IUI deel 9

Beterschap Nathascha!!! Niet fijn die keelpijn :?

Het klopt dat vrouwen boven een bepaalde leeftijd, die krijgen 2 embryo’s teruggeplaatst! Zo zie je maar weer een andere arts voor een keer kan geen kwaad :wink: Duim voor je hoor!!!

Hier alweer 17 weken, gaat best snel nu hihi. Ben vreselijk moe weer, slaap weer slecht, lig uren wakker snachts. En verder last van de andere nodige kwaaltjes. Als het met de kleine maar goed gaat :wink: Merk dat ik nu ook wel op ben hoor, met werken erbij. Krijg nu ook last van mijn rug. Mijn buik groeit al lekker!

Hoop voor je dat het nu wel raak mag zijn! Hou je ons hier op de hoogte? :-*

Hai Kleppie ,

Nee idd nu maar hopen dat er dan ook 2 gaan groeien :slight_smile: Me keelpijn is minder en gaat de goede kant op met mijn oren ook weer :slight_smile: dan worden me ogen vanzelf rustiger ook en minder draaierig ( kapote evenwichts orgaan )

ja je doet het voor de kleine uk he ik weet het :slight_smile: ik kan alleen maar zeggen i hoop dat ik deze dingen nog een keertje mag mee maken … geniet er van meid de tijd gaat zo snel :frowning:

en ik hou je zeker op de hoogte :-*

Ik schrijf even mee hier :slight_smile:

Natascha, ik wil je veel succes wensen; is dit je 2e IUI ronde? Weet je al meer wanneer de inseminatie kan plaatsvinden?

Wij gaan deze ronde ook meedoen. Wilden vorige maand al starten maar er zat een grote cyste op mijn eierstok waardoor ik de ronde moest overslaan. Vandaag bleek mijn uitgangsecho goed, dus ik ben begonnen met de Puregon. Spannend :mrgreen: :-*

Hai Maria welkom :slight_smile:

mooi dat de cyste weg is en je weer aan de slag mag

hoeveel puregon spuit jij ? ik zit nu op de 75 :slight_smile:

De Fm vandaag was op zich goed BM slijm 15 mm en 3 eitjes van 2x 12 mm en 1x 14 mm heb sinds gister ook buikpijn heb bloed geprikt en morgen ook ze denkt woensdag mijn eisprong en of de iui moet zo ie zo woensdag terug komen hier spannend dus :slight_smile:

liefs

Hey Natascha

Hoeveelste dag zit je nu dan?

Ik weet nog niks behalve dat de cyste weg is. Spuit nu 100 IE/dag en zaterdag opnieuw echo. Ik heb geen idee wat betreft de dosis. Voorheen gebruikte ik clomid, en bij de jongste Gonal. Ze zijn in het ziekenhuis nu helemaal over op Puregon dus dit is een ‘gok’. Ik vind het zelf een hoge dosis en de vorige keer zat ik de eerste ronde direct op overstimulatie. Ik moet het dus nog zien, maar het zou me niet verbazen als ik teveel krijg en de boel alsnog moet worden afgeblazen… :think:

Ik zag je berichten eerder, heb jij ook al IVF gedaan?

hai hai ik heb nog geen ivf gedaan maar had daar wel getikt dacht dat ik dit forum zat hahahah

ik zit nu op cd 13 en zit op de 75 eenheden zat op de 50 :slight_smile: clomid werkt niet echt bij me meer dus vandaar de puregon samen met de metformine ik heb pcos en ja ben een oudje dus het zal erg moeizaam gaan denk hahahaha

wat bedoel je met overstimulatie ? bedoel me meer als 3 eitjes voor de IUI ?

ja is echt zonde he als ze dan afblazen al die dure medicatie voor niks :frowning:

Hoezo ben je een ‘oudje’? Sorry maar ik ben wellicht niet up to date :oops: . Hoe lang ben je al bezig nu dan?

Overstimulatie betekende vorige keer bij mij meer dan 3 ja. Zeker balen. Ik heb een voorgevoel maar hopelijk onterecht. We gaan het zaterdag zien.

Ik ga heel hard voor je duimen meid! :-*

Ik kom eventjes mee piepen…

Het is al een tijd geleden dat ik hier nog op het forum geweest ben

dit omdat we nu een jaartje bezig zijn, 4 IUI’s achter de rug hebben en nog altijd niets…

ik hoop hier gelijkgestemde te vinden om een keer te kunnen babbelen zonder dat mensen je veroordelen of geweldige tips denken te geven…

Hallo Mie

waarom krijg je IUI na een jaar (is naar mijn weten niet ‘standaard’)?

Waar zit je nu in je cyclus?

Heel veel succes! Ik duim mee!

Hahaha geeft niet maar ik ben 40 dus al oud zeggen ze :p. hou moed he meid wie weet gaat deze keer wel door er zal echt wel een goede dosis zijn waar op je reageert … al hoewel lichaam elke maand weer anders kan reageren .

Hai mie piep maar lekker mee :slight_smile:

waarom zit jij in de mmm ? is er een rede waarom je IUI krijgt ???

is er dan een verschil tussen België en Nederland?

hier is IUI de eerste stap als je naar fertiliteitskliniek gaat…

net ongesteld geworden… :frowning:

he mie :frowning: IK weet niet of er verschil is hier gaat het denk ik per persoon anders . Eerst onderzoek kijken wat er eventueel aan de hand is en dan een behandeling daar op vaststelen . dan de iui en dan de ivf of iui moet geen zin hebben in zeer slecht zaad e.d

Hallo hier ook weer iemand in de mmm. Ben 9 maanden geleden moeder geworden van een zoontje dmv iui en 6 jaar geleden van een dochter spontaan. Deze maand beginnen door middel van spuiten van puregon iemand daar ervaring mee?

Oh jammer Mie :frowning:

Hier is het vaak zo dat er na een jaar ‘proberen’ orienterend onderzoek wordt gedaan (bij vrouwen bloed, echo enzo) en bij mannen zaadonderzoek. Als alles normaal blijkt is (en er geen hoge leeftijd oid speelt) is het meestal zo dat er nog een tijd (jaar ofzo) wordt gekeken of het dan nog niet lukt. Tenzij natuurlijk een oorzaak gevonden wordt, dan is er eerder reden voor medisch ingrijpen.

Bij ons is er nooit iets uit de onderzoeken gekomen. We hebben voordat we’met IUI mochten starten denk ik 3,5jr geprobeerd.

Hallo Davina, ik spuit ook Puregon. Succes gewenst!

Hallo Maria mag iuk vragen hoeveel iui s je hebt gehad voor je zwangerschappen? Ik blijk in de overgang tezijn en dus zelf geen hormonen aan te maken van daar het spuiten, moeten jullie vaak op controle komen?

Goedemorgen ik spuit ook puregon ik zit nu op 75 eenheden ik heb zo één derde fm hoop echt dat nu goed zal zijn ha ha

Hier geen overgang maar pcos

:twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: Ik ben mega boos niet een beetje maar veel

denken jullie met me mee ??

10 juni spotting

11 juni rood verlies erna weg en spotting bruin

12 juni spotting bruin

13 juni eerste ongi dag redelijk bloedverlies

14 ongi veel stosels

15 juni bloedverlies niet mege veel meer

16 juni weinig bloedverlies bijna einde ongi

17 juni spotting middag alles weg .

17 juni begin puregon 50 eenheden dag 5 als ik dan goed zit ?

21 juni Fm bm slijm 8.5 mm en grootste ei 8.5 en een paar kleintjes

zondag wat rekspijm gehad niet veel en buikpijn snachts ook niet heel erg maar toch dacht toch eisprong ? smorgens was weg normaal heb ik langer last … dosis verhoogd naar 75 puregon ik zou optijd zijn maandag

25 juni 2de FM Bm slijm 15 mm en 3 eitjes 2x 12 mm en 1x 14 mm

• bloedprikken

26 juni bloedprikken

27 juni vandaag BM slijm 18,5 mm 4 follikels 17.5 mm 2x 16 mm en 1 van 11 mm LH stijgt niet geen eisprong in zicht ?

Nu moet ik doorpsuiten maar mag stoppen … en dan vrijdag terug weer echo en bloedprikken en kijken of ik dan idd een ei heb gehad … en als ik ei heb gehad dan word alles afgeblazen en krijg ik wat anders dan is deze ronde verkeken en is er dus een fout gemaakt … waarom luisteren ze niet naar me !!!

sorry maar ik baal echt ik ben al best lang bezig doe alles en dan weer dit :frowning:

ik ben emo best goed van slag :cry:

Natascha ik kan me goed voorstellen dat je baalt, maar ik vind het niet raar dat ze je nog weg sturen. Eitjes springen meestal pas als ze rond de 20 mm zijn en groeien maar 1 a 2 mm per dag. Ik denk dus niet dat je de 21e al een eisprong hebt gehad, want toen waren je follikels pas 8,5 mm. Hormonen kunnen rare dingen met je doen meis en je allerlei dingen laten voelen. Verder zijn ze nu bezig met het zoeken naar de voor jou juiste hoeveelheid medicatie. Dat kost soms tijd en dat is heel frustrerend, maar dat doen ze echt niet expres. Een dikke :hug: :hug: voor jou (die kun je nu wel gebruiken) en ik hoop dat het deze ronde toch nog goedkomt.

Hai elle , dank je wel voor je reactie

de 21ste zeker geen ei maar ik ben maandag ook geweest 2de FM 25ste en toen waren ze iets groter en ik heb die avond nacht wel buikpijn gehad niet zo heel erg maar toch en smorgens was weg en normaal duurd die pijn wel langer kunnen ze ook eerder springen dan 18 mm ?? Mijn LH en Oestradiol blijft ook laag tot nu toe heb ik begrepen . enige wat ze me zei dat ze er niks van begreep waarom de LH e.d nietr stijgt ze gaat vrijdag weer prikken en een echo en ook progesteron kijken denk ik .

Tjee Natascha wat balen :frowning: . Ik vind het moeilijk om er iets zinnigs over te zeggen. Bij mij waren follikels altijd wel boven de 20mm als ik de pregnyl moest spuiten. Ik ben er altijd vanuit gegaan dat ze eerder niet springen :oops: Vrijdag dus een echo weer? En als ze niet gesprongen zijn gaat de IUI wel door neem ik aan? Ik duim heel hard voor je :hug: Verder: gebruik je ovulatietesten?

Davina, bij de oudste was het de 2e IUI raak. Bij de jongste was ik de 3e IUI zwanger, maar dit werd een missed abortion. Erna weer verder gegaan en toen de 2e keer (5e dus eigenlijk). Ik moest (vond ik zelf) altijd vaak voor de echocontrole. Mijn cyclus is vrij kort en meestal had ik al rond dag 10 de IUI. Ik weet nu nog niet of dit weer zo is. Ik heb maandag de eerste uitgangsecho gehad en er waren alleen nog kleine eitjes te zien. Zaterdag moet ik weer.