IUI deel 7

Cinzia, ik duim nog even door…je weet maar nooit!

Eens een vraagje, Vandaag bij de gyneacoloog geweest en die had het over m’n bloedwaarde(precies een week na de eisprong) die 29 was. Hij had 'm liever in de 30 gezien? Nu snap ik helemaal niet waar hij het over heeft… FSH waarde niet neem ik aan, want dat zou dan toch niet goed zijn? Ik snap er niks van. Jullie wel?

optimist, zou het niet je progesteron waarde kunnen zijn? Die prikken ze vaak een week na de ovulatie om te kijken of die voldoende hoog blijft voor innesteling ed. Als die laag is zou je ook bijv eerder ongesteld kunnen worden door een te korte cyclusduur. Ik moest daar extra pregnyl injecties voor zetten nl.

Cinzia, ik blijf toch ook nog even duimen. :thumbup:

Optimist Dat is inderdaad je progesteron-waarde. Deze waarde geeft aan of je een goede eisprong hebt gehad of niet. Als hij boven de 20-30 is, heb je inderdaad een eisprong gehad. Progesteron is ook belangrijk na je eisprong, als deze waarde te laag is wordt je baarmoederslijmvlies te snel afgebroken, zodat een bevruchte eicel te weinig tijd heeft om zich goed in te nestelen. Een te laag progesteron kun je verhogen door vlak voor je eisprong en erna extra progesteron te nemen in de vorm van injecties of vaginale bolletjes.

Bedankt! Eigenlijk is het wel om te gillen dat ik hier wijzer word dan bij de gyneacoloog.

:slight_smile:

Wij kunnen zo ons diploma op gaan halen!

Ze vragen toch altijd om een diploma en tig jaar ervaring? Nou komt voor de bakker!

Dames, ik wil m’n diploma hier ook gaan halen :wink:.

Op het gebied van tempgrafiekjes, ovulatietesten heb ik 'm al.

Nee, even zonder gekheid, om een lang verhaal kort te maken, zie mijn onderschrift, bijna 2 jaar bezig, meerdere miskramen gehad en factoren die de kans op een miskraam vergroten. Wij willen binnenkort IUI met de gyn bespreken (gyn heeft dit ook al geopperd), ook al zet het misschien niet zoveel zoden aan de dijk.

Ik ben alleen compleet blanco als het over IUI gaat.

Waar moet ik aan denken als het gaat over de hormonen die je moet gebruiken, krijg je bijv… ook hormonen om de luteale fase te ondersteunen of is dat niet standaard?

wij zijn ook bezich voor een twwede kindje.

een broetje of een zus voor mijn dochter zal leuk zijn.

naar 6,5 jaar toch nog zwanger geraakt.

naar al die behandelingen 6x iui met homonen en ivf en 3x zonder hormonen en de hoop hadden opgegeven kwam ze toch de dochter waar we zo naar verlangde.

nu zijn we weer begonnen in mei plotselink zwanger geraakt wat bijzonder is. aldie jaren kon ik niet zo zwanger raken.

helaas werd het een miskr met 5,5 weken.

en nu gaan we combinatie doen de ene keer iui zonder hormon en verder samen proberen.

dus spannende tijd.

groetjes wondertje

o ja waar haal jullie de banner ofzo[ groei meter] vandaan eerder stond het op de hoofd pagina.

hallo Lieke en wonder, welkom (helaas) hier!

als jullie getallen iets met je geboortejaar te maken hebben dan ben ik blij dat er wat leeftijdgenoten zijn bijgekomen, voel me namelijk af en toe stokoud (35) :wink:

Wat betreft hormonen en wat je kunt verwachten zijn er diverse mogelijkheden. Er van uitgaande dat je geen IUI in eigen cyclus doet, zul je ofwel chlomid slikken ofwel puregon of gonal-f spuiten.

Als follikel(s) groot genoeg zijn dan wordt er pregnyl-ovidrel gespoten en zal de dag erna de IUI plaatsvinden.

Vanaf dat moment kan er eventueel support gegegeven worden om je progestron op peil te houden, ik zelf slik pillen (duphaston), gebruik inwendige ampullen (crinone) en krijg 5 dagen na IUI pregnyl injectie.

Welkom hier Lieke en Wonder. Ik hoop dat IUI voor jullie een uitkomst zal bieden. Voor ons was het, na 4 jaar eindelijk raak de tweede ronde. Ik heb Clomid geslikt, kreeg meerdere echo’s om de follikelgroei te meten en op het moment voor de ovulatie moest ik Pregnyl spuiten om de eisprong op te wekken. De dag erop volgde de inseminatie. Omdat mijn luteale fase op de grens was heb ik hiernaast na de eisprong nog meerdere pregnylinjecties moeten zetten om de 3 dagen om de luteale fase te ondersteunen. Volgens mijn arts was het niet echt aangetoond dat het in mijn geval iets zou doen (cyclusduur 24 dagen), maar het was die keer wel meteen raak :wink:

Lieke, is begrijp alleen dat het zwanger worden voor jou niet zozeer het probleem is, als wel het zwanger blijven? klopt dit? Wat biedt IUI voor jou dan precies :think:

cinzia, heb je al bloetest gehad? ik duim en :pray: nog even door…

Dames,

inderdaad welkom hier, hoe raar het ook klinkt…

Jullie héél erg bedankt voor de lieve woorden. Ik duim heel stiekem ook mee hoor, alhoewel het een wonder mag zijn als ik vanmiddag ga bellen en toch zwanger blijk te zijn.

We zien wel, vanmiddag tussen half 3 en 3 uur mag ik bellen.

Ik kan je vertellen dat ik stipt half 3 ga bellen, haha…

Laat het weer weten natuurlijk… Pff, weel zenuwslopend hoor…

optimist : ik moet ook in de zoveel tijd mijn fsh laten controleren ivb vervroegte overgang, maar ik moet dat op dag 4 a 5 in e cyclus doen daar is hij het hoogst te meten.

zei de gynocoloog niet waarom dat was.

corine33 : ja ik ben 31, 5 bijna dus een leeftijd genoot hihihihi

lieke : ik ben het met corine33 eens iui kan op verschillende manieren gedaan worden met en zonder hormonen ik heb ze alle twee gehad.

cinzia: ik duim voor je :thumbup:

groetjes meiden.

Wonder en Lieke, welkom hier!

Wonder ik zie dat jouw dochter van 9 februari 2007 is… Mijn dochter is van 12 Februari 2007. Hoe lang zijn jullie ondertussen bezig voor een tweede?

Lieke,

Wat is er mis met jouw luteale fase dan? Is ie te kort? Het is niet standaard om medicatie te geven als ondersteuning voor de luteale fase tenzij je progesteron waarde niet goed is. Meestal merk je dat ook wel omdat je dan veel te vroeg ongesteld wordt. Ook andere hormonen worden niet standaard gegeven als je cyclus verder normaal is. Ik heb nu twee keer een IUI zonder hormonen gehad omdat mijn cyclus verder altijd normaal was. Maar bij de twee IUI’s begon ik al veel te vroeg te vloeien waardoor ik nu dus wel hormonen krijg.

Cinzia,

Het blijft nog even spannend dus. Ben je al vaker overtijd geweest? Of kan dat bij jou komen door de hormonen die je hebt gebruikt?

Hier nog steeds bruinverlies na de IUI :roll: Word er niet goed van en hoop dat het snel weer over is. Verder nog veeeel daagjes wachten maar heb er niet zo’n goed gevoel over. We zullen het wel weer zien.

Purpled, de gyn heeft IUI een tijdje geleden al als optie genoemd aangezien het sowieso lang heeft geduurd voor ik een keer zwanger was. Zij noemde toen gelijk dat het ondersteund zou worden met hormonen, dus daar ben ik nu zomaar vanuit gegaan. M’n luteale fase is in dagen niet te kort, maar bij herhaalde miskramen worden soms positieve resultaten gezien (aldus gyn academisch ziekenhuis) van toediening van progesteron in de luteale fase. Hoe dan ook, we zijn er nog niet helemaal uit.

We gaan het nog bespreken met de gyn. We zouden het willen proberen want zelf zwanger proberen te worden/blijven heeft in elk geval nog weinig opgeleverd en ik word er niet jonger op :roll:.

@Lieke74 wrote:

Purpled, de gyn heeft IUI een tijdje geleden al als optie genoemd aangezien het sowieso lang heeft geduurd voor ik een keer zwanger was. Zij noemde toen gelijk dat het ondersteund zou worden met hormonen, dus daar ben ik nu zomaar vanuit gegaan. M’n luteale fase is in dagen niet te kort, maar bij herhaalde miskramen worden soms positieve resultaten gezien (aldus gyn academisch ziekenhuis) van toediening van progesteron in de luteale fase. Hoe dan ook, we zijn er nog niet helemaal uit.

We gaan het nog bespreken met de gyn. We zouden het willen proberen want zelf zwanger proberen te worden/blijven heeft in elk geval nog weinig opgeleverd en ik word er niet jonger op :roll:.

Als de gyn het zegt dan neem ik aan dat je wel hormonen krijgt. Ik zou er gewoon op hameren dat je wel iets van progestan krijgt om de luteale fase te ondersteunen dan. Misschien kunnen ze dan nu al gewoon eens 7 dagen na je eisprong je bloed nakijken. Kijken wat de progesteron waarde is. Of hebben ze dat al gedaan?

Lieke, na meerdere miskramen zijn er bij mij ook bloedonderzoeken gedaan en een lichte afwijking gevonden waardoor de baarmoeder vermoedelijk niet genoeg doorbloed wordt en dit tot miskramen kan leiden. Daarom slik ik nu al een aantal maanden (sinds we weer met IUI begonnen zijn) dagelijks een lichte dosis asperine (ascardia)

Hoi Dames,

Gisteren had ik mn eerste follikelmeting van mn 4e O.I. behandeling.

Was pas de 3e dag en er waren allemaal kleine follikels te zien

(precies het PCO-beeld)

Nu mag ik aanstaande vrijdag terugkomen om te kijken of er al een dominerende follikel aanwezig is… (dan is het de 6e dag)

Heb zelf het gevoel dat er wel iets aan het groeien is, want sinds dat ik Puregon spuit, voel ik het groeien van een eitje(s) daarvoor had ik dat nooit…

Als ik deze behandeling en de komende 2 O.I. behandeling hebt gehad, en er is geen zwangerschap ontstaan…

Dan wordt er gekeken naar IUI of IVF.

Mijn gyn heeft namelijk een keer laten vallen in een gesprek, dat IUI voor ons geen optie is, als O.I. niet aanslaat bij mij…

En dat we dan beginnen met IVf

Weten jullie of dat vaker voorkomt, dat IUI wordt overgeslagen en dat er dan direct wordt begonnen met IVF?

Groetjes Angelique

Hoi dames, welkom hier.

Even een reactie op het laatste bericht. Ik denk dat het afhankelijk is van de (mogelijke) oorzaak.

Ik heb 2x iui gehad en nog allerlei andere ellende. Ook 3x zwanger geweest, 3x miskraam. Chromosomen onderzoek gehad maar daar kwam gelukkig niets uit.

Ik mis inmiddels een eileider en ben nu doorverwezen naar een umc, de gyn daar zei dat iui voor ons geen meerwaarde had, de natuur het zelf zou moeten kunnen en de weg op zich vrij is dus dan zou je met iui niet meer kans hebben.

Toch is mijn ervaring dat het wisselt wat je gyn ervan vind, wat het beleid van het ziekenhuis is etc.

suc6 allemaal!

Cinzia…nog een half uurtje!!!

:pray: :pray: :pray:

Wij mogen nu voor ivf omdat we inmiddels 3,5 jaar verder zijn.

We hebben besloten dat nog even niet te doen, we zijn daar niet klaar voor. Nog tot maart zelf proberen en dan hebben we weer een afspraak.

hey cinzia : heb je goed nieuws???

hopelijk wel. spannend hoor.

liekie 1984: jij ook toitoitoi voor vrijdag. ik heb een vraagje aan je wat

wat is O.I ik ken alleen ii ivf en icsi [die heb ik zelf niet

gehad. ik ga ook beginnen voor jou te duien :thumbup:

hoe gaat het verder met de meiden hier.?

fijne donderdag :slight_smile: knuffie