IUI deel 9

@ Twinnie,

Snap helemaal wat je bedoelt meis!

Na 7 mislukte IUI’s zakt hier (en vooral bij manief) de moed helemaal in onze schoenen.

Ook hier is manlief na een misukte IUI effies de weg kwijt.

@ Esseke,

Wij moeten altijd wachten tot 16 dagen na de IUI met testen, maar moet heel eerlijk zeggen dat wij wel stiekem op dag 14 testen. Bij mij is het ook altijd moeilijk rekenen waanneer mijn NOD is. Van de gyn heb ik begrepen dat ik gewoon 2 weken na de IUI moet rekenen en bij de zwangerschap van Stijn* hebben ze 2 weken voor de IUI gerekend wat de uitgerekende datum was omdat ik die keer door de Gonal-F een IUI heb gehad op dag 20 (!).

@ Tinka & Spigneys,

Een hele dikke :hug:

Inmiddels hebben we donderdag de 8e IUI gehad.

Wat ze eerder zag op de echo was waarschijnlijk een bussel bloedvaatjes, maar het was nu al veel minder duidelijk te zien omdat het werd opgenomen door het baarmoederslijmvlies.

Manlief moest zelf, nadat de gyn alles had ingebracht, de spuit leegspuiten.

De gyn zei met een knipoog: “Mocht Kim nu zwanger worden, is het jou schuld” :wink:

We zullen zien of hij een ‘gelukkige’ hand heeft.

Dinsdag lekker effies een weekje op vakantie naar Turkije en als we terugkomen mogen we al snel testen.

@Kim

Ik hoop ook dat je man een 'gelukkige’hand heeft, zal wel eens tijd worden dat het deze keer lukt!

Ik heb voor maandag een afspraak gemaakt voor de eerste fm. Afwachten dus maar weer.

Zal nog even een update geven van gynbezoek.

Ok afgelopen donderdag dus een gesprek met een gyn gehad hier.

Ze vertelde globaal het verhaal over ivf en of we een folder hadden gehad.

Daarna moesten we dus een keus maken naar welk ziekenhuis we gaan. Hengelo en Dusseldorf vallen dus af ivm de eigen bijdrage per behandeling. Tis een buitelands zieknehuis en daarbij vraagt menzis dus een eigen bijdrage tussen de €300,- en €1500,- PER behandeling.

Dus we kiezen dus voor Zwolle en dus ook voor die wachttijd van een half jaar.

Daarbij moesten we nog kiezen of we dan naar Almelo of Enschede zouden gaan want die werkt samen met Zwolle. In Zwolle wordt dus alleen het labwerk gedaan. We hebben hierbij de keuze voor Almelo gemaakt ivm bereikbaarheid.

Toen heb ik het verhaal IUI nog aan gehaald en dus de 3 pogingen die ik dus volgens menzis nog mag gaan doen. Volgens de gyn was het geen meerwaarde om na 6 iui’s nog eens 3 iui’s te doen. Maar daar denken F. en ik dus anders over…

Dus ze vroeg of wij dus eerst de iui’s wilden gaan doen en dan het ivf traject willen starten. Nee dus, alvast ivf traject starten en tijdens de wachttijd de 3 iui’s gaan doen…

Ik heb recept voor clomid en pregnyl gelijk meegekregen en zodra we er aan toe zijn mogen we bellen voor de volgende iui behandeling. We hebben wel gezegd dat we eerst met vakantie gaan en we dus tot eind september een pauze hebben.

Nu is het wachten tot we een kopie van de brief krijgen die Almelo krijgt. Zodra wij die hebben heeft Almelo hem ook. Dan is het dus wachten op de intake. Dan volgen dus eerst weer de standaard onderzoeken (bloedonderzoeken op soa’s en hiv, spermaonderzoek, en echo van de eierstokken) en als dat achter de rug is komen we dus op de wachtlijst.

En tot die tijd eerst “even” wat afvallen. Dus wie helpt me??? Ik zit nu op bmi 35 en ik moet daar dus net onder zitten, dus een paar kilo eraf…

Ik hoop dat het verhaal zo duidelijk is en anders hoor ik het wel!

Kim en Esther mijn duimen draaien voor jullie!

Twinnie en Tinka dikke knuff!

Hey Krabje,

Je verhaal is heel duidelijk hoor, fijn dat je nu tijdens het wachten op IVF nog de 3 IUI pogingen mag doen. maar eerst ff lekker genieten van je vakantie.

Zelf heb ik dat ook net twee maanden gehad (vakantie van de medicijnen dan, echt vakantie helaas maar twee weken) In die twee maanden ben ik ook begonnen met dieten, en ben ondertussen 10 kg kwijt. Ik heb het gedaan met het cambridge dieet, maar als je maar een paar kilo kwijt moet dan is dat denk ik iets te overdreven, het is echt een crashdieet. Nu ga ik verder met Grip op Koolhydraten, en daar ga ik dus de koolhydraten tellen.

heel veel succes met afvallen, en ga heel hard voor je duimen dat je de IVF pogingen helemaal niet nodig zult hebben!

@ Krabje, zou toch echt super zijn als je de IVF niet nodig zou hebben! Maar het is zeker fijn dat jullie nog 3x IUI kunnen doen, in de wachttijd, maakt het wachten toch iets minder ‘lang’.

@ Tinka en Twinnie: :hug: echt vervelend!!

@ Esseke en Kim, nu hopen dat alles goed is gegaan!! Duimen draaien!!

En Twinnie en Krabje natuurlijk ook toitoitoi met de kilo’s! Ik heb altijd calorieen geteld bij het afvallen… voor mij werkte dat altijd het beste…

Zooooo, daar zijn we weer. Makkelijk thuis achter de pc :smiley:

Wat was het koud zeg toen we op Schiphol landden afgelopen dinsdag!!! Pfff, van 35 graden kom je in 17 terecht en regen. Brrrrr… Maar nu zijn we al wel weer wat geacclimatiseerd.

Woensdagmorgen heb ik het ziekenhuis gebeld, en we hebben aanstaande maandagmorgen om 8.25uur de eerste echo. Spannend!!!

Ik voel me al een dag of 4 niet helemaal happy. Erg veel last van mijn darmen, misselijk gevoel en héél erg moe. Hopelijk zijn deze kwaaltjes snel over want is heel vermoeiend. Verder heb ik dus het idee dat mijn borsten steviger worden en zijn pijnlijk, incl de tepels. Worden ook donkerder en groter. Dus tja, kwaaltjes genoeg.

Spannend de eerste echo!! :inlove:

spannend, wel ff melden hoe het was :inlove: en foto`s als je die heb :inlove:

vandaag met Wesley bij de cb geweest, hij doet het heel goed.

hij was een halve cm gegroeit :lol: en weegt nu 4050 gr :thumbup: , hij zit net onder het gemiddelde van de groeicurve

hoe gaat het met de rest???

hopelijk gauw weer goed nieuws :pray:

Heb net alle foto’s van de vakantie op de pc gezet, en daar kwam ik deze ook nog tegen. Het bewijs :slight_smile:

ying yang hier ook gefeliciteerd!!! :dance:

Ja dat is zeker goed bewijs! hihihi

Nogmaals, GEFELICITEERD!

Ik wilde weten wanneer die pregnyl geen invloed meer op de test heeft.

Afgelopen maandag heb ik een testje gedaan (2 dagen na de iui) die was knal positief.

Vanmorgen weer een testje gedaan (1 week na de iui) en nu is hij negatief.

Misschien als je heeeeeeeel goed kijkt dat je dan een streepje ziet.

Dus als de test nu volgende week positief is, dan komt het niet meer door de pregnyl.

Maar goed, ik ga er niet vanuit.

Ik voel verder nog helemaal niks.

Heb geen eisprong gevoeld en normaal heb ik een week na mijn ei zere (.)(.)

Ik ben alleen wel ontzettend moe steeds.

Maar dat kan ook nog wel komen van de longontsteking van laatst.

Met andere woorden, afwachten.

Hey esther,

Als je nu volgende week inderdaad positief test is het echt de pregnyl niet meer. Ik heb juist iedere keer na de pregnyl last van mijn (.)(.). En dat is op niets uitgelopen. Dus dat zegt nog helemaal niets.

Er zit denk ik niets anders op als wachten, hoe frustrerend dat ook is.

succes :lol:

Haha, ja inderdaad Twinnie.

Waarom duurt wachten eigenlijk zo lang :?

Ik moet wel zeggen dat ik er niet continu mee bezig ben.

Dat heb ik in die 6,5 jaar wel afgeleerd denk ik.

Op mijn werk weten ze van de iui en iedereen zegt me dat ik er niet teveel mee bezig moet zijn.

En als ik dan zeg dat ik dat ook niet doe snappen ze het niet, haha.

We zien het wel.

ff ego:

Vanmorgen een fm gehad, en ik had dus 5 grote blaasjes. Dus moet het deze cyclus afblazen. Deze week nog heel de week lucrin en van het weekend overal mee stoppen. Dan weer afwachten tot ik ongesteld wordt en dan weer verder met een mindere dosis puregon.

Ik baal er echt van, het is natuurlijk goed dat mijn lichaam minder hormonen nodig heeft door de kilo’s die eraf zijn, maar waarom lukt het bij mij nou nooit eens een keer goed!

Jeetje Twinnie… dat is echt BALEN! :hug:

Geld dit nu ook als poging?

Of telt dit niet mee voor de verzekering?

Ik zou het niet weten, maar mijn verzekering betaald alle IUI behandelingen. De ivf behandelingen worde alleen de eerste 3 vergoed.

Jeetje Twinnie, dat valt even tegen! :hug:

Het is gewoon vervelend als je in een cyclus niet eens kunt proberen om zwanger te worden :frowning:

Ying Yang GEFELICITEERD!!! :inlove: