IUI deel 8

Een :hug: voor iedereen die het nodig heeft!

Wonder, alles goed? :hug:

Cinzia, wat kruipen die laatste dagen he? Echt verschrikkelijk… Duim nog net zo hard door voor je… Wat zou het toch geweldig zijn!

Krabje, hoe gaat het??? Kan je er lekker van genieten?

Maria, die laatste loodjes wegen denk ik echt het zwaarst :wink: Is het nog een btje vol te houden?

Vandaag m’n punctie gehad, 8 eicellen, en nu duimen voor een terugplaatsing zaterdag…

Liefs Optimist

Hee meiden!

Optimist,

Spannend zeg. 8 eicellen is netjes toch? Ik ga voor je duimen dat je zaterdag de terug plaatsing hebt :pray: En dat dat ze? blijven plakken.

Hoeveel laten jullie er terug plaatsen? En wanneer hoor je hoeveel er bevrucht zijn?

Wonder,

En?

Cinzia,

De meeste kwaaltjes krijg je toch pas rond week 6 hoor. Dus misschien is niets voelen wel een heel goed teken. Hoeveel dagen moet je nog tot je nod? 3 toch? Spannend hoor. Ook voor jou duim ik heel hard dat het deze keergewoon raak is :pray:

Met dochterlief gaat het gelukkig wel weer goed. Ze heeft de eerste hecht pleister al van der voorhoofd gepulkt :roll: Gelukkig was het daaronder al dicht. Met mij gaat het ook wel weer. Beetje van de schrik bekomen en verder voel ik me wel redelijk. Het dipje begint een beetje weg te ebben maar ik ben nog steeds snel geirriteerd en kan weinig hebben. Verder voel ik ook helemaal niets. Geen krampjes etc. Terwijl ik vorige maand zoveel voelde. Ik heb ook nog geen bruin/roze/rood verlies meer gehad (alleen veul! wit van die bolletjes :wink: ) dus dat vind ik wel heel fijn. Ik ben er momenteel ook zeer weinig mee bezig door wat er met emma gebeurd is en het sinterklaasgebeuren. Hopelijk gaan de weken zo een beetje snel voorbij.

Hoi hoi,

Gisteren stond ik op, en kreeg uit het niets zo’n buikpijn!!!

Geen ongesteldheidspijn, ook geen steken, maar echt de hele dag gewoon kramp!!

Kon gewoon niet rechtop lopen, zo’n last had ik ervan!!

Heb het 's ochtends gekregen en toen ik naar bed ging had ik er nog last van!!

Ben wel naar mijn werk gegaan, maar kon echt niet veel. Heb zittend les gegeven, lopen lukte me niet!

Thuis gekomen, meteen broek uit en en mijn buik ‘laten hangen’.De pijn

zat onder mijn navel en de zijkanten ervan.

Buikgriep kan het niet zijn, want dan had ik ook andere symptonen gehad. Misschien mijn darmen, of innesteling ofzo?

Vandaag voel ik de pijn nog, maar véél minder dan gisteren. Heb vanmiddag de gyn gebeld (moest afspraak maken over a.s. maandag, moet dan bloed prikken om zwangerschap te testen), en zij wist ook niet wat die pijn inhield… Pfff, hopelijk niks ergs of engs…

Hoi meiden,

Volgens mij heb ik vannacht voor het eerst voorweeen gehad (zo noem je dat toch :think: ?). Werd om 2uur wakker van een hevige ‘menstruatiekramp’ gepaard met harde buiken. Het ging heel duidelijk op en af. Tussendoor viel ik soms wel in slaap, maar werd er telkens toch weer wakker van. helaas zette het niet door en ben ik om 4u alsnog ‘gewoon’ in slaap gevallen. Misschien is ie dan nu toch ingedaald? :pray: Ik hoop zo dat het een teken is…Nu helaas alles weer rustig.

Cinzia, spannend zeg die laatste daagjes. Hopelijk betekent de pijn iets positiefs, maar voor een innesteling lijkt me het wel wat laat. Je NOD is toch al over een paar dagen?

Purpled, jij gebruikt nu toch die bolletjes via Jippie? Bespreek jij dat alsnog met de gyn (puur nieuwsgierig hoor :lol: )

Optimist, ik duim mee voor as zaterdag! 8 Eicellen klinkt goed meid!

Wonder, niks meer gehoord van een test??? :think:

Maria Spannend zeg!!! Ik hoop dat je niet zo heel lang meer hoeft te wachten voor je je beeb in de armen kunt sluiten. :pray:

Cinzia :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray:

Hoe gaat het???

Cinzia Hoe gaat het met je? Morgen is je NOD, toch? De pijn die jij beschrijft, herken ik ook niet echt. Het zou vanalles kunnen zijn, misschien door de innesteling, of krampen vanwege een naderende ongi. Ik hoop dat het een goed teken is. Ga je morgen testen?

Maria Spannend, dat zijn dan inderdaad vast voorweeën. Heb je nu nergens last meer van?

Is het verder allemaal nog een beetje vol te houden? Succes!

Purpled Ik vind het wel heel apart dat je nu met de Progestan geen bloedverlies hebt gehad. Dat is toch duidelijk een teken dat extra progesteron helpt? Doe je twee maal daags twee bolletjes? Het zou wel super zijn als het daardoor deze keer gaat lukken! Nu de laatste wachtweek nog…

Optimist Ook op dit topic nog even heel veel succes toegewenst voor morgen!

Ik hoop dat er een paar mooie emmies teruggeplaatst gaan worden!

Krabje Alles goed met je? Ik had je inderdaad al een tijdje al niet meer op het forum gezien…

Hoe is het met jullie kereltje?

Jippie: Met ons gaat alles heel erg goed. Officieel zit mijn verlof erop, maar heb nu nog vakantie. Nu nog twee weken thuis en dan weer aan het werk. Volgende week gaat Tycho wennen op het kdv. Krijg nu al buikpijn als ik er aan denk… Bah.

Hoe gaat het met jou? Lees in je onderschrift dat jullie weer bezig gaan voor een brusje. Spannend hoor! Wanneer begin je precies?

Krabje Lijkt me inderdaad een vreselijke gedachte om je kindje naar het KDV te brengen, zeker als je al die tijd zelf thuis bent geweest. Maar hopelijk heeft hij het er naar zijn zin. Hoeveel uren per week ga je werken? Heb je verder ook oppas, of gaat Tycho alleen naar het KDV?

Met ons gaat alles goed, hoor! Lief dat je het vraagt! :-* Ik ben vandaag ongi geworden na een Primolutkuur, ik moet zondag met de pil beginnen. Deze doorslikken tot 6 januari en op 3 januari gaat de eerste spuit er weer in. Toch erg spannend allemaal!

Corine Hoe gaat het nu met jou? Vieren jullie ook sinterklaas in Indonesië, of doe je niet aan Nederlandse tradities daar? Geven jullie Rik ook wat mee van de Nederlandse cultuur? Spreken jullie trouwens gewoon Nederlands thuis? Ik neem aan dat Rik van oorsprong geen Nederlands kent…

Cinzia, ik hoop echt heel erg dat je goed nieuws hebt :pray:

Purpled, wanneer mag jij testen?

Maria, spannend, zet em op als het er niet al is :o

Jippie, ook spannend dat je weer in het schema zit, leuk en spannend!

Wij vieren hier ook sinterklaas en rik heeft em al 2 keer gezien en een handje gegeven, vindt hij heel stoer :mrgreen:

de zelfgemaakte kruidnoten zijn toch wat minder :wink:

fijn weekend allemaal!

Corine, helaas nog niks te merken hier :shifty: …

Leuk lijkt me dat, sinterklaas met kids zeg! Hoe oud is Rik eigenlijk?

Cinzia, heb je getest?? :pray:

Dames,

vandaag inderdaad mijn NOD, maar we hebben besloten vandaag NIET te testen.

Maandagochtend moet ik in het ziekenhuis bloed prikken, en kan diezelfde dag tussen 14.30 en 15u bellen voor de uitslag, wel of niet zwanger?!

Dus nog even geduld… Ik hou het ook niet meer hoor! Maar heb in huis geen testen liggen, dus tis nog wachten en wachten…

Hartstikke knap van je Cinzia!

Maar je maakt het wel spannend zeg… :pray:

Cinzia spannend. Wij :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: nog even door!!!

Maria: EN hoe gaat het met je? Hoe gaan de laatste loodjes??? Wordt je al gek van de vragen of er al wat gebeurd???

Jippie: Spannend, dus je bent in principe dus alweer begonnen in het lange traject? Nu maar hopen dat ICSI weer goed gaat lukken. Ik ga iig weer voor jullie duimen!

Ik heb 15 uur op contract (werk op invalbasis) maar werk vaak meer. Heb aangegeven dat ik het liefst max 3 dagen werk maar in noodgevallen wel een 4e dag erbij wil doen.

Tycho gaat straks op maandag en dinsdag naar het kdv en donderdag passen mijn schoonouders en moeder om de week op.

En in noodgevallen mijn moeder ook op de vrijdag…

Pff snap nu zelf hoe de ouders het ervaren als ze hun kindje voor het eerst bij ons op het kdv komen brengen…

Danielle: Hoe gaat met jou?

Ineke: Alles goed met je?

Optimist: En heb je een terugplaatsing gehad vandaag? :pray: :pray: :pray:

Cinzia,

Oh wat spannend zeg! Heb je het al eens eerder tot je NOD gered? Of werd je altijd eerder al ongi? Ik vind het heel knap dat je niet gaat testen. Ik ga heel hard voor je duimen dat je maandag een heel leuk telefoontje krijgt van het zkh :pray:

Corine,

Leuk dat jullie daar ook sinterklaas vieren. Heeft de goede sint jullie knul goed verwend?

Jippie,

Mag ik vragen waarom je eerst de pil krijgt bij een IVF poging? Ik ben niet zo heel erg thuis in IVF nog (en hoop ik eerlijk gezegd ook niet te worden :wink: ).

Inderdaad apart dat ik geen bloed/bruin verlies meer heb gehad sinds de start met die bolletjes. Ik klop nog wel even af want wat niet is kan nog komen maar goed… voor nu dus nergens last van. Ik gebruik dus inderdaad 2 x 2 bolletjes.

Chantal,

Lijkt mij ook erg moeilijk om weer aan het werk te gaan maar het is denk ik ook wel heel lekker. Wij hebben er voor gekozen dat ik thuis blijf bij onze dochter maar af en toe word ik ook wel gek van het thuiszitten en zou ik graag een dagje of twee in de week werken. Sterkte straks met de eerste werkdagen.

Maria,

Nog voorweeën gehad? Ik heb nooit geen voorweeën gehad dus ik herken het niet uit je verhaaltje. Vervelend he die laatste dagen wachten?! Je bent zo nieuwsgierig naar je kleintje en dan lijken ze geen zin te hebben om eruit te komen :wink: Ik hoop voor je dat je hem toch snel in je armen hebt.

Je vroeg me of ik de gyn nog ging inlichten over de bolletjes. Ik denk het maar niet. Denk niet dat ze er erg blij mee zullen zijn.

Optimist,

Ik hoop dat het terugplaatsen goed is gegaan?

Nou hier dus eigenlijk geen nieuws. Morgen is het alweer een week na de IUI. Tijd gaat gelukkig snel. Ik voel echt helemaal niets! Geen krampjes, geen zeurende menstruatie pijn, geen steekjes… Toevallig had ik vannacht wel heel even het gevoel ongesteld te moeten worden maar gelukkig ebde dit gevoel snel weg. Door die bolletjes kon het langer duren voor ik ongi werd begreep ik van jippie dus ik kan niet echt een testdatum noemen. Maandag de 15de zou volgens mij mijn NOD zijn. Eerst maar eens zien of ik die datum wel bereik.

Fijn weekend nog dames!

Cinzia Hè, moeten we nog zolang wachten! :shifty: Ga je maandag zelf ook testen of wacht je 's middags de uitslag van het bloedonderzoek af? Succes met de laatste wachtloodjes!

Purpled Ons ziekenhuis werkt met een hele strakke planning en wachtlijst wat betreft IVF/ICSI. Je wordt in bepaalde weken ingepland en daar is je schema op gebaseerd. Je moet van tevoren de pil nemen, zodat zij controle hebben over je cyclus en dus precies kunnen bepalen wanneer je ongi wordt en wanneer je kunt beginnen. Ik zit morgen op cyclusdag 3 en dan begin ik met de pil, deze moet ik tot 6 januari nemen. Op 3 januari beginnen met de Lucrin-spuiten, dit legt je eigen lichaam helemaal plat en dan op 15 januari de Puregon erbij. Op 22 januari heb ik dan de eerste fm.

Optimist Hoe is je terugplaatsing gegaan vanmiddag?

Maria Ik heb ook geen voorweeën gehad. Rond week 32-34 wel soms wat een ongi-gevoel, wat waarschijnlijk door het indalen kwam. Lianne was met 34 weken al helemaal ingedaald en lag met het koppie vast in mijn bekken. Met 36w2d braken mijn vliezen ineens, waarna ik nog geen enkele wee had. Een dag later is ze binnen 2,5 uur geboren. Mijn weeën waren meteen het echte werk… Succes en ik hoop dat je snel gaat bevallen! Ik ben erg benieuwd naar jullie ventje!

Corine Leuk dat jullie ook sinterklaas vieren! Nog even oefenen op het kruidnoot-bakken, dus! :mrgreen:

Hoe gaat het voor de rest met je?

Krabje Ik ben thuis-mama. Ik zou wel erg graag een parttimebaan willen, ik ben ook wel aan het solliciteren, maar dat lukt nog niet zo erg. En nu met Lianne erbij ben ik ook niet zo flexibel, omdat we geen vaste oppas hebben en hub heeft de auto altijd mee naar zijn werk. Dus dan ben ik al snel erg beperkt in de mogelijkheden. Maar wie weet wat er nog op mijn pad komt… Ik vind het trouwens al niet leuk als mijn schoonouders een dag op Lianne passen of als ze daar een nacht moet slapen. :oops: Ben zo gewend om haar de hele dag om me heen te hebben, ik vind er niks aan zonder haar. We zijn lang genoeg saampjes geweest, 11 jaar in totaal. Dus nu lekker met zijn drietjes voortaan!

Wonder Laat je even weten hoe het met je gaat? Ik ben erg benieuwd naar de uitslag van je bloedonderzoek!

Fijn weekend nog!

Cinzia: Hoe gaat het???

Mijn :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: draaien!!!

Cinzia, ik duim mee :thumbup: :thumbup:

Krabje, ik kan me voorstellen dat het moeilijk is om straks weer te gaan werken en je zoontje naar het kDV te brengen. Nu begin ik mijn verlof zo alleen wel beu te worden, aangezien iedereen om me heen druk aan het werk is. Maar straks met de kleine lijkt me dat natuurlijk heel anders!

Hier heb ik vannacht hele erge menstruatiepijn gehad, ben er op van gestaan maar het zette allemaal niet echt door. Ook harde pijnlijke buiken, zonder regelmaat erin. Soms vraag ik me af of dit nu beginnende weeen zijn. Maar die stel ik mij nog pijnlijker voor. :eh:

Maria,

Mijn eerste weeën waren echt niet pijnlijk hoor dus het kunnen best beginnende weeën zijn. Ik stond ook op met menstruatiekramp alleen braken toen bij mij mijn vliezen meteen. Ik hoop voor je dat het begonnen is.

Cinzia,

Ik ben ook erg benieuwd hoe het bij jou is. Mijn duimen draaien voor een positieve bloedtest :pray:

Hier alles nog rustig. Nog steeds geen bloedverlies gehad maar ik heb wel sterk het gevoel dat het niet raak is deze maand. Temp was de eerste dagen na de IUI vrij hoog en blijft nu telkens een beetje zakken ipv stijgen (begreep dat een hoge temp ook van de progestan kon komen). Verder borrelt het een beetje in mijn buik en dat is toch wel een teken dat de duivels eraan zitten te komen. Ook heb ik weer hoofdpijn (wat ik altijd een paar dagen voor mijn nod heb). Nou ja het is toch afwachten… maar ik heb de hoop alweer opgegeven.