@Esseke, sterkte meid, het is ook niet nix allemaal! :hug:
@Esseke wrote:
Lieve meiden.
Even ego (sorry)
Vanmorgen voor de FM geweest.
De vorige keren konden we meteen door voor de IUI, maar nu was de grootste maar 13 mm…
Viel wel even tegen.
Woensdag moet ik weer komen.
Ik moet werken die dat, maar ik denk dat ik dan ook meteen de hele dag maar vrij neem.
Wel zo rustig denk ik.
Ik merk dat ik er steeds meer moeite mee krijg…
Ik zie zó tegen de terugplaatsing op… doet altijd zo’n pijn
Maar goed, we gaan er nog even voor!
:hug: :hug: :hug:
Wat balen dat het tegenviel Esseke. Nu maar hopen dat je eitjes een groeispurtje maken de komende dagen.
Ik ben vanmiddag voor de intake geweest naar de fertiliteitspoli. Omdat ik vandaag op cd 5 zit, heeft de vpk even gekeken hoe t zat met mijn follikels, en ik mag toch deze cyclus al beginnen (normaal starten ze in mijn ziekenhuis op cd 3). Ik moet nu 5 dagen clomid slikken (50 mg) en dan volgende week ergens de pregnyl en inseminatie waarschijnlijk. Ik vind het zo spannend! Ik had aan beide kanten een stuk of 5 follikels, waarvan 2 grotere (8,5 en 10 mm). Nu maar hopen dat ze goed blijven groeien en dat dan de eerste poging lukt (dan hoef ik ook maar 1 keer te spuiten; ik vind naalden eng).
Nou ja zeg…
Zei de gyn gisteren dat de folikels nog niet groot genoeg waren, voel ik vandaag toch écht mijn ei…
Gisteren eigenlijk ook al een beetje.
Dat is raar…
Morgen maar eens horen dan, hoe dat kan…
Elle, ik vind naalden ook dood eng, maar het zelf prikken valt echt reuze mee.
Vind ik dan tenminste.
Wat raar Esseke :think: Heb je morgen weer een afspraak?
Ben vandaag ook weer fm geweest had er een stuk of 5 zitten waarvan 2 grote één van 15mm en één van 16,5mm.
dus we mogen morgen pregnyl prikken en vrijdag heen voor iui.
Elle ik was ook bang voor naalden maar mezelf prikken is echt minder eng als laten doen.
Hmmm, de folikels waren nog niks groter dan maandag.
3 stuks van 13 mm zagen we vandaag.
En eigenlijk is dat niet positief.
Dat het er 3 zijn bedoel ik.
Kans dat ze het dan afblazen.
Maar goed, ik heb zelf nog steeds het idee dat ik mijn ei al gehad heb.
Heb het ook aangegeven.
Op zich zou het kunnen volgens de gyn, maar ze kon het op de echo niet goed zien.
Vrijdag nog een keer komen en dan zien we het wel…
Esseke In jouw ziekenhuis doen ze IUI met maximaal drie follikels. Als ze alle drie zouden doorgroeien en er komen geen meer bij, dan kan de inseminatie doorgaan. Ik heb eens vier gehad, waarvan drie grote en de vierde deed net niet mee. Dus toen kon het gelukkig allemaal doorgaan.
Ik heb ook wel eens een eisprong-gevoel gehad en dat ik dacht dat de eisprong al was geweest of dat er in elk geval een grote follikel zou zitten. Maar dat was niet zo. Je kunt ook buikpijn krijgen door de hormonen. Succes voor vrijdag, hopelijk is er dan minstens eentje doorgegroeid!
Alle andere dames heel veel succes!
Dat is wel fijn Jippie!
Hoef ik me daar geen zorgen over te maken
Weet jij toevallig ook of ze daar op zondag iui’s doen?
Ik vind het alleen allemaal een beetje vreemd.
De vorige 3 keren heb ik vanaf dag 3 menopur gespoten, net als nu.
Alleen had ik begrepen dat ik maar 5 prikken hoefde.
Dus: dag 3 t/m 7 prikken - dag 10 fm.
Op dag 10 was alle keren een mooi folikel te zien en kon de iui 2 dagen later plaatsvinden.
Min of meer bij toeval kwamen we erachter dat ik het dus niet goed deed met de prikken en dat ik gewoon door moest gaan totdat de gyn zei dat het goed was.
Dat heb ik dus deze keer gedaan en zie hier het resultaat…
Dan zou je nu toch zeggen dat er zéker wel een goed folikel bij moet zitten op dat 10…
Vandaag ook dat ik zelf zo twijfel.
Vrijdag maar weer even afwachten.
Dan weten we meer.
Esseke Ze doen wel inseminaties op zondag, niet op zaterdag.
Als je hormonen spuit, dan moet je dat inderdaad dagelijks doen en net zolang totdat je de Pregnyl kunt zetten. De ene keer moet je langer spuiten dan de andere keer, je lichaam hoeft niet elke keer hetzelfde te reageren. Dus ik denk dat het deze keer gewoon wat langer duurt. Hopelijk vrijdag beter nieuws!
@Esseke, sterkte meid. Het is inderdaad niet makkelijk allemaal en het kan je dan soms wel even naar de keel vliegen he. Zeker als het niet gaat zoals je had verwacht of als je hormonen jouw planning in de war gooien. Ik hoop dat alles toch gewoon door gaat voor je deze cyclus en je mooie follikels hebt! Maak je maar niet teveel zorgen!
@Elle, hoop dat de Clomid idd goed gaat aanslaan. Naalden zijn nooit leuk he en zo’n pil is toch wat makkelijker.
@Yvonco, succes morgen met de IUI!
Heb zelf zondag opeens een bloeding gekregen maar het kan toch mijn menstruatie niet zijn want die heb ik nooit. Zou toch wel apart zijn. In November ook een bloeding gehad terwijl ik midden in mijn cyclus zat (dit was te zien aan het baarmoederslijmvlies) en ze hebben dit niet kunnen verklaren. Wellicht nu wel weer hetzelfde maar de kliniek laat het voor wat het is omdat ik toch maandag weer naar de gyn. in een ander ziekenhuis ga voor het gesprek van de operatie en dan moet ik het meteen bespreken. Zou toch wel gaaf zijn als ik uit mezelf ongesteld zou zijn geweest, biedt misschien goede kansen voor de toekomst?!
Yvonco, succes met je inseminatie morgen!
Esseke, ik duim dat je eieren flinkt zijn gegroeit
Bo, het zou idd mooi zijn als je uit jezelf ongesteld zou worden.
Zo daar zijn we weer terug van de reis naar rotterdam.
Alles is goed gegaan het zaad was eigenlijk top 80% levend en bij mij ook twee goede grote eieren.
Ook zag de baarmoederslijm en mond er goed uit vertelde ze ons.
Het inbrengen ging wat minder soepel als de vorige keer en heb het dit keer ook goed gevoeld.
Ook had ik al vanaf het pregnyl prikken last van mijn buik maar dat was okee zeiden ze dat was mijn ovulatie die ik voelde.
Ook heb ik nu ik weer thuis ben best wel een beetje last ervan terwijl ik dat eigenlijk nooit heb gehad.
Ben lekker relaxd op de bank gaan hangen en wachten het weer rustig af de aankomende twee weken.
Ik moet zeggen dat we er allebei een goed gevoel over hebben deze keer.
Kan nu al de weken om kijken, maar goed we moeten nog ff wachten.
Esseke hoe is het bij jou? dat het goed gaat.
Bo het zou fijn zijn als je vanzelf ongi wordt.
Lekker dat het weer achter de rug is Yvonco en nu die wachtweken weer, maar ja, de tijd gaat vanzelf voorbij. Ik hoop dat jullie een positieve test in handen gaan krijgen binnenkort!
Even geknipt en geplakt uit een ander topic:
Zelf ben ik vanmorgen ook naar t ziekenhuis geweest voor een fm. Rechts zaten al twee grote (16 en 17mm) en drie kleine follikels en links zaten ook n paar grotere (rond de 13/14 mm). Gelukkig niet zo veel dat er sprake was van overstimulatie, maar de clomid doet duidelijk zijn werk. Woensdag moet ik weer terugkomen, dan krijg ik ook de prikinstructie voor pregnyl. De vpk dacht dan dat vrijdag de inseminatie kon plaatsvinden, maar dat is net de enige dag dat mijn vriend er niet is. Die heeft iets voor zijn werk wat hij echt niet kan afzeggen. Dus ik hoop dat het zo goed groeit dat het donderdagmorgen al kan (de vpk dacht van niet) en anders zaterdag (dat kan alleen als er voldoende personeel is). Duimen jullie mee dat het op een van deze dagen kan en dat we geen ronde hoeven over te slaan noodgedwongen?
voor allemaal
:thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup:
Oh wat balen Elle, zal je net zien h’e :hug:
Ik ga duimen dat het ook op zaterdag kan
Nou, wij hebben het weer gehad voor deze ronde.
Vandaag de inseminatie gehad.
Man man, wat is dat toch altijd een drama.
Ze had eerst de ‘normale’ eendenbek, maar die is voor mij toch echt te groot.
Het werd me op dat moment ook allemaal even teveel.
Al die spanning en dan ook nog zoveel pijn.
De VP heeft toen de kleinste maat gebruikt en toen ging het gelukkig veel beter.
Ik had die 15 minuten die j dan altijd even moet blijven liggen wel even nodig om ook bij te komen.
Bah!
Maar goed, we hadden weer een goed resultaat wat sperma betreft (47 milj, waarvan 70% goed!!! :dance: )
Nu dus weer 2 weken wachten.
En maar hopen dat dit écht de laatste keer was.
Mocht dat niet zo zijn, dan mogen we nog 2 keer…
Yvonco, ik kom weer gezellig bij je op het wachtbankje zitten
Wat balen Elle… ik duim voor je dat het goed gepland kan worden allemaal!!! :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup:
Bo, heb je al wat meer duidelijkheid over die bloeding?
Alle andere meiden: :-* (moet weer weg, dus heb even geen tijd om iedereen persoonlijk te noemen)
Esseke,
Wat naar voor je dat het zo vervelend gaat met inbrengen.
Nu zeker maar hopen dat je niet meer heen hoeft.
Gezellig hoor samen op de wachtbank.
Ik moet zeggen dat ik het deze keer de twee wachtweken wel om kan kijken.
Heb geen steken meer in mijn buik maar had gister wel zo’n ongi gevoel dat is nu ook weggezakt en heb nu wel regelmatig misselijkheids buien.
Hoop zo dat dit een goed teken is want wordt het eigenlijk wel een beetje zat allemaal.
Ik duim en bid iedere dag voor een goede uitslag
Elle hoop voor je dat je donderdag of zaterdag heen kan voor iui en geen ronde over hoeft te slaan.
Voor iedereen,
:thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: