IUI deel 8

inderdaad dat is zow

ben bezig een kastje te schilderen waar zaterdag het aquarium voor ons neefje op komt te staan

mn schoonzusje weet nog van niets dus die krijgt de schrik van der leven hahaha

heel veel suc-6 vandaag jippir

Hollowglade dat is een leuke verrasing idd

gr marina

Hallo meiden! Ik kwam even snuffelen hier op het forum. Alweer een aantal nieuwe namen zo te zien: succes dames! Ik duim voor jullie.

Fijn om te horen dat het goed met je gaat Cinzia. Inderdaad, je schrikt van de prijzen voor een baby uitzet. Wij hebben bijelkaar bijna 3000 euro uitgegeven! :shock: Ik schrok er gewoon van toen ik van de week al die bonnen opruimde. En het ergste is dat je gewoon aan de gang blijft. En nu ik definitief hoorde wat de creche ons gaat kosten voor 4 dagen :shock: . Maar tja, dan heb je wel het allerbeste voor je kleine schat…en Floris doet het geweldig! :inlove: :inlove:

Jippie, spannend voor jullie zeg!! Ik hoop zo dat het weer snel raak is voor jullie :pray:

Hier gaat alles goed. Wel moe van de brakke nachten maar gelukkig heb ik nog even verlof. Ik wil graag volhouden met de borstvoeding maar ben wel af en toe jaloers op moeders in mijn omgeving van wie het kindje snel doorslaapt met flesvoeding. Blijkbaar is dat minder snel verteerbaar dan borstvoeding. Maar toch, ik wil alleen het allerbeste voor mijn kindje en bovendien gaat het voeden eigenlijk gewoon prima, dus ik mag niet zeuren :mrgreen: . En als ik die lach van hem zie smelt ik weer helemaal :mrgreen:

Bijzonder dat ik hier las dat je bij een tweede zwangerschap weer lang spontaan moet proberen voor dat je weer met IUI gaat starten. Mijn gyn zei dat er in principe 1 jaar voor stond, maar toen ik aangaf echt niet zo lang weer te willen proberen zei hij direct dat ik gewoon kon komen als het zover was. Eigenlijk ook niet meer dan logisch, je kan toch niet verwachten dat iemand weer helemaal opnieuw zo’n onzekere periode in gaat terwijl je al weet dat er een succesvolle behandeling voor is!

Meiden succes hier! Liefs

Jippie: Hoe is de punctie gegaan???

Maria: Waar blijft je nieuwe banner??? Fijn dat het goed met jullie gaat.

Voor de rest ook een dikke knuff!!

Hoi meiden,

We hebben gisteren een ontzettende spannende dag gehad! De punctie is me ontzettend meegevallen. Ik zag er best tegenop, omdat er zoveel follikels aangeprikt moesten worden. Maar de pijn viel reuze mee. Hubbie is daarna met de eicellen naar het UMCG in Groningen gegaan. Het duurde heel lang voordat ik wat van hem hoorde, en toen kreeg ik een smsje dat er bij hem geen enkele levende zaadcel was gevonden… :frowning: Normaal heeft hij er zoveel miljoen en nu niet eentje. Dus dat was een gigantische dreun in ons gezicht. Alsnog alles voor niets gedaan.

Maar ze hebben hem gevraagd om meteen daarna nog wat in te leveren en dat is gelukt. Daar zagen ze in eerste instantie één levende zaadcel in, dus die zouden ze sowieso gebruiken. Maar ze onderzochten het nog verder en 's middags zouden we gebeld worden. We hadden er natuurlijk totaal geen vertrouwen meer in en baalden gigantisch. Zelfs de artsen en assistentes in ons eigen ziekenhuis waren totaal verbouwereerd door het nieuws, omdat dat nog nooit bij ons voorgekomen is. Hub is twee weken geleden behoorlijk ziek geweest en heeft bijna een week lang koorts gehad, hoogstwaarschijnlijk is dat de oorzaak geweest.

Gistermiddag werden we door het UMCG gebeld en kregen we alsnog goed nieuws! Bij mij waren 11 eicellen gevonden, waarvan ze 10 konden gebruiken. En ze hebben uiteindelijk ook genoeg levende zaadcellen gevonden. Alle 10 eicellen konden geinjecteerd worden! Dus we zijn nog volop in de race! :clap: Morgenochtend tussen 9 en 10 u worden we gebeld of er embryootjes zijn ontstaan en dan is de terugplaatsing ook al. Het wordt natuurlijk morgen nog ontzettend spannend. We zijn beide ziek geweest, dus zowel de eicellen als de zaadcellen zullen minder goed van kwaliteit zijn. Maar we hebben goede hoop dat er in elk geval één embryootje bij zal zitten. Maar nog wel even voor ons duimen, hoor!

Krabje Alles goed met jou? Kom je ook eens wat van Tycho showen?

Maria Je moet inderdaad nog even een mooie banner voor Floris maken! Jammer dat hij nog niet echt doorslaapt, maar dat komt vanzelf. Goed dat je nog steeds borstvoeding geeft, hoor! Kom je je ventje ook eens showen?

Hollowglade Wat vond je neefje van het kastje dat jullie gemaakt hebben? Was vast een hele verrassing!

Ik hoop dat je snel ongi wordt, zodat jullie met IUI kunnen beginnen.

Marientje Alles goed daar? Ik zag aan je banner dat je overtijd bent. Ben je inmiddels ongi geworden?

Wanneer mogen jullie weer naar de gyn voor verdere onderzoeken?

Fijn weekend verder!

Jippie: Spannend zeg!!! Nu maar hopen en duimen voor een goede bevruchting!!!

We hebben vorige week een fotoreportage laten doen. Hier een paar onbewerkte foto’s. We moeten nog uitzoeken welke we willen hebben.

Leuke foto’s, zeg! :inlove:

Dank je :-*

Enne een paar foto’s van jou mooie moppie???

Krabje wat een leuke foto’s van je gezinnetje.

Jippie jeetje meid wat een verhaal weer gelukkig dat alles toch weer goed gekomen is nu hopen dat de kleintjes ontwikkelen. :pray:

Ik ben idd overtijd was ik al een paar dagen dus dacht m’n cyclus ligt weer op z’n gat (baalde alweer) testen heeft geen zin. Het ging toch wel lang duren 5 dagen al dat is toch wel vreemd. Dus ik getest en jullie geloven het vast ook niet maar ik ben zwanger…ik geloofde het zelf amper na al die ellende met marc nu zomaar zelf zwanger geraakt. Dit is echt een wonder.

gr marina

We hebben om 13.15 u een terugplaatsing van twee embryootjes! Wat zijn wij blij! Na alle tegenslagen, overstimulatie, geen zaadcellen, toch nog een paar mooie embryootjes ontstaan! :clap: En heel misschien kunnen er nog twee ingevroren worden voor een latere terugplaatsing, maar dat horen we morgen pas.

Marientje Huuuhhh, lees ik nu dat je zwanger bent? Waauw, wat super! Gefeliciteerd, zeg!

Jippie :dance: :dance: yes mijn duimen draaien overuren

gr marina

@marina ooooow wat super zeg

@jippie wat een stress in eerste instantie zeg ben blij dat alles goed is gekomen

nu maar duimen dat ze blijven zitten

Jippie,

Poeh dat is allemaal spannend geweest zeg. Gelukkig hebben jullie ondertussen een terugplaatsing gehad. Ik ga heel hard voor jullie duimen dat er één of twee blijven plakken :pray: Sterkte met de wachtperiode.

Marina,

Wauw! Gefeliciteerd zeg!

Chantal,

Mooie foto’s van jullie gezinnetje zeg!

Maria,

Fijn dat alles zo goed gaat :slight_smile:

Hollowglade,

Welkom hier. Ik hoop voor je dat je snel zwanger mag zijn!

Hier nog maar een paar daagjes wachten tot NOD. Normaal word ik dag 12 ongesteld dus dat zal woensdag zijn. Ik weet ook al zeker dat ik ongi ga worden want ik heb weer last van geborrel in mijn onderbuik en dat is toch altijd een voorbode op mijn menstruatie. Ik had er ook niet zo veel van verwacht met die zaadkwaliteit :roll: We hebben nog wel gebeld met de poli. Nou ja ik heb mijn vriend laten bellen. Ik heb zo de balen ervan dat we een maand moesten overslaan dat ik waarschijnlijk aan de telefoon zou zijn gaan janken dus het was beter dat hij belde. We moeten helaas nog steeds een maand overslaan want ze vonden het beter voor de zaadkwaliteit. Helemaal omdat ze kennelijk besloten hebben dat de volgende IUI onze laatste gaat zijn en ze dus graag hebben dat de zaadkwaliteit top is tegen die tijd.

Verder zijn dochterlief en ik momenteel ziek. Met emma gaat het nu weer wat beter maar ik ben snotverkouden en heb het hartstikke benauwd vandaag. Ik heb gisteren flink in de tocht gestaan op het station dus ik hoop maar niet dat die benauwdheid daar door komt :roll: Gelukkig heb ik geen verplichtingen vandaag dus ik denk dat emma en ik lekker en pyjamadag houden 8)

Kan iemand mij vertellen hoe ik van banner kan wisselen? :think: Ik heb het al vaak geprobeerd maar het lukt me niet.

Je kunt op een banner van een ander/jezelf klikken, dan wordt er een nieuw venster geopend. Je gaat aan de linkerkant naar Community. In het volgende scherm ga je naar Leuke hebbedingetjes. Dan kom je bij de banners uit en kun je de leeftijdsbanner aanklikken. Daar je gegevens invullen en de code in je profiel in je onderschrift plakken. De code van de oude banner wel eerst verwijderen.

Purpled Ik hoop echt dat je niet ongi gaat worden! Mogen jullie nog maar één keer IUI doen? En daarna door met IVF, of zouden jullie dat niet willen? Wel vreselijk balen dat je een maand over moet slaan, maar ik denk wel dat het beter is. Elke drie maanden worden nieuwe zaadjes aangemaakt, dus als je nog een maand wacht dan zou de kwaliteit in principe beter moeten zijn. Je zou nu wel meteen door kunnen gaan, maar dan heb je grote kans dat je weer zo weinig zaadcellen hebt. En dan is de kans van slagen natuurlijk ook weer minimaal. Dan kun je de laatste IUI beter optimaal benutten. Maar wel erg vervelend dat je weer moet wachten. Beterschap voor jou & Emma, doe rustig aan! :hug:

Marientje Ik had je net toegevoegd aan de IUI-lijst, maar ik ga je snel verhuizen naar het zwanger-gedeelte onderaan! Weet je al wanneer je de eerste echo hebt, en ben je in oktober uitgerekend?

Hoe is het met alle andere meiden?

Wij hebben vandaag bericht gekregen dat er één embryootje ingevroren kon worden. Deze kan later teruggeplaatst worden. Dat doen ze na je eisprong en dan hoef je geen punctie te ondergaan. Ik zal wel wat hormonen moeten nemen om een eisprong op te wekken, maar dat is lang zoveel niet als bij een gewone ICSI-behandeling. Dus zomaar een extra kans, omdat het wat de verzekering betreft bij de voorgaande behandeling hoort en niet apart gerekend wordt.

Jippie: Mijn duimen draaien voor je!!!

Marina: Gefelicteerd!!!

Danielle: Ik geef de moed nog niet op voor je!!! Mijn duimen draaien nog steeds!!!

Heb een zielig jongetje thuis. Hij is zo ontzettend aan het rochelen/benauwd maar de ha wil er nog niks aan doen…

Ach gossie… :frowning: Beterschap voor de kleine vent!

Helaas hier zijn de duivels doorgebroken…