IUI deel 9

Tinka: Ik denk niet dat het kwaad kan.

Schaap: Dit wordt idd poging 6

Jippie: :-*

Dankjewel Jippie! Ja helaas ongesteld geworden… :cry:

Vandaag dag 6 dus nog ongeveer 13 dagen voor de volgende IUI-afspraak… nu hopen dat het de volgende keer wel raak is :lol:

Tinka, ik ben het ook vorige week 1x vergeten, maar sommige mensen krijgen zowiezo maar 2x/dag dus kan vast geen kwaad. Ik merk deze ronde wel erg gevoelige tepels, en alsof mijn borsten groter zijn, maar zal vast wel mijn verbeelding zijn.

Jammer he van gisteravond! Had een heel verdrietige man naast me liggen…:((

ik kwam er pas achter toen ik de volgende dosis moest inbrengen, en in bijsluiter staat dat je ze niet meer extra hoeft in te brengen, dus maar zo gelaten. Ik moet idd maar 2* dag 200mg inbrengen…

@spigneys: balen dat je ongesteld bent geworden :hug:

@krabje: alle duimen omhoog hoor! :slight_smile:

@babyenschede: ik hoop dat je gevoelens juist zijn, maar ik weet dat ik er niet moet mee bezig zijn, want mijn lichaam bedriegt mij toch…

Wat een avond hè gister. We hebben de wedstrijd met een club van 20 vrienden gekeken in de plaatselijke kroeg. Het was er blóedheet en de spanning was om te snijden. Flinke scheld kanonnades zo af en toe. Maar helaas helaas. Spanje neemt de beker mee naar huis. Maar…life goes on :wink:

Ik heb zo net het ziekenhuis gebeld. Op 6 juni heb ik de IUI gehad, mocht de 22e testen, heb ik de 23e gedaan. Negatief. Maar, óók niet ongesteld.

Afgelopen vrijdag heb ik nog 's getest, weer negatief. Maar idd, niet ongesteld. Het is vandaag dag 49. Uitgaande vanaf de 1e dag van de laatste ongi.

Ziekenhuis wil tóch liever nog even wachten, omdat ze liever hebben dat het spontaan komt dan dat ze moeten ingrijpen. Dus, tot vrijdag wachten. Als ik dan nóg niet ongi ben, moet ik 's ochtends testen, en als 'ie dan nog negatief is moet ik weer bellen.

Heb ook gezegd dat ik niet wil dat door de vakantie de volgende cyclus niet door zou kunnen gaan, dus wat mij betreft mogen ze ingrijpen hoor. Maar goed, ik zal me netjes gedragen en wachten. Ze heeft me ook geadviseerd om met mijn gynaecoloog te overleggen over de Clomid en de Pregnyl. Want daardoor blijft het zolang weg. Misschien wel minder slikken en/of spuiten? Of een cyclus zonder proberen? We wachten het maar af… :pray:

YingYang Ik vind het heel vreemd dat je na elke IUI-behandeling niet ongesteld wordt. Heb je dan wel een eisprong gehad? Misschien dat ze dat eens kunnen controleren dmv bloedonderzoek. Of misschien dat er een cyste zit, die alles in de war schopt? Ik denk dat je lichaam toch wat extra hulp nodig heeft in de vorm van hormoonmedicatie, want dit klopt niet helemaal. Balen, zeg!

Tinka Ik zou de vergeten dosis alleen nog inbrengen als je nog niet heel erg te laat bent. Als je er pas de volgende dag achterkomt, dan inderdaad niet meer. Ik moest altijd drie maal daags twee bolletjes inbrengen, maar dat was met de ICSI-behandelingen. Met de IUI-behandelingen spoot ik extra Pregnyl.

Jippie wrote:
YingYang Ik vind het heel vreemd dat je na elke IUI-behandeling niet ongesteld wordt. Heb je dan wel een eisprong gehad? Misschien dat ze dat eens kunnen controleren dmv bloedonderzoek. Of misschien dat er een cyste zit, die alles in de war schopt? Ik denk dat je lichaam toch wat extra hulp nodig heeft in de vorm van hormoonmedicatie, want dit klopt niet helemaal. Balen, zeg!

Jippie, beide IUI's heb ik netjes eisprongen gehad hoor. Ik had ook beide keren 2 eitjes, en beide keren zat ik tussen twee sprongen in zeg maar. Dus eentje was al gesprongen en eentje zat er nog.
En nog meer hormonen?? Nou nee dank je, ik slik nu elke cyclus al 5 dagen 100 mg Clomid en dan voor de eisprong nog een dosis Pregnyl. Dat lijkt me wel genoeg. Ik zou juist zeggen maar 's een ronde zónder medicatie proberen en kijken hoe mijn lichaam dán reageert...

@Jippie wrote:

Tinka Ik zou de vergeten dosis alleen nog inbrengen als je nog niet heel erg te laat bent. Als je er pas de volgende dag achterkomt, dan inderdaad niet meer. Ik moest altijd drie maal daags twee bolletjes inbrengen, maar dat was met de ICSI-behandelingen. Met de IUI-behandelingen spoot ik extra Pregnyl.
oh, en van die pregnyl voel je je al helemaal zwanger, niet? :?

Ik had eigenlijk altijd meer last van de progesteronbolletjes dan van de Pregnyl. Met de Pregnyl kon ik beter op mijn lichaam vertrouwen en het is minder geklieder. Ik had liever een paar extra injecties!

@Jippie wrote:

Ik had eigenlijk altijd meer last van de progesteronbolletjes dan van de Pregnyl. Met de Pregnyl kon ik beter op mijn lichaam vertrouwen en het is minder geklieder. Ik had liever een paar extra injecties!
nja, het ‘geklieder’ vind ik idd ook wel vervelend :? :lol:

Ik heb vanmorgen tóch weer het telefonisch spreekuur gebeld. Het zit me gewoon niet lekker. Het is inmiddels dag 51, en nog steeds geen enkel teken dat ik ongesteld word…

Ik werd gewoon emotioneel aan de telefoon. En gelukkig mag ik morgenochtend om 9 uur komen voor een echo, en wellicht ook bloedprikken. Dus nog 1 nachtje wachten, hopelijk weten we dan morgen meer.

Ze vroeg me of ik niets merkte wat anders dan anders zou kunnen zijn. Het enige wat ik merk is dat ik al zo’n twee weken een hele nare smaak in mijn mond heb, alles smaakt bitter. En mijn tepels lijken donkerder, maarja… óf het zo is?? :pray:

YY: Dikke knuffel meid. Heel goed van je dat je weer gebeld hebt!

Tinka: Hoe is het met jou? Duimpjes draaien!

We hebben dus maandag de iui gehad. Jahoe!!! 35 miljoen zwemmers!!! Zo’n superscore hebben we nog nooit gehad! De voortekenen zijn iig gunstig…

Nu weer afwachten…pffff vind het nu al spannender dan de afgelopen keren. Dit is echt onze laatste kans dit jaar…

YY: Weet je nu al meer??? :-*

@krabje: Heel veel sterkte en succes dan!! Spannend!

Misschien heb ik het gemist, maar waarom is dit de laatste kans dit jaar?

In ieder geval :pray: :pray: :pray:

@YY: Jij ook heel veel sterkte, wat lijkt me dit een moeilijke tijd maar gelukkig gaan ze een echo maken!

Krabje Wat een superscore! Waarom inderdaad je laatste kans dit jaar? Of zou je dan pas na de zomer de intake voor IVF hebben en kom je dan eerst op een wachtlijst? We gaan gewoon duimen dat het deze keer gaat lukken, dat moet gewoon! :thumbup: :thumbdown:

YingYang Heb je alweer een test gedaan? Wie weet toch een late innesteling en alsnog zwanger? Anders is het wel vreemd dat je niet ongesteld wordt, als je wel een eisprong hebt gehad. Succes met je echo, laat je weten hoe het gegaan is?

Spigneys Hebben jullie zelf een bekende donor, een vriend ofzo? Of gaat het allemaal via een spermabank? Hoe gaat zoiets in zijn werk?

Hopelijk gaat het de volgende keer lukken!

Jippie: Zwolle heeft een wachtlijst van in totaal een half jaar… We hebben 12 augustus gesprek hier met de gyn en dan ect naar Zwolle. Eerste intake duurt 5 weken voor je aan de beurt bent en 1e ivf duurt 20 weken voor je aan de beurt bent.

Ik hoop echt dat er geen intake in Zwolle nodig is :pray:

Hoe is het nu met jou?

Spigneys: We zijn bezig met onze 6e iui. Dit is dus de laatste die de verzekreing vergoed. En hierna gaan we voor ivf

@Jippie

Wij hebben bewust gekozen voor een anonieme donor, nou ja ons eventuele kindje, kan wel op de leeftijd van 16 te weten komen wie de biologische vader is maar wij niet.

Dit omdat wij de ouders (willen) zijn en dit niet delen met een andere individu.

Bij ons (elke kliniek is weer anders denk ik) vulde de dokter een lijst in met hoe mijn vriendin en ik eruit zagen, kleur ogen, haar, postuur enz en wij konden aangeven welke eisen we stelde aan de donor:

wij hebben thuis een hele hoop katten en wilde dus perce geen donor die allergieën had voor huisdieren, dit o.a.

En toen 2,5 week later kregen we een brief thuis dat het donor zaad gereed was voor ons (letterlijk :wink: )

En dan gaat het denk ik op dezelfde manier als bij jullie, toch? IUI dan…

Sperma wordt klaargemaakt, alleen de zwemmers blijven over, eendenbek en een spuitje met een katheter… en dan maar hopen dat alles goed getimed is…

Oh ja ik werk nu nog met ovulatietesten en geen hormonen…

Want hoe is het bij andere gegaan? Ben ik wel heel benieuwd naar!!

Krabje: eerst 6 zonder hormonen en nu 6 met?? En dan IVF…

Ik duim voor je!! :pray:

@spigneys wrote:

Krabje: eerst 6 zonder hormonen en nu 6 met?? En dan IVF…

Ik duim voor je!! :pray:

Nee gewoon 6 iui behandelingen met de hele rataplan erbij…

Oh… dan hoop ik niet dat dat ook voor ons geldt…

Ik weet eigenlijk niet beter dan dat IUI oneindig vergoed wordt (alleen via de kliniek is het dan eerst 6x zonder dat gaan ze 6x met proberen en dan komt de IVF behandeling…)

Alleen IVF is dan maar 3x per jaar…

Waar ben je verzekerd?

hoihoi,

krabje: wat een superscore! je hoop stijgt dan spontaan he… Wel sneu dat het hierna zolang wachten is he…; Hopelijk is het dus prijs deze ronde!

@yingyang: weet je al wat?

@spigneys: buiten dat mijn man zijn zaad moet gaan inleveren, werkt het bij ons net zoals bij jou, maar dan ook met hormonen erbij…