IUI deel 8

He Lieke, hoe gaat het nu? Alles rustig op wachtbankje?

Ik duim voor je!!!

Ik ben donderdag met Tycho bij de ha geweest. Heb het al met hem gehad over de 2e kindjeswens. Als ik de verwijsbrief nodig heb hoef ik alleen maar te bellen.

Hub en ik hebben afgesproken dat ik na de vakantie de gyn bel voor een afspraak. Dus we gaan bijna weer de mmm in…

we gaan morgen weer voor de tweede IUI :smiley:

hopen dat ie nu wel lukt :pray:

Schaap Spannend! Hopelijk heb je deze ronde meer geluk.

Succes met de IUI morgen!

Chantal Dus dan schiet het voor jullie ook alweer op. Zie je het een beetje zitten om de mm weer in te gaan?

Hopelijk is het dan weer zo snel raak mbv IUI.

Lieke Hoe gaat het nu met je? Mijn baarmoeder ligt ook naar achteren gekanteld en vaak is het inderdaad een heel gedoe om de eendebek goed op zijn plek te krijgen en het slangetje erdoor te krijgen. Succes met de wachtweken.

Mooiedingen Ook spannend voor jullie! Is bij jullie de zaadkwaliteit slechter vanwege de kanker en bestralingen, of is er van tevoren zaad ingevroren? Wanneer heb je de eerste follikelmeting, of heb je die al gehad?

Schaap veel succes vandaag :thumbup: :thumbdown:

Pfff, die wachtweken zijn vreselijk. Ik ben zo ongeduldig. En dan de Pregnyl waar je je toch een beetje zwanger van voelt. Ik heb 10.000 IE gespoten, het duurt best lang denk ik voor dat uit mijn lichaam is. Ik lees dat ook vaak 5000 IE wordt voorgeschreven :think: . Wat kreeg/krijgen jullie?

@Lieke74 wrote:

Schaap veel succes vandaag :thumbup: :thumbdown:

Pfff, die wachtweken zijn vreselijk. Ik ben zo ongeduldig. En dan de Pregnyl waar je je toch een beetje zwanger van voelt. Ik heb 10.000 IE gespoten, het duurt best lang denk ik voor dat uit mijn lichaam is. Ik lees dat ook vaak 5000 IE wordt voorgeschreven :think: . Wat kreeg/krijgen jullie?

Ik kreeg ook 10000 IE bij de iui behandeling voor mijn dochter (bij mijn laatste 7 behandelingen voor een tweede kindje kreeg ik ovitrelle ipv pregnyl. Spuit een stuk fijner!). Volgens mij duurt het idd wel even voordat de pregnyl uit je lichaam is en vandaar dat je ook niet eerder mag testen als je nod. Voor zover ik weet halveert de pregnyl iedere dag. Dus dan is het op je nod wel weer uit je lichaam. Als je dan dus positief test is het niet van de pregnyl.

Succes met het wachten! Ik duim voor je dat het nu eindelijk raak mag zijn :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup:

Lieke Ik heb altijd 10.000 IE gespoten, het duurt 10-12 dagen voordat het uit je lichaam is.

Nu met de ICSI’s spuit ik 5000 IE voor de punctie.

Schaap succes! Hoe is het gegaan??

Lieke: Hoe gaat het?

Jippie: Ik vind het wel heel spannend om de mmm wee in te gaan. Ben benieuwd of het ons weer gegund wordt.

Het scheelt wel dat we nu niet het hele lange slopende traject vooraf hebben. Zoals nu ook, ik heb steeds zo’n buikpijn/spierpijn onder in mijn buik. Gister weer last van zuurbranden…Ergens flitst het wel door mijn hoofd, zou ik miss zwanger zijn :pray: maar ik ga uit van het negatieve… Het geeft me wel rust moet ik zeggen…

Even een linkje naar het sf. Foto’s van Tycho

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?p=3851274#3851274

Krabje

Het ging goed uiteindelijk :shifty:

ze kreeg het slangetje niet mijn baarmoeder ingestuurt :?

en de vorige keer ging het heel soepel :think: geen tangetje niks nodig.

nu na een x aantal keer proberen en die eendebek nog maar iets strakker aandraaien :evil: , haalde ze toch maar de arts erbij :wall: .

maar goed het zit erin en nu maar weer hopen :pray: :pray:

ik heb trouwens lekker vakantie, dus relaxen maar :dance:

Schaap, vervelend hè dat gepruts… Ik weet er alles van. En nu dan maar weer duimen!

Krabje, spannend om er binnenkort weer mee te beginnen toch? Al hoop je nu stiekem dat het raak is, je weet het nooit natuurlijk!

Ik heb sinds vandaag weer wat pukkeltjes in m’n gezicht, wat ik elke cyclus eigenlijk wel heb (als ik ongesteld word), dus ik hoop niet dat het slecht nieuws betekent :? .

Chantal Ik vond het ook wel een hele opluchting dat we meteen met ICSI mochten beginnen en niet weer een voortraject van onderzoeken en IUI in hoefden. IUI heeft bij ons ook weinig zin, omdat er bij de bevruchting iets misgaat. Dus daar hadden we ook zeker niet mee ingestemd. We hoefden zelfs niet opnieuw voor een zaadonderzoek, al is dat vaak wel standaard.

Maar aan de andere kant weten we nu ook dat we maar drie kansen hebben en misschien met wat mazzel nog een aantal cryo-terugplaatsingen. En dat is toch ook wel weer beangstigend, met ICSI begin je wel meteen bij het eindstation. :shifty:

Het zou helemaal super zijn als het nu spontaan zou lukken! Wanneer heb je je eisprong gehad en wanneer kun je testen?

Schaapje Vervelend dat de inseminatie niet zo goed ging. Bij mij is het soms ook zo’n gedoe, niet leuk. Al helemaal niet als ze met die eendebek lopen te klooien en die flink strak aandraaien (wat vervolgens helemaal niks helpt…) Succes met de wachtweken, de duimen draaien hier weer!

Lieke Ik hoop dat je pukkeltjes niet een slecht voorteken zijn. We gaan er gewoon vanuit dat het door het warme en broeierige weer komt! Wie weet is het deze keer juist een goed teken!

Hallo,

Ik heb gisteren de eerste IUI behandeling gehad, en het leek mij wel fijn om hier met jullie over te kletsen, en jullie ervaringen te horen.

Wij zijn gestopt met de pil in 2005 en nu dus in dit traject beland…

Corien Spannend! Dan zijn jullie ook al een hele poos bezig en tussendoor ook nog een miskraam gehad, zie ik in je onderschrift staan. :frowning: Hopelijk mag het met IUI meteen lukken en blijft het dan wel goed gaan. Jij ook succes met de wachtweken. Mag je over 13 dagen testen?

Schaap fijn dat het toch gelukt is. Mijn duimen draaien voor je!

Lieke: Mijn duimen draaien voor jou ook nog steeds.

Corien: Welkom hier! Ook voor jou draaien de duimpjes!

Jippie: Wel een fijn idee hoor, je weet nu tenminste dat zelf zwanger worden (bijna) niet spontaan gaat (in jouw geval niet, en bij ons bijna niet) Dus die stress elke maand is wel een stuk minder. Tuurlijk heb je toch de hoop dat het eens spontaan gebeurd. Lijkt me leuk om mensen na 12 weken een echo foto onder de neus te drukken en zeggen: verrassing, Tycho wordt grote broer! Maar denk niet dat dat gaat lukken. Ik ga iig wel proberen om alle afspraken buiten werktijd om te regelen, zodat ik op het werk niks hoef te vertellen.

Maar we zullen zien. Over een week of 4 bel ik de gyn…

enne wanneer mijn ei is geweest? Denk ergens vorige week. Dus nod is volgende week ergens…

Corien wij zijn te gelijk geweest :mrgreen:

Welkom Corien.

Dus als ik het goed lees zitten we nu allemaal te wachten :mrgreen:

Geduld geduld… heel moeilijk!

Ik duim voor ons allemaal, ook voor Krabje en Jippie!

Moet ik nu eigenlijk uitgaan van de luteale fase die ik van mijzelf heb (is altijd 12/13 dagen) of kan deze nu ook langer zijn door de hormonen?

Lieke Je luteale fase kan door de hormonen wat anders zijn dan normaal. Ik heb wel langere gehad, maar ook wel kortere. Daar is helaas niet zoveel van te zeggen. Vooral de eerste keer met spuiten, had ik een korte fase. Maar dat kan bij jou wel anders zijn, maar net hoe je lichaam erop reageert. Je mag twee weken na de IUI testen, eerder heb je kans op een vals positieve test door de Pregnyl. Succes!

Lieke als je uitgaat van 14 dagen na iui zit je goed.

Wat is je nod???

Ik denk dat volgende week woensdag dan mijn NOD is… De IUI was vorige week woensdag. Gek genoeg staat op het IUI formulier dat je op dag 12 na de IUI een zwangerschapstest kunt komen doen (dat mag je ook thuis doen), maar veiligheidshalve doe ik dat maar niet. Als mijn temp 1 dag voor mijn NOD daalt weet ik eigenlijk al genoeg, al kan ik van die temp nu misschien ook niet meer uitgaan.

M’n dochter ziet het wel zitten, een baby. Ze wordt bijna 5. Vandaag pakte ze van alles in de winkel “oh mama, dit kan ook wel voor een baby hè?” (babyschoentjes en zo). Duurt het nog lang mama? (ach, weet zij veel).

Spannend zeg!

Gaan we samen naar NOD op woensdag… :pray: :pray: :pray:

Hai hai,

Wat leuk schaap, dat we tegelijk zijn geweest!!! Ik mag tesetn op woensdag 5 augustus, maar volgens mijn cyclus zou ik dat de 4e al kunnen doen; dus het is voorlopig maar even afwachten.

Wel voel ik nu momenteel van alles (zit ook tussen de oren denk ik)

Spannend hoor voor iedereen!!