IUI deel 7

Uitslag van bloedtest was ($&@#!!**) negatief!!

Nu wachten tot ik ongesteld word, zal nog wel zo’n 4 dgn duren…

En dan gaan we met de laatste IUI ronde beginnen, kan nog net voordat de afdeling gynaecologie dicht gaat (22 dec. t/m 4 jan.)

MAAR… waar ik eigenlijk best wel trots op ben:

IK BEN GESTOPT MET ROKEN, sinds gisteren.

Jaja, nog niet zo lang dus, maar ik wil het in ieder geval proberen.

Ben nog nooit eerder gestopt met roken, dus we zien wel.

Dit omdat als we in februari met IVF gaan beginnen, en je stopt eerder met roken, dan zijn je eicellen mooier en beter, je hebt dan iets van 8% meer kans op een zwangerschap.

Wilde wel eerder stoppen met roken, maar deed ik nooit.

Nu is IVF in zicht en als we in febr. IVF hebben, ben ik er dan (hopelijk) 3 maanden vanaf, en zijn mijn eitje mooier en beter…

Waar ik zoooooooooooo van baal, is mijn vriend. Hij zou ook stoppen (want zijn zaad wordt er ook beter op), maar zei gisteren dat hij de klik er niet voor heeft.

WAT? GEEN KLIK? Willen we nou graag kinderen of niet? Ik stop toch ook puur om onze kinderwens? Niet omdat ik het niet meer lekker vind hoor!

Moet je zien wat ik er allemaal voor moet doen, met die hormonen, acupuntuur, navelpiercing eruit halen, alle follikelmetingen, benen wijd, etc.

Daar baal ik dus zooooooooooo van!!! Maargoed, ik probeer het vol te houden!

Cinzia :hug: balen

wel super dat je gestopt bent! snap dat je baalt dat je vriend met kul argumenten aan komt zetten maar mss nu niet het moment om er vol in te gaan, verwerk teleurstelling en zoek een moment later, als jullie je gaan voorbereiden op IVF om er eens serieus over te praten. Wel moeilijk… :hug:

Purpled, hoe is het met jou? is de afscheiding al gestopt? wanneer mag je testen?

liekie, volgens mij wordt IUI overgeslagen als ofwel zaad niet goed genoeg is of dat het vanwege leeftijd beter is om direct op IVF over te stappen. Misschien even aan je arts vragen.

Ik ben vandaag bij arts geweest en die heeft via echo gezien dat er in ieder geval rijpe eitjes zijn gesprongen, daarvoor blijkbaar niet zo duidelijk, door de ‘krans’ met leegte die achter is gebleven (je leert elke keer weer iets nieuws)

pregnyl spuit er weer in, dus direct misselijk, en nu door met alle pillen, ampullen en wachten tot de 15e om te testen. ben er op een of andere manier nog steeds niet mee bezig, bizar, maar goed dat zal wel weer komen als de dag nadert. Heb ook het gevoel dat ik het wel zal ‘voelen’ of het is gelukt ja of nee en dat de test niet nodig is.

Cinzia :hug: van mij! Nog 1 ronde en dan door voor de IVF… We gaan ongeveer gelijk op. Sterker nog, ik ben vandaag ook gestopt met roken! Gelukkig rookt m’n man niet, dat maakt het wat makkelijker.

Wat een berg berichten zijn er gepost…Valt niet mee om het allemaal nog te kunnen volgen, maar ik doe m’n best.

Corine, ik begrijp dat jij ook verzot bent op de pregnyll? Ik krijg altijd een flinke koppijn, die gezellig een paar dagen blijft. Maar zoals ik het nu begrijp ziet het er goed uit, heb je er zelf een goed gevoel over? Of durf je niet meer te hopen?

Lieke, welkom op het forum! Dat had ik nog niet gezegd… Nou zit ik al even te puzzelen op O.I.? Waar staat dat voor?

Wonder, jij natuurlijk ook welkom. Hoe lang zijn jullie nu bezig voor een 2de kindje? Als ik het goed begrijp ben je van de eerste na 6,5 jaar zwanger geworden? Toen ben je toch zeker wel helemaal uit je dak gegaan toen je positief testte??? :dance: Laten we hopen dat het nu allemaal sneller gaat, is er eigenlijk een reden voor dat het niet zo makkelijk gaat?

Maria, hoe gaat het? Kan je een beetje genieten van je verlof?

Ineke, je krijgt nog een pbtje van me terug hoor :oops:

Purpled, is het bruinverlies al gestopt? Wanneer mag je testen?

Vandaag voor de zesde en tevens laatste IUI geweest. De gyneacologe die we hiervoor al vaker hadden gehad vroeg of we op de valreep nog even wilden scoren? 70 miljoen zaadcellen! Dat was voor ons doen echt megaveel! Gisteren is er nog even gekeken of het eitje niet al was gesprongen(dat is een aantal keer gebeurd) maar die zat er nog keurig. Dus eigenlijk ziet het er allemaal wel goed uit. Ik ga keihard :pray: maar durf er niet echt op te hopen.

Mocht het niet raak zijn dan beginnen we over 2 weken met IVF. We hebben een gesprek gehad en hebben er een goed gevoel over. Zo zie je maar dat dingen veranderen want mij man vooral wou hier voorheen nooit aan beginnen. Maar nu ziet hij het wel zitten, met de tijd groei je ook naar zoiets toe denk ik. Ik hoop dat het niet zover hoeft te komen!!!

Liefs Optimist

Cinzia,

:hug: Wat ontzettend balen weer zeg! Goed dat je gestopt bent met roken. Toen wij in 2006 begonnen met IUI was het eigenlijk een eis dat ik zou stoppen met roken. Heb dat toen meteen gedaan en ben er toen één dag echt goed beroerd van geweest. Heb alleen maar op de bank gelegen envoor me uit liggen staren. De dag daarna was dat over en heb ik er nooit meer behoefte aan gehad. Ik hoop dat hij voor jou net zo makkelijk zal zijn. Heel flauw van je vriend dat hij niet mee wil stoppen. Hij wil toch net zo goed een kindje?? Dan moet hij er ook maar dingen voor laten. Ik zou echt zo pissed zijn als mijn vriend eerst zou zeggen dat hij mee zou stoppen en als puntje bij paaltje komt het toch niet zou doen.

Corine,

Ja gelukkig is de afscheiding gestopt en nu maar hopen dat het ook weg blijft (de komende 9 maanden :mrgreen: ). Ik mag pas over een dag of 10 testen dus dat duurt nog wel even. En jij moet ook nog even wachten dus. Ik ben er net als jij nog niet zo heel erg mee bezig. Dat komt volgende week wel rond dag 10 a 11. Meestal word ik dag 12 ongesteld dus de dagen ervoor ben ik er meestal wel mee bezig. Toiletpapier controleren enzo :roll:

Optimist,

Wauw is het alweer zo ver bij joh! Dat is echt snel gegaan. En wat kunnen jullie al snel voor IVF als deze poging niet lukt.Ik hoop voor jullie dat het deze keer gewoon raak is :pray:

optimist, wow wat snel alweer, wat je zegt over erin groeien is absoluut waar, als je start met mmm kan je je niet voorstellen dat je ooit gaat kiezen voor IVF, ‘zover willen we niet gaan’, maar op een gegeven moment wil je bijna graag starten. Hopenlijk is het inderdaad niet nodig voor jullie :pray:

en O.I. is volgens mij ovulatie inductie ?

purpled, over 10 dagen dat is net iets later dan ik, laten we hopen dat het feest is voor allebei :angel:

fijn weekend allemaal!

Corine,

Ja dat hoop ik ook… Leuk cadeautje alvast voor de kerst :wink: :mrgreen:

Ik denk alleen niet dat het dit keer raak is. Had gisteren buikpijn alsof ik ongi moest worden :eh: Ik hoop maar dat mijn cyclus verder normaal blijft en dat als ik al ongesteld word ik het gewoon pas na een normale luteale fase word. Als ik nu weer zo vroeg ongesteld word dan ga ik me toch even afvragen of dat niet door de IUI zelf komt. We blijven afwachten…

@purpled82 wrote:

Had gisteren buikpijn alsof ik ongi moest worden :eh:

DAt had ik dus ook 5 dagen na de iui. Frank zei toen al, dat is veel te vroeg je bent gewoon zwanger… Achteraf is die buikpijn bij mij dus de innesteling geweest.

Dus ik ga heel hard voor je :thumbup: :thumbup: :thumbup: en :pray: :pray: :pray:

Er moet toch een keer weer positief nieuws komen hier.

Cinzia: Dikke :hug: :hug: :hug:

Goeiemiddag meiden!

Ben vanochtend naar het zkh geweest, maar nog steeds kleine follikels te zien.

Er was nog niet 1tje te zien , die doorgegroeid is…

Moet nu aanstaande zondag weer terug komen en dan kijken ze verder!

Ben benieuwd, maarja kan alleen maar wachten!

O.I betekent Ovulatie Inductie.

Of te wel… de groei van een follikel wordt geregeld met hormonen (Puregon) en zodra er een groot follikel aanwezig is, dan wordt er bij mij Pregnyl ingespoten.

Dan daarna moeten vriendlief en ik aan de klus…

Zo werkt het eigenlijk!

Groetjes Angelique

@Krabje wrote:

@purpled82 wrote:
Had gisteren buikpijn alsof ik ongi moest worden :eh:

DAt had ik dus ook 5 dagen na de iui. Frank zei toen al, dat is veel te vroeg je bent gewoon zwanger… Achteraf is die buikpijn bij mij dus de innesteling geweest.

Dus ik ga heel hard voor je :thumbup: :thumbup: :thumbup: en :pray: :pray: :pray:

Er moet toch een keer weer positief nieuws komen hier.

Bij jou was het 5 dagen na de IUI bij mij al de derde dag na de IUI.Dat lijkt me toch wel een beetje vroeg voor de innesteling :think: Ik heb overigens nog steeds een ongi gevoel dus het kan alle kanten nog op.

Van de week (de 2de nacht na de IUI) werd mijn vriend wakker omdat ik… zo aan het snurken was :oops: Hij dacht meteen: “oh die is zwanger”. Dit omdat ik tijdens mijn vorige zwangerschap ontzettend veel (en hard) gesnurkt heb (toen ik voor de bevalling werd opgenomen wegens een te hoge bloeddruk werd zelfs mijn kamergenoot 's nachts op een andere kamer gezet zodat zij ook kon slapen :oops: :lol: ). Ben erg benieuwd of hij gelijk krijgt.

Angelique,

Balen dat er nog steeds alleen maar kleine follikels te zien waren. Op welke cyclusdag zit je nu??

Danielle ik duim voor je!!! Zou wel heel erg mooi zijn :pray: :pray: :pray:

Ik heb tijdens deze zwangerschap ook veel en hard gesnurkt volgens Frank. Zo erg dat hij in een andere kamer ging liggen. Hij wou zelf slapen en hij wou mij niet wakker maakt omdat hij blij was dat ik eindelijk evn sliep…

Angelique: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Goeiemorgen meiden!

Purpled82

Ik zit nu op de 10e cyclusdag!

Normaal gesproken is er bij mij op de 8e dag al enige groei te zien…

Nu dan niet, en was daar vrijdag ook wel beetje teleurgesteld in…

Maar misschien is het bij deze cyclus gewoon anders, en gaat het anders dan de andere keren!

Krabje

Bedankt voor het duimen!

Ik hoop dat het helpt!

Moet vanmiddag om 1 weer in het ziekenhuis zijn!

Hou jullie op de hoogte!

Angelique

danielle spannend!!!

@corine33 wrote:

danielle spannend!!!

Hoe gaat het bij jou? Voel je al iets? Nog maar een paar daagjes. Ik duim voor je hoor :pray:

Optimist,

Zelfde vraag voor jou? Hoe gaat het en voel je je al anders?? :mrgreen:

Angelique,

Hmm volgens mij zaten er bij mij met de puregon ook maar allemaal kleine follikels op dag acht. Ik was toen hartstikke bang dat ze allemaal mee zouden groeien maar gelukkig was dat niet zo. Een paar dagen erna was er maar ééntje doorgegroeit. Ik hoop voor je dat er vandaag in ieder geval één mooie grotere follikel zit.

Chantal,

Oh haha jij ook al zo gesnurkt tijdens je zwangerschap. Waar zou dat dan door komen? Door de hormonen ofzo :think: Bij mij was het op een gegeven moment zo dat ik wakker werd van mijn eigen gesnurk :lol: Dat geeft wel aan hoe erg het was!

Cinzia,

Hoe gaat het nu met je meis? Nog steeds niet gerookt?

Bij mij is dat ongigevoel nu weer weg. Had gisteren wat rare slijmpjes. Alsof ik nu juist in mijn vruchtbare dagen zit. Ik neem aan dat dat niet kan. De ene keer heb ik een heel goed gevoel en de andere keer denk ik weer: tis toch niet raak… En dan raak ik al weer in een dipje terwijl ik het nog niet eens zeker weet :roll: Heel irritant die wachtweken. Bij de zwangerschap van emma voelde ik helemaal niets… geen krampjes van te voren ofzo… gewoon niets. Het was dat ik niet ongesteld werd en een positieve test had anders had ik er niets van gevoeld. Daarom denk ik nu ook telkens dat het niet raak is. Omdat ik nu dus wel vanalles voel. En ik weet na zoveel jaar uit ervaring dat je lichaam je goed voor de gek kan houden. Oh… waren we nu maar anderhalve week verder!

purple82: van dat slijm dat je nu verliest. is het veel en waterig.

meestal wat ik ook weet van mezelf toe ik zwanger was. ik dat je baarmoeder ergens mee bezich is. ik noem het klaar maken voor de embryo.

dat is de enigste wat ik voor jou van bedaken wat het kan zijn.

ik hoop dat ik gelijk heb.

ik duim voorje :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

ik ken ook die diepjes vooral in de laatste week.

je kan zekerdingen voelen en ook zwanger zijn hoor.

bij mijn dochter was de ongie erg aan wezig.

heb je geen innesteling gevoelt.

liekie: spannend hoor. jammer dat het groeie van de eicellentjes zolangzaam duurt. geef de moet niet op hoop. ook ik duim voor :thumbup: :thumbup: je :thumbup:

krabje: ik ben het met je eens over purpled82 nou :thumbup: dat we het juist hebben.

optimist: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :pray: :pray: voor je en wonderen bestaan echt hoor. concentreer je op andere dingen zoek een doel dat je even afleid waar je nu mee bezich bent het is moeilijk die iui

ik weet dat het moeilijk is. maar als deze iui gedaan is en je zit in de wacht week laat het op je afkomen, misschien help dat. mijn ervaring is als je te wil lukt het ook niet.

klink raar of jij kan dat makkelijk zeggen. denk je misschien.

probeer het eens. makkelijk is het allemaal niet he"helemaal niet als iedereen om je heen zwanger raakt. zet hem op op naar de iui.

ik had eigenlijk meer vraagjes.

ik zag dat er damens waren met cyclus dagen van 33a 34 en dan ongie worden.

hebben jullie ook dat jullie lang ongie blijven ongeveer 8 dagen dat het pas gestopt is.

en nog een vraagje sinds dat ik in mei een miskraam heb gehad.

is me lichaam helemaal verandert.naar de bevalling zat ik mooi op 29 a30 a31 cyclus dagen.

voor de zwangerschap van mijn dochter zat ik ook op 34 dagen.

en nu weer op 33 dagen vorigemaand 34 dagen terwel ik weet dat mijn vruchtbare dagen op 16a 17 a18 dag is.

en sind 2 maanden heb ik tijdens de dagen voor de ovulatie de slijmdagen zeg maar ook steeds iets bloed er bij kennen jullie die.

heeft er ook iemand last van emdometriose plekjes naar de miskr heb ik veel en lang gebloed en door dat ik steeds darm krampen heb als de hormonen beginnen. denkt de gynocoloog dat de plekjes terug zijn gekomen.

gatie wat een vragen he" maar ja". fijn dat ik het hier kwijt kan.

knuffie wonder77

Wonder77,

Nee heb geen innesteling gevoeld. Wel ongikrampjes dus maar niet echt iets waarvan ik dacht: nou nu is het genesteld. Slijm is inderdaad veel en waterig maar gisteren was het ineens rekbaar… net zoals bij de ovulatie. Das overigens ook weer over.

Antwoorden op je vragen heb ik niet echt. Ik heb geen endometriose (voor zover ik weet) dus herken het niet. Ik heb vaak voor/tijdens de eisprong ook (oud)bloedverlies. Volgens de gyn kan het geen kwaad dus daar ga ik dan maar van uit. Als je voor de zwangerschap van je dochtertje ook een cyclus had van 34 dagen zit je misschien nu pas wel weer terug in je ‘normale’ cyclus. Dag 18 je eisprong bij een cyclus van 33/34 dagen is netjes hoor. Je luteale fase kan soms wat langer en soms korter als 14 dagen zijn. Verder was ik voordat ik zwanger werd van mijn dochter ook altijd rond de 8 dagen ongesteld (bij een cyclus van 28 dagen).

Haha je ziet ik kan je niet echt verder helpen. Ik hoop dat de andere meiden hier meer antwoorden voor je hebben.

Liefs,

Daniëlle

hey purpled82

hoe gaat het met jou dan. goed teken hoor dat slijm. helemaal dat het waterig is.

hoeveel dagen zit je nu.

ik vind het fijn dat je toch wat antwoorden op mijn vragen heb gegeven.

ja voor mijn zwangerschap van mijn dochter had ik een cyclus van 34 dagen, jij had okk lang dagen en bloedingen.

hoeveel dagen heb je nu dan.

knuffie wonder77

fijne avond.

Cinzia, ik ben ook benieuwd hoe het niet roken gaat! nog een gesprek met je vriend er over gehad? hoe gaat het verder met je?

optimist hoe is het met jou?

purpled, ik hoop dat dit allen goede tekenen zijn :pray: wanneer mocht je nou ook alweer testen?

ik vergeet de hele tijd dat het nog maar een paar dagen is. Morgen is het 14 dagen na IUI, volgens arts mag ik vrijdag (bloed) testen en zondag urine. We zijn het weekend weg dus denk dat ik er vrijdag een urine test op ga wagen, als het goed is moet het dan toch wel zichtbaar zijn lijkt me.

voel me verder prima, beetje weeig - misselijk gevoel maar dat kan ook (ga ik vanuit) door de medicijnkast komen die ik dagelijks naar binnen werk om mijn baarmoeder wand in stand te houden :mrgreen:

hoe is het met de andere meiden?

Hoi Dames,

Even snel, tijdens mn werk, een berichtje!

Vrijdag had ik mn follikelmeting en toen was er nog niks te zien.

Afgelopen zondag moest ik weer terugkomen.

Toen was er wederom geen groeiende follikel te zien.

Alleen maar kleintjes…

Dat was echt een teleurstelling voor mij…want normaal gesproken, zou ik al een redelijk groot eitje te zien moeten zijn!

Ik heb al niet zoveel medicatie meer, en nu moest ik van het ziekenhuis ook al omhoog met de medicatie!

Dus zit ook een beetje met de handen in het haar…

Want als er nu geen eitje, heel snel gaat groeien, dan moet ik helaas stoppen met de ze behandeling…

Moet morgenochtend om 08.15 weer in het zkh zijn!

En dan maar hopen dat de medicatie alsnog aanslaat en gaat werken…

Duimen jullie voor me?

Groetjes Angelique

Angelique,

Ik snap het niet helemaal… krijg je dan niet gewoon nieuwe puregon voorgeschreven? Omdat je zegt dat je bijna niet meer hebt. En waarom zou je dan moeten stoppen met de behandeling?

Corine,

Spannend. Morgen al de 14de dag na de IUI. Wat gaat de tijd (bij anderen) toch altijd snel. Waarom mag je pas zondag een urinetest doen? Omdat anders de pregnyl nog niet uit je lichaam is ofzo? Vrijdag doen ze dus een bloedtest.Krijg je dan dezelfde dag nog de uitslag? Mijn duimen draaien heel hard voor je :pray:

Wonder,

Ik heb nu meestal een cyclus van 28/29 dagen met een eisprong rond dag 16/17 en een luteale fase van 11 dagen. Mijn ongi duurt nou echt maximaal maar 4 dagen. Meestal zelfs minder. Ik vloei dan ook veel minder als voor de zwangerschap van onze dochter.

Hier alles zijn gangetje. Geen ‘kwaaltjes’ of andere dingen waarvan ik denk dat ik wel eens zwanger zou kunnen zijn. Ik vind de wachtweken deze keer wel echt vervelend. Waarom duurt de tijd toch zo lang als je moet wachten?? Ik zit nu pas een week na de IUI de ik moet nog zeker een week wachten. Elk wc bezoekje onderzoek ik het toilet papier grondig… kijken of er niets roods op zit :roll: Ik ben eerlijk gezegd al lang blij als mijn luteale fase weer normaal is bij een IUI. Dan heb ik de volgende keer teminste ook het gevoel dat ik een echte kans heb.

Hoi dames,

Ik heb net de VGZ nogmaals gebeld…

En EINDELIJK!!!

Ze hebben toegegeven dat per 1 aug. de medicatie vergoed wordt!!!

Dus ik ga mn medicatie morgenvroeg bestellen!!!

Pfff… eindelijk zeg…

Na maanden van bellen en emailen, geven ze het nu toe…

En ze zetten in mn dossier een extra opmerking erbij over deze vergoeding, voor stel dat mn apotheek gaat bellen!!

Tevens zeg ik heel voorzichtig…dat ik denk dat er een eitje aant groeien is…

Heb nu al een paar uur achter elkaar , rechts onderin mn buik…kleine pijntjes voel!

Dus aub duimen meiden…

Purpled82 Nouja mn zorgverzekeraar gaf telkens aan dat ze niet bekend waren met die wetswijziging en daardoor heb ik het al een keer zelf moeten betalen!

En ik zou moeten stoppen dan evt. omdat ik niet genoeg medicatie misschien zou hebben, want ben weer omhoog gegaan met medicatie en daar had ik natuurlijk niet aan gedacht…stom…maar waarschijnlijk hoef ik nu geen zorgen meer te maken…

Kuss Angelique