IUI deel 8

Lieke succes!

Wij zijjn nog niet bezig met IUI, wij wachten tot Tycho´s 1e verjaardag voordat wij weer naar de gyn gaan. Tot die tijd probereen we zelf.

Maarre we zijn er wel voor je!

Hallo eerste bezoek dus even kijken hoe het werkt…

paar keer KI gehad, 1 keer raak maar geen succes en nu begonnen met IUI. afgelopen zaterdag pregnyl geprikt en vandaag “gehaald”.

voel me inmiddels wel enorm beroerd worden…hevige buikkrampen ed…normaal???

grt Illy

Jippie ik las de de cryo tp niet was aangeslagen…Balen zeg. Dikke knuffel. Hoe gaat het nu met je?

Illy: Welkom hier. Hoe gaat het nu met je?

Lieke: Hoe was het gesprek op het zkh? Gaan jullie beginnen met iui?

Hier gaat alles zijn gangetje. Lig eigenlijk al vanaf zaterdag plat. HEb ontzettnd last van mijn bekken/rug. Bah! Ook weer onder behandeling van de fysio. Kan nu niet eens voor Tycho zorgen :cry:

Hi krabje,

gaat goed, de pijn van de 1e dagen na de pregnyl zijn gelukkig over, nu het lange wachten…phoe best jammer, maargoed de moed erin houden toch??

ben je door je rug gegaan?? fysio enzo??

grt Illy

Illy ik zal voor je duimen. En heb je al last van kwaaltjes?

Ik ben niet door mijn rug gegaan. HEb het vorig jaar in de zwangerschap ook al gehad. Is denk ik een hele zwakke plek van me…

:thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Liefs, Chantal

wij hebben vandaag onze eerste IUI gehad.

Ik was zo ontzettend zenuwachtig, maar het is me reuze meegevallen.

Ik voel nu van die soort ongi krampen, zou dat erbij horen?

Nu is het afwachten :pray:

Schaap ook voor jou gaan mijn duimpjes draaien.

Ik heb na de 1e iui ook wel kramp/buikpijn gehad maar dat was zo over.

Hi Chantal,

oh balen zeg van je rug, hopelijk gaat het met fysio en beetje trainen snel beter. Julli wachten nog een paar maandjes voor e volgende ronde??

Mooi vent heb je…is je zoontje op de “natuurlijke” manier verwekt??

ik vraag dit omdat onze inmiddels 4 jarige zoon echt en super snelle was en vroeg me af in hoeverre achteraf vaak blijjkt dat dat wel eens een gelukstreffer kon zijn…

Andere meiden hoe is jullie ervaring met 1e en eventueel gewenst 2 kindje??

grt Illy

Nee Tycho is ook verwekt met iui. Vandaar dat ik hier nog steeds hang. Rond september gaan we weer naar de gyn ivm een 2e kindjes-wens.

Nou alvast succes voor straks en geniet van zn 1e verjaardag!!!

grt

Oh bah, daar wil ik nog helemaal niet aandenken…Gaat me veel te snel…

Hallo allemaal,

Afgelopen vrijdag hebben we te horen gekregen dat we zouden mogen starten met IUI, erg spannend allemaal. Ik zou het leuk vinden om hier mee te kletsen en ervaringen te lezen en te delen, als dat kan.

Wij zijn vanaf zomer 2005 bezig om zwanger te worden. In juni 2006 was ik zwanger wat helaas na 11 weken misging. Daarna is er niets meer gebeurt. Zomer 2008 zijn we in het ziekenhuis gestart met het bekende traject. Na de controle van het zaad, mijn cyclus bekeken te hebben en de HSG kreeg ik vervolgens te horen dat mijn BMI van 39 naar 32 moest (dat hadden ze vanaf het begin ook wel even kunnen zeggen), gezien mijn leeftijd, 33 (wij willen niet richting de veertig gaan), duurt dat wel even.

Uiteindelijk zijn we nu in de Geertgenkliniek terecht gekomen en zij willen wel gaan starten en dus eerst met IUI.

Ik mag bellen als ik ongesteld ben geworden, wat over ongeveer 2 weken zal zijn.

Schaap, en?

Ik ga ook starten met IUI, dinsdag a.s. krijg ik een uitgangsecho en prikinstructie. Ik ben benieuwd of ik last krijg van bijwerkingen van de Gonal-F. Merken jullie daar wat van?

@Illy wrote:

Hi Chantal,

oh balen zeg van je rug, hopelijk gaat het met fysio en beetje trainen snel beter. Julli wachten nog een paar maandjes voor e volgende ronde??

Mooi vent heb je…is je zoontje op de “natuurlijke” manier verwekt??

ik vraag dit omdat onze inmiddels 4 jarige zoon echt en super snelle was en vroeg me af in hoeverre achteraf vaak blijjkt dat dat wel eens een gelukstreffer kon zijn…

Andere meiden hoe is jullie ervaring met 1e en eventueel gewenst 2 kindje??

grt Illy

Onze dochter wordt bijna 5 jaar (binnen 5 maanden werd ik zwanger van haar). Ook enorm veel geluk gehad dus, nu helaas gaat 't niet zo gemakkelijk.

Wat jammer dat het hier zo rustig is. Ik hoop mijn ervaring te kunnen delen dus hoe meer zielen, hoe meer vreugd.

Ik ben sinds 3 dagen begonnen met Gonal-f en mag a.s. maandag voor een 1e follikelmeting. Ik ben benieuwd hoe het er dan voor staat.

Lieke spannend zeg.

Maare gewoon lekker kletsen hier hoor. Ik ben nu niet bezig met iu, hoop wel snel weer in de mm te kunnen. Enne als je vragen heb, stel ze maar. Wij slepen je wel door de poging heen!

Krabje, nog 2 maanden wachten voor jou! Ach ja… en anders klets ik hier toch in m’n uppie. Merk vanzelf wel of iemand (mee)leest.

Weet niet of het toeval is, maar sinds ik Gonal-f spuit heb ik de idiootste dromen (vannacht over supergrote wespen :mrgreen:).

Wat ik me nog afvroeg. Is de kans groot dat m’n cyclus langer/korter wordt nu het gestimuleerd wordt. De voorlopige IUI datum staat al genoteerd, volgende week vrijdag, maar het zou me niets verbazen als het eerder zal zijn :shifty: .

Hoi Lieke,

je hoeft niet alleen te kletsen hoor. Ik klets wel met je mee. Iemand moet je vragen toch beantwoorden :mrgreen:

Hoe lang is je cyclus normaal dan? En je lf?

Bij mij was de 1e iui op cd 21 en toen wer ik ongi op cd 30 met een lf van 9 dagen. Dist samen met 50 mg clomid.

2e poging was 100 mg clomid en toen iui op dag 16 en na lf van 16 dagen positief getest. (duh dus na 2 dagen overtijd na 14 dagen na iui)

Dus mijn cyclus werd wel iets korter. Iig was mijn eisprong veel eerder dan normaal.

Maar nu al iui datum bekend? Ik wist dat pas 2 tot 3 dagen van te voren.

Hoe laat is maandag de fm?

Dikke zoen Chantal

Hoi Chantal, ze zetten onder voorbehoud op dag 14 de IUI in de agenda, maar de uiteindelijke datum wordt inderdaad bepaald door de echo’s.

Mijn eigen cyclus is wel ok, tussen de 24 en 28 dagen gemiddeld met een lf van 12/13 dagen. Kort genoeg dus (met enkele uitschieters in het verleden), dus ik ben benieuwd of dat zo zal blijven. Veel korter dan 24 dagen lijkt me niet de bedoeling :think:

Ik weet niet waarom, maar in het ziekenhuis waar ik behandeld word beginnen ze meteen met Gonal-f en niet met Clomid.

Maandag moet ik gelijk om 8.20 uur, wel prettig zo vroeg.

Ik zat de hele tijd al te denken…Ik heb eerder met Lieke geschreven :think: :think: :think: En ja hoor!!! Nog bij de wannabe mama’s. Lang geleden dus alweer. Maar dan zijn jullie ook al lang bezig voor een 2e wondertje :hug:

Maar das mooi op tijd al maandag. En waarom je gonal-f krijgt? Ik heb geen idee. Zal denk ik per zkh verschillend zijn.

Ik heb hier de clomid nog in de kast liggen. Had de tabletten na de iui gehaald voordat de we weekend weg zouden gaan mat al steeds in mijn achterhoofd: ben er nu wel zo druk mee bezig maar heb ze toch niet nodig…En mijn gevoel was goed.

Even resultaat laten zien :inlove: