IUI deel 9

Nog niets te bekennen. Af een toe wat krampen enzo maar daar blijft het bij. Officieel mag ik van de gyn pas vrijdag testen. Morgen is de dag. Kijken wat er morgen gebeurt. Express geen testen gehaald vandaag moet dit gewoon even uitzitten.

Ik hou jullie op de hoogte

Hi allemaal,

@gwenny: spannend joh, ben benieuwd wat testen morgen doen!

Ik heb afgelopen zaterdag 1e IUi gehad. Helaas was zaad erg slecht (a+b14%), maar goed, ik voelde mijn eisprong heel goed op de ochtend van de IUI, dus timing leek goed. nu weer aan de utrogestan, en zondag over een week testen, als ongi eerder niet is doorgebroken. Maar zal wel niks wordne, dus dan op nd 2e IUI. we wachten af…

Misschien ligt het aan mij hoor. Maar kindje op komst is opeens zo roze. Leuk hoor. Helaas zit ik niet meer op een roze wolk. Ben zo ongesteld als ik weet niet wat.

Op naar me 8ste en laatste iui

Heb ik julie zomaar in spanning gelaten :stuck_out_tongue:

Haha ja dat viel mij ook op ja :slight_smile:

:hug: vervelend zeg!!! Geeft gelukkig ook niet extra stress dat het de laatste IUI is… :?

Babyenschede duimen draaien voor jou!

ZO :shock: mooi roze is niet lelijk!

@Gwenny :hug: :hug: Had er zo’n goede hoop in!!!

@babyenschede mijn duimen draaien ook weer voor jou! :pray:

Hallo, ik kom af en toe inbreken op een topic op het moeilijk zwanger worden gedeelte. Heb zelf 2 kinderen via de mm gekregen.

Nu is mijn zus al 2 jaar bezig met zwanger worden. Ze heeft juist de eerste IUI achter de rug, maar helaas. Ze werd al na 10 dagen na de pregnyl en dus 8 dagen na de inseminatie ongesteld. Is dat niet wat kort?

Ik heb zelf een korte luteale fase (7 dagen) en gebruikte daarom progestan vandaar.

Paikea Dat is inderdaad te snel na de eisprong/IUI. Ze kan het beste om progesteronbolletjes (Progestan/Utrogestan) of om extra Pregnyl vragen ter ondersteuning van de luteale fase. Anders heeft het eigenlijk geen kans van slagen, ben ik bang…

hoi, ik ben terug!

Gwenny :hug:

@babyenschede: zolang je die utrogestan gebruikt, word je niet ongesteld, dus is het gewoon wachten op de testdag :-*

Hi,

Ik breek meestal aan het einde vd 2 weken door de utrogestan heen, dus dan hoef ik ook niet te testen.

Heb nu vandaag enorm last van mijn tepels en borsten, maar is nu 10 dagen geleden dat ikde pregnyl heb gespoten, dus kan nog best daarvan zijn, toch? Volgens mij had ik het vorige ronde ook, maar weet niet meer wanneer in de cyclus. We zullen zien.

Verder wta last v darmen die niet willen, dus daar wat buikpijn van, dus kan ook niet zeggen dat ik niks voel in mijn buik. Het blijft wachten, maar toch reken ik er niet op.

Liefs

Lieve Dames,

Sorry al een tijdje niets van me laten horen.

De 8e IUI is hier ook op niets uitgedraaid.

De 9e zou precies samenvallen met de hersenoperatie van manlief morgen, dus we slaan deze maand over.

Moet ook heel eerlijk zeggen dat we er nu ook helemaal niet mee bezig zijn om een brusje te krijgen voor ons engeltje.

Eerst maar eens zien of manlief morgen goed door de operatie heenkomt voordat we ons weer met de toekomst bezig gaan houden.

Voor iedereen heel veel sterkte en succes bij het wachten.

Liefs Kim

Kymm, succes morgen, hopelijk gaat alles goed :pray: :pray:

Ik ga ongesteld worden, ik zie het al aankomen :?

Lieve Kymm, ik heb je gister ook al gesmst, maar jullie zijn steeds in mijn gedachten. R gaat het hartstikke goed doen, reken maar!! En vanmiddag belt híj jou op om te zeggen dat het achter de rug is. Maar het blijft natuurlijk verschrikkelijk spannend allemaal. Maar we gaan er voor!!!

Heel veel liefs en een dikke knuffel :hug:

Kymm, heel veel sterkte vandaag!

Bigsby, hoop niet dat je ongesteld wordt! succes vandaag.

Dames, 8 minuten nadat ik op Kymm haar berichtje had gereageerd, ging hier mijn mobiel.

Dat was Kymm dus. Haar man had haar net zelf gebeld. Hij sprak nog wel wat met dubbele tong, maar de artsen waren zéér tevreden en tis dus allemaal goed gegaan :smiley:

Oh super dat met Kymm’s man alles goed gaat :dance: :dance:

Uhm het begint door te zetten, dus vandaag is dag 1 en nu keek ik net op de kalender… en reken uit dat dag 12 op een vrijdag is en dag 13 op zaterdag :shock: :? dat houdt in dat de iui weer niet door kan gaan, want op zondag insemineren ze niet. Ik denk dat ik toch maar ff naar ze moet bellen, misschien dan toch maar gelijk aan de medicijnen?? wat denken jullie?

Bigsby Als je eerder met de medicijnen begint, betekent dat niet dat je eisprong ook eerder komt, helaas. En je lichaam heeft ook even tijd nodig, dus meteen op cyclusdag 1 met de Clomid beginnen heeft geen nut. Dat kan op z’n vroegst pas op dag 3. Eerder heb je toch geen reactie.

Heb je ook fm’s? Dan kunnen ze mbv Pregnyl de IUI misschien een dag eerder of later plannen, als dat qua follikelgrootte kan. Het zou wel flink balen zijn als de inseminatie nu weer niet kan doorgaan. In ons ziekenhuis doen ze wel inseminaties op zondag, niet op zaterdag. Ik heb echt nog nooit gehad dat een IUI niet door kon gaan, omdat het op zaterdag viel. Dan deden ze het altijd een dag eerder of later.

Jippy, nee ik heb geen fm’s, ik heb ook nog geen medicijnen.

Ik heb zelfs nog geen IUI gehad, ik zou vorige maand beginnen, eerst 2 rondes zonder medicijnen en als het dan nog niet lukt de rest met medicijnen.

Maar ik zit nu in een cirkeltje van 28 dagen, dus ben ik elke keer op maandag ongesteld en heb ik mijn ei op zondag :?

Echt weer iets voor mij :?

Ik ga morgen wel ff naar het spreekuur bellen om te vragen wat ze kunnen doen.

Ik ben heel blij te horen dat het goed is gegaan met de operatie van de man van Kymm.

@Bigsby, ik zou het inderdaad maar gewoon even navragen, het zou zonde (lees frustrerend :shock: ) zijn als je weer een maand moet wachten.

Zelf zit ik nu op dag 12 van mijn cyclus en nog geen eisprong te bekennen, maar ja er is bij mijn toch geen touw aan vast te knopen, dan heb ik hem rond dag 10 en dan pas rond dag 20. hihihi Dus het testen gaat hier nog gewoon ff door. En dan hard hopen dat een IUI niet meer nodig is.

Bigsby Ik zou inderdaad even bellen, want de inseminatie is wel te plannen. Een dag eerder of later kan best, zo precies komt het niet. Zolang je eicel maar rijp is, dat is het belangrijkste. Met Pregnyl kunnen ze dat goed timen, dus in principe hoef je geen inseminaties te missen, doordat zij op zondag niet insemineren.

Pregnyl kun je spuiten als je follikel minimaal 17 mm is, 40 u daarna volgt de eisprong. Door de dag van de Pregnyl te verschuiven, verschuif je ook de dag van de inseminatie. De ene keer spoot ik Pregnyl als ik een follikel van 18 mm had, de andere keer was 'ie al wat groter en spoot ik het pas bij 20 mm. Dat kun je wel varieren, het was maar net hoe het qua dag en inseminatie het beste uitkwam.

oh Kymm, goed dat de operatie goed gegaan is! En heel begrijpelijk dat je op zo’n moment niet met het brusje in je hoofd zit! :hug:

@babyenschede: oh, ik wist helemaal neit dat je door de utrogestan heen een bloeding kon krijgen! Weer iets bijgeleerd :slight_smile:

@bigsby: dat zou wel heel erg balen zijn, weer geen IUI… Maar idd, gewoon eens goed navragen, want met die pregnyl kunnen ze toch wel wat timen hoor!

ego: ik heb normaal donderdag de operatie, maar ik lijk ongesteld te worden (gisteren was dag 25 en had ik wat bloedverlies, maar niet veel en het is nog steeds maar zo met vlagen een heel klein beetje…)

Als ik ongesteld was, konden ze de operatie niet doen, maar dit is zo maar half en half iets :? Hopelijk nattuurlijk een innestelingsbloeding :pray: