Hallo Meiden,
Even snel een berichtje…
Ben nog met het eten bezig…dus even tussendoor op de laptop!
Ik ben nog steeds erg teleurgesteld en down van het bericht wat ik donderdagavond te horen heb gekregen!
Ben daarom ook niet veel hier geweest, alleen maar om mn hoofd een beetje leeg te maken en afleiding te hebben!
In mn achterhoofd kon ik het wel raden dat ze erover zouden beginnen, maar niet gelijk dat ik pas over een jaar terug moest komen!
Maar ik heb de moed nog niet opgegeven!
Ik ga morgen het zkh bellen en dan voor zo spoedig mogelijk een afspraak maken!
Dan weet ik waar ik aan toe ben, dan kan ik tegelijkertijd alles vragen aan de gyn, en weten hoe en wat…
Tevens wil ik een verwijzing naar een dietist, en kijken welke opties nog meer open liggen!
Ik ga er zowieso 100% voor en laat me niet zo snel van de wijs halen!
Ik probeer met goede moed de komende tijd in te gaan, maar weet dat het nog een lang traject kan zijn, voordat ik weer met hormonen kan beginnen!
En natuurlijk hoop ik, dat de gyn gaat zeggen, dat ik in januari nog een O.I. poging mag ondergaan om te kijken of dan wel follikelgroei gaat komen…
Maar we zien wel meiden!
Zowieso erg bedankt voor de lieve berichten en jullie zijn nog niet van me af hoor
Ik hou jullie op de hoogte
Fijne avond dames
Kuss Angelique
Oja jippie…
Heb sinds donderdagavond weer Primolut in huis, en ben toen gelijk maar begonnen om mn ongi mee op te wekken!
Dus de komende dagen ben ik daar nog zoet mee…
En dan hoop ik komende week “ongesteld” te worden…
(zag een deel van je bericht over het hoofd :oops: )
Groetjes Angelique
Angelique,
ik vind het goed van je dat je (weer) positief bent! Is soms even moeilijk om positief te zijn/worden, maar je klinkt beter, je gaat ervoor meid!!
Ik kom net terug uit het ziekenhuis. Had een extra inwendige echo gekregen van mijn gyn, omdat ik afgelopen donderdag twijfelde of er echt wel een follikel zat!
Is natuurlijk ook niet raar dat ik dat dacht, was mijn 1e fm en ook nog maar dag 12 en de follikel zat op links!
Mijn b.slijm was erg dik, en links zat helemaal niks meer, de follikel is dus echt gesprongen, joehoe!!!
Naast mijn baarmoeder zat veel vocht, en de gyn legde uit dat dat een teken is dat je kort geleden een eisprong hebt gehad.
Nu wachten… Kon ik maar iets doen, het is nu echt mijn lichaam die het werk moet doen…
Heb 2 dgn flinke buikpijn gehad, de dag van de IUI en de dag erna.
Buikpijn was zo erg, dat mannetje en ik niet eens gevreen hebben, de dag van de IUI. Dit is de 1e keer dat we het op de IUI-dag niet gedaan hebben, maar ik had echt zo’n pijn!!
Mijn tepels zakken wat gelukkig wat af (dat branderig gevoel dan, haha…).
Cinzia,
Vervelend dat je zo’n pijn hebt gehad maar wel ontzettend fijn dat je inderdaad een eisprong hebt gehad. Ik hoop echt voor je dat het dit keer raak is
Jippie,
Spannend allemaal zeg! Hopelijk is het de eerste keer meteen raak.
Angelique,
Heb je het ziekenhuis al gebeld? Ik hoop voor je dat je snel een afspraak hebt.
Vanochtend de eerste FM gehad. Zat aan de linkerkant één iets grotere follikel (ongeveer 10 a 11 mm) en aan de andere kant een heleboel kleintjes. Die zullen waarschijnlijk niet mee gaan dus zou ik weer maar één ei hebben :roll: Gisteren begon ik weer te vloeien (dag 9) en dus zei ik dat er vast weer veel vocht in de baarmoeder zou zitten net als de vorige keer. Gelukkig viel dit mee. Zat weinig vocht dus ik hoop dat het vloeien snel weer over is. En dan heb ik ook nog gevraagd of ik misschien progestan mocht om de luteale fase te ondersteunen. Ze zou het gaan overleggen maar zei dat dit in principe niet hoefde omdat mijn progesteron waarde 39,nog wat was. Ik zei dat het toch geen kwaad kon als ik het wel zou gebruiken en ze zei dat dit idd geen kwaad kon maar dat het wel een zooitje geeft en dat als het niet nodig is ze het liever niet voorschrijven. Maar goed… Donderdag tweede fm hoor ik meer.
nou even druk gehad de laaste dagen.
nou ik voel nog steeds ongie zeurend gevoel al vanaf de dag dat de innestelig was of moet zijn.
van de week gevoelige borstenwat nu alweer minder word. de ogie is ook vooral savond en snachts door de slaap heen.
ik raar een beetje in een dipje nu we in de laatste week zitten.
en ik weet niet meer wat ik er van moet denken hopeloos is dit.
ik heb me voor genomen dat dit niet op de eerste plaats in mijn gedachte komt.
want ik heb al een pracht van een dochter.
en als het bij eentje blijft ook mooi en leuk en lief maar nu gaat het toch wat sireuse worden.
en ik wil lekker genieten van dingen wat ik al die jaren niet heb gedaan toen ik zwanger proberen te raken van mijn dochter.
maar ja kind krijg je niet zo makkelijk en daar weten jullie alles van.
me schoon zus waar ik niet niet zoveel contact heb gaat vannavond 20 wek echo van haar 3 de kindje doen.
nou die is elke keer zo zwanger ik kan daar toch steeds niet bij dat het zo verschillend is bij elk vrouw.
liefs laura
ik wens iedereen sterkte en geluk toe en ik duim voor jullie
Cinzia, een goede eisprong en goed zaad!! :dance: dat wordt duimen de komende tijd…Zou wel fantastisch zijn als het de laatste keer alsnog raak zou zijn he?
Purpled, begrijp ik het goed dat je toch met progesteron ondersteuning begint? Van die vaginale bolletjes die Cinzia heeft of pregnyl (had ik namelijk)? Daar heb je tenminste niet van die afscheiding van :think:
Liekie fijn dat je je niet uit het veld laat slaan! Heb je al gebeld voor een nieuwe afspraak?
Wonder, blijft spannend hoor. kan nog alle kanten op! Wanneer was je NOD?
Ineke, alles goed met jou?
Hier wachten we weer rustig af. Beetje ongi gevoel in de nachten, maar verder geen signalen van een naderende beeb…
Lfs
Hoi meiden,
Ja, alles is wel goed hoor. Ik weet niet wat het is maar merk dat ik er echt afstand van heb genomen. Een week ongeveer na mijn ei en ga er maar weer vanuit dat het weer niet is gelukt. Ben de hoop af en toe een beetje kwijt. Dacht ik eerder dat het echt wel goed zou komen, nu weet ik het niet meer en probeer me te richten op andere zaken.
Nou en dat lukt wel kan ik zeggen! We zijn druk aan het verbouwen en het wordt allemaal erg mooi (is de bedoeling), muren weggebroken, schuifpui wordt geplaatst etc. etc. zo’n paleisje maken we er van. Tja, wij kunnen dat doen he?
Tot maart zien we wel hoe het gaat. Natuurlijk ovulatietesten en ei proberen te benutten en afwachten.
suc6 allemaal meiden en zorg goed voor jullie zelf!
sorry dat ik niet persoonlijk op iedereen reageer maar jullie weten dat ik aan jullie denk he? Wanneer ik overal op in ga ga ik er toch weer meer mee bezig en dat wil ik niet.
Wil niet dat het mijn leven beheerst…
Lieve Ineke,
je hoeft je niet te verontschuldigen, we weten dat je in gedachten met ons meeleeft!
Ik kan goed begrijpen dat je er even afstand van neemt, soms kun je daar echt behoefte aan hebben en helpt het ook!
Ik ben wel blij om iets van je te horen, maakte me een klein beetje zorgen. Zo vaak als je hier was te vinden, zo weinig ben je er nu. Maar ik begrijp je verhaal volkomen meid, rustig aan he!! Dikke knuffel voor jou!!
Wonder,
de laatste wachtweek is het moeilijkste he…
Ik heb geen kids, maar die verschijnselen van jou, wil nog niks zeggen he? Ik bedoel, jij schrijft dat ze afnemen, maar dat zegt niks he? Positief blijven en ja, toch maar wachten en wachten… Sterkte meid!!
Purpled,
die bolletjes gebruik ik ook. IOk moet ze echt gebruiken, omdat ik 3 keer heel kort na de IUI (lees 1 of 2 dgn) al ongesteld werd. Mijn Progesteron waarde is dus niet goed. Kan me jou gyn wel voorstellen, als het niet hoeft, niet doen. Geeft echt zo’n bende in je onderbroek, maar aan de andere kant wel goed dat je je mening gegeven hebt, en nee, het kan inderdaad geen kwaad. Als het jou een goed gevoel geeft, dan zou ik ook doorvragen naar die bolletjes.
Succes morgen met je fm, ben héél benieuwd hoe groot je follikel morgen is en of er een IUI aan zit te komen!!
Hier gaat het goed. Heb nog steeds af en toe krampjes in mijn onderbuik, sinds de IUI. Tepels zijn nog wel een beetje gevoelig, maar niet zoooooo erg meer als paar dagen geleden.
Begin denk ik de griep te krijgen, das minder. Voel keelpijn, gloeiende wangen en hoofdpijn… Volgens mij heerst dit ook, want veel van mijn collega’s hebben hier last van… Nouja, veel vitamientjes en goed slapen, haha…
Liefs, Cinzia.
Maria,
Nee ik weet nog niet zeker of ik met progestan of iets dergelijks mag beginnen. Dat hoor ik vandaag.
Hoe gaat het met jou??
Ineke,
Fijn dat het een beetje lukt het zwanger worden van je af te zetten. En het geeft niets hoor dat je niet op iedereen persoonlijk reageert. Ik denk dat we dat allemaal wel snappen. Ik blijf voor je hopen dat het toch nog snel raak mag zijn.
Cinzia,
Het blijft spannend voor jou. Ik hoop echt voor je dat het raak is deze maand. Het moet ook gewoon nu alles zo klopte met de IUI toch?!
Ik ga inderdaad vandaag doorvragen naar die bolletjes. Ik hoop echt dat ik ze in ieder geval voor mijn gemoedsrust mag.
Verder heb ik de laatste dagen een beetje een dipje (zeg maar gerust flinke dip). Ik moet de hele tijd huilen. Ik ben dus 12 dagen geleden met vloeien (naja een paar dagen daarvoor ook al een beetje) en toen heb ik 5 dagen gevloeid, toen 2 dagen niets en vanaf dag 8 tot nu heb ik continue bruine drap aan het toiletpapier en in mijn inlegkruisje… Ik word daar dus echt niet goed van. De vorige fm zat er nauwelijks vocht in mijn baarmoeder dus waar komt dit toch vandaan??? Ik word er heel onzeker van en weet nu al zeker dat deze IUI toch niet gaat slagen. En buiten dat loop ik nu het grootste gedeelte van cyclus met een inlegkruisje omdat ik vloei of bruine afscheiding heb. Dat is toch niet normaal.
Nou ja ik ga het straks eerst weer hebben over progestan. Dan wil ik nog dat ik op dag 7 na de IUI weer mag laten bloed prikken. Mocht ik weer te vroeg ongesteld worden dan kunnen ze eens kijken of het dan wel met die progesteron waarde te maken heeft. En verder wil ik heel graag dat ze nu eens gaan kijken waar die bruine drap vandaag komt. Komt het echt uit mijn baarmoeder of komt het ergens anders vandaan? En kan er iets aan gedaan worden? Grote kans dat ik ook daar weer in janken uit barst :roll:
Gelukkig heb ik mijn kleine meisje vandaag mee. Die vrolijkt me altijd wel op door gewoon zichzelf te zijn. Lekker bijdehand :inlove:
hmmm. vandaag lukt het me even iets minder. Straks op verjaardagsvisite van mijn neefje die 3 wordt. Zoontje van mijn zus die een dikke maand geleden net bevallen is van de 3e…dus weer confronterend allemaal.
Cinzia spannend bij jou!!!
Purpled82 wat irritant zeg dat je lichaam weer dingen doet die nergens op slaan! Hopen dat ze een verklaring hebben… en een oplossing!
Maria, toi,toit,toi alvast voor de bevalling! Laat het wondertje maar komen!
Nou, zal me even aan gaan kleden enzo.
liefs
Ineke
Ineke, ik snap je wel. Het is ook goed om afstand te kunnen nemen af en toe :-*
Purpled, wat maakt dat ontzettend onzeker zeg! Ik hoop dat je het er dalijk met je gyn over kunt hebben zodat je je toch wat beter gaat voelen. :hug:
Nou ben weer terug hoor. Ik krijg geen progestan :x want ze vinden het niet nodig… zucht. Verder zat er geen vocht in mijn baarmoeder maar een ‘pocket vocht’ zoals zij het noemde in de baarmoedermond. Ze heeft het wel uitgelegd maar dochterlief was vervelend dus ik kreeg de helft niet mee :oops: In ieder geval moest ik me er niet teveel zorgen over maken. Het zou verder geen invloed hebben op het zwanger worden. En toch hou ik er een slecht gevoel over :roll:
In ieder geval was de follikel 14,5 mm en het baarmoederslijm zag er prima uit. Zondag moet ik terug komen voor een echo en ik moest nu wel doorgaan met ovulatietesten. Ik ben erg bang dat toch de IUI precies op zaterdag gaat vallen maar de gyn zei dat het zelfs nog wel eens later als zondag kon gaan worden. We zullen zien. Ik vind alles best als het maar niet op zaterdag valt De ovitrelle heb ik vast meegekregen.
De gyn die ik vandaag had was trouwens wel lief. Ze maakte voor emma een ballon van een handschoen en tekende daarop een gezichtje :mrgreen: Ems knuffelt er de hele tijd mee en dan gaat het: “dag handje… kom maar hier handje… kusje handje?.. ah lief handje” :inlove:
Ineke,
Vervelend is dat… waarom gaat het bij de één toch zo makkelijk en bij de ander niet? Sterkte straks :hug:
Purpled Ik snap jouw gyn’s niet, hoor… Progestan voorschrijven is een kleine moeite, waarom dan zo moeilijk doen? Ik ben dat helemaal niet gewend, mijn gyn is daar juist erg makkelijk in. Ookal zou het niet veel nut hebben, als ik me daar beter bij zou voelen dan kreeg ik gewoon een receptje mee. Ik heb hier trouwen nog 3,5 strip Progestan (50 stuks) liggen van de IVF, als je wilt mag je ze hebben. Ik gebruik ze niet, omdat ik nu een andere soort voorgeschreven heb gekregen. Als je belangstelling hebt, stuur je maar een pbtje! Fijn dat er nu wel een mooie follikel zat, ik hoop dat de IUI niet op zaterdag valt. Maar dat zal vast niet. Of heb jij vrij vroeg een eisprong? Bij mij sprong 'ie meestal pas rond de 24 mm. Dikke knuf voor jou! :hug:
Wonder Hoe gaat het met je? Alles nog goed daar? Wanneer mag je testen?
Cinzia Jij moet nog één week, toch? Spannend, ik hoop zo dat je deze keer met goed nieuws komt!
Ik hoop dat je niet ziek gaat worden!
Ineke Ik kan me helemaal voorstellen dat je even afstand van het zwanger worden wilt nemen. Hopelijk gaat het alsnog op de gewone manier lukken en hoef je je niet aan te melden voor IVF.
Liekie Hoe gaat het nu met je? Heb je al een afspraak met de gyn gemaakt om alles door te spreken?
Maria Nog geen beeb-nieuws voor ons? Succes & sterkte met de laatste loodjes.
Jippie,
Ik stuur je wel even een pb
Ik snap ook niet dat ze er zo moeilijk over doen. Ik snap ook wel dat als mijn progesteron waarde goed was dat het dan eigenlijk niet nodig is maar ze weten niet hoe die waarde was toen ik tot twee keer toe zo vroeg ongesteld werd. Bovendien kan het vies spul zijn maar het voelt voor mezelf gewoon beter.
Ik heb meestal qua grootte van de follikel een vroege eisprong (denk ik). De vorige keer had ik een fm en toen was de follikel 17,5 mm en diezelfde middag had ik een positieve ovulatietest. Hij zal dan nog iets door gegroeid zijn en dus een mm of 20/21? geweest zijn toen hij sprong. En ik weet niet wat de ovitrelle precies doet… geeft die nog een extra groeispurt als je dat hebt gespoten?
Purpled,
ik snap jou gyn ook niet zo goed. De gyn van mij (en Jippie), doet er echt niet moeilijk over.
Bij mij moest het echt, want ik bloedde snel na de IUI, en niet 1 keer, maar meerdere keren.
Ik blijf erbij dat je toch je gyn aan kunt dringen dat jij je beter voelt bij die bolletjes. Het kan ECHT GEEN kwaad om ze te gebruiken!
Je kunt ook vertellen dat je op een forum gelezen hebt dat er positief op gereageerd wordt.
Sterkte meid, ik snap dat je die bolletjes graag wil gaan gebruiken (hoeveel bende ze ook geven).
Graag zou ik je net als Jippie willen helpen aan die bolletjes, maar heb ze zelf hard nodig… Mocht ik zwanger blijken te zijn, dan weet ik waar mijn bolletjes heen kunnen…
Purpled Je hebt pb terug! Volgens mij heeft Otrivelle dezelfde werking als Pregnyl, het wekt je eisprong op. Je follikels groeien nog gewoon door totdat je de eisprong hebt, ik denk inderdaad bij jou dan zo rond 20-21 mm. Als je dat zo berekent, dan zou je de IUI ongeveer op zondag/maandag hebben, toch?
@Jippie wrote:
Purpled Je hebt pb terug! Volgens mij heeft Otrivelle dezelfde werking als Pregnyl, het wekt je eisprong op. Je follikels groeien nog gewoon door totdat je de eisprong hebt, ik denk inderdaad bij jou dan zo rond 20-21 mm. Als je dat zo berekent, dan zou je de IUI ongeveer op zondag/maandag hebben, toch?
Ja dat hoop ik wel. Als ik uit ga van dat ze gemiddeld 2 mm groeien per dag dan zou de follikel vandaag 16,5 zijn en morgen 18,5 en dan dus zondag 20,5. Maar ik had dus de vorige keer een positieve ovulatietest bij 17,5 dus dat zou dan morgenochtend? zijn… Nou daar doe ik het voor hoor. Als het maar niet vanavond al is :roll:
Cinzia,
Jullie zijn echt lief!! :-*
Ik moest gisteren trouwens twee keer spuiten omdat de eerste ampul leeg was. Dus de tweede keer haalde ik de naald uit mijn buik en toen kwam er echt zo’n dikke druppel bloed uit mijn buik en echt meteen werd alles er omheem helemaal blauw :eh: Ik zal wel een adertje geraakt hebben ofzo maar ik heb dus nu echt een mega blauwe plek op mijn buik… Het ziet er niet uit.
Hoe gaat het eigenlijk met de rest? Wonder wanneer is je testdatum? En optimist hoe gaat het nu met jou?
Hoi Dames,
Ben ik weer…
Hier is alles rustig, ben “ongesteld” geworden van de Primolut en nu is het wachten totdat weer voorbij is!
Door die Puregon is het altijd zo lekker veel, heb ik altijd zn hekel aan…
Maarja…
Door alle drukte ben ik er nog niet aan toe gekomen om het ziekenhuis te bellen voor het maken van een afspraak met mn Gyn. :oops:
Maar ik hoor van verschillende mensen uit mn omgeving, dat ik er niet zomaar bij moet laten, en dat die dames, die de echos’s doen bij mij, niet zomaar mogen bepalen dat ze me over een jaar pas willen zien!
Dus ik ga dit echt wel aankaarten in mn gesprek.
En dan ben ik benieuwd wat mn gyn zal zeggen…
Ik zal zometeen een poging doen om het zkh te bellen!
Jullie horen van me!
Groetjes Angelique
Hoi dames!
We zijn vorige week met IVF begonnen. Heel spannend, maar dat hoef ik jullie gelukkig niet uit te leggen. M’n hoofd stond er daarom even niet naar om wat te posten. Vandaag voor de eerste echo geweest en dat zag er goed uit. Valt me wel zwaar, omdat het toch meerdere spannende momenten zijn waar je naar uit kijkt. Ik schrijf nu dan dus ook op het forum voor IVF, maar natuurlijk blijf ik hier meelezen. Ben natuurlijk heel benieuwd hoe het met jullie gaat.
Cinzia, voor jou ben ik keihard ah duimen!!! Hoop het zo voor je meid! :-*
Succes iedereen!!!