IUI deel 9

@yvonco wrote:

Elle GEFELICITEERD :dance: :dance:

Hoe voel je je?

Gezellig weer een zwangere erbij.

Nou, aan het tijdstip waarop ik dit typ, kun je wel zien dat ik het nog niet helemaal kan geloven. Net weer een test gedaan. De tweede streep staat er gewoon weer. Hij is nog steeds niet zo dik als de controlestreep, maar wel weer iets duidelijker dan die van eergisteren. De onzekerheid zal nog wel blijven tot na een goede echo.
Ik voel me op zich goed. Wat betreft kwaaltjes: hoofdpijn, veel plassen en een buikje. Gelukkig (nog) niet misselijk.

@babyenschede wrote:

Helaas hier weer een mislukte IUI, de 5e nu al…damn! Ik baal. De ivf komt nu wel heel dichtbij…

:hug: :hug: :hug:

Ik ga voor je duimen dat de 6e iui ‘gewoon’ gaat lukken.

elle gefeliciteerd!!! :dance: :dance: :dance:

kymm wat leuk een zusje, gefeliciteerd :inlove:

babyenschede :hug: :hug:

hopelijk gauw weer goed nieuws …

Om zwanger te worden van onze dochter zijn we een krappe 3 jaar bezig geweest. Eerst een jaartje zelf proberen en toen na een bezoek aan de huisarts en het temperaturen bleek dat ik geen goede eisprong had, in behandeling gegaan in het ziekenhuis. Toen alles bij elkaar 1,5 a 2 jaar primoluut en clomid geslikt. Dat laatste 2 keer in dosis verhoogd. De maand voordat we met de eerste IUI-behandeling zouden gaan beginnen was ik zwanger. Wat een verrassing. Tegen alle verwachting. Ik had al 2 testjes gedaan omdat ik weer met de primoluut moest beginnen en die waren negatief. Dus ik had braaf Primoluut geslikt en bleek ik toch zwanger. Een wondertje dus.

Nog in de kraamtijd besloten mijn man en ik dat we niet aan voorbehoedsmiddelen zouden gaan beginnen, want stel je toch voor dat het wéér zo lang gaat duren voordat ik weer zwanger zou worden. Als het komt dan is het van harte welkom. Ik heb mijn dochtertje 9 maanden borstvoeding gegeven, dus die maanden had ik er eigenlijk ook niet echt bij stil gestaan of ik nou wel of niet zwanger zou worden. Toen ik een tijdje na het stoppen met de borstvoeding nog niet zwanger was heb ik de gyneacoloog eens gebeld om te vragen of er bij de 2e een ander traject bestaat of dat ik gewoon weer een jaar thuis moet afwachten.

Gelukkig mocht ik direct komen en na wat onderzoekjes mocht ik ook weer gelijk aan de clomid beginnen. Nu is mijn dochter inmiddels 2,5 jaar en is er nog steeds geen zwangerschap. Eind december heb ik een kijkoperatie ondergaan om te kijken of de weg wel vrij was in mijn baarmoeder en eierstokken. Buiten wat blaasjes op mijn baarmoeder hebben ze niets bijzonders gevonden, dus deze maand zijn we gestart met het eerste IUI-traject.

Tijdens de operatie hebben ze bloed afgenomen om te onderzoeken. Hieruit bleek dat ik een verhoogde prolactine waarde heb. Dit kan van invloed zijn op de eisprong. Dus er is een afspraak gemaakt voor een MRIscan om te kijken of er een verdikking is in mijn hersenen. Kan er ook nog wel ff bij.

Vandaag de 10e dag van mijn cyclus. Een follikelmeting gehad en ik had 1ei van 4,5 mm. Niet echt hoopvol zal ik zeggen. As vrijdag moet ik nu weer terug om nog eens te laten meten. Maar zoals het er nu uitziet verwacht ik geen IUI-behandeling. Zonder eieren geen kans op bevruchting, toch?

Zoals jullie vast allemaal wel een moment hebben gehad, is het voor mij deze week toch wel ff zwaar. Naast het slikken van die fijne hormonen heb ik in één week te horen gekregen dat én mijn nichtje, mijn beste vriendin en nog een vriendin zwanger zijn. Zomaar, binnen de eerste 3 maanden raak. Hoewel ik superblij ben voor ze en supertrots op ze ben, knaagt er toch ergens wel iets. Het leven gaat door, ik weet het, en voor de meiden is het superbijzonder dat ze alledrie zwanger zijn van de 2e. Maar ik wil ook zo graag!! Ben de hele ziekenhuistoer zat, de opmerkingen van je hebt toch al een dochter geniet daar toch van komen me mijn strot uit. En bij elke dikke buik of maxicosi die ik zie moet ik even slikken.

Ik weet heus wel dat ik er niets aan kan doen, maar ik voel het als een soort van falen. Ten opzichte van mijn man, ook ten opzichte van mijn dochtertje want krijgt ze wel een broertje of zusje en als het dan mag lukken hoeveel jaar zit er wel niet tussen?

Maar goed, zoals jullie kunnen lezen heb ik ff een mindere dag. Fijn dat ik een plekje gevonden heb om even stoom af te blazen. Thuis kan ik er goed over praten hoor, maar jullie wéten en voelen gewoon waar ik het over heb.

Tnx

@BiancaK, wat vervelend allemaal. Ik kan heel goed begrijpen dat je een “minder fijne dag” hebt en volgens mij druk je het dan nog allemaal zachtjes uit ;-)!

Ik hoop voor je dat je vrijdag toch een grotere follikel hebt hoor! Je weet nooit hoe het kan gaan met de hormonen. Zelf heb ik ook in het begin wat moeilijkheden met stimulatie en dan gaan ze net zo lang door tot het groot genoeg is dus ik hoop dat dat bij jou ook deze keer gewoon door kan gaan.

Het is natuurlijk ook heel dubbel allemaal als je andere mensen om je heen, vooral zo dichtbij, zwanger ziet worden. Hoe zeer je het andere mensen ook gunt, het is gewoon niet leuk om mee geconfronteerd te worden. Ik hoop dat je snel weer uit je dipje komt en je bent hier in ieder geval niet alleen, misschien helpt dat een beetje!

:hug:

Hi allemaal,

Hier weer eerste follikelmeting gehad. Heb er 4! Waarvan er 2 groter zijn. Nooit eerder gehad. Woensdag weer echo. Hopelijk blijven er 2 of 3 grote over. We hebben vrijdag eerste gesprek over hoe verder, aangezien dit de 6e iui is. Ik heb al een heel boekwerk meegekregen over ivf. Heb al wat zitten lezen. Maar het is zo dubbel!! Aan de ene kant wil ik graag verder, aangezien de kansen bij ivf toch stuk hoger zijn, maar aan de andere kant wil ik deze iui wel alle maximale kansen geven. Dus nog even geduld en hopelijk gaat het gewoon nu lukken!

Ik wil wel vragen of ik nu met pregnyl door mag ipv utrogestan. Heb zo’n enorme hekel aan die bollen!!

Spannend babyenschede!!!

Ik ben vanmorgen ook weer geweest (2e keer)

Er liggen 2 hele mooie klaar.

Vanavond nog een Menopur en dan morgen de Pregnyl.

Donderdag mogen we weer komen voor de (5e) IUI.

Spannend weer.

Hopelijk nu eindelijk de laatste keer!

@babyenschede wrote:

Hi allemaal,

Hier weer eerste follikelmeting gehad. Heb er 4! Waarvan er 2 groter zijn. Nooit eerder gehad. Woensdag weer echo. Hopelijk blijven er 2 of 3 grote over. We hebben vrijdag eerste gesprek over hoe verder, aangezien dit de 6e iui is. Ik heb al een heel boekwerk meegekregen over ivf. Heb al wat zitten lezen. Maar het is zo dubbel!! Aan de ene kant wil ik graag verder, aangezien de kansen bij ivf toch stuk hoger zijn, maar aan de andere kant wil ik deze iui wel alle maximale kansen geven. Dus nog even geduld en hopelijk gaat het gewoon nu lukken!

Ik wil wel vragen of ik nu met pregnyl door mag ipv utrogestan. Heb zo’n enorme hekel aan die bollen!!

Wat goed! Ik had vijf follikels waarvan er uiteindelijk twee groot werden. Ik ga heel hard voor je duimen dat jouw resultaat deze ronde net zo mooi wordt als het mijne. :pray: :pray:

@Esseke wrote:

Spannend babyenschede!!!

Ik ben vanmorgen ook weer geweest (2e keer)

Er liggen 2 hele mooie klaar.

Vanavond nog een Menopur en dan morgen de Pregnyl.

Donderdag mogen we weer komen voor de (5e) IUI.

Spannend weer.

Hopelijk nu eindelijk de laatste keer!

Ook voor jou draaien mijn duimen overuren! :pray: :pray: :pray:

Esther en Babyenschede ik duim voor jullie!

Nou jaaaa zeg…

Volgens mij ben ik aan het spoken geweest vannacht.

Ik wilde vanmorgen de Pregnyl uit de koelkast halen (even checken of het er wel echt was, moet vanavond spuiten)

De hele koelkast leeg gehad, maar geen Pregnyl te vinden :shock:

Ik was al van plan om de huisarts te bellen voor nieuwe, maar toen ik naar het keukenraam liep zag ik het in de vensterbank liggen :?

Hoe het daar gekomen is, is mij een groot raadsel.

Hub wist ook van niks.

Dus ik het óf een blackout gehad vanmorgen, dat ik het doosje naar neergelegd heb toen ik de honden (door het raam) een stukje worst gaf, óf ik ben vannacht aan het slaapwandelen geweest (wat mij wel vaker gebeurt)…

Het wordt hier tijd voor bewakingscamera’s zo langzamerhand 8)

Esther heb je nu nieuwe pregnyl gehaald of heb je het weer in de koelkast gelegd?

@Esseke wrote:

Nou jaaaa zeg…

Volgens mij ben ik aan het spoken geweest vannacht.

Ik wilde vanmorgen de Pregnyl uit de koelkast halen (even checken of het er wel echt was, moet vanavond spuiten)

De hele koelkast leeg gehad, maar geen Pregnyl te vinden :shock:

Ik was al van plan om de huisarts te bellen voor nieuwe, maar toen ik naar het keukenraam liep zag ik het in de vensterbank liggen :?

Hoe het daar gekomen is, is mij een groot raadsel.

Hub wist ook van niks.

Dus ik het óf een blackout gehad vanmorgen, dat ik het doosje naar neergelegd heb toen ik de honden (door het raam) een stukje worst gaf, óf ik ben vannacht aan het slaapwandelen geweest (wat mij wel vaker gebeurt)…

Het wordt hier tijd voor bewakingscamera’s zo langzamerhand 8)

:lol: :lol: :lol:

Hoi BabyE, ik lees hier nog af en toe mee en zie dat je met de 6e poging bent begonnen en een boekwerk over IVF hebt meegekregen.

Schrik niet van IVF. Het voelt als iets heftigs waar je aan begint, en als je er over na gaat denken is dat misschien ook zo, maar als je er eenmaal mee bezig bent, doe je het met evenveel overgave als IUI.

Ik vond persoonlijk de overstap van natuurlijk zwanger proberen worden naar IUI veel groter en moeilijker dan de overstap van IUI naar IVF. Die schakeling vond ik veel vanzelfsprekender.

Houd moed deze maand, 2 grote follikels is een prima begin. Wie weet lukt het deze keer. Hopelijk hoef je nooit bij het IVF-topic mee te kletsen! :wink:

Trouwens, ik heb ook altijd Pregnyl gehad in de wachtweken, ik vond het ideaal en in de werking zit geen enkel verschil!

Esseke en babyenschede heel veel succes en hopen op een goed resultaat.

Zal voor jullie duimen en strooi wat hormoontjes :: :: :**: weg voor jullie.

Elle hoe is het met je?

Esseke & Babyenschede succes ook allebei!

Vanmorgen zelf de eerste FM gehad. Niets te zien behalve weer een cyste van 4 cm. Word er zo ondertussen gek van. 2 weken geleden alles verdwenen dus operatie van de baan en begin nu weer netjes met de hormonen en het is meteen weer raak. Nu gewoon ngo blijven spuiten en zaterdag weer een fm. Wel sinds vanavond opeens bloedverlies, weet echt niet waar dit vandaan komt. Hebben jullie dit ook weleens gehad? Dit is nu al de 3e bloeding in 3 maanden tijd buiten mijn menstruatie om en ik begin toch een beetje achter mijn oren te krabbelen…

@yvonco wrote:

Elle hoe is het met je?

Ik ben zo moe, ik kan de hele dag wel slapen. Verder af en toe wat misselijk (gelukkig niet de hele dag en niet heel erg) en ik heb al twee weken hoofdpijn aan een kant. Soms is t bijna weg en dan komt t ineens weer terug. Dat schijnt door de hormonen te kunnen komen. Volgende week woensdag heb ik mijn eerste echo. Ik ben reuze benieuwd of het allemaal goed is en hoeveel t er zijn (ik had twee dominante follikels).

Hoe is t met jou? Ik ben je nog niet tegengekomen bij de oktobermama’s. Kom je daar ook schrijven?

@Bo83 wrote:

Esseke & Babyenschede succes ook allebei!

Vanmorgen zelf de eerste FM gehad. Niets te zien behalve weer een cyste van 4 cm. Word er zo ondertussen gek van. 2 weken geleden alles verdwenen dus operatie van de baan en begin nu weer netjes met de hormonen en het is meteen weer raak. Nu gewoon ngo blijven spuiten en zaterdag weer een fm. Wel sinds vanavond opeens bloedverlies, weet echt niet waar dit vandaan komt. Hebben jullie dit ook weleens gehad? Dit is nu al de 3e bloeding in 3 maanden tijd buiten mijn menstruatie om en ik begin toch een beetje achter mijn oren te krabbelen…

Kan die bloeding niet worden veroorzaakt door die cyste die misschien verdwijnt (ik weet niet hoe dat werkt)? Ik hoop dat de fm zaterdag goed is en dat deze poging gewoon door kan gaan. :hug:

Hi allemaal,

@Monne dank je wel voor de bemoedigende woorden. Ik hoop natuurlijk dat het niet nodig gaat zijn, maar goed, we zien wel.

Iedereen dank voor de steun.

Vanmorgen weer fm gehad en heb er nu 2 mooie links zitten, dus zaterdag iui! En ze was accoord met overschakeling van utrogestan op pregnyl, dus eindelijk geen vieze bollen meer!! Helaas kwam ik wel een vriendin tegen in de wachtkamer die stralend vertelde dat ze 10 wkn zwanger is, waar de hoop vrijwel 0 was en ze klaar stonden om het traject in te gaan…dit is nu de 2e op rij waar het zo gaat. Waarom wij niet? Ik doe zo braaf wat ze allemaal zeggen, en toch lukt het steeds niet. Mag ik nog wel hopen op deze iui? De assistente wilde een controle echo plannen en toen zei de gyn heel bot:dat hoeft niet meer hoor…toen hakte het er wel even in dat dit de 6e was en we nu doorgaan. Ivf voelt zo als een eindtraject, alhoewel ik 5 pogingen heb, dus niet mag klagen volgens mij…Ach, sorry, moest even mijn hard luchten. Vriendlief snapt het vaak niet dat ik niet alleen blij ben als anderen zwanger zijn, maar dat ik ook verdrietig ben. Hebben jullie dat ook?

Iedereen ebdankt voor de lieve woordjes hier. heb er veel steun aan!

babyenschede hopelijk is deze poging gewoon raak en hoef je niet voord IVF :hug:

en ik denk dat de meeste vrouwen moeten slikken als een ander wel zomaar zwanger wordt, je wilt iets zo graag en al heel lang en dan zijn er mensen in je omgeving die zwanger worden en soms al weer voor de tweede keer, tuurlijk ben je blij voor degene, maar je bent ook verdrietig, want jij wil ook

ik had er zelf heel veel moeite mee en het lijkt dan alsof ineens iedereen om je heen zwanger is, heel moeilijk :frowning:

maar deze poging gaat gewoon lukken 8)