IUI deel 9

Ja eerste keer :pray:

Welkom redeye, ik heb 2 pogingen zonder hormonen gehad en nu zit ik aan de hormonen.

Davina, raar hoe het kan lopen hè. Wij zijn nu 2 jaar bezig

Welkom Redeye,

Hier wel zwanger geworden met behulp van hormonen.

Een vriendinnetje had hetzelfde ‘probleem’ als jullie en is na 3 IUI’s zwanger!

Wij hebben zelf 10 IUI’s achter de rug met als resultaat nu een zwangerschap van 7w3d.

Succes bij de volgende cyclus

FM is trouwens de afkorting voor follikelmeting :wink:

Gefeliciteerd kymm :slight_smile: Jullie hebben dus aardig tijdje geduld moeten hebben maar nu al ruim 7 weken zwanger, geniet ervan meid.

Ik ben geweest en heb zoiezo 1 heel mooi ei, zondag nog een keer een echo en dan maandag insemineren :mrgreen:

:pray: :pray: hopen dat het slaagd

Dat ziet er dus in ieder geval mooi uit! Spannend :slight_smile: Ik hoop voor je mee! :pray:

Heel mooi Davina, maar doen ze bij jullie op zondag wel echo’s?

Vanmorgen een uitgangsecho gehad, links was alles schoon maar rechts… zat nog een hele grote cyste :shock: Ik kon nog een ronde overslaan maar de kans dat hij vanzelf weg gaat is heel klein. Dus ze hebben hem leeggezogen :shifty: Het was een heel gedoe omdat mijn darmen steeds in de weg lagen konden ze niet prikken, maar het is toch gelukt dus mag ik morgen weer met hormonen gaan beginnen :lol: :lol: Vrijdag heb ik dan mijn eerste follikelmeting :smiley:

@Davina je hebt er maar 1 nodig!!! hihihi hoop dat ie zondag nog mooier is gegroeid en succes maandag met de inseminatie.

@Bigsby, fijn dat je morgen kan beginnen met de hormonen! Ik wist niet dat ze hem ook leeg konden zuigen om een nieuwe ronde te beginnen!

@RedAngel welkom in dit topic en hopelijk kun je snel beginnen met de IUI.

Zelf heb ik geen IUI gehad zonder hormonen, dus daar kan ik verder niet over meepraten.

Hier verder alles goed, heb wel een opgeblazen gevoel, maar ik las ergens dat dat wel logisch is met zoveel eiblaasjes! Ben heel benieuwd wat de echo maandag laat zien en hoe het dan verder gaat.

Twinnie, ik had de vorige ronde ook een opgeblazen gevoel, dat kwam idd door zoveel eiblaasjes zeiden ze. Waarom krijg je maandag weer een echo? En waarom raadde ze je aan om ivf te doen ipv iui? Je kunt toch ook minder dat 5o eenheden hormonen doen?

Heb nu al 6 eiblaasjes van 16 mm zitten en 2 van 14. Dat is teveel voor een IUI. Dus die zou ik dan moeten overslaan, maar dat vonden ze in het zh ook zonde dus vandaar dat ze de optie IVF hebben voorgesteld.

Het heeft nu geen nut om minder hormonen te prikken want ze zijn al te groot om met IUI door te gaan.

Maandag heb ik weer een echo om te kijken hoeveel er nu zitten en aan de hand daarvan kunnen ze denk ik bepalen wanneer er een punctie plaatstvind.

Het is dus nog even afwachten hoe de echo maandag is twinnie voordat ze kijken of het iui of ivf wordt of begrijp ik dat verkeerd?

Ja hier zijn ook echoos op zondag maar das niet erg hoor hahha… zondagmorgen half 10. De enigste periode dat ze dichtgaan is met kerst :mrgreen:

Hebben jullie ook al wel eens gehad dat een iui behandeling gezien je cyclus in het weekend viel? En zoja werdt dat dan ook gedaan?

Ja dat heb ik ook al eens gehad, alles wat mis kan gaan gebeurt altijd bij mij :? Bij mij viel het op zondag en dat is de enige dag dat het lab niet werkt. Op zaterdag insemineren ze wel maar dan doet de gyn dat. De eerste ronde moest ik dus overslaan.

Twinnie, oké maar ga je de eventuele volgende rondes dan weer terug naar iui of blijf je dan bij ivf? Sorry ik vraag nogal veel hè, ik ben gewoon benieuwd.

Redangel: Welkom hier!

Bigsby: Jahoeeeee een lege eierstok!!! Fijn meid dat je nu weer mag beginnen!

Twinnie: Wat ik me afvraag. Als je nu ivf gaat doen en die slaagt niet. Wat ga je dan daarnaa doen???

Houdt je er wel rekening mee dat je verzekering misschien daarnaa geen iui meer wil vergoeden als je daarmee verder wil.

En reken er wel op dat je maar 3 ivf pogingen vergoed krijgt. HEb je trouwens je verzekering al ingelicht daarover?

Davina: Spannend zeg. Wannneer moet jij dan pregnyl spuiten als je zondag nog fm hebt en maandag al iui?

Iedereen dikke knuff!

@Krabje wrote:

Redangel: Welkom hier!

Twinnie: Wat ik me afvraag. Als je nu ivf gaat doen en die slaagt niet. Wat ga je dan daarnaa doen???

Houdt je er wel rekening mee dat je verzekering misschien daarnaa geen iui meer wil vergoeden als je daarmee verder wil.

En reken er wel op dat je maar 3 ivf pogingen vergoed krijgt. HEb je trouwens je verzekering al ingelicht daarover?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar geen moment aan heb gedacht. Ik dacht eigenlijk dat je daarna wel weer IUI zou kunnen doen.
De gyn zei donderdag wel dat de volgende stap die we eventueel zouden nemen in het nieuwe jaar wel IVF zou zijn geweest, en dat we nu gewoon iets eerder eraan beginnen.

En nee ik heb mijn verzekering er nog niet over ingelicht, het is ook allemaal zo snel gegaan dat ik zelfs nog niet eens heel de voorlichtingsmap heb kunnen lezen.
Ga ik nu maar meteen ff doen!
Bedankt!

@RedAngel wrote:

Hebben jullie ook al wel eens gehad dat een iui behandeling gezien je cyclus in het weekend viel? En zoja werdt dat dan ook gedaan?

welkom

ja mijn manneke is op zondag gemaakt :inlove: :mrgreen:

Kijk das helemaal super! :slight_smile: En je manneke is inmiddels alweer 4 maanden zie ik, gefeliciteerd nog!

Ik denk niet dat ol hoef te spuiten maar weet het niet zeker

@bigsby wrote:

Maarre ik ben vandaag ongesteld geworden :lol: :lol: jaaaa maar wel op dag 19 :shock: ik weet niet of dat nog door de hormonen komt?? iemand enig idee waarom iemand met een hele regelmatige cyclus nou al 2 keer te vroeg ongesteld word??

Ik had dat ook door de Gonal-F.

Mijn Luteale Fase werd hierdoor erg kort.

Ik moest Pregnyl spuiten vóór de IUI en 5 dagen ná de IUI om de LF te verlengen.

Na 2 keer de LF te hebben verlengd was ik zwanger!