IUI deel 9

dankjulliewel voor het advies!! .

Ik neem een paracetamol en een middag vrij :wink:

Nou, vanmorgen de eerste iui gehad. Het viel me reuze mee, geen pijn gehad. De gyn vroeg nog “moeten ze linksaf of rechtsaf?”. Nu dus twee spannende weken.

Gelukkig Elle dat je geen pijn had!

Ik duim voor je!! :pray:

@Spigneys, ik heb voor mijn HSG 2 paracetamol via het ziekenhuis gekregen, deze moets ik 2 uur van tevoren innemen. Het was niet fijn maar ja, laat je niet gek maken. De pijn duurt maar even en zodra ze stoppen is het weg en voel je je slapjes. Dus daarna niet naar werk gaan en lekker thuis op de bank hangen! Je mag daarna ook zelf geen auto rijden dus ook even iemand meenemen! Hoop voor je dat het resultaat heeft!

Ik moest trouwens van de Pregnyl ook altijd 2 ampullen spuiten maar dat kon ik gewoon in één spuit optrekken dus 2x poeder en 1x vloeistof. Had daarna altijd wel een week last van die spuitplek in mijn buik en vooral met de rand van mijn broek deed dat pijn. Maar ach, alles voor het goede doel ;-)!

@Elle, super fijn dat de IUI goed ging. We gaan voor je duimen, wie weet heb je het maar één keer nodig!!!

Afgelopen vrijdag heb ik de gyn. weer gesproken n.a.v. het onderzoek in het ziekenhuis en a.s. vrijdag weer een startgesprek in de kliniek om weer te gaan beginnen. Ga wel over op andere spuit en i.p.v. fm’s moet ik nu alles zelf in de gaten gaan houden met testen dus ben benieuwd. Deze week gelijk weer beginnen met Primolut en dan gaan we er weer voor. Heb zo’n zin om het weer te proberen alleen die medicijnen… Ik voel me zo goed de laatste weken zonder die troep dus heb niet zo’n zin om weer alles in mijn lichaam te spuiten.

Elle, fijn dat het mee viel, nu maar weer afwachten :pray: :pray:

Spigney, ik zou echt vrij nemen, ik vond het verschrikkelijk pijnlijk en had er een paar dagen flink last van :? Hopelijk valt het bij jou allemaal mee :pray:

Spigneys Ik heb het HSG-onderzoek na de derde IUI-behandeling gehad, inmiddels alweer 5 jaar geleden. Ik vond het heel erg meevallen. Het vastzuigen van het cupje op je baarmoedermond voelt even vervelend, dat geeft een kramperig gevoel. Maar van het doorspuiten heb ik helemaal niks gevoeld. Ik lag te wachten totdat ze zouden beginnen, maar het was al klaar! Bij mij waren wel beide eileiders helemaal open, dus er zaten geen belemmeringen. Als het dicht zit, schijnt het pijnlijker te zijn. Maar wie weet is het bij jou ook open en dan heb je ook weinig pijn. Na de tijd wel een beetje bloedverlies en wat buikpijn, maar dat was met een pijnstiller goed in de hand te houden. Ik had een uur voor het onderzoek voor de zekerheid Ibuprofen genomen. Succes met het onderzoek!

Ik moest altijd 10.000 IE Pregnyl spuiten, dat zijn twee ampullen poeder. Je kunt twee ampullen poeder oplossen in één ampul vloeistof, dus dan hoef je maar één injectie te zetten. Maar soms is het inderdaad ook standaard om maar 5000 IE te spuiten.

Blêêêgh, nog niet eens 1 week voorbij na de IUI…

Ik kan de dagen nu echt wel omkijken!

Heb ik anders nooit zo erg.

Mijn (.)(.) doen al de hele week zeer (ben blij dat ik geen grote heb).

Daar heb ik anders altijd pas in de laatste week last van.

Zal nu wel door de Pregnyl komen denk ik.

Nou je weet maar nooit Esseke! Hoop dat de dagen heeeel snel voorbij gaan.

Hi allemaal,

Na een maandje vrijaf, nu weer bezig voor 5e IUI. Vandaag dag 8, en hoorde bij de follikelmeting dat ik vanavond al pregnyl mag spuiten, en woensdag IUI, dus dat gaat weer vlot. Heb 150 eenheden puregon moeten spuiten vanaf dag 3, dat was stuk meer dan eerder, maar helaas nog steeds maar 2 eieren…had gehoopt op meer, maar helaas :frowning:

Nu duimen dat het genoeg is geweest. Ik spuit trouwens ook 5000IE pregnyl.

@Esseke wrote:

Blêêêgh, nog niet eens 1 week voorbij na de IUI…

Ik kan de dagen nu echt wel omkijken!

Heb ik anders nooit zo erg.

Mijn (.)(.) doen al de hele week zeer (ben blij dat ik geen grote heb).

Daar heb ik anders altijd pas in de laatste week last van.

Zal nu wel door de Pregnyl komen denk ik.

Spannend he, Esseke? Ik heb mijn eerste iui pas afgelopen zaterdag gehad en ik kan die 14 dagen ook wel omkijken… Ik heb overigens nog niet echt ergens last van, ook niet van de pregnyl, behalve dat ik 's avonds een opgezette buik heb steeds en steekjes in mijn buik. Ik duim voor je dat je deze ronde het gewenste resultaat krijgt.

@babyenschede wrote:

Hi allemaal,

Na een maandje vrijaf, nu weer bezig voor 5e IUI. Vandaag dag 8, en hoorde bij de follikelmeting dat ik vanavond al pregnyl mag spuiten, en woensdag IUI, dus dat gaat weer vlot. Heb 150 eenheden puregon moeten spuiten vanaf dag 3, dat was stuk meer dan eerder, maar helaas nog steeds maar 2 eieren…had gehoopt op meer, maar helaas :frowning:

Nu duimen dat het genoeg is geweest. Ik spuit trouwens ook 5000IE pregnyl.

Je mag voor iui toch juist niet te veel eieren hebben? Of bedoel je het aantal follikels (ook de kleine) in totaal? On the bright side: je hebt maar 1 goed ei nodig, dus ik ga ook heel hard voor jou duimen.

hoi esseke,

O, gelukkig ik heb dat ook dat je deze keer de twee weken om wil kijken.

Ik moet zeggen dat ik in het begin heel veel steekjes in mijn buik heb gehad en dagen erna vreselijk misselijk.

Heb nu ook pijn in (.)(.) maar moet ook zeggen dat ik nu ziek ben.

Hoop niet dat dat het was maar we zien het wel ik moet nog ff geduld hebben met wachten.

Elle hopen dat het bij jou ook goed gaat.

En de voor de rest blijven we :thumbup: :pray: :thumbup: :pray: :thumbup: :pray:

Spannend dames, ik duim voor jullie!!

En Babyenschede ook weer toitoitoi met de IUI!

Dankjulliewel nog allemaal voor de heldere uitleg betreffende de HSG.

Ik ga het allemaal wel meemaken en hopelijk doet het niet te veel pijn.

Maar in ieder geval een middagje vrij :slight_smile:

@spigneys wrote:

Spannend dames, ik duim voor jullie!!

En Babyenschede ook weer toitoitoi met de IUI!

Dankjulliewel nog allemaal voor de heldere uitleg betreffende de HSG.

Ik ga het allemaal wel meemaken en hopelijk doet het niet te veel pijn.

Maar in ieder geval een middagje vrij :slight_smile:

Ik hoop dat we je niet te veel hebben laten schrikken met onze verhalen. Bij mij deed het erg zeer omdat beide eileiders niet doorgankelijk waren (zodra de druk eraf was, ging de pijn ook langzaam weg). Ik heb uiteindelijk een kijkoperatie gehad waarbij bleek dat ze toch allebei gewoon open waren. Ik hoop voor jou dat jij t gewoon fluitend (bij wijze van) ondergaat en dat je daarna snel zwanger wordt. In elk geval vast veel succes vrijdag, en kom daarna even lekker bij tijdens je vrije middag.

@yvonco wrote:

hoi esseke,

O, gelukkig ik heb dat ook dat je deze keer de twee weken om wil kijken.

Ik moet zeggen dat ik in het begin heel veel steekjes in mijn buik heb gehad en dagen erna vreselijk misselijk.

Heb nu ook pijn in (.)(.) maar moet ook zeggen dat ik nu ziek ben.

Hoop niet dat dat het was maar we zien het wel ik moet nog ff geduld hebben met wachten.

Elle hopen dat het bij jou ook goed gaat.

En de voor de rest blijven we :thumbup: :pray: :thumbup: :pray: :thumbup: :pray:

Spannend Yvonco! Ik zie dat jij al bijna mag testen (jouw iui was een week eerder dan die van mij)? Mijn duimen draaien voor jou!

Ik heb trouwens ook veel steekjes in mijn buik, maar vooralsnog schrijf ik dat, ook uit zelfbescherming, maar toe aan de pregnyl. Verder niet echt ergens last van (wel iets meer eetlust dan anders).

De IUI is weer achter de rug! En het zaad was prima, dus we zijn happy. Nu vanaf morgen weer aan de utrogestan helaas.

De vreetbuien zijn ook weer over, die had ik deze maand met de puregon echt dramatisch veel, herkennen jullie dat?

Nu 2 weken wachten :frowning: We hebben 4 maart weer een afspraak bij de arts, om te bespreken hoe verder, aangezien dit de 5e poging was. Ben benieuwd…hopelijk kunnen we het afzeggen!

@babyenschede wrote:

De IUI is weer achter de rug! En het zaad was prima, dus we zijn happy. Nu vanaf morgen weer aan de utrogestan helaas.

De vreetbuien zijn ook weer over, die had ik deze maand met de puregon echt dramatisch veel, herkennen jullie dat?

Nu 2 weken wachten :frowning: We hebben 4 maart weer een afspraak bij de arts, om te bespreken hoe verder, aangezien dit de 5e poging was. Ben benieuwd…hopelijk kunnen we het afzeggen!

Ik heb alleen maar clomid en pregnyl gebruikt deze ronde, bij mijn ziekenhuis is het pas vanaf poging 4 met zwaardere stimulatie, maar ik herken die eetlust wel. Ik neem net zo veel brood mee naar mijn werk als anders, maar als ik mezelf niet inhoud heb ik alles om 11.00 al op. Vandaag ook nog 2 snelle jelle’s gegeten, maar toch had ik om 15.00 alweer honger.

Ik ga voor je duimen dat je de afspraak van 4 maart kunt afzeggen :pray: :pray: :pray:

Hoi meiden,

Ik kon niet meer slapen vanmorgen en ben er gelijk met mijn man uit gegaan.

We hadden gisteravond overlegt dat we vandaag de test zouden doen.

Nou ik gedaan en ja hoor hij is niet heel donker maar hij staat er!

Ik ben zwanger :dance: :clap: :dance: :clap:

Wil straks eigenlijk nog een clearbleu halen voor de extra zekerheid heb nu een dipstick gebruikt.

Maar ben zo blij de eerste keer met hormonen en meteen raak.

joehoe

Oh super zeg! Gefeliciteerd :dance: :dance:

Aaaaah Yvonco!!!

Gefeliciteerd meid!

Dat geeft de burger weer moed!

Ik mag woensdag testen… :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: