IUI deel 8

Purpled Temperaturen is niet betrouwbaar als je hormonen zoals Progestan neemt. Dus op zich hoeft een dalende lijn niks te zeggen. Wel fijn dat je nu geen tussentijds bloedverlies hebt gehad. Ik duim nog even door, hoor!

Cinzia Om 14.30 u mag je voor de uitslag bellen, toch? Ik hoop dat je met goed nieuws komt!

Maria Balen dat je steeds last hebt en het niet doorzet…

Cinzia,

En??

Enne, Cinzia??

:pray: :pray:

Cinzia ik hoop zo dat je goed nieuw hebt :pray: :pray: :pray: :pray: :pray:

Cinzia, alles goed? :hug:

Purpled, wanneer is je NOD? Ik heb hier al zovaak verhalen op het forum gelezen dat het ondanks alle voortekenen van een naderende ongi, toch gewoon raak was… De moed niet opgeven!

Maria…wat duurt dat lang… Lijkt dat nou zo of is het ook echt zo??

Zaterdag zijn er 2 embryo’s teruggeplaatst. Van de 8 eicellen bleken er 3 bevrucht. Daar was/ben ik wel teleurgesteld over. (ivm cryo’s) Ik ben wel blij dat er uberhaupt een bevruchting was, maar dan zou het toch wel fijn zijn als ze je konden vertellen dat het er allemaal goed uitziet en dat deden ze niet. Nu maar hopen dat er 1 (of 2) blijft plakken…

Liefs Optimist

Optimist, ik begrijp het niet zo goed met ICSI/IVF, maar twee terugplaatsingen is toch goed?? :think: Wat is het maximaal terug te plaatsen aantal dan? Spannend voor jullie hoor! Wanneer mag je nu testen en krijg je nu nog hormonen? Ik duim voor jullie :thumbup:

En ja, 40 weken is ook eigenlijk te lang he? :wink: Hier weer een onrustige nacht; ik denk nu toch echt dat het weeen zijn, maar het zet gewoon niet door! :roll: Zo ben ik straks doodop voor de bevalling uberhaupt is begonnen. Heb straks een afspraak bij de VK. Ik mag toch hopen dat ie nu op z’n minst ingedaald is…

Cinzia, :hug: , ik durf het bijna niet te vragen…

Optimist,

Fijn dat er twee zijn teruggeplaatst. Ik kan me voorstellen dat je had gehoopt dat er van de 8 eicellen er meer bevrucht waren. Ik hoop voor je dat je over twee weekjes positief test en dat je dan over 9 maanden 1 of 2 prachtige gezonde beebjes in je armen mag houden :pray:

Mijn Nod is trouwens 14/15 december. Ik kan niets anders doen als afwachten. We zullen het volgende week ergens wel weten. Maar mijn gevoel is nog steeds niet echt positief.

Maria,

Vervelend dat je zo moe bent :hug: Ik hoop dat de vk iets voor je kan betekenen. De laatste weken duren gewoon echt het langst. Maar gelukkig kan het nu nooit meer veel langer als 2 weken duren :wink:

Cinzia,

Ik hoop dat alles goed met je gaat?

Optimist Ik snap je gevoel heel erg goed. Drie van de acht eicellen bevrucht is inderdaad niet zo heel erg veel, misschien dat ICSI uiteindelijk meer geschikt voor jullie is. Maar gelukkig was er bevruchting en kon de terugplaatsing doorgaan. Ik was zelf ook erg teleurgesteld toen we geen cryo’s hadden, maar embryootjes moeten aan ontzettend strenge eisen voldoen om ingevroren te kunnen worden. Ze plaatsen de besten terug en dan is het afwachten of de rest goed genoeg is. En meestal is dat niet zo. Ik zou er vanuit gaan dat cryo’s meer uitzondering dan regel is… Maar natuurlijk hoop je op heel veel mooie embryootjes, zodat je voor je gevoel meer kansen hebt.

Met de eerste IVF hadden wij 26 eicellen en de zaadjes waren nog nooit zo goed geweest. Toen we hoorden dat er helemaal niks bevrucht was, was dat wel een gigantische dreun in ons gezicht. Alles voor niks gedaan! Met de ICSI daarna moest ik door de eerdere overstimulatie veel minder spuiten, met als gevolg dat ik maar vier follikels had. Gelukkig zijn daar ook vier eicellen uit gekomen en zijn er drie van bevrucht. Twee embryootjes zijn teruggeplaatst, de derde was niet goed genoeg om in te vriezen. Lianne is het resultaat van die terugplaatsing! Dus uiteindelijk is het met relatief weinig eicellen en maar twee embryootjes gelukt. De twee die je nu teruggekregen hebt, kunnen wel uitgroeien tot een prachtige tweeling! Dus hoop blijven houden, hoor! Het hangt toch van die ene geluksfactor af en niet altijd van aantallen en statistieken. :-*

Cinzia Weet je al wat de uitslag was? Ik heb er niet zo’n goed gevoel over, omdat je het anders vast al was komen vertellen. Maar ik hoop dat mijn gevoel niet klopt… Kus voor jou!

Maria Ik hoop dat de vk iets voor je kan betekenen, misschien kun je wel gestript worden. Ik hoop dat jullie ventje is ingedaald! Maar soms gebeurt dat ook pas als de vliezen breken, dus dat hoeft op zich geen probleem te zijn.

Purpled Wat duurt dat wachten lang, hè? Zaterdag of zondag mag je testen, toch?

Lieve lieve lieve meiden,

Wonderen bestaan, IK BEN ZWANGER!!

Geloog me, ik kan het echt NIET bevatten…

Zo onwerkelijk, ik snap er niks van… Zo raar, zo ‘onecht’…

Wil even mijn verhaal kwijt hoe het gegaan is hoor:

Zaterdag was mijn NOD, maar hebben niet getest.

Gisteren bloed prikken in het ziekenhuis en ik kon tussen half 3 en 3 uur bellen voor de uitslag.

Mijn mannetje moest PRECIES GISTEREN overwerken, en we hadden van te voren samen afgesproken, dat wat de uitslag ook zou zijn, ik niet zou bellen of smsen (dit omdat als het negatief zou zijn, ik overstuur aan de telefoon hang en hij machteloos staat, en als het positief zou zijn, het niet leuk is over de telefoon te vertellen. En ook omdat we er beiden een beetje vanuit gingen dat het toch wéér negatief zou zijn).

Dus ik gisteren STIPT half 3 bellen.

Asisstente van de gyn nam op (kent mij ondertussen al langer, haha…), ik zei mijn naam en nog voordat ik kon zeggen waarvoor ik belde, zei zij:

GOED NIEUWS, JE BENT ZWANGER.

Mijn 1e reactie was letterlijk: HUH?

Ja, zei zij, je waarde van het bloed was 440 (geen idee wat dat inhoud, maargoed), jullie zijn in verwachting.

Mijn 2e reactie: WAT NU?

Zij moest lachen en vroeg wanneer ik precies de IUI heb gehad. Ik zei zaterdag 22november.

We hebben nu een afspraak gemaakt voor een 1e echo, namelijk 6 januari 2009.

‘Mischien dat we dan een hartje kunnen zien’ zei zij.

TOEN stroomden de tranen pas over mijn wangen, een hartje zien kloppen? Huh?

Vanaf dat moment weet ik niet veel meer van het telefoongesprek. Weet wel dat ik nog verteld heb dat ik nu moest wachten op mijn mannetje, dat we niet zouden bellen of smsen.

Ook zei ik nog dat ik nergens last van heb. Zij zei dat dat ook helemaal nog niet hoeft (dus wat je op internet leest hoeft niet, heb geen gevoelige borsten, misselijk, bultjes op mijn tepelhof, etc. etc)

Ook zei zij dat we wel realistisch moesten blijven, en weten dat er nog van alles mis kan gaan, omdat het nog heel ieniminie is.

Dus uit wanhoop en ongeloof ben ik op de fiets gestapt, naar de apotheek (stom eigenlijk… Net gehoord dat ik zwanger was, stap ik op de fiets!).

Thuis gekomen meteen een zwangerschapstest gedaan, en ja, eindelijk dat streepje waar we 2 jaar op gewacht hebben!!

Toen maar de afwas gedaan, wasmachine aangezet, droge was opgevouwen en op bed gaan liggen…

EINDELIJK om 17u kwam mijn mannetje thuis. Hij kwam boven, ik keek hem aan en zei: ‘we krijgen een kindje!’

Echt? Vroeg mijn vriend. Samen gehuild en meteen naar mijn moeder, mijn schoonmoeder en mijn zwager+schoonzus.

Zij zijn de enigen die van onze medische molen afweten en wisten dat we konden bellen voor de uitslag. Iedereen moest huilen, maar wij konden geen traan meer laten, we vinden het zo onwerkelijk, zo raar, zo apart!!

En dan te bedenken dat dit onze LAATSTE IUI (10e!) poging was, ik een follikel op links had (voor het eerst!!), de IUI had op dag 14 (is al een wonder opzich voor mij, haha), en de inseminatie gedaan werd door een grote l*l van een gyn…

IK BEN ZWANGER, AAAAAAAAHHHHH…

Ik geloof het gewoon niet, ECHT ZOOOOOOOOOOOO APART… Pfff…

(Zal nu eerst proberen om zo’n banner aan te maken, hehe, eindelijk…)

WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

GEWELDIG!!!

Lieve Cinzia, eindelijk is het zover!!!

Geniet van dit moment!!!

Gefeliciteerd!!!

Pffff zit hier bijna te huilen en kippevel voor jou!!! Eindelijk!!

Jaaaaaaaaaaaaa!!! :dance: Gefeliciteerd!!! Het moest gewoon wel raak zijn deze keer nu alles volgens het boekje ging.

Geniet ervan! Voor je het weet ben je 9 maanden verder en zit je net als Maria de dagen af te tellen :wink:

Waauuw, wat goed zeg! Wie had dat nou verwacht bij de 10e IUI?!

Gefeliciteerd en geniet ervan! :-*

Liefs,

Jippie

Dank jullie wel!!

snap er echt niks van, zooooooooo ongelooflijk!! En inderdaad, dat bij de laatste en 10e IUI!!

Zit nu al het hele net af te speuren wat ik wel en niet mag eten… Nooit eerder echt mee bezig gehouden.

En sporten, geen indee of dat mag. Heel stom, zou a.s. woensdag beginnen met fitness, kan dat nog? Iemand een idee?

Heb hiervoor al jaren niet meer gesport… Pff, wat een vragen schieten je dan te binnen he, net zwanger, haha…

Lieverd gewoon doen waar je je goed bij voelt wbt sporten

Enne al aangemeld bij de maandmama’s :mrgreen: :mrgreen:

Waar blijft je banner???

Ohhh. wat super om te lezen en wat heb je het mooi omschreven, zie je zo zitten! Gefeliciteerd!!

2009 wordt jullie top-jaar. Helemaal geweldig!

liefs

Ineke

OOH CINZIA…FANTASTISCH NIEUWS!!!

PROFICIAT

Echt ongelofelijk op jullie laatste IUI! Geniet ervan samen meisje. Heerlijk! Dat geeft iedereen weer moed hier. Het werd zo ontzettend tijd dat we weer eens een positieve test voorbij zien komen. Straks ben je die hele tijd van die IUI’s helemaal vergeten. Ik moet zeggen, sinds de dag dat ik zwanger ben is ons hele traject in gedachte veel korter geworden. En maak je inderdaad vooral niet te druk over wat je wel en niet mag. Natuurlijk gewoon sporten en ook dat eten en drinken valt reuze mee (eigenlijk nagenoeg alles). Vooral genieten he? Want stress is wel beroerd voor jullie kindje.

Vandaag naar de VK geweest. Uitgelegd dat ik eigenlijk al sinds zondagnacht pijnlijke voorweeen heb en daardoor beroerde nachten. Ook vandaag heb ik ze gewoon overdag, maar het blijft niet doorzetten :frowning: . Soort hele hevige ongi pijn met harde buiken en ik word er doodmoe van. Ik had dan ook zo gehoopt dat ie ingedaald zou zijn, maar dat bleek weer niet het geval. Volgens de VK is dat waarschijnlijk ook de reden dat ik zo lang ‘voorwerk’ heb. Normaal helpt de druk van zijn hoofdje op de baarmoedermond en dat is nu niet zo. De baarmoedermond was wel verweekt en zo kon er met de vinger in. ZOOO pijnlijk was dat :shock:

Ze boden me slaapmedicatie aan of een nacht opnemen voor slapen met pijnstilling in het ziekenhuis, maar dat wil ik echt niet :snooty: Heb vanmiddag maar weer even geslapen en nu moet ik donderdag weer terug komen. Mijn bloeddruk was te hoog (waarschijnlijk door de stress en slechte slapen). Door het inwendige onderzoek heb ik nu echt continu een ongi pijn en vloei ik ook. Gek idee, ben je zo lang niet ongesteld geweest en nu is het weer precies zo :wink:

Verder afwachten dus. Ik hoop echt dat de kleine man snel komt, want vanmiddag zat ik er echt even doorheen.

Alle andere meiden hier: :-* . Sorry dat ik niet op iedereen reageer. Lfs

Cinzia Ik heb je in de lijst verhuist naar het onderste gedeelte!

Maria :hug:

Cinzia, gefeliciteerd met dit fantastische nieuws :dance: Heerlijk meis, hardstikke goed :thumbup: Enorm blij voor jullie, geniet ervan

liefs

Even snel een berichtje voor Cinzia:

Onwijs gefeliciteerd!!

Het is nog erg pril, maar we gaan ervan uit dat je over minder dan 9mnd een heel mooi hummeltje mag verwelkomen!!

Gefeliciteerd!!!

Kuss Angelique

Dank jullie wel dames, ik geloof het echt niet!!

Zo raar, je voelt helemaal niks, je ziet niks…

Echt zo apart, zo onwerkelijk!!

Al die tijd alle teleurstellingen en nu opeens goed nieuws… Zo moeilijk te geloven!!!

(banner heb ik nog niet, heb het gisteren geprobeerd, snap niet goed hoe het moet, :? )

Hoop echt echt echt dat er gauw veel meer volgen, jullie verdienen dit gevoel ook!!!