Purpled Een zeurend gevoel kan ook op een naderende eisprong wijzen of op follikelgroei. Dus ik hoop voor je dat de eisprong nog niet is geweest! De LH-piek die je vlak voor je eisprong hebt, kan inderdaad heel kort zijn. Als je vandaag je eisprong hebt, kan je test vanmiddag theoretisch gezien negatief aangeven. De LH-piek is meestal 24-48 u voor de eisprong. Dus de piek zou al kunnen zijn geweest. Maar het kan ook best dat je eisprong nog moet komen, dat je het zeurende gevoel en het bruinverlies voor je eisprong hebt ipv erna zoals je zelf denkt. Ik zou vanavond de Otrivelle spuiten en er het beste van hopen. Misschien dat je morgenochtend voor de zekerheid de gyn kan bellen?
Marina Leuk dat je je hier ook weer aangemeld hebt! Dus vrijdag voor het eerst weer naar de gyn?
Verwacht je dat je meteen weer met IUI mag beginnen?
Krabje Ik ben gisteren en vandaag voor een fm geweest. Ik had het heel erg benauwd, waardoor ze bang waren voor overstimulatie. Ik heb nu nog geen overstimulatie, maar het ligt wel op de loer. Na nog maar 5 dagen spuiten, zitten er al minimaal 20 follikels! Het is afwachten hoeveel er uiteindelijk gaan doorgroeien, maar een bepaalde waarde in mijn bloed is al behoorlijk hoog. Dus ik word nauwlettend in de gaten gehouden. Vrijdag moet ik weer voor een meting. De benauwdheid blijkt een beginnende longontsteking te zijn… :? Alles goed met jou? Alweer een beetje gewend aan het werken, en hoe vindt Tycho het op het KDV? Alweer 4 maanden, het gaat snel, hè?
Liekie Hoe gaat het nu met je? Ben je nog ongi geworden? Een innestelingsbloeding komt niet zo vaak voor, maar niks is onmogelijk natuurlijk… Je zou altijd een keer kunnen testen, zolang je niet ongesteld bent.
Even een vraag voor iedereen: Kijken jullie nog wel eens op de lijst? Het is op zich best veel werk om het up to date te houden wat betreft de afspraken. Ik wil dat best doen, daar gaat het niet om. Maar als niemand erop kijkt, dan heeft dat weinig zin. Ik kan het lijstje wel laten staan, maar dan haal ik de tabel met de afspraken weg. Dan kun je wel zien wie waar mee bezig is. Maar nu moet ik al jullie berichten doorspitten en uitpluizen op nieuwe afspraken en data, dat is best veel werk…
Purple en is je OV test nu wel positief ?
Jippie ja ik hoop zeker meteen te mogen beginnen met iui
ze hebben al een dik dossier van ons liggen daar dus ze weten
alles al. Het zou wel kunnen dat ik met de verzekering eerst
nog iets moet regelen. maandje later mag ook wel maar dan wel 1 maandje hahaha. Dat je benauwd bent is niet best meid, ik hoop dat je geen overstimulatie hebt en dat de FM gewoon door kan gaan.
gr marina
Hallo dames,
Marina,
welkom (terug). Hopelijk heb je gauw resultaat! altijd fijn om te weten dat je een mooie zoon hebt gekregen d.m.v. IUI. Geeft veel dames weer een hoop moed!!
Jippie,
dat moeten we niet hebben hoor, overstimulatie en/of longontsteking!!
Wat gaan ze er nu aan doen om dat te voorkomen?
Laat je morgen even weten hoe het gegaan is? Sterkte meid, hoop op mooi en goed nieuws morgen (van Lydia, haha…)
Purpled,
jemig wat onduidelijk voor je! Kan me goed voorstellen dat je even niet meer weet hoe of wat. Hoe ga je dit nu oplossen? Neem je de gok dat je geen eisprong hebt gehad?
En indd, Krabje en ik hadden uit het niets ook zomaar een grote follikel en zie ons, beide zwanger (nouja, Krabje is al bevallen, maar toch…)
Aanstaande woensdag hebben wij de 2e echo, spannend hoor. Ik vind het a.s. echo spannender dan de 1e echo, zo raar…
Mannetje en ik hebben besloten dat we voor verdere controles niet in het ziekenhuis blijven (hoe vertrouwt het ook is), maar na woensdag gaan we naar de vroedvrouw in mijn woonplaats. Is dichterbij en zo blijft de optie thuis of in het z.huis bevallen, nog open.
Liefs, Cinzia.
Cinzia Voor de beginnende longontsteking heb ik een AB-kuur gekregen, dus hopelijk knapt dat snel weer op. Ik hoest me helemaal suf en ik heb het nog best benauwd. :? Morgen moet ik weer voor een fm, deze keer bij jouw grote vriend, omdat Lydia vrij is. Ik heb haar nog niet gezien tot nu toe. Hopelijk zie ik haar maandag nog. Als er morgen heel veel follikels zitten die gaan doorgroeien, schroeven ze de dosis hormonen terug en wie weet kan de punctie al gepland worden. Of misschien willen ze voor de zekerheid in het weekend ook nog wel een fm doen. Allemaal even afwachten hoe het er morgen uitziet.
Ik vond de 2e echo ook erg spannend! Na de 1e echo durfde ik er nog niet vanuit te gaan dat alles goed was. Dus lekker naar de vk als de echo goed is? Groot gelijk, hoor. Dan heb je alle opties nog open en is het allemaal wat minder medisch. En als je een extra echo wilt, kun je ook nog naar een echobureau gaan. Een gewone 2d-echo is niet zo duur.
Marina Ik hoop ook dat jullie meteen weer met IUI mogen beginnen, zonder al te veel gedoe vooraf. Wat moet je eerst nog met je verzekering regelen dan? IUI en alle bijbehorende hormonen moeten sinds 1 augustus vorig jaar standaard vergoed worden, zonder maximum. Dus dat zou geen probleem moeten zijn.
Purpled Heb je nog met de gyn gebeld?
Cinzia,
Spannend hoor zo’n tweede echo. Wij kregen pas met week 8 de eerste echo en daarna pas met week 20 week :roll: Wij hebben dus met 13 weken een pretecho laten maken. Is echt een aanrader… zo leuk!
Jippie,
Gatsie een longontsteking, ik hoop dat je je heel snel beter voelt. Wat een hoop follikels heb je al zeg :shock: Wat is een gemiddelde bij IVF/ICSI? Fijn dat ze je goed in de gaten houden daar.
Gisterenavond heb ik de ovitrelle gespoten ondanks mijn gevoel dat ik de eisprong al gehad heb. Vanochtend was mijn temp ook gestegen dus mijn humeur zakte meteen al naar een dieptepunt :roll: Ik heb de poli gebeld en verteld wat ik dacht maar volgens de verpleegster kon dat bijna niet. De tempverhoging kon komen door de ovitrelle of aankomende eisprong, maar ik temp natuurlijk al een maand of 20 en ik had nooit eerder een verhoging van de temperatuur voor de eisprong en ook na de vorige keren ovitrelle had ik nog geen verhoging. Maar goed, ben de hele dag chaggie geweest en had er flink de balen van.
Maar net heb ik ook even getempt, en na zoveel maanden teperaturen weet ik ook wel dat mijn temperatuur door de dag heen voor de eisprong altijd onder de 37,0 graden is en na de eisprong boven de 37,0 graden . En nu was mijn temp dus ook gewoon nog laag. Met dat ik getempt heb krijg ik ook weer menstruatie achtige krampjes dus ik denk dan toch dat de eisprong nog moet komen :doh:
Maar dan blijft het nog wel vaag want normaal heb ik ook al een positieve ovulatietest als mijn follikel zo rond de 17 mm is en nu was hij al ruim 18 mm gisteren en had ik vandaag pas een positieve ovulatietest (die overigens ook positief kan zijn door de ovitrelle geloof ik).
Ik hoop maar gewoon dat het deze maand raak is, dan maakt het me helemaal niets meer uit wanneer mijn eisprong was
Net de IUI gehad en ik geloof niet dat het wat wordt deze maand. De zaadkwaliteit was echt uitermate slecht. Vorige maand had hij nog 24 miljoen, nu was het 0,6 miljoen :eh: Ik snap het gewoon niet… hoe kan het nou ineens zoveel minder zijn? Nu hadden we net besproken dat ik volgende maand weer een IUI mag doen en nu vertelde ze dus net aan de telefoon dat we weer een maand moeten overslaan.
Ik heb er helemaal de balen van… tis echt ongelovelijk k*t gewoon.
Purpled Wat vreselijk balen, zeg… Moeten jullie straks een maand overslaan, omdat de zaadkwaliteit nu zo slecht is? Ik kan me voorstellen dat je het helemaal gehad hebt. Steeds dat gedoe met bruinverlies en te snel ongi worden, nu de onzekerheid van al wel of niet een eisprong gehad & de slechte zaadkwaliteit. Geen wonder dat de moed je in de schoenen zakt. Maar desondanks alles ga ik toch heel hard voor je duimen! :hug:
Ik ben vanochtend weer voor een fm geweest. Ik had nu een andere gyn en die schrok nogal van het aantal follikels. In elke eierstok zitten er minimaal 10. Niet helemaal de bedoeling. Het begint nu wel heel erg op onze 1e IVF te lijken, toen we door overstimulatie 26 eicellen hadden. Ik moet de dosis Puregon halveren en hopelijk kunnen we het op die manier nog afremmen, dat ze uiteindelijk niet allemaal gaan meegroeien. Ze zien het liefst in totaal 8-10 follikels. Maar ik ben bang dat ik weer een heftige punctie tegemoet ga… :? Maandagochtend weer voor een fm en dan verwacht ik de punctie woensdag.
Fijn weekend allemaal!
Purple jeetje meid niet de hoop op geven hoor. Als ze de iui hebben gedaan vonden ze het blijkbaar genoeg kans hebben anders hadden ze het vast al van te voren afgeblazen. Wel vreemd dat je een maand moet overslaan door de mindere kwaliteit zwemmers van je man.
Jippie hopelijk slaat de AB keur goed aan en ben je snel van je longontsteking af. Ik duim voor je dat je geen overstimulatie hebt.
En ik wist trouwens niet eens dat alles vergoedt gaat worden door de verzekering. Dat had ik even gemist.
Vanmorgen ben ik in het zkh geweest en wat viel dat tegen. Ze beginnen niet gelijk met iui maar moet eerst weer een cola screening doen en m’n man z’n potje inleveren. Vandaag moesten we lange vraag lijsten in vullen en bloed prikken. Hebben 5 afspraken staan voor feb ergens in die maand gaan ze overleggen wat het beste is om te doen nog even proberen of gezien de geschiedenis toch iui doen. Dat geloven jullie toch niet…ik ben echt :evil:
gr marina
@marientje wrote:
Vanmorgen ben ik in het zkh geweest en wat viel dat tegen. Ze beginnen niet gelijk met iui maar moet eerst weer een cola screening doen en m’n man z’n potje inleveren. Vandaag moesten we lange vraag lijsten in vullen en bloed prikken. Hebben 5 afspraken staan voor feb ergens in die maand gaan ze overleggen wat het beste is om te doen nog even proberen of gezien de geschiedenis toch iui doen. Dat geloven jullie toch niet…ik ben echt :evil:
Herkenbaar! Wij gingen ook vrij snel naar de gyn toen we weer zwanger wilden worden maar helaas moesten we het toen een jaar lang zelf proberen :evil: Ik hoop voor jullie dat jullie na de onderzoeken wel gewoon mogen starten.
@purpled82 wrote:
@marientje wrote:Vanmorgen ben ik in het zkh geweest en wat viel dat tegen. Ze beginnen niet gelijk met iui maar moet eerst weer een cola screening doen en m’n man z’n potje inleveren. Vandaag moesten we lange vraag lijsten in vullen en bloed prikken. Hebben 5 afspraken staan voor feb ergens in die maand gaan ze overleggen wat het beste is om te doen nog even proberen of gezien de geschiedenis toch iui doen. Dat geloven jullie toch niet…ik ben echt :evil:
Herkenbaar! Wij gingen ook vrij snel naar de gyn toen we weer zwanger wilden worden maar helaas moesten we het toen een jaar lang zelf proberen :evil: Ik hoop voor jullie dat jullie na de onderzoeken wel gewoon mogen starten.
Wist je dat van te voren of kwam je daar op dat moment achter??
We hebben de afspraak met de gyn dat als we zwanger willen worden van een 2e kindje dat we dan eerst 3 á 4 maand zelf moeten proberen. Als het dan nog niet lukt dat we dan gelijk weer naar het zkh mogen komen. We hebben nu een andere gyn, maar heb haar de afspraak maar verteld die ik met de andere gyn heb gemaakt (is nu met de vut)
Danielle mijn duimen draaien weer voor je!
Marina: Oh das ook lekker dan. Dikke knuff
Jippie:Hopen dat ze wat minder hard groeien nu. Ik duim voor je
Liefs, Chantal
Jippie,
ik hoop echt echt echt dat je follikels niet allemaal meegroeien en het errug rustig aan gaan doen!! Laat je weten hoe het aankomende maandag is gegaan?
Marina,
ik zou het ook niet leuk vinden als wij voor een 2e zouden gan en de gyn raadt ons aan om het eerst maare ven zelf te proberen. Is het dan niet gebruikelijk dat je voor de 2e automatisch ook voor IUI gaat dan?
Vind ik raar hoor…
Purpled,
het klinkt héél makkelijk wat ik nu ga zeggen, maar meid, heb er nog wel vertrouwen in!!!
Weet niet of je destijds mijn hele verhaal gevolgd hebt, maar het zaad van mijn mannetje is altijd al slecht en errug traag geweest.
Met de laatste en 10e IUI, was het zaad van hem nog slechter dan anders.
Ik geloofde er absoluut niet meer in, en zie nu, we zijn in verwachting!!!
Heb toch een beetje vertrouwen meid… Sterkte!
Vandaag 1e zwangerschaopsbroek gekocht, van Esprit, was in de uitverkoop. Gewone broeken van mezelf pas ik nog wel, maar zitten echt ZO krap, pfff…
Verder vandaag even georienteerd op o.a. kinderkamers (jemig, wat is dat duur!!! Ongeveer 900euro voor commode, kast en ledikant, pfff) en gekeken en ons laten informeren over kinderwagens.
We denken dat we voor een Quinny gaan (Speedy) of de Urban. Pff, is ook een dure grap hoor, ook zo’n 800euro en dan komt er nog van alles bij…
Maargoed, geboorte en dood zijn de twee dingen waar men het meeste op verdiend, zegt men.
Liefs, Cinzia.
Cinzia, ja dat dacht ik dus ook maar helaas moeten ze eerst weer kijken hoe de stand is met de zaadjes bij mijn man en aan de binnenkant bij mij. Tis een academisch zkh waar ik zit erg groot en ze willen altijd leren ben bang dat het daarom weer wat langer duurt dan ik wil. Gefeliciteerd trouwens met je zw schap echt een mega wondertje als je man zulke slechte zaadjes had die 10e keer iui
gr marina
Jippie hoe was de FM vandaag ?
gr marina
Ik ben vanochtend weer voor een fm geweest en er zitten nu 18 follikels, die waarschijnlijk allemaal gaan meedoen. De grootste is nog maar 17 mm en de rest kleiner. Dat komt waarschijnlijk doordat ik sinds vrijdag nog maar 75 IE Puregon moest spuiten, om alles af te remmen. Op zich wel balen, omdat er nu langer gewacht moet worden voordat de punctie gedaan kan worden. Daardoor kunnen er in de tussentijd nog meer follikels bij komen. Ik moet nu nog minder spuiten, nog maar 50 IE. Woensdag weer voor een meting en dan gaan ze beslissen of de punctie vrijdag kan doorgaan of dat de behandeling stopgezet wordt. Ik baal echt zoooo! Misschien hebben we alles voor niks gedaan en zijn we een kans kwijt. Als de punctie nou maar door kan gaan, de terugplaatsing kan op zich uitgesteld worden. Dan heb je in elk geval niet alles voor niets gedaan en heb je nog een kans op een zwangerschap bij een latere terugplaatsing.
Marina Wel heel erg balen dat jullie niet meteen met IUI mogen beginnen en er eerst weer vanalles onderzocht moet worden. Meestal is het helaas wel standaard dat ze weer nieuwe zaadonderzoeken willen doen, als het al een poosje geleden is dat je een behandeling gedaan hebt. Het viel mij al ontzettend mee dat wij dat niet hoefden, alleen een nieuwe HIV-test. Dus ze gaan in februari na de onderzoeken pas beslissen of jullie met IUI mogen beginnen of eerst zelf moeten proberen? Kun je niet zeggen dat jullie al een jaar zelf geprobeerd hebben? :silenced:
Purpled Hoe gaat het nu met je?
Hoe is het met alle andere meiden?
balen jippie mijn duimen blijven voor je draaien hoor.
en ik had al gezegd vanaf wanneer ik gestopt was misschien wel dom geweest :wall:
gr marina
Yeeaah, we hebben vrijdag de punctie!
Er zitten nu in totaal ruim 20 follikels van 20 mm. Ik moest daarbij bloed laten prikken, van de e2-waarde hing het af of de punctie kan doorgaan. Als deze waarde boven de 16 zou zijn, dan werd de behandeling stopgezet. Dan is het medisch gezien niet langer verantwoord om door te gaan. Gelukkig was dat niet het geval en kunnen we doorgaan met de punctie. We zijn echt heel blij, anders was alles voor niets geweest en waren we een kans kwijt. Het zal wel een heftige punctie worden met zoveel follikels, maar dat hebben we er graag voor over. :shifty:
Cinzia Hoe is je 2e echo vandaag gegaan? Hoe laat moest je eigenlijk en naar welke gyn?
Ik heb vanochtend een hele poos moeten wachten, dus misschien heb ik je wel gezien.
Hoe is het met de rest van de meiden?
hoi dames ik snuffel af en toe al wat rond in dit topic maar had niet verwacht me hier te kunnen melden
het grootste deel van ons verhaal staat in mn onderschrift in het kort
we hadden eerst indicatie ICSI gekregen maar omdat manlief nu inlevert in kweekmedium hebben ze het aantal op 1 miljoen kunnen krijgen en mogen we zodra ik deze maand ongesteld word direct beginnen met IUI
aan de ene kant weet ik door alle verhalen en info wat ik ongeveer kan verwachten maar het voelt wel ontzettend vreemd dat we dat ook echt zelf nu gaan meemaken
ik heb direct het recept weer bij de HA ingeleverd en krijg de spullen morgen thuisbezorgd in alle haast en verbazing is niet eens tot me doorgedrongen wat ik eigenlijk moet spuiten
volgens manlief(die wel oplette) is het Puregon en Pregnyl dat op het recept stond
zo dit is het verhaal wel een beetje
grtjs Hollow
Hollowglade Helaas welkom hier! Onwerkelijk dat jullie nu ook het circuit ingaan, hè? Maar op zich wel fijn dat je nu eerst nog IUI mag proberen en niet meteen door hoeft voor ICSI. ICSI is toch als het ware het eindstation, nu heb je nog extra kansen. Op de eerste bladzijde van dit topic staat een lijstje. Als je ook in dat lijstje wilt, moet je mij even je gegevens pben, dan voeg ik je toe.
Ik ben zelf niet meer met IUI bezig, maar ik klets hier nog wel mee. Wij hebben in totaal 10x IUI gedaan, daarna IVF en ICSI. En nu zijn we weer met een ICSI-behandeling bezig.
hoi jippie ik heb je een Pb gestuurd
zo zien wij het ook als extra kansen en de arts ook we zitten echt op de minimale grens die er is maar hij zegt ook jullie zijn nog erg jong en wat extra kansen is nooit weggegooid
enige nadeel is is dat er 1 eileider van mij niet helemaal lekker werkt en ik dus erg onregelmatig ben sla soms dus gewoon een periode over
en ik moet binnen nu en enkele dagen mn periode krijgen en anders word het pas over 4 weken
dus ja duimen duimen duimen
we mogen in eerste instantie ook maar 4 IUI’s proberen en dan gaan we verder zien en evt in de wachttijd voor ICSI doen we dan nog de laatste 2
maar dat is in het geval ik dan nog niet zwanger ben waar we natuurlijk wel voor duimen
Jippie, oh wat fijn dat alles toch door gaat morgen.
Hollowglade welkom op dit forum, goed dat je toch een aantal extra kansen krijgt idd elke kans is er eentje. Suc-6 met alles
gr marina