IUI deel 9

patriplex zo dan jeetje moeilijk hoor kans op meerling met 50 mg ??? tegen mij werd er gezegd met 150 per dag . dus weet nu ff niet :think: verwarrend .

is dat zeg hihihih maar goed dit is wat ze mijn hebben verteld mijn ferti arts .

Ik ben vandaag bij de ferti arts geweest heb wat leuk nieuws en minder leuk nieuws .

eerst het slechte dan maar :slight_smile: ik heb een pauze van 3 maanden verplicht gehad om mijn 12 kilo kwijt te raken ben ik ze eerder kwijt mag ik gelijk bellen :slight_smile: want daarna gaan we naar de volgende behandeling .

Het goede nieuws : ik heb nog een goede voorraad eitjes :slight_smile: en hub zijn zaad was goed 40 miljoen ipv 20 miljoen dus das dubbelen :slight_smile: maar beweeglijkheid was 30% en hoort op 50 zei ze me maar omdat zaad dubbel zo hoog is heft dat weer op :slight_smile: dus dat is goed nieuws :slight_smile: laatste maand clomid deze keer en dan hoop ik heel snel op mijn bmi van 35 te zitten en dan nog ga ik verder met afvallen hihihi nog even en dan gaan we naar de volgende stap al heb ik dat wel in eigen handen :slight_smile: :oops:

hoop natuurlijk wel deze maand zwanger te worden en of de volgende maanden maar of er een ei komt weet ik niet …

wel heb ik van de arts nu metformine gekregen als ondersteuning om af te vallen ( is een middel voor diabetes patiënten ) en dat schijnt te helpen met pcos en overgewicht ook :slight_smile:

dus dames duimen jullie dat ik snel en hard afval voor de volgende behandeling kan starten :slight_smile:

liefs tassie

Vanmorgen de 2e iui gehad met een geweldig resultaat vh sperma, 36 milj. Per 0,5 ml en de beweeglijkheid was 90%. In het lab mochten we het zaad onder de microscoop bekijken, het krieoelde echt vd zaadjes, kriskras door elkaar. Echt leuk om te zien.

wow das mooi zeg :slight_smile: duimen dat goed gaat nu :slight_smile:

hai dames ff goed nieuws brengen :slight_smile:

stond vanmorgen op de weegschaal en was dus 3 kilo kwijt ruim daar ben ik heel erg blij mee nu nog 9.8 kilo te gaan voor mijn behandeling :slight_smile:

en hoop natuurlijk daarna nog veel verder te zakken hihihi

fijn weekend ondanks de regen

@Patripiex wrote:

Hoe hebben jullie tegen het gebruik van hormonen aangekeken icm de verhoogde kans op meerlingen en de risico’s daarvan??

ik heb nooit geen hormonen gehad om dezelfde reden

ik kreeg tussen de 3de en 4de poging een HSG, een baarmoederfoto, dan kijken ze of alles toegankelijk is en spuiten op die manier je eileiders door

vaak hoor je dat je dan extra vruchtbaar bent na de tijd, dat was bij ons ook het geval :inlove:

misschien een optie, je zou het kunnen vragen?

natacha goed bezig :clap: :dance:

alle dames succes en sterkte met de wachtweken :-* :-*

Hoe is het met de dames op het wachtbankje.

Ik heb er momenteel te weinig tijd voor om er bij stil te staan of deze poging wel of niet gelukt is.

Gisterochtend het bericht gehad dat mijn schoonvader is overleden.

Hij kon alles niet meer aan en was te trots om hulp te zoeken en zag geen andere uitweg meer dan zijn leven te beeindigen. We zijn allemaal zeer verdrietig maar respecteren zijn keuze.

Lieve schoonpapa, we hopen dat je de rust gevonden hebt die je zocht.

Voor altijd in onze gedachten.

:kaars: :kaars:

Liesje gecondoleerd met je schoonvader. Wat vervelend dat hij geen andere uitweg meer kon vinden, deze uitweg doet de familie zo ontzettend veel verdriet :hug: :hug:

Kan me voorstellen dat je er nu even niet aan denkt, je hebt hele andere dingen aan je hoofd. Sterkte ermee.

Wij hebben het deze ronde zelf gedaan, was weer leuk :mrgreen:

Het is toch anders als je er geen rekening mee hoeft te houden met de dag dat je naar het ziekenhuis moet :wink:

We hebben wel besloten om de volgende ronde de hormonen te gebruiken. We willen gewoon zeker weten dat we er alles aan hebben gedaan.

Schaap ik heb al een keer een HSG gehad en dat had helaas geen resultaat.

liesje gecondoleerd met je verlies :frowning: ik hoop dat hij op een betere plek is en rust heeft .

hier ook in de klus periode en nog 2 dagen dan is me weeg moment weer spannend :slight_smile:

Meiden willen jullie flink voor me duimen!!!

Het is nu dag 27 en ik ben nog niet ongi, het kan natuurlijk best nog komen vandaag maar ik ben het laatste half jaar heel stipt geweest.

Deze ronde hebben we zelf geklust :pray:

ik heb wel vrijdag alvast Clomid gehaald, we hebben besloten om het toch te proberen met, wie weet is het net het extra zetje wat we nodig hebben. Ik hoop dat ik het voor niets heb gehaald.

Ga nu weer snel aan het werk, ik laat vanavond nog wel weten of er al wat is.

Helaas ben ik net ongesteld geworden :cry:

Had goede hoop maar helaas :cry:

Heb nu geen zin meer om me aan te kleden voor mijn werk, wil gewoon onder de dekens kruipen.

Hoe is het met de rest???

Jammer patripiex, had het zo voor je gehoopt.

Ik ben vorige week ook ongesteld geworden, 12 dagen na de IUI en moet eerlijk zeggen door het verlies van mijn schoonvader heb ik er niet eens moeite mee gehad. Inmiddels ook weer begonnen met prikken en moet morgen voor een echo naar het ziekenhuis.

Jammer Liesje dat het bij jullie ook niet was gelukt. Hoe is het nu met je, kan me voorstellen met het verlies van je schoonvader dat je gedachten wel even ergens anders waren?

Ik ben vandaag begonnen met het slikken van 50 mg Clomid.

@Patripiex wrote:

Helaas ben ik net ongesteld geworden :cry:

Had goede hoop maar helaas :cry:

Heb nu geen zin meer om me aan te kleden voor mijn werk, wil gewoon onder de dekens kruipen.

Hoe is het met de rest???

:hug: :hug: :hug:

liesje voor jou ook :hug: :hug: :hug:

hallo meide zie ook dat het hier nog niet goed gaat :frowning:

hier net zo alleen het afvallen gaat wel erg goed nog even en dan kan ik de ferti arts bellen en denk dat we dan wel iui gaan doen maar met welke hormonen weet ik niet …

de behandeling met gaatjes prikken in je eileider of stok komt iemand dat bekend voor ?? ik zie dat niet zo zitten ivm met litteken weefsel e,d wie weet daar iets meer van ??

tot snel :slight_smile: enne ik hoop dat iedereen snel zwanger mag worden :wink:

Natascha, wat gaat het goed met afvallen zeg! Ga zo door.

Zegt me niets, gaatjes prikken in je eileider pf stok. Wat is daar de functie van?

Ik heb gister weer een IUI gehad, had 2 eitjes en wederom een goede zaadscore van vriendlief.

Ben wat grieperig al een paar dagen, hopen dat het geen invloed op de IUI heeft. We zullen zien over een dag of 14.

Liesje dank je wel , dat weet ik dus niet ik dacht dat ze zo iets zei maar kan der ook niks over vinden :think: :think: wil eerlijk gezegt geen gekke dingen ook hahahaha

Natascha Bedoel jij niet de LEO-behandeling? Daarbij worden cystes/teveel eiblaasjes op je eierstok weggebrand, als je PCOS hebt. Dit gebeurt via een kijk-operatie. Ik heb er zelf geen ervaring mee, in ons ziekenhuis doen ze dat niet. Maar ik heb er wel eens over gelezen. Het schijnt soms wel te werken.

Jippie oke misschien dat wel is daar geen litteken weefsel groei dan ??

nou zie dat ook niet echt leuk zitten ik g een google wat het precies is wil eigenlijk wel goed op de hoogte zijn dank je Jippie

ja ik denk dat ze dat bedoelde en ik heb gelezen dat er grote kans is op litteken weefsel dat kan ik dus niet er bij hebben aangezien ik eds heb :frowning: dus die optie komt zeker nu te vervallen dan weet ik daar in iedergeval al antwoord op :slight_smile:

nog 4 weken en dan hoop ik echt op gewicht te zijn en dan ben ik mega benieuwd naar de volgende behandeling en ik denk zelf iui daar had ze het ook over :slight_smile: alleen weet ik niet met welke medicatie dan heb nu 6 maanden clomid gehad 150 mg laatste 2 maanden nu een stop tot op gewicht .

ben gister begonnen met mijn nieuwe cyclus ik hoop dat ik deze maand een ei van mijn zelf mag krijgen :slight_smile:

groetjessssss

Goedenavond meiden.

Mag ik met jullie mee kletsen?

Ik zal me even voorstellen, ben 36 jaar, getrouwd en een zoontje van 2,5 jaar. We hebben een akkerbouwbedrijf en ik ben fulltime moeder.

Vorig jaar maart is de Mirena verwijderd en ook allemaal al onderzoeken gehad (niks gevonden), maar na een MA en 2 vmk’s nu met onze 2e gestimuleerde IUI bezig.

Morgen heb ik mijn 2e FM, woensdag had ik links 1 follikel van 12 mm en 1 kleintje en rechts had ik 1 van 11 mm. Ook moet ik deze ronde ovulatietesten gebruiken. Ik spuit vanaf dag 5 75 IE Puregon.

De 1e IUI had ik op CD 10 1 follikel van 16 mm en op CD 11 moest ik 's avonds 5000 IE Pregnyl spuiten. Anderhalve dag later had ik op CD 13 de IUI. 9 dagen na IUI ben ik al ongesteld geworden en was mijn cycluslengte dus maar 21 dagen. Nu is het vermoeden dat mijn eisprong sneller is geweest dan verwacht en vandaar dat ik nu dus combinatie met ovulatietesten en FM heb.

Ik geloof dat jullie zo wel een beetje weten hoe en wat en anders mogen jullie gerust vragen.

Ik hoop in ieder geval dat ik vanaf nu zo wat mee kan gaan kletsen en desnoods met wat extra vragen aan jullie persoonlijk jullie wat kan leren kennen.

Iedereen in ieder geval veel succes!!!

Groetjes, Lyanna.