IUI deel 8

Cinzia Hoe is je echo gegaan? Hopelijk kom je met goed nieuws!

Liekie Spannend dat je vanmiddag naar de gyn mag. Ik hoop dat je zo snel mogelijk weer verder mag met de behandelingen, zonder eerst te moeten afvallen. Ik weet niet met welke ovulatietest je hebt getest? Die van Kruidvat kunnen nog wel eens vals positief aangeven, heb ik gelezen. Ook is het zo dat als je een onregelmatige cyclus/PCOS hebt, dat je dan altijd een positieve ov-test kunt hebben door verstoorde hormoonwaardes. Dus misschien dat je toch geen eisprong gehad hebt, ondanks je positieve test… Maar natuurlijk duim ik dat je zwanger bent! Anders vraag je of je een bloedtest mag laten doen, dan weet je meteen waar je aan toe bent. Succes vanmiddag! Laat je even weten hoe het gegaan is?

Cinzia hoe was je echo???

Jippie succes met je nieuwe icsi poging! Houd je ons op de hoogte?

Ik val gelijk met de deur in huis: SORRY dat ik niet eerder van me heb laten horen… Het spijt me echt, sorry sorry…Geloof het of niet, maar sinds ik deze week weer na 2 weken kerstvakantie aan het werk ben, ben ik elke dag bij thuiskomst zooooooooooooooo moe, dat ik meteen in slaap val.

Zodra ik wakker word is het etenstijd, even tv-kijken, douchen en weer naar bed. Voel me futloos, nergens zin in… Hopelijk verklaart dat een beetje waarom ik niet geschreven heb afgelopen dagen, nogmaals sorry hoor…

MAAR…

De allereerste echo van afgelopen dinsdag was SUPER MOOI!!!

Ik heb nog nooit zoiets moois gezien, wat prachtig!!!

We zaten nog maar net in de wachtkamer (mannetje was ook mee) en we werden opgeroepen. Eerst een paar vraagjes over hoe ik me voel (goed, heb echt niks te klagen, absoluut geen misselijkheid, alleen moe moe moe…)

Toen ging ze een inwendige echo doen, en wauw…

We zagen een klein hummeltje van 17.5mm. Opeens konden we ook het hartje horen en je zag zelfs de 4 hartkamers, echt zo ongelooflijk mooi…

Heb er geen traan om kunnen laten, wat ik dus wel verwacht had, ik heb alleen maar met een open mond gekeken…

Volgens de lengte van ons hummeltje was ik afgelopen dinsdag 8 weken en 2 dagen, maar volgens de pecieze berekening van de IUI was ik toen 8 weken en 3 dagen.

Moet nu 28 jan. terugkomen voor 2e echo (ben dan 11 weken) EN we moeten dan een beslissing hebben genomen:

OF we blijven onder controle in het ziekenhuid (voordeel: we krijgen bij elk bezoek een echo), maar ik moet dan wel in het ziekenhuis bevallen,

OF we gaan na 28 jan. naar de verloskundige in onze woonplaats, waar elke andere meid heen zou gaan…

Vind het heel moeilijk om die keuze nu al te maken hoor, pfff…

Liefs, Cinzia.

Cinzia jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa gefeliciteerd met je goede echo!!!

Enne je hebt goed excuus hoor om moe te zijn!!!

Ben blij dat je je gemeld hebt, was even bang dat je echo niet goed was

En nu lekker op je roze wolk gaan zitten en GENIETEN

Goeiemiddag dames!

Sorry dat ik me niet eerder gemeld heb!

Maar vorige week dinsdag 6 jan. gesprek gehad in het ZKH

En viel me eigenlijk reuze mee!

Zowieso vond mijn dokter/gyn het erg stom dat een meid die mijn echo’s doet, ineens gaat zeggen dat ik een jaar moet gaan stoppen om af te vallen!

Hij zei: Ik ben de dokter, dus dat bepaal ik en niet zij :lol: :lol:

Nu is het volgende afgesproken:

Ik moet eerst 10kg gaan afvallen want dat is zowieso beter voor mezelf maar misschien slaat dan ook weer de medicatie aan!

En zodra die kilos eraf zijn, dan mag ik gelijk weer aan de slag…

Dus best goed nieuws!

En daarna zullen er nog ong. 5-8 O.I behandelingen volgen en als dat geen zwangerschap brengt dan stappen we over op IVF

(Dan slaan we IUI over, omdat dat geen meerwaarde voor ons zou geven)

Dus kortom afvallen geblazen!!

Kuss Angelique

Cinzia Gefeliciteerd met je goede echo!

Liekie Fijn dat je gewoon door mag gaan met de behandelingen en dat niet alles eerst een jaar komt stil te staan. Afvallen zien ze liever dus wel? Hopelijk heb je die 10 kg er snel af! Gezond en regelmatig eten en veel bewegen, dan moet het zeker lukken! Succes!

Waar zijn alle andere meiden?

Hallo Meiden,

Hoe gaat het met iedereen?

Ik heb even een vraagje aan iedereen…

Ik heb gisterochtend rond de middag licht roze bloedverlies gehad…

Heel klein beetje bij het afvegen, en daarna iets meer op een tampon…Daarna heel de dag niks meer gehad.

Nu vanochtend rond hetzelfde tijdstip ook ietsjes roze maar veel was het echt niet…

Ik voel nu allerlei krampjes in mn buik en weet gewoon niet wat ik er van moet denken! :think: :think:

Normaal zou ik bij een ongesteldheid, na een paar uur al ongi worden…maar dat is gisteren en tot nu toe vandaag nog niet gebeurt!

Heeft 1 van jullie ervaring bij licht roze bloedverlies?

Groetjes Angelique

Hoi Angelique,

Licht rozeverlies is bij mij meestal een voorbode van mijn ongi. De ene keer zet het meteen door, de andere keer duurt het wat langer. Weet je wanneer je ongesteld moet worden, of heb je een positieve ovulatietest gehad? Eigenlijk is er niet zoveel van te zeggen. Het kan ook een tussentijdse bloeding zijn door schommelende hormoonwaarden. Ik denk dat er niets anders op zit dan afwachten…

Thanx voor je antwoord Jippie!

Ja had ook al voorgenomen om af te wachten!

Meer kan ik ook niet doen…

Ik heb PCOS dus een hele onregelmatige cyclus, dus ik weet niet of ik een eisprong heb gehad en of er een ongi aan zit te komen…

Vind het zowieso raar dat mn ongi nog niet doorbreekt…

Want normaal komt er binnen een paar uur na het rozeverlies gelijk al mn ongi…

En zelf met een tampon is er nu heel erg weinig te zien…

Anders ga ik begin volgende week, als er geen “echte” ongi te bekennen is, een testje er tegen aan gooien…

Kuss Angelique

Hoi Meiden, hier ook weer eens een berichtje van mij.

Allereerst Cinzia,

Gefeliciteerd met je goed echo!! Geniet ervan!

Angelique,

Bij mij is roze afscheiding ook een voorbode van mijn menstruatie.

Ik ben gisteren weer begonnen met spuiten (dit keer 67 IE) en heb aanstaande maandag weer de eerste fm. Ik heb heel lang getwijfeld of ik niet nog een maandje zou wachten met een volgende poging. Ik vond afgelopen maand namelijk heerlijk. Ben er echt totaal niet mee bezig geweest. Maar goed… we beginnen dus toch maar weer al heb ik dehoop wel helemaal opgegeven. We zien wel weer hoe het allemaal gaat.

Liefs,

Daniëlle

Purpled,

ik begrijp je gevoel, echt!!

En het is zoooooooo makkelijk om van mijn kant te zeggen dat je wel positief moet blijven, maar ik weet hoe ontzettend moeilijk dat is! Ik vind het goed van je dat jullie toch weer begonnen zijn. En wie weet het je a.s. maandag goed nieuws, zijn je follikels juist hartstikke goed aan het groeien!! Ik duim voor je meid!! :kaars:

Angelique,

is het bloeden door gezet? Wel apart inderdaad, als je wat gekleurd verlies hebt, dan is het meestal zo dat je ongesteldheid de dag erna komt (bij mij dan). Ben benieuwd meid, who knows… :slight_smile:

Met mij gaat het goed. Ik besef me dat ik mazzel heb dat ik niet misselijk ben of overgegeven heb, afgelopen weken.

Ik had gister namelijk mijn gyn aan de telefoon (moest even vragen of ik met 12 weken zwangerschap wel mag vliegen, en ja dat mag) en zij zei dat als je nu nog steeds niet misselijk bent, je het hoogst waarschijnlijk je hele zwangerschap ook niet meer zal worden.

Goed nieuws dus!

Verder nog altijd héél moe, kan elke minuut van de dag wel slapen, haha…

Ook ben ik 5 kilo aangekomen, wat volgens mij NOOIT nu al door de zwangerschap kan komen!! Denk eerder doordat ik gestopt ben met roken, want het is echt asociaal wat ik nu allemaal eet en snoep!!

Gisteravond gehuild, ondanks dat ik ontzettend blij ben met onze zwangerschap, ik baal dat ik 5 kilo aangekomen ben puur van het niet-roken!! Dat wordt nog wat als de andere kilo’s van de zwangerschap er bij komen. Men zegt dat je gemiddeld 13 kilo per zwangerschap aankomt. Hmm, ben nu 66 kilo, dat wordt dus over 8 maanden 79kilo.

Maargoed, dat gaat er ook wel weer af, denk ik maar.

Mijn vriend zegt dat ik een zwangerschapsbroek moet gaan kopen (want de skinny jeans pas ik niet meer, krijg die broeken niet meer dicht). Maar ik wilde en wil dat nog niet, want volgens mij is het vééls te vroeg om in week 9 al een zwangerschapsbroek aan te doen. Maar ik begin nu te twijfelen, misschien a.s. zaterdag toch maar even de stad in. Nu maar hopen dat niemand me ziet, haha…

Niemand ziet/zegt dat ik zwanger ben, op mijn werk echt helemaal niemand, ook al zit mijn gezicht onder de pukkeltjes, waar ik echt nooit maar dan ook nooit last van heb.

Liefs, Cinzia.

Goeiemiddag dames!

Nou ik snap het niet meer hoor…

Vanochtend nog een veegje roze bloed gehad, maar tot nu toe niks meer!

Heb ook buikkrampen, lijkt op ongi kramp, maar lijkt ook op verstopping van mn darmen…als jullie begrijpen wat ik bedoel :smiley:

Net wel een kleine vlaag van misselijkheid , maar voel me nu echt beroerd…

Heb zelf niet het idee dat mn ongi nu gaat doorzetten, maarja dat weet je nooit natuurlijk…

Maar vanaf dinsdagochtend tot nu toe, heb ik maar telkens licht roze bloedverlies gehad, soms bij het afvegen en af en toe een klein beetje op een tampon!

Weet gewoon niet wat ik ervan moet denken…

Want stel dat dit een innestelingsbloeding is, wanneer kun je evt testen na zn bloeding?

Weet iemand dat?

Kuss Angelique

Angelique: En hoe gaat het? Heeft de ongi doorgezet of is het bij roze verlies gebleven???

Cinzia: Goed van je dat je bent gestopt met roken!!! Hoe gaat het verder!!!

Danielle: Ik duim morgen voor je. Hoop dat er één ot twee mooie follikeles groeien!

Jippie; hoe gaat het met jullie? Hoe ver zit je nu al in het icsi traject?

Hier gaat alles goed. Tycho groeit al echt hard. Vandaag ook al weer 4 maand oud. Dus verder niet veel bijzonderheden.

Liefs, Chantal

Goedemorgen,

Net bij de gyn geweest en er zat één follikel die al redelijk aan formaat was voor mijn doen en aan de andere kant zaten nog wat kleintjes. Die zullen wel weer niet mee gaan doen. Ik moet nu woensdag weer terug komen en ook woensdagochtend al een LH test doen (waarom al op dag 11 weet ik niet zo goed :think: ).

Ik kreeg ook nog de uitslag van het kweekje dat genomen was bij de vorige IUI en dat was allemaal helemaal goed. De artsen wisten zelf ook niet zo goed waarom ik dan telkens bruine afscheiding heb maar ze zei nogmaals dat het echt geen kwaad kon. Tja daar heb ik dus uiteindelijk nog niets aan want het is gewoon super vervelend!

Angelique,

Hoe gaat het nu?

Liefs,

Daniëlle

Hoi meiden

Mijn naam is marina, na 4jr proberen, 5x iui , 1 mk ben ik trotse moeder geworden van ons wondertje marc. Heb destijds toen ik iui kreeg samen met jippie op dit topic geschreven. Graag zou ik weer mee willen schrijven. We gaan een nieuwe ronde iui starten in de hoop op een 2e kindje. Aanstaande vrijdag heb ik de 1e afspraak bij de gyn.

gr marina

Marina welkom en veel succes voor een 2e wondertje!

Danielle hoe was de fm vandaag???

Hier alles goed. Geen bijzonderheden eigenlijk, saai he?

Liefs, Chantal

Marina,

Volgens mij heb ik ook samen met jou geschreven toen. Welkom terug hier en succes met zwanger worden!

Ik had vandaag weer een fm. Er zat weer maar één follikel van nu 18 mm (op dag 11 :shock: ). Als ik vanavond een positieve test heb dan heb ik morgen de IUI en zo niet dan mag ik vanavond laat de ovitrelle spuiten en dan heb ik vrijdag de IUI. Dan zou ik dus al de IUI op dag 12 of 13 hebben! Echt bizar. Mijn eisprong was altijd op zijn vroegst op dag 15. Ik hoop dat de ovulatietest vanavond niet positief is want morgen komt echt mega slecht uit. Mijn vriend doet een opleiding voor zijn werk en heeft morgen examen. Bovendien moet ik eigenlijk oppassen en dat is normaal wel af te zeggen maar nu hebben zij een begrafenis morgen dus dat is voor hun heel vervelend als ik af zeg…

Verder is er nu voor het eerst gesproken over IVF. Als deze poging niet lukt willen ze waarschijnlijk over gaan op IVF. Ik twijfel zelf nog een beetje. Ik ben echt onwijs bang voor de pijn van de punctie en ik heb het gevoel dat mijn IUI kansen nog niet optimaal zijn benut. De eerste twee keer begon ik al vroeg te vloeien en de derde poging werd afgeblazen door het teveel aan follikels. Deze poging is voor mij pas de derde echt poging en ik vraag me dus af of het niet verstandig is nog 1 of 2 pogingen te doen. Want als je begint met IVF kun je nooit meer terug naar IUI. En wie zegt dat ik dmv IVF wel zwanger raak :roll: Zucht Ik weet het nog niet…

Danielle, goh dat schiet op met die follikel!!

Enne bij Cinzia en bij mij was dat ook zo…eerder een groot ei en als resultaat allebei zwanger :pray: :pray: :pray: :pray: Ik hoop dat de iui vrijdag is. Zal even voor je duimen!!!

En overleg dat dan met de gyn of je nog eerst 3 iui behandelingen mag proberen.

Denk aan je!

Liefs, Chantal

Nou ik had geen positieve ovulatietest vandaag maar ik heb heel erg het vermoeden dat mijn eisprong al vandaag is. Ik heb een zeurend gevoel bij mijn eierstok en ik heb weer eens bruine afscheiding dat heel erg rekbaar is. Precies zoals ik altijd heb na mijn eisprong.

Als ik vandaag mijn eisprong had dan zouden ovulatietesten vandaag toch niet meer positief hoeven zijn of wel?

Purple klopt nu je het zegt ik kan me niet meer iedereen herrineren.

Ik zou idd eerst nog een paar keer vragen om iui als je gevoel het zegt.

Betreft je ov test vraag ik ben er echt een beetje uit :oops:

gr marina