BabyE, hoe is het met je vandaag. Trek je het nog? Het zou wel een enorme teleurstelling zijn he, al de 6e. Ik snap best dat je er doorheen zit, ik heb ook op dat punt gezeten. Sterker nog, als je straks eenmaal het IVF traject in bent gegaan en je dat omarmd hebt, kan dat ook nog best teleurstellingen opleveren. Het trekt allemaal best een zware wissel op je, met welke behandeling je ook bezig bent.
Het enige dat ik kan zeggen is Houd moed. Soms zijn er wanhopige en verdrietige dagen. Soms zijn er krachtige positieve en optimistische dagen. Uit die laatste put je steeds weer de energie om door te gaan. En zolang je niet weet waarom het niet gelukt is al die jaren, is IVF/ICSI een goede optie.
Ik weet niet hoe je test zal uitpakken, en ik weet ook niet of je dit nog leest voor maandag, maar à ls je nou moet bellen om je voor IVF aan te melden, kaart dan meteen even aan wat het beleid is van jouw afdeling ten aanzien van IVF en ICSI allebei proberen de eerste poging.
Waarom - er komen wel eens vrouwen bij de eerste poging achter dat bv. de schil van de eicel te hard is voor de zaadcel om doorheen te komen. Dan is de volgende stap ICSI (dan brengen ze een zaadcel in de eicel ipv af te wachten of het zich versmelt in het schaaltje; gewoon een andere techniek in het lab). Het nadeel van dit stappenplan is dat je dan 1 van je 3 pogingen kwijt bent. En bovendien heb je dan dat hele traject achter de rug en sta je met lege handen - dat is onbeschrijflijk zwaar en je hebt al genoeg teleurstellingen achter de rug.
In mijn kliniek hebben ze daarom het beleid: Bij de eerste poging doen ze op de helft van de gevonden eicellen IVF en op de andere helft voor de zekerheid ICSI. Mits je genoeg eicellen hebt. Zo niet (zoals bij mij) doen ze meteen ICSI. Omdat het doel niet moet zijn te ontdekken of IVF werkt, maar het doel moet zijn een embryo te krijgen die je kunt terugplaatsen. Zolang je niet weet of de samensmelting vanzelf gaat bij IVF, biedt ICSI meer zekerheid. Ik vind dit een uitermate klantvriendelijk beleid. Ik raad daarom dames altijd aan om die mogelijkheid te bespreken in hun ziekenhuis.
Het is misschien een voorbarig advies, ik hoop natuurlijk dat je een positieve test in handen krijgt dit weekend! Maar als je maandag toch moet bellen, kun je maar beter een beetje voorbereid zijn
Hou je taal :hug: Uiteindelijk gaat het lukken. Kijk maar naar mijn onderschrift.
Dank je wel monne! Het gaat wel weer…ik had vanmorgen wat bruinige afscheiding, maar daarna is het niet meer teruggekomen. Hoop dus nu weer een beetje, maar zal wel niks worden.Dan maar straks vol goede moed door met ivf. Erst half mei lang weekend n rome!
Babyenschede ik duim nog even voor je door!
Enne ik ken je gevoel, de angst dat de laatste iui niet lukt is heel groot.
Dikke knuff!
babyenschede je weet wat ze zeggen he? geen bloed geeft moed
ik hoop dat het niet doorzet
ik begon toen ook bang te worden, wij waren bij poging 4 en ik vond het angstig dicht bij IVF te komen, ik ken dat gevoel wel, de teleurstellingen en het verdriet na een mislukte poging, weer een maand verder :hug: :hug:
chantal hoe gaat het? ik las dat jullie poging is afgebroken?
alle meiden succes en sterkte :-* :-*
Helaas lijkt het toch door te zetten. Snap het niet.ben misselijk, moe, zere borsten, en toch niet zwanger…zal morgen toch voor zekerheid testen. Het is nog heel weinig bloed. Maar het js nog veel te vroeg voor innestelingbloeding volgens mij. Dus dan betekent het maar één ding :((
@Esseke wrote:
Hier is ronde 5 ook mislukt…
We nemen nu eerst even een maandje pauze.
Het is zo ontzettend druk dat ik het niet zie zitten om al die prikkerij en ziekenhuisbezoeken er ook nog bij te doen.
:hug: :hug: :hug:
@babyenschede wrote:
Helaas lijkt het toch door te zetten. Snap het niet.ben misselijk, moe, zere borsten, en toch niet zwanger…zal morgen toch voor zekerheid testen. Het is nog heel weinig bloed. Maar het js nog veel te vroeg voor innestelingbloeding volgens mij. Dus dan betekent het maar één ding :((
:hug: :hug: (maar ik blijf toch nog even voor je door duimen

helaas dames, stop maar met duimen voor mij.
NegatieveTest en meer bloed.
WijGaan op voor de ivf. Dank jullie wel voor alle steun. Ik wens jullie het aller beste.
Liefs
@babyenschede wrote:
WijGaan op voor de ivf. Dank jullie wel voor alle steun. Ik wens jullie het aller beste.
Liefs
He bah, meissie, dat is niet wat ik voor je hoopte. Een dikke :hug: voor jou en heel veel sterkte met de IVF-stap. Ik blijf je volgen en duim voor snel een mooi resultaat.
BabyE, dat is kaa-uu-tee zeg… Ik had het je zo gegund. Kruip maar lekker onder een steen :hug: en heb vertrouwen dat wanneer je eronder uit komt, je weer nieuwe moed en kracht zult hebben.
@babyenschede wrote:
Liefs
Oh wat kl*te zeg :hug:
@ Jippie:
Toen ik werd geboren wisten ze dat er iets mis was,
maar ze wisten niet wat.
Ben toen naar Sofia in Rotterdam over gebracht.
Daar mega veel tests onder gaan en
zelfs een paar keer bijna dood geweest.
Pas met 5 maanden wisten ze wat ik had.
Ik kreeg dus pas groeihormoon vanaf dat ik 5 maanden was.
En toen was er alleen nog maar donor groeihormoon.
Dat kreeg ik toen 2 keer per week,
omdat het zo duur was en niet veel te krijgen.
Ze dachten toen dat ik maar 1.45 zou worden.
Sinds mijn 4e jaar is er synthetisch groeihormoon uitgevonden,
en krijg ik dat nu elke dag.
Vanaf groep 8 zelf gaan spuiten.
Ben nu 29 jaar, 1.75 meter lang
en zal het de rest van mijn leven moeten doen.
Heb er verder geen bijwerkingen van,
het is een stof die normaal je lichaam aanmaakt.
Dus geen hormonen die er niet thuis horen.
Maar het ziekenhuis helpt alleen met eitjes maken,
de eisprong en het in nestelen.
De rest mogen we zelf doen
@ Babye:
Wat rot zeg.
Hoop dat de IVF wel gaat lukken.
Ik duim voor je.
Sorry dames ben hier al veeeeels te lang niet geweest!!
Jeetje baby Enschede! :hug: Gaat het een beetje met je?
En Esseke ook super balen zeg!!
Ik mag vandaag weer voor de 8e IUI… we gaan het wel weer mee maken…
Daantje, heb je daar verder geen last van? mag je gewoon alles doen?
Spigneys, en hoe ging het? nog last gehad?
Nee, verder geen last nee.
Mag alles eten, drinken en doen.
Alleen elke avond een injectie
en elke ochtend een pilletje.
En 1 keer per jaar op
controle in het ziekenhuis.
Nou binnen 2 sec was het gedaan!!! :shock:
De vorige keer zat ze maar te kl*ten en nu was het zo gebeurd!
Had nu een wat vollere blaas dus misschien dat dat nog verschil maakt.
in ieder geval zijn de wachtweken weer begonnen…
Daantje, fijn dat je gewoon alles mag en er verder geen last van heb. Ik denk ook dat het een gewenning word om jezelf elke keer een injectie toe te dienen?
Spigneys, wat fijn dat het deze keer mee viel, gelukkig maar!
Ik ga weer duimen
hallo allemaal
gister op echo geweest,
en me baarmoederslijm zag dr mooi uit?(zei ze haha)
en dr zat 1 folikol en dat was ook oke,nu heb ik week menopur gespoten en vanavond spuit ik de pregnyl,en dan maandag me Inseminatie,SPANNEND!!!
het menopur spuiten is me mee gevallen,het prikken het vloeistof dr in spuiten is wat minder,maar oke we hebben het dr natuurlijk voor over…
me buik voelt iets beurser,maar ook dat neem ik voor lief,net als het vocht vast houden hahahah…wat is dit allemaal spannend,wow
de pregnyl nu 40 min geleden gezet,mmm hij voelt heftiger als de menopur,maar oke…hij zit dr in…
ook weer over wonnen,manlief kon hem helaas niet zetten,dus me mams heeft hem gezet,vreselijkv ond ze het dr kind pijn doen hahaha…
en me mdochter houd me hand vast,en zegt mammie doe je oogjes maar dicht hoe lief :-*
Kon je hem zelf niet zetten Patty?
Ik ben blij dat ik hem maar 1x hoefde te zetten want ik vond hem ook niet zo fijn.
Gelukkig heb je het er weer opzitten, nou kun je weer rustig zitten afwachten