IUI deel 9

Schaap, pff het kan mij niet vroeg genoeg zijn :mrgreen:

Laat beeb maar komen, ben er klaar voor :pray: :pray:

Patri, balen dat ronde 2 niet gelukt is :hug:

Kun je niet gelijk met hormonen gaan beginnen? dat heb ik ook gedaan. Hier stelde ze voor om het eerst 2 rondes zonder te proberen en daarna 4 met. De eerste ronde met had ik een overstimulatie en die ronde daarna ben ik zwanger geraakt.

Ben er nog wel hoor.

Lees momenteel alleen even mee.

We hebben een pauze ingelast voor de laatste iui.

Wat gaan jullie daarna doen esseke? Of is dit echt het laatste?

Balen Partiplex dat je 2e IUI ook is mislukt. Idd wat Bigsby zegt, kun je de 3e IUI niet meteen met hormonen beginnen?

Ik heb vrijdag mijn eerste fm gehad, rechts zaten een aantal kleine eitjes van 7-8 mm en link zaten twee grotere van ruim 11 en 12 mm. Morgen moet ik weer.

Heb een vraagje aan jullie, klopt het dat er in een ampul van 300 meer eenheden zitten? Heb nu 7x 50 eenheden gespoten en er zit nog steeds een hoeveelheid in, schat dat er voor nog een keer 50 eenheden inzit.

Fijne zondag.

Hallo dames ik kom hier even binnen vallen sorry :oops:

Ik zelf zit nu nog aan de clomid 150 mg en krijg vrijdag me follikel meting en ook de zuurgraad meting test en een samenlevings test

mocht dat niet goed zijn dan krijg ik deze cyclus mijn eerste IUI

Mijn vraag is eigenlijk mocht het zo ver komen

wat gaat er allemaal dan gebeuren ? hoe vaak mag je IUI doen? word dit vergoed door ziekenfonds zo ja hoeveel ? en welke hormonen gebruiken jullie ? Ik heb zelf best erge bijwerkingen van de clomid ( veel haar uit val , is de ergste ) ben op veel plaatsen zowat kaal aan het worden Daarom wil ik nog 2x clomid doen en dan over naar wat anders want ja je krijgt toch tranen in je ogen als je in de spiegel staat en je koppie zo ziet nu had ik niet al veel dik haar maar ja wil niet een echte kale hoofd hebben .

alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen :slight_smile:

Ik kan me nog niet aanmelden hiero omdat ik de 2 testen moet afwachten .

@Nathascha wrote:

Mijn vraag is eigenlijk mocht het zo ver komen

wat gaat er allemaal dan gebeuren ? hoe vaak mag je IUI doen? word dit vergoed door ziekenfonds zo ja hoeveel ? en welke hormonen gebruiken jullie ? Ik heb zelf best erge bijwerkingen van de clomid ( veel haar uit val , is de ergste ) ben op veel plaatsen zowat kaal aan het worden Daarom wil ik nog 2x clomid doen en dan over naar wat anders want ja je krijgt toch tranen in je ogen als je in de spiegel staat en je koppie zo ziet nu had ik niet al veel dik haar maar ja wil niet een echte kale hoofd hebben .

Hoi Natascha,

Volgens mij kun je IUI in principe onbeperkt doen, alleen ligt het een beetje aan je ziekenhuis hoeveel pogingen er daadwerkelijk worden gedaan. Bij mijn ziekenhuis deden ze max. 6 pogingen omdat bij elke verdere poging de kans klein was dat het alsnog zou lukken. Het hangt dan ook van je ziekenhuis af of en hoeveel en welke hormonen er worden gebruikt. Bij mijn ziekenhuis gaan de eerste 3 pogingen met milde stimulatie (5 dagen Clomid (vanaf dag 3 cyclus) en 1 Pregnylinjectie 2 dagen voor de inseminatie) en als het daarna niet is gelukt krijg je er nog Gonal F- of Puregoninjecties bij voor de overige 3 pogingen. Je moet tussendoor een paar keer langskomen, zodat ze kunnen zien of je eitjes goed groeien en wanneer je de Pregnyl moet spuiten. Nogmaals, dit is in elk ziekenhuis anders. Ik hoor ook verhalen over eerst enkele pogingen zonder medicatie en bij sommige ziekenhuizen doen ze in totaal 9 pogingen voor je eventueel verder gaat met IVF. Ik zou als je voor IUI moet gaan gewoon even navragen hoe dat precies bij jouw ziekenhuis zit. Het mooie van IUI is wel dat het onbeperkt en volledig wordt vergoed door de verzekering (je hebt uiteraard wel je eigen risico eerst).
Bij mij was er maar 1 poging nodig gelukkig. Hopelijk mag jij ook snel een positieve test in handen hebben (al dan niet na IUI), vooral omdat je zoveel last hebt van bijwerkingen. Mocht je nog verdere vragen hebben, dan mag je die altijd stellen.

Patripiex jammer dat poging 2 is mislukt. Hopelijk de volgende poging meer geluk :hug:.

@Liesje8680 wrote:

Balen Partiplex dat je 2e IUI ook is mislukt. Idd wat Bigsby zegt, kun je de 3e IUI niet meteen met hormonen beginnen?

Ik heb vrijdag mijn eerste fm gehad, rechts zaten een aantal kleine eitjes van 7-8 mm en link zaten twee grotere van ruim 11 en 12 mm. Morgen moet ik weer.

Heb een vraagje aan jullie, klopt het dat er in een ampul van 300 meer eenheden zitten? Heb nu 7x 50 eenheden gespoten en er zit nog steeds een hoeveelheid in, schat dat er voor nog een keer 50 eenheden inzit.

Fijne zondag.

Wat goed dat je aan een kant twee grotere follikels had. Bij mijn poging had ik dat ook en aan de andere kant een paar kleinere. Die twee groten zijn toen mooi doorgegroeid en dat heeft uiteindelijk tot een mooi resultaat geleid. Hopelijk heb jij dat geluk ook, over een paar weken een mooie test met 2 strepen. Op je vraag over de eenheden per ampul kan ik je helaas geen antwoord geven, ik gebruikte alleen Clomid en Pregnyl.

Elle dank je wel voor je uitleg :slight_smile:

het is allemaal best veel als ik dat zo lees . en hoe gaat iui in zijn werking wat gebeurd wat moet manneke doen wat gaan ze bij jouw doen , doet het pijn ??

Wij kregen 6 pogingen vergoedt.

Bij ons in het zkh wilde ze eerst 2 pogingen zonder hormonen doen, en daarna 4 met hormonen.

Ik kreeg puregon en pregnyl, clomid hebben ze het nooit overgehad.

dank je wel voor je antwoord ik ga eens vragen of iui vergoed word dan ook :slight_smile:

Natascha je moet even je verzekeringpolis nakijken.

Mijn verzekering vergoed ook maar 6 iui’s. En ook het zkh geeft aan dat ze eigenlijk niet het nut inzien van meer dan 6 iui’s.

Succes!

@Nathascha wrote:

Elle dank je wel voor je uitleg :slight_smile:

het is allemaal best veel als ik dat zo lees . en hoe gaat iui in zijn werking wat gebeurd wat moet manneke doen wat gaan ze bij jouw doen , doet het pijn ??

Het begint met bellen als je ongesteld bent. Je krijgt dan voor 5 dagen Clomid (bij mij eerst 50 mg), voor elke dag 1 pil voor cyclusdag 3 t/m 8. Je krijgt om de paar dagen een inwendige echo om te kijken hoe je eitjes daarop reageren. Bij mij zaten er rechts twee grotere en links nog een paar kleinere. Als je een of twee follikels van ongeveer 20 mm hebt, krijg je te horen wanneer je de Pregnyl moet prikken. In mijn geval was dat 10.000 IE. Je eisprong is dan ongeveer 36 uur later, dus je krijgt ook meteen te horen wanneer de inseminatie is. Tot zover is de IUI dus voornamelijk een vrouwending. Op de dag van de inseminatie moet de man een paar uur van tevoren zijn zaad inleveren (produceren mocht in ons geval thuis, omdat we dichtbij t ziekenhuis wonen, maar als je verderweg woont moet het in t ziekenhuis - het moet binnen een bepaalde tijd in t lab zijn). Daarna lever je t zaad in bij t lab waar het wordt opgewerkt. Dat duurt ongeveer een uur. Het gaat dan in een soort centrifuge, waardoor de beste zaadjes overblijven. De ‘oogst’ kun je dan na een uur a 1,5 uur weer ophalen in het lab en dan kan daarna worden geïnsemineerd. Je ligt daarvoor in zo’n fijne stoel met je benen in de beugels, ze gebruiken een eendenbek om er goed bij te kunnen, en dan gaat de inseminatie met een spuit met daaraan een dun slangetje. Ik heb van de inseminatie zelf helemaal niets gevoeld. Ik moest daarna nog 15 minuten blijven liggen. Nogmaals, dat is zoals het bij mij ging, misschien doen ze het in andere ziekenhuizen wel weer anders. Bij mijn ziekenhuis hebben ze ook een patiëntenfolder waarin alles wordt uitgelegd. Dat hebben ze bij jou misschien ook wel. Dan kun je het thuis allemaal nog eens rustig doorlezen.

Ik heb vgz ik zal me polis er op na kijken word iui ook duidelijk omschreven dan ?

waarom is er niet meer als 6 iui noodzakelijk dan ? stel je zuur graag is te hoog en zo word je dus geholpen normaal zwanger worden kan ook even duren zeiden ze me je hebt elke keer maar 20% , zal die vraag ook aan me ferti arts stellen vrijdag , heb je meer kans met iui dan om zwanger te worden vraag ik me nu af hihihih nou ja vraag gewoon ja toch anders weet je nooit :stuck_out_tongue:

elle dank je wel voor je heldere uitleg :slight_smile: dan weet ik nu een beetje hoe het gaat .

zoals ik al eerder schreef ik moet dus ng 2 testen ondergaan ben nu meer 5de ronde bezig en dus de 150 mg :slight_smile: ben ook erg benieuwd wat het gaat doen . spannend allemaal

Liesje In een ampul zitten inderdaad extra eenheden. Er zit zo’n 100-125 IE extra in.

Je kunt de ampul helemaal leeg spuiten, je hoeft hem niet eerder te vervangen. Spuit je Puregon met een prikpen? Dan gewoon doorspuiten totdat de ampul leeg is en de pen blijft hangen. Even onthouden op welk aantal eenheden de pen is blijven steken. Nieuwe ampul in je pen en dan de resterende eenheden uit de nieuwe ampul erbij spuiten. Op die manier gebruik je alle medicatie. Zonde als je ampullen weggooit, die je nog wel 2x kunt gebruiken.

Zoals Jippie zei deed ik het ook, ik had ook een prikpen.

Jippie bedankt voor je advies, heb het opgevolgd.

Ik heb idd ook een pen. Ik denk alleen dat ik te weinig naaldjes heb, neem aan dat je die gewoon bij de apotheek kan krijgen/bestellen?

Gister weer een echo gehad en mijn follikels groeien nog steeds goed, morgen weer een echo en dan denk ik aan het eind vd week de inseminatie.

Ik kreeg de naaldjes niet vergoedt, de apotheek zei dat je die standaart zelf moest betalen. Maar goed die kosten bijna niks.

Ben benieuwd of jij gelijk de juiste dosis hebt, ik had de eerste ronde een vette overstimulatie.

Liesje Ik hield juist altijd naaldjes over. Per ampul zaten er meestal zes naaldjes bij. Ik heb ze dus nooit los bij hoeven te bestellen, maar dat kan vast wel. Even navragen bij de apotheek. Alvast succes met de inseminatie!

Vandaag weer in het ziekenhuis geweest, lijkt er op dat mijn follikels in groei aan het stagneren zijn, de grootste was nu 14 mm moet nu de dosis puregon gaan verhogen naar 75. Vrijdag moet ik nu weer terug.

Heb de naaldjes in het ziekenhuis gevraagd en kreeg ze zonder problemen mee.