IUI deel 9

@Esseke, klinkt allemaal echt zo vervelend! Ik snap heel goed dat het je allemaal teveel werd hoor. Wie weet is dit gewoon de allerlaatste keer, ik hoop het echt voor jullie!

@Yvonco, wat spannend hè! Die ww blijven gewoon toch apart. Ik hoop dat je echt super zwanger aan het worden bent!

@Elle, hoop voor je dat het allemaal volgens jullie planning kan gaan lopen. Helaas heb je het gewoon zelf niet in de hand maar wie weet kan het gewoon allemaal donderdag al ofzo!

Wij zijn gisteren in het ziekenhuis geweest en wat blijkt, alle cystes zijn verdwenen. Het is echt bizar maar ik ben wel erg blij want nu hoef ik op dit moment de operatie niet te doen. Waarschijnlijk is de bloeding de laatste “druppel” geweest van het hele geheel en moest het er gewoon uit maar het kon ook zijn dat ik mijn menstruatie had maar het was moeilijk te zeggen volgens de gyn. Meteen daarna natuurlijk de kliniek weer gebeld en a.s. vrijdag heb ik een tel.afspraak met de gyn. om te praten hoe nu verder. Er staat ons op dit moment niets in de weg om de IUI weer op te pakken. Merk wel dat ik meteen weer veel meer bezig ben met het hele geheel en ook daardoor meteen weer spanningen in mijn hoofd en nek enzo, maar ja, wil er echt weer helemaal voor gaan!!!

ff snel, want ik moet zo werken:

Gisteren weer fm gehad. Er waren twee dominante follikels, van 19 en 21 mm. Omdat vriendlief er vrijdag niet is, hebben we zaterdag om 10.00 de inseminatie. Ik moet vanavond om 18.00 de pregnyl spuiten (ben nu al zenuwachtig). De vpk heeft gisteren wel uitgelegd hoe dat moet, maar ik heb niet geoefend. Hoe werkt dat, moet die naald helemaal in je huid (dat je hem niet meer ziet) of maar een klein stukje? En hoe voel je er het minste van?

Hey Elle.

Spannend hoor!

Fijn dat het toch op zaterdag kan.

Wat het spuiten beterft:

Raar dat ze het je niet even hebben laten oefenen.

Dat moest ik wel.

Zo ben je er thuis wat rustiger bij.

Ik begrijp je gevoel heel goed hoor, ik was voor de prikles ook als de dood voor die spuiten.

Heb zelfs overwogen om maar niet te spuiten :oops:

Maar het viel me echt zó mee!

Bij mij gaat de naald er altijd automatisch wel helemaal in.

Hoeft niet helemaal geloof ik, maar ik vind het wel makkelijk zo.

Je moet even goed in je velletje knijpen, dan voel je er vrijwel niks van.

En dan rustig inspuiten.

Dat kan wel een beetje een prikkend gevoel geven, schrik daar niet van.

Vorige week vergat ik om even in mijn vetrolletje te knijpen, moest even snel.

Dat deed wel zeer, haha.

Meid, ik wens je heel veel succes vanavond en zaterdag.

Als je nog vragen hebt stel ze gerust hoor!!

Wat fijn Bo dat alles weer ‘goed’ is!!

Sterkte Yvonco en Esseke op de wachtbank, ik duim voor jullie!!

Toitoitoi Elle! Ik heb pas 1 keer gespoten… gewoon hup die spuit in je buik en rustig drukken… maar ik ben dan ook niet bang voor naalden, maakt het een stuk makkelijker!

Hier heeft vanochtend de menstruatie weer doorgezet :frowning:

Met de arts afgesproken dat we nu eerst een eileideronderzoek gaan doen voordat we verder gaan, even ‘doorspuiten’.

Gelukkig kan dit in Zoetermeer en hoeven we niet helemaal naar Brabant.

Morgen een soort intake gesprek en dan ergens na mijn menstruatie en voor mij eisprong moet dit onderzoek dan gaan plaats vinden… hopelijk kunnen ze zaadcellen daarna wel mijn eitjes bereiken :wink:

Elle, je moet met je duim en wijsvinger in een vetrolletje knijpen ver van je nagel. Dat duw je de naald er recht in en spuit heel langzaam je vloeistof erin. Dan laat je de huid los en daarna kun je de naald eruit halen. En ik masseerde de huid daarna nog ff om rode plakaten te voorkomen. Hopelijk is het een beetje duidelijk?

Oja de naald moet er helemaal in, ik vond het niet pijnlijk of zo.

Elle,

Als het goed is heb je 2 naalden meegekregen.

1 om de ampul leeg te trekken en 1 om te spuiten.

De grootste naald (langste) is meesal de naald die je gebruikt om de ampul leeg te maken.

Wat voor een kleuren (het plastic boven de naald) naalden heb je meegekregen?

Als je een roze of oranje naald mee hebt gekregen moet die helemaal in je buik. Een groene hoeft maar een stukje (word meetal gebruikt om op te trekken en in een spier te spuiten).

Enne inderdaad wat de andere dames ook al zeggen, Gewoon hard in je velletje knijpen dan voel je de naald helemaal niet!

Succes ermee!

Bedankt voor jullie reacties allemaal! Ik ga in elk geval een half uurtje van tevoren die spuit vast uit de koelkast halen en dan zal ik om 18.00 maar even flink knijpen en hopen dat ik inderdaad niets/weinig voel.

@kymm; ik heb een korte naald om mee te spuiten en de vpk heeft gisteren vast de spuit klaargemaakt voor me, dus dat hoef ik niet te doen.

En, hoe ging het?

Viel het je mee?

@Esseke wrote:

En, hoe ging het?

Viel het je mee?

Oh, ik ben zooooo bang voor naalden dat ik eerst moest wachten tot mijn handen niet meer trilden. Het voelt zo tegennatuurlijk om die naald in je buik te steken. Anyway, na een paar keer op het laatste moment toch maar niet prikken heb ik toch maar geprikt. Dat viel op zich mee. Alleen toen ik de pregnyl echt spoot voelde dat een beetje naar. Nou ja, t zit er in. Hopelijk voor t laatst hoeven spuiten.

Heel herkenbaar.

Maar hopen dat dit de eerste en de laatste was!

Maar mocht dit niet zo zijn, dan gaat het de volgende keer vast een stuk beter!

Ik vond die vloeistof ook niet fijn, je voelde het gewoon echt naar binnen gaan brr.

Maar goed je hebt het er weer op zitten :wink:

Gelukkig heb ik de pregnyl maar 1x hoeven zetten, hopelijk was dit voor jou ook de enige keer :pray: :pray:

Wel fijn dat ze voor jou de vloeistof al klaar hadden gemaakt, ik heb daar samen met de beschrijving zo mee zitten klooien :mrgreen:

Oh dat vond ik ook zo’n drama inderdaad de spuit klaar maken!

Kreeg een dubbele dosis, dus moest 2x :slight_smile:

Maar gelukkig is het je mee gevallen Elle en nu maar hopen dat het inderdaad gewoon eenmalig was en dat je straks zwanger bent!!

Is het wel vol te houden Bigsby met de moe- en misselijkheid?

Toitoitoit voor alle dames weer!

Waarom dubbel spigneys?

Ach ik ga gewoon door maar de werk dagen zijn het ergst, dan ben je al kapot en moet je thuis alles nog doen. Maar goed een beetje overleven TOT het beter gaat :wink:

Ik moest toen 2 ampullen Pregnyl oplossen… geen idee waarom :slight_smile:

Hopelijk gaat het snel over, maar werken en dan thuis ook nog van alles doen is inderdaad best zwaar!

@spigneys wrote:

Ik moest toen 2 ampullen Pregnyl oplossen… geen idee waarom :slight_smile:

Hopelijk gaat het snel over, maar werken en dan thuis ook nog van alles doen is inderdaad best zwaar!

Ik had ook twee ampullen, dan heb je waarschijnlijk net als ik 10.000 i.e. gespoten en in elke ampul zitten 5000 i.e.

Je hebt dan twee flesjes poeder en maar een flesje vloeistof nodig.

Apart ik moest er maar 1 :think:

Ja klopt Elle.

De enige keer dat ik moest spuiten was omdat ik een dag eerder mijn eisprong moest opwekken omdat we op vakantie gingen… Misschien daarom.

Ego: gesprek met de gyn was goed, volgende week vrijdag krijg ik een HSG. Op oliebasis omdat dan de eileiders langer open blijven staan en dus meer kans op een zwangerschap maanden erna… Maar wel vrij pijnllijk.

Iemand ervaring met een HSG? Vraag me af of ik gewoon die middag vrij moet nemen of dat ik tussendoor weg kan van mn werk… :think:

liefs

@spigneys wrote:

Ego: gesprek met de gyn was goed, volgende week vrijdag krijg ik een HSG. Op oliebasis omdat dan de eileiders langer open blijven staan en dus meer kans op een zwangerschap maanden erna… Maar wel vrij pijnllijk.

Iemand ervaring met een HSG? Vraag me af of ik gewoon die middag vrij moet nemen of dat ik tussendoor weg kan van mn werk… :think:

liefs

ik heb hsg gehad, het is niet prettig, maar iedereen ervaart het anders

het voelde bij mij als enorme pijn in mn buik, zelfs mn weeen waren mider pijnlijk :lol:

ik zou niet tussen je werk door gaan, maar lekker vrij nemen na de tijd en als het kan iemand meenemen, het kan zijn dat je misschien geen auto kan rijden van de pijn en van te voren een paracetamol nemen

sterkte, hopelijk gaat het helpen, bij mij heeft het wel geholpen :mrgreen:

@schaap wrote:

@spigneys wrote:

liefs

ik heb hsg gehad, het is niet prettig, maar iedereen ervaart het anders

het voelde bij mij als enorme pijn in mn buik, zelfs mn weeen waren mider pijnlijk :lol:

ik zou niet tussen je werk door gaan, maar lekker vrij nemen na de tijd en als het kan iemand meenemen, het kan zijn dat je misschien geen auto kan rijden van de pijn en van te voren een paracetamol nemen

sterkte, hopelijk gaat het helpen, bij mij heeft het wel geholpen :mrgreen:

Ik kan me hier alleen maar bij aansluiten. Bij mij was het ook pijnlijk en ik was blij dat ik daarna niet meer naar mijn werk hoefde. Ik duim dat bij jou de HSG helpt om zwanger te worden.

Mijn zus heeft een HSG gehad.

En ze vertelden haar dat hoe dichter de eileiders zitten, hoe pijnlijker het is.

Haar beide eileiders zaten dicht…

Het lijkt me dus inderdaad verstandig om die dag vrij te nemen.

Succes meid!!!