Hoi meiden,
Hierbij een nieuw deeltje en daarbij de lijst.
Goeiemorgen!
Jippie
Mooi lijstje is het geworden…
Vooral met die kleur!
Nou dames, ik ga zometeen weer naar het zkh toe…
Ben benieuwd eerlijk gezegd…
Vanmiddag eindelijk mn medicatie ophalen!
Tot snel
Angelique
Goedemorgen dames,
Jippie,
Ik vind het lijstje ook mooi zo. Al zou hij nog mooier zijn als mijn naam onder zwanger stond :lol:
Angelique,
Succes weer in het zkh.
Hier nog geen ongi :eh: Temp wel weer heel iets gezakt (0,1 graad). Maar zit nog altijd boven de temperaturen die ik voor de eisprong heb. Zul je zien dat mijn temp gewoon morgen zakt en ik gewoon op dag 12 ongesteld wordt (eindelijk mijn normale cyclus terug :mrgreen: ). Hoe dan ook… mijn luteale fase is nu sowieso al 10 dagen. Dus dat is mooi meegenomen
Liekie Hoe is je fm gegaan? Hopelijk was er nu meer groei te bespeuren!
Purpled Ik verhuis je graag naar het onderste gedeelte van de lijst! :-* Wel fijn dat je nog steeds niet ongi geworden bent, nu begin je toch wel hoop te krijgen, hè? Heb je ook bepaalde kwaaltjes die je herkent van je vorige zwangerschap? Ik hoop echt dat het deze keer raak is, wordt wel spannend!
Ja idd Jippie ik begon net hoop te krijgen maar… helaas is het nu toch echt begonnen Wat moet ik nu als dag 1 rekenen? De dag dat het vloeien echt doorzet? Of is het eerste rood ook meteen je eerste dag?
Ging ik net naar de apotheek om de puregon te bestellen. Weet ze niet of het er maandag wel is :wall: Ja vette pech want ik kan nog maar één keer spuiten met mijn vorige ampul. Ik hoop maar dat ze het wel regelt en anders weet ik ook ff niet wat ik moet doen. Zegt ze ook nog: “ja maar het recept is van 3 november”. Ja toen heb ik hem idd gehad maar ik ga toch nog geen puregon halen als ik nog niet ongi ben. Dan zit ik met 500 euro aan puregon thuis waarmee ik dan misschien niets mee kan. Nou dat snapte ze dan gelukkig nog wel. Ze zou me vanmiddag bellen of het ging lukken maandag. :roll:
Purpled Balen dat je ongi geworden bent… De dag met rood bloedverlies moet je als dag 1 rekenen. Maar als het bij een paar drupjes blijft, zou ik de dag nemen dat het doorzet. Ik hoop dat de Puregon er maandag is. Het moet inderdaad altijd besteld worden, maar meestal is het er dan de volgende dag wel.
nou ik zit weer in mijn wacht week.
deze maand proberen we het zelf.
we doen combinatie met iui. want ik wou niet elke maand iui.
in mei ben ik onverwachts zwanger geraakt. wat helaas mis ging, wat nooit kon dus.
spannend. weer.
purpled82: tegen mij is altijd gezegt waneer het echt door komt is dag 1.
het ligt erook aan hoeveel dat ander is of was.
heel erg jammer dat het door gezet is . hou de moet er
in hoor :thumbup: gewoon weer verder hihihihi.
liekie1984: je hou de spanning er wel in hoor hoe was het in het
ziekenhuis??? duimen :thumbup: :thumbup:
fijn weekend allemaal. wonder77
Goeiemorgen dames!
Gisterochtend weer in het zkh geweest…
Helaas waren de follikels nog niet verder gegroeid…
Nu moet ik morgen om 08.45 weer terugkomen en dan hopen ze toch wel wat grotere follikels te zien dan vrijdag…
Ze vonden het wel vreemd waarom het deze cyclus erg “langzaam” gaat met de follikelgroei…maarja ik wacht wel gewoon af!
Meer kan ik niet doen…
Gelukkig heb ik wel gistermiddag mn medicatie op kunnen halen bij de apotheek dus ik kan er weer een tijdje er tegen aan!
Wonder77
Oww spannend…
De wachtweken zijn weer begonnen bij je!
Zal voor je duimen!!
purpled82
Vervelend dat je toch nu ongi bent geworden…
We hadden natuurlijk met zn allen, iets anders verwacht!
Zoals jippie al zei inderdaad, de dag met rood bloedverlies moet je als 1 dag tellen…
En klote zeg, dat ze moeilijk doen bij de apotheek ivm die levering…
Maar hebben ze je nu gebeld dat je de Puregon maandag nog kan ophalen??
Groetjes Angelique
Angelique,
Wat raar dat je follikels dit keer zo langzaam groeien. Je hebt dit normaal dus nooit? Is dit je eerste keer met puregon? Waarom verhogen ze je dosis niet iets? Ik hoop voor je dat er morgen iets meer groei te zien is
Wonder,
Spannend dus weer! Succes met de wachtweken en ik ga voor je duimen!
Nou de apotheek belde gisteren nog dat het er maandag is. Fijn dus. Maar… het bloeden zet nu weer niet door :roll: Eerst dus dinsdag 2 druppels roze… gisteren een aantal druppels rood en daarna voornamelijk bruine afscheiding. En vandaag weer alleen een heel miniscuul beetje bruin. Temp was nog niet verder gezakt al kon ik het vannochtend niet zo goed meten omdat dochterlief een aantal keer wakker is geweest vannacht. Maar goed ik denk wel dat het vandaag toch nog gaat doorzetten of anders dan morgen. Wel een geluk dat het gisteren niet heeft doorgezet want als mijn eisprong dan ook weer op de 15de dag zou zijn dan zou dat op een zaterdag vallen en dan doen ze bij ons dus geen inseminaties. Nu zou het dus op een zondag vallen (of later als het vandaag niet doorzet). En… ik mag nu dus wel zeggen dat ik mijn eigen luteale fase weer gehaald heb :dance: Nu de ongi afwachten en dan met frisse moed er weer tegen aan voor de laatste IUI dit jaar.
Wow wat is er een hoop geschreven!!!
En wat een mooi lijstje is er gemaakt, keurig!!
Corine,
VERTEL, lees ik het goed, heb je positief getest???
Wauw meid, das toch super nieuws! Heb je er al weer een testje tegen aan gegooid?
Jippie, dus jullie waren zwanger van de 10e IUI-poging?
Dat geeft mij (eindelijk) een beetje hoop.
Wij zijn net met poging nummer 10 (en tevens de laatste) begonnen.
Zoals ik al schreef heb ik er geen vertrouwen in, 9 keer ging het mis, dus waarom deze 10e keer wel raak?
Mag donderdag 20nov. voor de 1e fm, op cyclusdag 12, eerder valt er bij mij toch niet veel te zien.
Zal nu gauw boodschappen doen, krijg over een uurtje vrienden op bezoek die blijven eten.
Fijn weekend allemaal!!
Liefs, Cinzia.
Cinzia Bij ons is het helaas niet gelukt met IUI. We hebben 10x IUI gedaan en daarna zijn we het IVF-traject ingegaan. Bij die behandeling bleek dat er bij ons helemaal geen bevruchting optreedt, dus toen hebben we geen terugplaatsing gehad. In juni 2007 zijn we met ICSI begonnen, van de vier eicellen waren er drie bevrucht en er zijn toen twee embryootjes teruggeplaatst. Daar ben ik zwanger van geworden en het resultaat was Lianne. Hoe oud ben jij ook alweer? Dan kan ik dat in de lijst zetten.
Purpled Zou je niet eens gaan testen?! Het feit dat je temperatuur nog hoog is en je ongi niet doorzet, zijn wel hele goede tekenen! Wanneer zit je twee weken na de IUI? Je maakt het wel spannend, hoor!
Liekie Waarom verhogen ze inderdaad de dosis niet een beetje? Of zijn ze bang voor overstimulatie?
Ik hoop dat er morgen meer te zien is. Moet je ook nog vroeg op op zondag…
Wonder Dus ook weer in de wachtweken? Wanneer is je NOD? Dan kan ik dat even in vullen op de lijst.
Hoe zou het met Corine zijn? Ik ben wel heel benieuwd of ze nog getest heeft of het bloedonderzoek van maandag afwacht.
De duimen draaien hier!
@Jippie wrote:
Purpled Zou je niet eens gaan testen?! Het feit dat je temperatuur nog hoog is en je ongi niet doorzet, zijn wel hele goede tekenen! Wanneer zit je twee weken na de IUI? Je maakt het wel spannend, hoor!
:lol: Ik wacht nog wel een paar dagen hoor. Ik heb een zeurend menstruatie gevoel in mijn onderbuik en blijf telkens wel wat bruine afscheiding aan mijn toiletpapier hebben. Ik durf mezelf ook niet meer te laten hopen dus ik wacht gewoon af. Dinsdag is mijn NOD. Als ik maandag nog niet ongi ben (ben ik wel hoor) dan gooi ik er een testje tegen aan. Maar ik denk nog steeds dat ik gewoon ongi ga worden. Mijn humeur is er wel naar iig :lol:
En Corine was een weekendje weg toch? Ik hoop dat ze er een beetje van kan genieten en ben erg benieuwd of ze nog een keer getest heeft. Ook spannend he :mrgreen:
Goeiemorgen!
Nou hier heeft nu toch echt (ja echt! :lol: ) doorgezet. Temp omlaag en gisterenavond begon ik al wat te vloeien. Alleen nu schreef ik van de week dat als ik op vrijdag ongesteld zou zijn geworden de eisprong waarschijnlijk op zaterdag zou vallen maar dat kloptte dus niet. Als mijn eisprong dus weer op dag 15 zou vallen is dat nu op zaterdag :wall:
Iemand een idee of je dat iets kan beinvloeden??? Als ik nou bijvoorbeeld niet maandag maar dinsdag avond begin te spuiten is mijn eisprong dan ook een dag later? Of een dag eerder beginnen, ik had tenslotte ook vrijdag al wat rood? Ik ga sowieso morgen even het zkh bellen maar ben er nu al over aan het piekeren.
jippie : schrijf maar 30 nov op . dan is het wel goed.
purpled; ik denk dat de mediecatie wel in vloed er op heb.
op naar de iui en duimen dat jullie met zijn viertjes de feestdagen door gaan brengen.
liekie: kom op follikels geef een groei sprut. :thumbup: :thumbup:
cinzia : hoe was je etentje. wat heb je voor lekkers gemaakt???
fijne zondag wondertje
Goeiemorgen dames…
Ik weet niet wat er is met die follikels, maar ze willen maar niet groeien!!
De grootste is nog steeds 9mm en daar zitten heeel veel kleintjes erom heen!
Mn dosis is nu weer voor 2 dagen verhoogd en moet ik dinsdag terugkomen!
Dan ben ik precies 2 weken Puregon aan het spuiten…pffff!!
Zelf denk de gyn…als er dinsdag nog niks te zien is…om deze behandeling stop te zetten!
Even resetten…
En dan met een nieuwe behandeling verder gaan…maar dat zal wel in januari worden!
Heb namelijk geen zin in zkh-bezoeken tijdens de feestdagen!
Dus we wachten maar weer af…
lieve meiden
even een update van mij.
Donderdagochtend was de test dus positief, vrijdag weer getest en toen was streepje veel lichter (maar ik dacht nog dat dit misschien kwam omdat ik niet met ochtend urine had getest).
Vandaag bloedtest en de uitslag was als vorige keer, hcg van 5, en conclusie dat het het dus van >25 ( na donderdag ) weer gedaald is.
Dit is nu reeds de 5e of 6e keer, zowel met IUI als IVF gebeurt dit waarbij 2 keer de 7-8 weken heb gehaald.
Mijn arts denkt dat dit een patroon is van slechte chromosomen en dat het een volgende keer met 13 weken mis zou kunnen gaan en dat de enige manier om dit uit te sluiten is een chromosomen check van embryos voor terugplaatsing. Dit is van de wet niet toegestaan in Singapore en zouden we dan in een andere locatie moeten doen. Dan zouden we eerst moeten besluiten of we uberhaupt weer het IVF-ICSI traject in zouden willen met het risico dat alle embryos afgewezen worden (maar dan heb je in ieder geval wel de zekerheid)
we gaan eerst maar eens 2 maanden rusten en niet mee bezig zijn. Dat was zowiezo het plan na deze IUI.
Moet zeggen dat ik het toch wel hard vind aankomen en ondanks dat ik altijd heb gedacht dat het beter is te weten of het ooit gaat lukken, is het toch wel slikken als het dat ook lijkt te zijn. Of is het moeilijke het stoppen met de behandeling en dan afstand te doen van de hoop dat je misschien ooit zwanger zult zijn. ik weet het nu even niet.
lees straks rest even door, veel liefs en sterkte voor iedereen hier :-*
Corine, :hug: …
Wat balen zeg. Heb daar nog nooit van gehoord, dus ik weet niet zo goed wat ik er op moet zeggen. Waar zou je die check dan wel kunnen laten doen? Jeetje…ik vind het wel heftig hoor!
Nou onze zesde IUI is mislukt, ben nog niet ongesteld maar alle tekenen zijn er weer. Ontzettend balen. Nu gaan we dus eind deze week met IVF beginnen. Heb er ontzettend de zenuwen voor, en dan niet de minste voor de punctie. M’n man is er nogal makkelijk in, maar ja het is ook niet zijn lijf.
Heb een btje haast dus hou het even kort.
Liefs Optimist
Hè jakkes, alleen maar slecht nieuws op dit topic…
Optimist Ik hoop echt dat je niet ongi gaat worden, ookal heb je nu wel voortekenen. Als je nu wel ongi wordt, dan moet je meteen beginnen met spuiten voor IVF? Jeetje, dat is wel snel achter elkaar dan. Zie je het allemaal een beetje zitten? Mijn man kan soms ook zo makkelijk en “onverschillig” overkomen. Maar als je dan wat meer doorvraagt, blijkt juist dat hij zich erg schuldig en machteloos voelt omdat ik alles ondergaan moet en hij ernaast staat. Met mannen is daar soms geen peil op te trekken. Maar wel erg vervelend, want soms heb je dan wel eens het idee dat je alles alleen moet doen, ookal is dat niet zo. Mannen verwerken het allemaal heel anders en zijn er op een andere manier mee bezig.
Corine Gatver, meis. Ik had zo gehoopt dat je deze keer met goed nieuws zou komen. Dus het feit dat het steeds misgaat, zou aan de combinatie van chromosomen kunnen liggen en daarvoor moet er eerst chromosomenonderzoek gedaan worden? Is dit hetzelfde als wat ze in Nederland doen? Het is wel een hele stap verder, natuurlijk. Maar aan de andere kant krijg je dan misschien meer duidelijkheid, waardoor je gericht beslissingen zou kunnen nemen. Stel dat er iets met de chromosomen is, kun je dat dan omzeilen met bepaalde behandelingen, zoals bijvoorbeeld IVF in combinatie met PGD? Heel veel sterkte & een dikke knuf voor jou! :hug:
Liekie Balen dat er nog steeds geen groei te bespeuren is. Ik hoop dat je goed op de hogere dosis gaat reageren. Mijn gyn verhoogt de dosis als er meerdere keren niets te zien is en ze gaan net zolang door met Puregon totdat je wel een eisprong hebt, ongeacht op welke cyclusdag je dan zit. Ik heb mijn eisprong wel eens pas rond dag 30 gehad. En dan de cyclus daarna meteen met een iets hogere dosis beginnen. Succes morgen met de fm!
Purpled Balen dat het alsnog doorgezet heeft… Het klonk allemaal wel hoopgevend. Nu was je luteale fase toch wel goed? Heb je elke keer je eisprong precies op dag 15? Met Clomid begon ik wel eens een dag eerder of later en dat werkte soms wel. Maar dat kwam ook niet zo heel erg precies, dan mocht je op dag 3 t/m 5 beginnen. Je zou misschien een dag later met Puregon kunnen beginnen, maar ik zou het voor de zekerheid even navragen.
Corine,
Jeetje wat ontzettend balen zeg!! :hug:
Optimist,
Ik hoop voor je dat je ongi toch wegblijft ondanks de voortekenen
Angelique,
Vreemd hoor. Ik hoop toch echt dat er Dinsdag dan eindelijk wat groei te zien is
Ik vertelde hier zaterdag dat het toch was doorgebroken maar vervolgens heb ik de rest van de dag en bijna de hele zondag geen rood meer gezien :lol: Zondag avond begon het vloeien weer en echt heel hevig ook. Ik gebruik supertampons en kan ze echt kwartier verwisselen want dan loopt het er al langs :roll: Ook mega veel stolsels :sick:
Maar goed eigenlijk is mijn ongi dus pas zondagavond goed doorgezet dus dat hou ik maar als eerste dag. Begin dus morgenavond met spuiten. Volgende week maandag is mijn eerste FM weer. Ben benieuwd. Dit keer een tikje meer spuiten (58 IE) dus hopen dat dat iets meer doet en ik dit keer twee of drie mooie follikels mag hebben.
Mijn luteale fase was dan ondanks een aantal keer licht bloedverlies tussendoor dus zelfs 12 dagen dit keer. Langer als mijn normale luteale fase. Ik ga nog wel even overleggen of voor dat vloeien tussendoor niet iets is te krijgen. Misschien dat progestan ook daarvoor helpt?
Purpled Dan zou ik inderdaad zondag als cyclusdag 1 rekenen. Ik hoop dat je dan mooi uitkomt met je eisprong en het weekend. In ons ziekenhuis doen ze ook geen IUI op zaterdag, wel op zondag. Bloedverlies tijdens je luteale fase kan inderdaad verholpen worden mbv extra progesteron. Dus ik zou het zeker aankaarten.