles is in orde

ik bedoel maar, de dokter zei zelf dat ze het raar vond dat we nog niet zwanger waren omdat alles in orde is…

als er niet iets is, kunnen ze ons ook niet verder helpen

we mogen kiezen, verder doen met IUI of een stapje verder…

is het niet zo dat IVF veel belastender is voor je lichaam?

He Mie, hoe lang zijn jullie al bezig dan om zwanger te worden?

Ik heb destijds ook na alle onderzoeken ook nog een kijkoperatie gehad om te kijken of daar nog een oorzaak te vinden was. Kwam dus niks uit. Daarna kregen we groen licht voor IUI. Waarom meteen IVF als er niks uit komt? :think: Ik heb altijd van mijn gynaecologen begrepen dat de groep ‘zonder duidelijke oorzaak’ de beste kansen heeft om met IUI alsnog zwanger te raken…Mijn gyn vindt het nogal bijzonder dat ik nu voor de derde kom. Volgens hem worden de meesten uit onze groep alsnog spontaan zwanger…

Hai dames

ja sorry was gister ook druk :frowning: heb te horen gekregen dat mijn zoontje van bijna 6 klassiek autisme heeft dus ben een beetje van slag :frowning:

De echo was goed en bloed ook eitjes zijn geslonken en 1 ei is door gegroeid en zal gaan springen . maar we doen geen IUI deze keer omdat het op zondag valt en omdat het maar 1 ei is en dat vinden ze zonde van de IUI. We mogen nu zelf klussen en dan erna gelijk beginnen met 75 puregon :slight_smile:

Hai Mie hoe gaat het nu met je heb je nog pijn ? gelukkig is alles in orde weet je al welke stap je gaat doen ??

Maria ik vind ook dat ze te snel naar ivf gaan met een onbegrepen fertiliteit best jammer want ik vind dat de IUI onbeperkt zou moeten zijn …

Tjee Natascha kan me voorstellen dat je hoofd vooral bij je zoontje staat nu. Zijn er veel gedragsproblemen? Ik wist verder niet dat je al een kindje had. Is je zoontje destijds ook mbv iUI geboren?

Ik heb vanmiddag de echo gehad en er waren 3 eitjes aan één eierstok aan het groeien, de grootste geloof ik 14mm. Links nog niks maar er mag nu ook niks meer bijkomen aan follikels anders gaat de boel niet door. Ik heb zelf voorgesteld om mijn dosering van 100 naar 75 te verlagen. De arts twijfelde, wilde me eigenlijk op 100 houden. Maar liever één ei dan geen ei :mrgreen: Ik had toch al zo’n voorgevoel dat het dalijk weer teveel zou worden. Maandag terug nu.

:-*

Ha Maria,

3 eitjes wow das niet niks ik hoop dat het er niet meer worden idd dat zou echt zonde van deze ronde zijn natuurlijk … Morgen dus weer spannend :slight_smile:

Ik heb meer kinderen :slight_smile: hij is de ena jongste

Nee de oudste is spontaan en de andere doormiddel met gebruik van clomid zonder iui .

IuI en spuiten is voor mij allemaal niet dit jaar .

Liefs

Hey dames, hoe is het hier? Ik heb vanmorgen weer een echo gehad en nu 3 grote follikels van elk 20mm doorsnede. Dus op de grens van wel/niet doorgaan, maar wij gaan er helemaal voor :slight_smile: Woensdag de IUI…

Natascha hoe gaat het nu bij jou?

3 Jeetje je durt het aan maria ik zal voor je duimen morgen!!

Hier vrijdag begonnen met 50 puregon en nu donderdag de eerste echo ik ben benieuwd heel anders als clomid… hoe vaak en snel moest jullie terugkomen?

Hé Davina, ja stoer he :mrgreen: haha…de oudste is er ook één van drie hoor, dus ik moet nog zien.

Spannend hoor, de eerste keer puregon dus? Voor mij ook deze ronde. Ik moest op dag 3 komen (dus voordat ik 's avonds zou gaan spuiten), toen dag 8 (grootste was toen 14mm) en dag 10. IUI is op dag 12 morgen. Volgens mij de vorige keren ook zoiets. Vooral de eerste ronde spannend natuurlijk om te zien hoe je lichaam reageert op de dosering. Ik duim voor je! Waar leggen ze bij jullie de grens dan voor de IUI? Bij ons bij 2-3. Ik vind het altijd lastig want ik heb bij de jongste ook regelmatig één follikel gehad en dan heb ik het gevoel van ‘ik kan net zo goed niks spuiten’. Dan heb ik er ook één :think:

Natasha, hoe is het met je?

Goedemorgen ,

Maria de IUI is goed gegaan mooi nu op wachtbankje …

Davina hier ook van de 50 naar de 75 en op dag 7 komen maar ik ga nu sneller meestal paar keer gehad dat ik al eerder een rijp ei had.

Hier gaat het wel Maandag mijn ei gehad met veel buikpijn weer hij is volop benut :slight_smile: nu maar hopen dat het is gelukt en anders op naar de volgende ronde

Twee al op het wachtbankje… spannend ik duim ik ben benieuwd morgen als er bij mij wat beweging in is…

Hier zondag de terugplaatsing op dag 12 nu was die 19 mm, heb er 1 ( heb alleen iets stoms gedaan teveel puregon gespoten vandaag :oops: ) hoop niet dat het consequenties heeft…

Hey Davina, moest je nog puregon spuiten dan vandaag? Ik moet altijd 2 dagen voor de IUI 's avonds pregnyl spuiten, dus geen puregon ofzo meer. Hoeveel heb je gespoten?

Ik heb geen idee, maar wellicht toch nog een extra follikel :think: ? Of je ei eerder gaat springen weet ik niet maar je zou voor de zekerheid dan nog een ovulatietest kunnen doen…Hoewel als je pregnyl spuit dit ook weinig nut heeft. Als je twijflt bellen zou ik zeggen…

Hier ondertussen in de wachtfase. Veel last gehad van mijn eisprong en eigenlijk pas vandaag heb ik geen pijn meer.

Ik had 100 gespoten ipv 50, en avonds om tien uur pregnyl en vanmiddag om twaalf uur de iui. Ging wel snel moest nu na zwolle omdat ons eigen ziekenhuis dicht is in het weekend. Nu op het wachtbankje Maria en Natascha hoelang moeten jullie nog wachten?