IUI deel 9

Nou mijn klachten waren een illusie, ben vanmorgen ongesteld geworden :frowning: .

Morgen weer beginnen met prikken, moet nu meteen met 75 puregon starten.

Oh, nee Liesje :hug: :hug: ik had het zo gehoopt…

Moet je dan meteen weer gaan prikken, dat is best snel vanaf dag 2??

Ik moet idd prikken vanaf dag 2, is denk ik in elk ziekenhuis anders, want ik hoor meestal dat men op dag 3 moet beginnen. Morgen ook meteen bellen met het ziekenhuis voor een follikelmeting op dag 8 terwijl de meeste ziekenhuizen vanaf dag 10 een meting doen.

fijne zondag

Het zal inderdaad in elk ziekenhuis wel anders zijn.

Jij ook nog een fijne zondag gewenst, hopelijk is het de volgende ronde wel raak :pray:

liesje ow nee :frowning: op naar de volgende ronde . hou hoop he xxxx

Liesje :hug: :hug: :hug:

Liesje :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:

Hier een emo :frowning:

vandaag bruinverlies en krampen dus mijn ongi gaat doorkomen :frowning: nee ben niet zwanger vanmorgen nog test gedaan en was neg .

heb een flinke jank bui gehad en voel me ook nu nog niet echt goed .

baal zo dat ik weer aan die rot pillen moet :frowning:

had vandaag ferti gesproken een andere als normaal en die was niet aardig :frowning: ben blij als ik volgende week me eigen ferti arts kan spreken .

zaad van me manneke is goed ze heeft niet geegd hoeveel alleen dat het goed was.

en ja dat weignie slijm was geen probleem … maar ja waarom kaarten ze het dan wel aan eerst … ben daar nog niet klaar mee en dat ga ik zeggen ook !

heb er geen goed gevoel bij dat het nog gaat lukken zit er zelf over te denken om maar te stoppen ben denk ik te oud of mijn lichaam wilt niet meer :frowning: ben ook te zwaar natuurlijk . momenteel dus geen hoop en moed

sorry voor mijn ego bericht

liefs tas

:hug: :hug: Nathascha :hug: :hug:

Kan even niet op je bericht reageren, doe ik later even.

Ik ben namelijk ook een beetje erg emo want ik ben vanmiddag ongesteld geworden :cry:

Zit al de hele avond op de bank te hangen, heb een zak chips leeggegeten en zit flink sjagerijnig te zijn.

Ga nu mijn bed opzoeken en in de armen van mijn man mezelf in slaap huilen denk ik.

Ben bang om aan de hormonen te gaan, wilde zo graag dat dat niet nodig zou zijn :cry: .

Natascha en patripiex voor jullie allebei een dikke :hug:

patripiex kan me voorstellen dat je opziet tegen hormonen, maar misschien valt het allemaal wel reuze mee (mij wel in elk geval). Misschien geven ze net dat zetje aan je lichaam wat het nodig heeft om wel zwanger te worden en dan is het toch wel erg de moeite waard?

@Elle wrote:

Natascha en patripiex voor jullie allebei een dikke :hug:

patripiex kan me voorstellen dat je opziet tegen hormonen, maar misschien valt het allemaal wel reuze mee (mij wel in elk geval). Misschien geven ze net dat zetje aan je lichaam wat het nodig heeft om wel zwanger te worden en dan is het toch wel erg de moeite waard?

Thanks Elle. Weet je ik zie op tegen de hormonen omdat je van veel mensen negatieve verhalen hoort dat je er anders door wordt enzo. Kan me niet voorstellen dat dat echt zo is, maar daar ben ik bang voor. Heb lang bij een psycholoog gelopen ivm een zware depressie die ik heb gehad en ben bang dat door de hormonen er misschien weer iets geopend gaat worden van de deuren die ik heb gesloten. Snap je??

Rare gedachten misschien maar zo voelt het op dit moment. Denk dat ik morgen misschien maar ga bellen en weer eens een afspraak bij haar ga maken, voel me nu niet echt lekker en heb net al gehuild op de wc (ben op mijn werk). Het zit me dit keer heel erg hoog.

Ga me nu maar op mijn werk storten en hopen dat de dag snel voorbij is en ik me weer op de bank kan storten bij mijn man in zijn armen :cry: .

@Patripiex wrote:

Thanks Elle. Weet je ik zie op tegen de hormonen omdat je van veel mensen negatieve verhalen hoort dat je er anders door wordt enzo. Kan me niet voorstellen dat dat echt zo is, maar daar ben ik bang voor. Heb lang bij een psycholoog gelopen ivm een zware depressie die ik heb gehad en ben bang dat door de hormonen er misschien weer iets geopend gaat worden van de deuren die ik heb gesloten. Snap je??

Rare gedachten misschien maar zo voelt het op dit moment. Denk dat ik morgen misschien maar ga bellen en weer eens een afspraak bij haar ga maken, voel me nu niet echt lekker en heb net al gehuild op de wc (ben op mijn werk). Het zit me dit keer heel erg hoog.

Ga me nu maar op mijn werk storten en hopen dat de dag snel voorbij is en ik me weer op de bank kan storten bij mijn man in zijn armen :cry: .

Kan ik me goed voorstellen hoor. Bespreek dit met de gyn! Je hoeft namelijk niet meteen met zware stimulatie te beginnen (dat je elke dag moet prikken). Ik begon met 5 dagen clomid (laagste dosering, 50 mg, 1 per dag), waar ik persoonlijk helemaal geen bijwerkingen van heb gehad. Daarna 1 keer een injectie met Pregnyl en ook daar helemaal geen bijwerkingen van gehad. Dat is natuurlijk per persoon verschillend, maar als je gyn op de hoogte is van je verleden, dan kan t misschien extra in de gaten worden gehouden hoe jij op de hormonen reageert. En onthoud altijd: jij hebt altijd de controle, want als jij iets niet wilt/prettig vindt, kun je er altijd mee stoppen.

Dikke :hug: voor nu.

@Elle wrote:

Kan ik me goed voorstellen hoor. Bespreek dit met de gyn! Je hoeft namelijk niet meteen met zware stimulatie te beginnen (dat je elke dag moet prikken). Ik begon met 5 dagen clomid (laagste dosering, 50 mg, 1 per dag), waar ik persoonlijk helemaal geen bijwerkingen van heb gehad. Daarna 1 keer een injectie met Pregnyl en ook daar helemaal geen bijwerkingen van gehad. Dat is natuurlijk per persoon verschillend, maar als je gyn op de hoogte is van je verleden, dan kan t misschien extra in de gaten worden gehouden hoe jij op de hormonen reageert. En onthoud altijd: jij hebt altijd de controle, want als jij iets niet wilt/prettig vindt, kun je er altijd mee stoppen.

Dikke :hug: voor nu.

Bedankt Elle, dat heeft me even goed gedaan :slight_smile: , had het vanmiddag al gelezen maar kon op mijn werk niet meer reageren.

Ik heb zeker zelf de controle, maar als je iets heel graag wilt kan je soms net iets te ver gaan :? .

Ik ga het zeker even aangeven bij de gyn. Heb geen idee wat ze wil gaan doen nu en hoe mijn lichaam erop gaat reageren. We hebben 6 oktober een afspraak staan dus nog een weekje wachten.

Gelukkig heb jij geen last gehad van bijwerkingen en heb je het niet vaak nodig gehad.

Hoe voel je je trouwens? Je bent al bijna aan het aftellen :mrgreen:

@Nathascha wrote:

Hier een emo :frowning:

vandaag bruinverlies en krampen dus mijn ongi gaat doorkomen :frowning: nee ben niet zwanger vanmorgen nog test gedaan en was neg .

heb een flinke jank bui gehad en voel me ook nu nog niet echt goed .

baal zo dat ik weer aan die rot pillen moet :frowning:

had vandaag ferti gesproken een andere als normaal en die was niet aardig :frowning: ben blij als ik volgende week me eigen ferti arts kan spreken .

zaad van me manneke is goed ze heeft niet geegd hoeveel alleen dat het goed was.

en ja dat weignie slijm was geen probleem … maar ja waarom kaarten ze het dan wel aan eerst … ben daar nog niet klaar mee en dat ga ik zeggen ook !

heb er geen goed gevoel bij dat het nog gaat lukken zit er zelf over te denken om maar te stoppen ben denk ik te oud of mijn lichaam wilt niet meer :frowning: ben ook te zwaar natuurlijk . momenteel dus geen hoop en moed

sorry voor mijn ego bericht

liefs tas

Lieve Nathascha je moet niet denken om te stoppen hoor, het gaat ons allemaal wel een keer lukken daar moeten we hoop in houden :hug: :hug:

Hoe oud ben je dan als ik vragen mag, niet te oud om een kind te krijgen toch, dus zo moet je ook niet denken. En weet je wel hoeveel vrouwen er zwanger raken die ook een maatje te groot zijn en dat zegt nog niets hoor, ik heb maatje 36 en ook hier lukt het niet :wink:

Gewoon volgende week even met je eigen arts bellen dan weet je precies hoe het zit.

Heel veel knuffels :hug: en praat hier lekker van je af dat lucht op.

Hoe voel je je nu???

hai patriplex hoe is het nu met je ??

wat neem je nu voor hormonen ??

hier gaat het wel heb een flinke pijn in mijn hoofd.

tot vandaag geen bruin verlies meer gehad en vanmorgen was er weer wat en nu is het weer weg , wel af en toe nog steeds krampen die uren aan houden .

ik hoop nergens meer op , ik denk zelf dat niet goed is gegaan en dat het een vroege miskraam zal zijn of er is iets niet goed gegaan , ik heb zeker mijn ei gehad woensdag nacht meer als 2 weken terug .

hoop dat het snel goed door breekt zodat ik aan ronde 6 kan beginnen 150 mg clomid .

Lieve allemaal,

Na een tijd meeschrijven hier was ik alweer een tijdje bij de icsi groep aan het meeschrijven. Wilde jullie even hoop geven, want na de 1e icsi is het gelukt!! Ik heb 8x iui gehad, en erna over op icsi, en dat was dus de juiste stap. Hoe groot dat die stap ook lijkt, soms is het gewoon nodig. Er is dus altijd hoop, en houd die hoop. Ik ben het ook wel eens verloren hoor tijdens het traject!

Helaas is hier de spanning nog niet weg want eerst zien of het wel in de baarmoeder ligt, en dan hopen dat het hartje klopt…maar goed, dat zien we dan wel weer. Het kan in elk geval.

Heel veel sterkte!!

WAUW Babyenschede!!!

Dat is goed nieuws zeg!

Gefeliciteerd!!!

zo das goed nieuws zeg babyschede :slight_smile: gefeliciteerd

hier is mijn ongi vannacht doorgebroken met heftig bloedverlies en krampen ik had vanaf dinsdag niks meer tot gister toen 1x weer bruinverlies daarna niks wel wat krampen en toen vannacht dus werd wakker omdat ik wat voelde lopen ben dus 3 dagen te laat ongi geworden denk dat het toch raak is geweest en niet is goed gegaan :frowning:

maar ben wel blij he he ene kant kan ik door naar de volgende ronde ronde 6 met clomid we zijn nu 11 maanden bezig . pfffffffffff

ben gister zo lief verwend met een pandora armbanf van mannetje met een hart als bedel

maandag maar weer starten met de rommel en de bijwerkingen zal me weer een flinke week worden

liefs

Babyenschede, wat een goed nieuws maar nog wel even spannend. Wanneer weet je of het goed is?

Natascha, een :hug: voor jou. Hoe is het nu?

Partiplex, hoe was je bespreking?

Afgelopen maandag heb ik de 1e fm gehad omdat ze de groei wat snel vonden gaan ben ik dinsdag en gister weer opnieuw geweest. Rechts zat er gister een van ruim 15 mm en ruim 18 mm en links nog eentje van 11 mm. Gisteravond is de Pregnyl er in gegaan en morgen om 10.00 moeten we het zaad van vriendlief inleveren en dan om 11.15 de inseminatie. Spannend dus weer allemaal.

Spannend weer Liesje :pray:

Nathascha :hug:

Net terug van de bespreking. Ze gaf aan dat er 3 opties zijn.

1. een kijkoperatie om te kijken of alles goed zit
  2. Nog 3x IUI zonder hormonen
  3. Nog 3x IUI met gebruik van Clomid 50 mg op dag 3 t/m 7

We mogen zelf kijken wat we doen (heb een recept meegekregen), ze raadde de kijkoperatie af omdat er waarschijnlijk niets uitkomt en het risico op schade dan te groot zou zijn.

Zelf is ze een voorstander van IUI zonder hormonen omdat er niets mis is bij ons. Ze zegt dat de Clomid maar 2% kans toevoegd en de kans op meerlingen wel veel groter is met alle risico’s van dien.

Deze ronde gaan we zoiezo overslaan, we proberen het zelf maar de volgende ronde moeten we hebben gekozen.

Optie 1 valt af, dat wil ik niet. Ik neig zelf naar optie 3 maar mijn man naar optie 2 omdat hij geen troep in mijn lijf wilt hebben. Heb nog nagevraagd maar de hormonen daar moet ik geen last van hebben omdat ik al een goede cyclus heb heb ik al genoeg hormonen in mijn lijf iedere maand dus ik ben het gewend zegt ze. Gelukkig maar hoef ik me daar niet druk om te maken.

Hoe hebben jullie tegen het gebruik van hormonen aangekeken icm de verhoogde kans op meerlingen en de risico’s daarvan??