Ja dat hoop ik wel. Als ik uit ga van dat ze gemiddeld 2 mm groeien per dag dan zou de follikel vandaag 16,5 zijn en morgen 18,5 en dan dus zondag 20,5. Maar ik had dus de vorige keer een positieve ovulatietest bij 17,5 dus dat zou dan morgenochtend? zijn… Nou daar doe ik het voor hoor. Als het maar niet vanavond al is :roll:
Ik quote mezelf maar even. Goh wat een kennis van mijn eigen lichaam heb ik toch, daar zou de gyn wat van kunnen leren :wink: :mrgreen: Inderdaad had ik vanochtend een positieve ovulatietest :dance: Morgen dus de IUI. Ik kan pas vanavond bellen om te vragen hoe laat ik terecht kan. Ik hoop vroeg want mijn vriend moet werken dus als het kan voor 10 uur (in ieder geval zijn gedeelte afleveren) :pray:
Nu heb ik alleen een vraagje... :oops: Gisteren hebben mijn vriend en ik nog geklust, is het nou verstandig om vandaag niet te klussen ivm de kwaliteit van het zaad? En hoeveel uur heb je na een ovulatietest en het spuiten van ovitrelle een eisprong? Heb zo het gevoel dat we te laat zijn als we morgen de IUI hebben en dan zou ik het zo zonde vinden als we niet geklust hebben vanavond :roll:
Optimist,
Wauw wat gaan jullie snel :shock: Ik duim voor jullie dat het meteen de eerste IVF raak mag zijn. :pray:
Angelique,
Heb je het zkh nog gebeld?
Nou ik ga even Ovitrelle spuiten.. joepie :shifty:
Purpled Heb je de Progestan al binnen gekregen? Ik heb het gisteren op de bus gedaan, dus ik hoop dat je het ontvangen hebt.
Als je een positieve ovulatietest hebt, is je eisprong binnen 48 u en na de Pregnyl ongeveer na 36 uur. Ik denk dat het met Otrivelle ongeveer hetzelfde zal zijn. Ik weet niet hoe bij jullie de zaadjes zijn? Bij een verminderde zaadkwaliteit kun je beter niet elke dag klussen. De kwaliteit is het best als je 3-5 dagen onthouding hebt gehad. Toen wij met IUI bezig waren, werd ons geadviseerd om in elk geval in de drie dagen voor de inseminatie niet te klussen. Bij ons is het aantal zaadcellen wel verminderd, maar niet extreem. Ik zou vanavond niet klussen, want dan heb je morgenochtend sowieso een veel lager aantal dan normaal. En als je gisteravond geklust hebt, dan zit je in principe goed. Zaadjes kunnen 2-3 dagen overleven en soms wel tot een week. Dus die zijn al op de goede plek als je de eisprong hebt!
Purpled Heb je de Progestan al binnen gekregen? Ik heb het gisteren op de bus gedaan, dus ik hoop dat je het ontvangen hebt.
Ja kreeg ze net binnen! Onwijs bedankt!! :-*
Ik heb de vorige keer aan mijn gyn gevraagd hoe snel de eisprong was als je een positieve ovulatietest hebt en dan ovitrelle spuit en ik dacht dat zij zei dat het tussen de 12 en 24 uur al was maar dat weet ik dus niet meer zeker. Vandaar dat ik het zo vaag vind dat ik dan morgen de IUI zou hebben… als mogelijk mijn eisprong al vanavond is :think: Want dan zou dus een IUI te laat plaatsvinden? Ach ja ik vraag het morgen (of vanavond aan de telefoon) nog wel eens na.
Ovitrelle spuiten ging vandaag beter als de vorige keer. De vorige keer lukte het me niet om het spuitje goed vast te houden en deed het inspuiten een beetje zeer. Nu had ik de spuit eerst even in mijn hand op lichaamstemperatuur gebracht en had ik de spuit meteen goed vast dus ik heb er dit keer niets van gevoeld :thumbup:
Geen bloed is toch wel een goed teken. Ik hoop voor je dat de ongi weg blijft en je toch zwanger bent!
Hier vanochtend voor de inseminatie geweest. De verpleegkundige ging de eendebek in brengen en het deed vandaag zo een pijn! Was echt niet prettig. Ik heb nog steeds last van bruine afscheiding dus ze wilde het daar eerst even met een gaasje schoonmaken. Maar omdat ze zag dat het zo een pijn deed heeft ze er toch de gyn maar even bijgehaald. Toen hebben ze met een spuitje wat van dat bruine spul weggehaald en een kweekje genomen. Ze zeiden dat de bruineafscheiding dat nu wel over moest zijn maar het is nog erger geworden zelfs… Het lijkt wel alsof daar in mijn baarmoedermond telkens nieuwe bruine smurrie aangemaakt wordt :eh: Maar goed de inseminatie zelf ging goed en pijnloos. Na 15 minuten in de kou te hebben gelegen mocht ik weer naar huis.
Volgende maand geen IUI omdat ze tussen 22 dec en 5 jan geen inseminaties doen (wel echo’s). Dan heeft het voor mij weinig zin om daaraan te beginnen. Daarom slaan we even een cyclus over. Helaas maar het is niet anders.
Nou ik ga even op bed liggen. Emma ligt te slapen en ik voel me niet helemaal lekker. Zere keel, koppijn :roll:
Purpled, volgende maand heb je hopenlijk ook helemaal niet nodig omdat het gewoon goed gaat nu!!! heel spannend, sterkte, hoop dat je je snel weer beter voelt :hug:
Wonder, hoop toch dat het hardstikke goed zit
Cinzia, ook voor jou zijn mijn handjes samen geknepen
Ineke, :hug: , lastige momenten, houd je taai meid
liekie hoop dat je snel je gyn kan spreken
optimist, heel snel begonnen idd, hoop dat het eerste keer raak is, sterkte
jippie, ook alweer begonnen toch, spannend hoor, dikke knuffel
maria, nu komt het wel heel dichtbij, zo spannend :shock:
bij mij alles goed, ben weer lekker aan het sporten en heb mezelf weer een beetje terug gevonden, en we zijn goed op weg, maar daarover meer later
nou ik ben nog niet ongie en nu is het dag 35 wat ik normaal 30 a 32 heb.
ik ga nu een bloed test doen ivb ik gevoel heb als ik een test koop de test misschien toch negatief is en met een bloed test kan je restjes nog vinden als er een zwangerschap is of geweest is.
het is toch een stukje positief gevoel als je weet dan je zwanger bent of geweest ben. ook voor geest.
of je lichaam je niet voor de gek hou.
nou het is weer af wachten ik zal vanavond als ik vandaag de uit slag hoor wel schrijven.
Hier alles nog rustig :shifty: . Vanmorgen bij de gyn geweest en nu blijkt de kleine man nog niet te zijn ingedaald, terwijl hij dat vorige week wel leek te zijn :roll: ! Misschien is ie teruggefloept? Hij had in ieder geval nog ruimte genoeg dus er was ook geen reden om te denken dat het allemaal snel zou gaan komen, helaas. Ik begin zo;n vermoeden te krijgen dat ik die 40 weken grens maar moet verleggen naar 42.
Maria ik heb dat ook gehad dat mijn dochter bij 32 weken ingedaald was en daarna ineens niet meer…enja helaas ging ik ook over de 40 weken heen en moesten ze mijn vruchtwater breken en had ik een zh bevalling. Mijn weeën waren te zwak en de kleine meid had er geen zin meer in net zomin als na de bevalling de placenta.
Hoop dat je ventje nog indaald en dat je niet te ver over de 40 weken gaat…40 weken is al lang wachten en die 2 weken extra is ook niet leuk…sterkte met wachten.
Pfff wat een dag vandaag zeg… Voel me ff mega rot. Dochterlief is gevallen tegen de rand van de verwarming aan. Precies tussen haar ogen zat een gigantische snee die hartstikke begon te bloeden. Even met der naar de dokter geweest die het wilde plakken maar toen toch besloot er zwaluwstaartjes op te plakken omdat het dan mooier zou helen. Wel zei ze erbij dat ze er wel een litteken aan over zou houden. Precies midden in der gezicht dus ik vind het echt zo rot dat ze nu midden in der mooie snuitje zo’n litteken gaat houden. En dan vind ik het niet voor mezelf rot maar voor haarzelf.
Maar goed… het heeft helemaal niets met iui te maken natuurlijk… maar moest het gewoon even kwijt.
maar komt vast goed hoor, kinder huidjes (mn in gexzicht) zijn heel flexibel en herstellen heel snel! rik had ook afgelopen zomer een jaap met paar hechtingen in voorhoofd (zelfde soort actie) en zie je al bijna niets meer van!
klinkt misschien raar om te zeggen, maar voor je het weet zijn die weken om meid… En probeer inderdaad je hoofd leeg te maken en van alle kleine dingetjes te genieten!!
Wonder,
EN??? Ben heel benieuw of je een test hebt gedaan en vooral naar de uitslag ervan, spannend!!!
Hier gaat alles goed. Voel helemaal niks, waardoor ik (weer) denk dat deze poging mislukt is… Probeer echt wel positief te blijven hoor, maar als ik goed nadenk, 9 keer is de IUI mislukt, en waarom deze 10e keer dan wel gelukt?
Aan de andere kant weet ik dat veel meiden nu nog niks voelen (5 dgn voor NOD), en dat het deze keer zo ‘makkelijk’ en goed verlopen is, dus waarom niet een keer goed en positief nieuws?