IUI deel 9

waarom is iui maar 6x dan en niet meerdere keren ??

Er is blijkbaar ooit bepaald dat na 6x een niet geslaagde poging de kans dat het wel gaat werken klein is. Daarna ga je dan over naar ivf of icsi.

Het is officieel maar 6 keer maar als je bv lang moet wachten op de volgende stap dan doen ze er nog een paar extra of als je ervoor kiest om geen IVF te doen dan heb je kans dat ze nog 6 keer doen. Het ligt er dus maar net aan in welk ziekenhuis je loopt en hoe de behandelingen gaan. Wij kiezen ervoor om hierna doorgestuurd te worden voor IVF.

oke wat vaag want sommige paren (oudere) hebben meer tijd nodig dan 6x dacht eens te lezen dat iemand meer had gehad was volgens mij niet hier gelezen … dacht ik zo ik met mij leeftijd heb wel dubbele nodig heb ik begrepen al zegt mijn ferti arts weer van niet … dat ik toch elke maar evenveel kans maak als 4 jaar geleden pfffffffffffff

soms word je echt heel verward van alles

Je wordt meestal wel doorgestuurd voor IVF of ICSI, ze laten je niet eeuwig IUI doen omdat de andere meer slagingskans hebben.

Meiden allemaal een dikke knuffel voor jullie. Ik hoop dat iui voor jullie allemaal het oh zo gewenste effect mag hebben! :pray: :-*

owwwww oke ik denk dat ivf of die andere voor ons niet haalbaar is leeftijd helaas :frowning: en las ook dat je geen of weinig overgewicht mag hebben dus dan maar hopen dat ze de iui langer doen dan voor ons .

Ik zit te wachten of de laatste IUI heeft geholpen, nog een klein weekje.

We hebben op 29 februari een afspraak staan met de gyn om ons door te verwijzen voor IVF. Ik hoop dat het niet nodig is en ze op die dag een echo kan maken :pray:

Hoe gaat het met de rest die nog bezig zijn met IUI??

NOu hier slecht nieuws eigenlijk :frowning: dus weet niet of het door gaat namelijk :evil:

@Nathascha wrote:

NOu hier slecht nieuws eigenlijk :frowning: dus weet niet of het door gaat namelijk :evil:

Hoezo??? Of wil je het niet vertellen?

Ja wel hoor :slight_smile:

de afgelopen proef opwerking is niet ja goed gegaan :frowning: van de 60 miljoen zaadjes 30% bewegelijk 30 miljoen was voor zijn leeftijd voldoende heeft dus dubbele aantal zei ze me en dat het dan maar 30 % bewegelijk maakte niet echt uit want hij had dubbele aantal.

na proef opwerking weer zelfde zaad alleen 1 miljoen over voor iui en das te weinig zei ze me maar ik lees overal en na gebeld hebben met lab daar dat 1 miljoen voldoende is .

maar we waren wel vergeten te melden van aspirine gebruik en dat die ziek was geweest en we zaten net krap op de tijd dus misschien dat het wat uitmaakt als we volgende week vers afleveren . ( we hopen maar )

hoe is het met jouw ?? denk je dat gelukt is deze keer ?? ik hoop het voor je xx

Poeh dat is vervelend. Als ik het goed begrijp had je de eerste keer wel genoeg zaadjes maar niet veel bewegelijk. En de tweede keer teweinig zaadjes? Of was het voor en na opwekking?? Hoelang zat er tussen de productie en het afleveren??

Ik heb ook even gekeken wat ze bij ons zeggen: IUI is alleen zinvol als

er na bewerking meer dan 1 miljoen beweeglijke zaadcellen zijn overgebleven.

Dus ik neem aan dat je met 1 miljoen gewoon IUI kan doen?

Vragen ze bij jullie niet of hij in de afgelopen 3 maanden ziek is geweest? Dat is een standaard vraag bij ons.

Ik heb echt geen idee, ik kan mijn lichaam niet meer vertouwen. De ene keer voel je niets, dan weer van alles en het is nog nooit gelukt. Ik wacht dus maar rustig af. Ik hoop het wel want dan hoeven we de volgende stap niet te nemen.

Gelukkig heb ik genoeg afleiding. Druk op mijn werk en over iets meer dan 7 weken krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis, daar ben ik al druk voor aan het plannen en regelen.

Wanneer mag je weer naar het ziekenhuis?

de eerste keer was zonder opwerking en de 2de keet met opwerking .

nee ze vroegen eigenlijk niks en nu dus deze keer wel dus ik denk dat het wel uitmaakt .

ook kom ik verschillende tijden tegen ene ziekenhuis binnen een half uur hier binnen een uur en we zaten echt op een uur scheelde 5 min .ofzo zou dat uitmaken ?

1 mil is lijkt me idd genoeg om iui te doen nu maar hopen dat ze ook wenst mee te werken want waarom ze der eigen mim niet mee telt weet ik niet

nog maar 5 dagen :slight_smile: ik hoop voor je hoor :slight_smile:

27 febr hoor ik meer :slight_smile:

Helaas ben ik vanmorgen vroeg weer ongi geworden :cry:

Ik heb direct het ziekenhuis gebeld of de afspraak misschien vervroegd kon worden, heb geen zin om nu nog tot de 29ste te wachten. Mijn man had eigenlijk cursus vandaar dat we moesten wachten maar die is afgelast dus er was nu geen reden om te wachten.

We gaan nu as donderdag om 11.40 voor de doorverwijzing naar IVF. We moeten dan naar een ander ziekenhuis.

Zit nu op mijn werk maar wilde het toch even kwijt.

patriplex :frowning: he meid wat onwijs klote voor je :frowning: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:

Hallo dames,

ik heb eind 2011 eventjes met jullie meegeschreven omdat wij toen met IUI bezig waren. Heb op een gegeven moment een pauze ingelast.

Ik was bijna een week overtijd en heb vanavond een test gewaagd, duurde niet lang en ik had 2 hele dikke strepen op de test. Had het niet meer verwacht maar ben nu dus spontaan zwanger geraakt. Ben helemaal in de zevende hemel.

Ik hoop dat jullie ook heel snel aan de beurt zijn, gun het jullie van harte.

liefs,

Lisa

Ha liesje hoe gaat het met je ??

Hallo alle dames hier. Ik zal de komende tijd even mee spieken hier en misschien ook weer af en toe mee schrijven.

Wij gaan volgende week weer naar de gyn om te starten met IUI. Toch weer spannend hoewel we natuurlijk al ontzettend dankbaar zijn met onze 2 IUI kabouters :smiley:

Ik leef met jullie mee en wens jullie heel veel sterkte en succes

x :-*

HE MAria, wat een verrassing! Leuk zeg een 3e kindje. Ik hoop dat het snel lukt.

Hoi Krabje! Ik las in je onderschrift dat jullie een intensief traject in zijn gemoeten…tjee wat jammer allemaal. Ik hoop echt dat het snel raak is voor jullie :hug: