IUI deel 7

Angelique,

Dan snap ik het. Als je het zelf allemaal moet betalen is het ook heel veel geld. Fijn dat je zorgverzekeraar nu eindelijk toegeeft dat het vergoed wordt per 1 augustus. Ik weet niet of je de medicijnen die je nu in huis hebt al wel zelf betaald hebt maar dat zou ik ook proberen terug te krijgen.

Ik duim voor je dat er de volgende meting een mooie follikel zit :pray:

Het is weer spannend hier! Misschien leuk om een overzicht te maken van iedereen die hier post? Weet iemand hoe je dat kan doen?

Tjee, weer een hoop bijgeschreven hier zeg! :shock: Heb het nog niet allemaal gelezen :oops: , maar het lijkt me inderdaad wel handig om een overzichtje te maken van iedereen, ook wanneer de NOD/testdag is?? Volgens mij zitten er nu een boel meiden hier in spanning, dus dat wordt hard duimen deze maand :thumbup: .

Hier alles rustig en aan het aftellen. Morgen weer controle bij gyn. Mijn buik is ondertussen megagroot. Ik zie eruit alsof ik elk moment kan exploderen, en voel me ook wel zo :mrgreen:

Zou leuk zijn als hier straks een aantal positieve testen voorbij gaan komen :pray:

Lfs

maria, kan me voorstellen dat je langzamerhand beetje gehad hebt en benieuwd bent naar de babe :mrgreen:

Ik kan vrijdag bloed testen maar dan zijn we dus weekendje weg dus dat wordt pas maandag, maar denk dat ik wel een aantal testjes mee gaan nemen want zolang kan ik niet wachten… :?

Corine,

Nog geen ongi dus… Spannend hoor! Blijf voor je duimen :pray:

Optimist,

Wel een leuk idee zo’n lijstje. Ben er zelf alleen niet zo goed in.

Maria,

Haha volgens mij kun je ook wel elk moment gaan ‘ontploffen’. Naja nog in ieder geval een weekje of 2 wachten tot je 37 weken bent. Ga je eigenlijk thuis of in het ziekenhuis bevallen??

Hier is IUI nummer 4 alweer ten einde… Gisteren had ik wat druppels roze aan het toiletpapier en mijn temp was al 0,3 graden gedaald. 'S avonds al en vannacht ook. Dus tja… helaas. Wist het gisteren al wel. Was ontzettend chaggie en had hoofdpijn, voelde me niet lekker. Heb ik altijd zo’n twee dagen voor mijn menstruatie. Ik verwacht dat mijn temp morgen nog meer daalt en dat ik dan ook ongesteld word. Weer te vroeg dus. Dan zou mijn luteale fase 9 dagen zijn :roll:

danielle wat ongelovelijk balen :wall: :wall: :wall: weer zo snel ongesteld, dat is toch echt heeeeeeeeeeel raar. heeft de arts daar echts niets zinnigs over te zeggen? echt enorm sh*t, had zo gehoopt…

bij mij nog geen ongi maar in mijn ervaring komt die ook niet zolang ik nog stijf sta van de kunstmatige progestron. Ben een btje misselijk en wat moe, maar durf niet te testen, denk ook, ‘waarom zou het nu wel raak zijn?’.

Heb gewoon eigenlijk geen vertrouwen dat het ooit natuurlijk zal gaan lukken diep in mijn hart. ga een weekend weg met ouders en vrienden en vraag me af of ik gewoon ga negeren en wachten tot maandag of morgenochtend voor we gaan ga testen :think:

dan is het 16 dagen na de IUI dus dan zou een urine test toch uitslag moeten geven (of niet) alhoewel mijn arts dus zegt van niet :eh:

lijstje leuk! zeg maar wat voor info ik moet sturen, ben zelf ook enorme digibeet dus daar durf ik me niet aan te wagen :roll:

@corine33 wrote:

danielle wat ongelovelijk balen :wall: :wall: :wall: weer zo snel ongesteld, dat is toch echt heeeeeeeeeeel raar. heeft de arts daar echts niets zinnigs over te zeggen? echt enorm sh*t, had zo gehoopt…

Ik heb maandag bloed laten prikken om te kijken wat mijn progesteron waarde was. Als mijn ongi doorzet ga ik even het zkh bellen en dan vragen wat die waarde was en of ze er nu eindelijk eens wat aan gaan doen.

Ik vind het knap hoor als je zo lang kan wachten met testen. Ik denk dat ik zelf al op mijn nod zou testen :lol: Ik hoop voor je dat het je lukt om te wachten en dat je een beetje van je weekendje weg kunt genieten.

Purpled82

Wat onwijs klote, dat je nu weer ongesteld ga worden…

Sorry als ik het misschien gemist heb, maar hoevaak ga je nog IUI doen, voordat IVF ter sprake komt?

Ik ben vandaag weer naar het zkh geweest en het ziet er naar uit dat de Puregon nu zn werk aan het doen is…

Ik had 3 follikels die nu iets groter zijn dan gisteren!

2x follikel van 9mm en 1 follikel van 8mm…

Dus nu hopen dat zowieso 1 follikel daarvan door gaat groeien!!

Oja heb ik nu eindelijk de bevestiging van de zorgverzekeraar dat mn medicatie vergoed wordt vanuit het basispakket…

Nu doet mn apotheek moeilijk…

Zij denken dat bij elke bestelling Puregon, dat dat gekoppeld is aan een IVF poging…

Ik weer hetzelfde verhaal vertellen over die wetswijziging en dat ze gewoon mogen declareren aan VGZ, en dat het vergoed wordt etc etc…

Nu moet ik over 10 min terugbellen en navragen of ze al iets meer weten!

Hoop echt dat ik straks mn medicatie mag ophalen…

En niet hoef te betalen… :pray:

Groetjes Angelique

pupled82 : wat balen we hadden nog we zo hard duimt.

volgende keer moeten we mee hopen dan duimen.

als alles door zet ga je dan verder of pauze nemen.

maria 77 ja goed idee wat je zei alles even op schrijft van iedereen hoe of wat.

ik zal niet weten hoe je dat moet doen!!!

nou mijn wacht week begin ook zo weer spannend allemaal.

goetjes wonder77

Ik heb even wat geprobeerd met een lijstje, maar kom niet verder dan zoiets :oops: . Als iemand een beter idee heeft hoor ik het graag.

Naam Leeftijd Poging NOD

Cinthia

Corine33

Liekie84

Maria77

Optimist

Ineke

Wonder77

mmm, ziet er niet best uit. Leek in excell nog wat beter :lol:

Hallo lieve dames,

daar ben ik dan (eindelijk) weer. Is ondertussen precies een week geleden dat ik hier weer was.

Heb het druk gehad en een dip.

Ben gelopen zondag ongesteld geworden (duurde een paar dagen, kwam door die Progesteron-bolletjes), en gisteren weer begonnen met Puregon.

Mijn vriend zette de naald in mijn buik, en echt uit het niets, heb ik de hele avond gehuild.

Wéér elke avond Puregon spuiten, wéér die zenuwslopende follikelmetingen, wéér elke keer ‘vrij’ vragen aan mijn baas, wéér hopen dat ik niet spontaan op cyclusdag 10 ongesteld ga worden, wéér duimen dat het zaad vant mannetje goed genoeg is, wéér… En ga zo maar door… Besef me steeds meer dat dit de laatste IUI kans is, en dan wordt het toch echt IVF (waar ik onbewust toch eigenlijk liever niet aan wil denken), maar aan de andere kant merk ik ook hoe groot mijn (sorry, onze) kinderwens eigenlijk is.

Steeds meer verlang ik ernaar en steeds moeilijker vind ik het positief te blijven en te denken. 9 keer IUI mislukt, waarom deze keer dan wel?

Maargoed, we gaan ermee door, het blijft altijd spannend en een beetje geluk hebben…

Stoppen met roken, gaat goed. Precies nu 1 week geleden!! Ben best trots op mezelf!

En jullie stukjes over mijn vriend, dat hij niet met me mee stopt, snap ik. Ik kan er nog steeds niet bij dat hij niet stopt. We willen toch samen een kind? Moet je zien wat ik er al allemaal voor doe (even egoistisch gezien, ik heb meer te voorduren). Hebben er echt fikse woorden om gehad, en heb hem duidelijk laten blijken dat ik het er (nog steeds) niet mee eens ben!!! (ben een ram van sterrebeeld, haha…)

Daniëlle,

wat ontzettend balen dat je ongesteld bent geworden!! Je voortekenen leken positief!! Sterkte!

Wonder,

ik heb ook een cyclus van zo’n 34/35 dagen, maar zodra ik ongesteld word, duurt mijn ongesteldheid zo’n 4 of 5 dagen. Misschien komt dat ook wel omdat ik na de IUI 14 dagen bolletjes vaginaal inbreng?

Corine,

ik vind het héél knap dat je nog niet zelf getest hebt. Waarom doe je dat zelf niet? Want wachten tot vrijdag, is lang hoor, haha… Wel héél knap van je! Hoop ECHT ECHT ECHT op positief nieuws!!! Duim voor je!!

Angelique,

Mijn apotheek doet precies hetzelfde als bij jou. Het wordt vergoed, maar de apotheek gaat dan weer eerst bellen met het ziekenhuis, dan met mijn ziekenfonds en uiteindelijk moest ik het toch eerst zelf betalern en de rekening opsturen naar mijn ziekenfonds… Pff, als zij dat nou meteen doen, maar nee!!

Maria,

jij kunt aftellen, spannend hoor!! Voel je je verder goed? Geen rare verschijnselen ofzo?

XX Cinzia.

Cinzia Even een knuf voor jou! :hug: Ontzettend herkenbaar, meid… Ik vond het ook elke keer moeilijker worden om uit de put te kruipen en dan maar weer met frisse moed aan een nieuwe poging te beginnen. Wij hebben 10x IUI gedaan. Tuurlijk hoopten we dat het daarmee nog zou lukken en bij de allerlaatste IUI was ik ook overtijd, dus dan krijg je nog eens extra hoop. Het kwam toch wel knetterhard aan dat we het IVF-traject in moesten. Maar uiteindelijk zag ik dat ook wel als een nieuwe en betere kans en hadden we het idee dat het met IUI toch niet zou lukken. Met IVF ligt de kans van slagen toch weer flink hoger. Dus de moed niet verliezen, hoor! Gaan jullie nu nog één keer IUI doen, of gaan jullie door totdat je met IVF mag beginnen? Dat zou dan in februari zijn, toch? Super dat je al een week gestopt bent met roken! :thumbup:

Een lijstje maken kan in Excel. Dan moet je het lijstje hier naar toe kopiëren en plakken. Het is het handigst als je dan een nieuw deel opent en dan het lijstje in het eerste berichtje zet. Alleen moet dan dezelfde persoon wel de lijst bijhouden. Zo deed ik het altijd. Ik ben zelf niet meer met IUI bezig, dus het lijkt me praktischer als iemand van jullie dat doet. Maar als er niemand is, wil ik het wel doen, hoor.

Optimist Wanneer is je NOD? Zit je nu in de laatste wachtweek?

Ik hoop echt dat ik je niet op het IVF-topic zie verschijnen binnenkort!

Maria Zijn de laatste loodjes nog een beetje vol te houden? Is het kindje al ingedaald, of nog niet? Bij mij zat het met 34 weken al met het hoofdje in mijn bekken vast en was ze helemaal ingedaald. Ik ben met 36w3d bevallen. Maar je kunt beter wat langer wachten. Ga je in het ziekenhuis bevallen of thuis?

Purpled Wat klte dat je weer zo’n korte luteale fase hebt! Ik snap niet dat je niet preventief extra Pregnyl of Progestan voorgeschreven krijgt. Kleine moeite, toch? En het wordt gewoon vergoed, dus dat is het punt ook niet. Groot gelijk dat je het weer gaat aankaarten. Hoe vaak gaan jullie IUI doen? Was je eerder niet met de 5e IUI zwanger, of heb ik dat verkeerd onthouden? Ik hoop dat het de volgende keer dus ook weer gaat lukken!

Liekie Fijn dat de verzekeraar nu eindelijk z’n ongelijk toegeeft! De medicatie moet gewoon vergoed worden, of ze willen of niet. En de apotheek heeft dat dan maar met je verzekeraar te regelen. Dus ook niks gaan voorschieten, hoor! Zit je daar weer mee…

O, ik moet eten… Ik ben vast nog mensen vergeten, maar dan kom ik later weer wat uitgebreider! :-

Ooh Cinzia, ik heb echt met je te doen als ik je verhaal zo lees :frowning: . Maar ik sluit me aan bij Jippie: jullie kansen liggen wel weer in een keer een stuk hoger met de IVF, hoe moeilijk het ook is om in dat traject te stappen. En hartstikke goed van je dat je het volhoudt met stoppen met roken!

Jippie, tja ik loop onderhand mank van de pijn in mijn bekken, dus van mij mag ie komen…Nou ja, eigenlijk nog een week binnenblijven he? :wink: Als jij met 36+3 bevallen bent, hoe is dat dan verlopen? Mochten jullie wel weer meteen naar huis of moest jullie kindje blijven? En hoe lang nog? Ik had eerder altijd zo’n vermoeden dat ik eerder zou bevallen, vooral door de harde buiken. Maar eerlijk gezegd heb ik daar sinds mijn verlof nauwelijks nog last van! Zegt dus ok niks…

Corine, spannend meid! Ik duim mee :thumbup: Ik had zelf waarschijnlijk al wel weer getest (was altijd zo bij mij, geduld is niet mijn beste eigenschap :wink: )

Meiden: wil iemand van jullie eens proberen om een lijstje te maken? Mij is het dus niet gelukt in excell.

Als ik vanavond tijd heb, knoei ik wel even met een lijstje om.

Als het iets is, kan ik dat altijd weer naar een ander toe mailen.

Maria Stuur je even een pbtje!

Ik heb even zitten te rommelen met een lijstje. Als jullie de lijst zo goed vinden, dan wil ik wel een nieuw forumdeel openen met de lijst in het eerste berichtje. Dan moet de rest nog wel ingevuld worden, maar ik had niet alle info. En ik weet ook niet of alles wel klopt. Als iemand anders een lijstje wil maken en bijhouden, vind ik het ook prima!

mooi lijstje! mag wel op dat we al een kindje hebben dus wordt het 2e kindje en was 6e IUI poging.

cinzia, ik kan me voorstellen hoe je je voelt :hug: is enige, er telkens weer uit moeten krabbelen is het zwaarste van hele proces.

ik heb vanochtend getest, brak om 5 uur toen ik probeerde zoonlief nog te laten slapen, stick laten liggen naast wc en pas om 7 uur naar gekeken en denk dat het niet waar is, ik zag nl een streep :shock:

ik geloof het echt niet, dit is niet mogelijk, heel bizar, maandag arts en dan ga ik pas echt geloven (en dan nog maar hopen dat het blijft hangen), wat is dit bizar…

Goeiemorgen dames!!

Ben ik weer eventjes!

Nou wat een gedoe bij de zorgverzekeraar en apotheek zeg…

Nu zegt mn zorgverzekeraar weer, dat puregon ook te maken heeft met IVF en dat ze het maar 3x vergoeden (heb al 3 leveringen Puregon gehad in het verleden)

Dus dat ik deze medicatie zelf moet betalen!!

En de apotheek zegt dus dat ze de zorgverzekeraar moeten volgen en zijn dus niet bekend met die wijziging…

Nu heb ik gisteren middag eens bij een apotheek telefonisch geinformeerd over die wijziging…

Zij waren er wel mee bekend en van hun mocht ik dat recept zo inleveren en zouden het declareren bij VGZ…

Dus het kan wel…alleen mn huidige apotheek doet moeilijk…

Pff snap het allemaal niet meer!

Corine

Spannend…

Streep is streep natuurlijk…en bedoel het niet rot, maar na zoveel tijd mag je een test toch niet meer aflezen ivm de onbetrouwbaarheid daarna?

Maar ik duim voor je!

Jippie

Mooi lijstje heb je gemaakt!

Moet ik nog enkele gegevens doorgeven, zodat jij het kan invullen?

Of kan ik gewoon kopieren-plakken doen…

Cinzia

Vervelend en balen dat je ongesteld bent geworden!

Maar goed van je dat je al een week gestopt bent met roken…alles voor het goede doel he :wink:

Ik ga brood smeren en dan op weg naar werk!

Oja moet trouwens vrijdag weer terugkomen in het zkh voor een nieuwe follikelmeting…

Groetjes Angelique

Wow wat is er veel geschreven :o Even kijken of ik zo uit mijn hoofd op iedereen kan reageren :mrgreen:

Jippie,

Mooi lijstje hoor. Ik ben 26 trouwens (ter aanvulling van het lijstje). Vorige keer was ik idd bij de 5de IUI zwanger. Ik ga zeker zeggen dat ik iets van progestan wil de volgende poging. Kost hun toch geen extra moeite om het uit te schrijven en kwaad kan het het niet.

Corine,

Vanaf hier dan een voorzichtige gefeliciteerd! Waarom gooi je er niet nog een testje achteraan?

Angelique,

Fijn dat er nu groei zichtbaar is. Wat ontzettend irritant dat nu je apotheek weer moeilijk doet.

Maria,

Kan me voorstellen dat ie van jou wel mag komen nu. Volgens mij als hij een goed geboortegewicht heeft als hij nu zou komen mag je vrij snel naar huis hoor. En in het ziekenhuis blijven is ook niet zo’n ramp hoor. Ik heb 6 dagen in het ziekenhuis gelegen en ik werd heerlijk vertroeteld :mrgreen:

Cinzia,

Knap hoor dat je al een week gestopt bent :clap: Ik hoop voor je dat dan deze IUI poging toch raak zal zijn.

Wonder,

Jij ook al in de wachtweken dus. Succes met wachten. Hopelijk is het raak.

Chantal,

Hoe gaat het met je en je kleine man?

Nou hier weet ik niet meer wat ik moet denken. Dinsdag dus echt heel erg last van PMS. Temp gedaald en vreemd geborrel in mijn baarmoeder (wat ik voor mijn zwangerschap van emma iedere keer had als ik ongi moest worden). Maar vandaag… temp weer iets gestegen :eh: en nog geen ongi. Heb nog wel dat vreemde geborrel in mijn buik (alsof er een luchtbel heen en weer schiet) en koppijn. Ik verwacht dus toch wel dat mijn ongi er op korte termijn zit aan te komen maar had wel verwacht dat mijn temp vandaag nog lager zou zijn. Ik blijf afwachten…

HELP! Ik zie geen lijstje…waar moet ik kijken dan??