Cinzia Spannend! Ik had ook niet echt veel last van mijn borsten, hoor. Blauwe aders kwamen pas veel later en mijn tepels zijn altijd hetzelfde gebleven! Dus dat hoeft helemaal niks te zeggen. Heb je al een schema & recepten gekregen voor de IVF in januari? Wij beginnen in januari weer met ICSI, van de week kreeg ik alles binnen met de post. Hopelijk kunnen ze jullie van de wachtlijst halen binnenkort!
Optimist Ik ben nu 30. Ik was 25 toen we begonnen en bijna 26 toen we in de mm kwamen.
Ik hoop dat de 6e IUI raak gaat zijn en dat je niet door hoeft naar IVF!
Purpled Balen dat er maar één follikeltje een beetje was gegroeid. Hopelijk gaan er twee doorgroeien deze keer, maar dat kan natuurlijk nog best. Moet je morgen voor een fm?
Corine Dus jullie zitten weer in de eerste wachtweek? Fingers crossed! Stel dat het niet gaat lukken met IUI, wat we natuurlijk niet hopen, gaan jullie daarna ook weer verder met IVF/ICSI zoals voorheen?
Maria Lekker rustig aandoen, hoor! Laat je hub en je moeder je lekker verwennen, geen zware dingen meer tillen of einden lopen, tussendoor een dutje doen… Succes & sterkte met de laatste loodjes!
Ineke Dus toch eerst nog een halfjaar zelf proberen? Hopelijk gaat het lukken en hoeven jullie geen IVF meer te doen!
Hoe gaat het voor de rest met je?
Groetjes,
Jippie
Cinzia, En nog geen ongi te bekennen??? Spannend zeg! Ik ben heeeeeel hard voor je aan het duimen hoor
Jippie,
Nee helaas is het er toch maar ééntje. Volgende keer (of niet ) beter!
Ik ben vandaag dus voor een fm geweest. De follikel was nu 17,5 mm. Ik mag vanavond de ovitrelle zetten en dan dinsdag heb ik om 12 uur de inseminatie. Tenzij ik vanavond een positieve ovulatietest heb want dan spuit ik ook ovitrelle maar heb ik morgen de inseminatie.
Nu zag ze alleen op de echo weer dat er vocht in de baarmoeder zat. Minder als de vorige keer maar er zat dus nog steeds wat. Ik heb dus dinsdag de afspraak bij een gyn ipv bij de verpleegkundige omdat de gyn wil dat er met een echo wordt gekeken of er nog vocht zit en als er teveel zit wordt dit eerst weggezogen voor de inseminatie :roll: Ik zal het dan wel meteen over de volgende IUI hebben en dat ik dan graag weer clomid wil ipv puregon.
Maar goed… eerst vanavond afwachten dus.
Hee Purpled,
Fijn dat er nu een follikel zat die mooi doorgegroeid was, op zich wel jammer dat er niet meer zijn meegegroeid. Maar goed, je hebt weer een mooie kans deze keer! Waar kan dat vocht in je baarmoeder eigenlijk op duiden, is dat nadelig voor het zwanger worden? Je schrijft dat je weer terug wilt naar Clomid, waarom eigenlijk? Ik had zelf met Puregon vrijwel geen bijwerkingen en met Clomid juist heel erg veel. Ook is het zo dat Clomid vaak een nadelig effect heeft op je baarmoederslijmvlies, terwijl dit met Puregon juist meer opbouwt. Of is je bmslijmvlies altijd wel goed van dikte? Dan maakt het in principe niet zoveel uit.
Succes met de IUI alvast & ik ga weer voor je duimen!
Groetjes,
Jippie
Jippie,
Ik heb gewoon het gevoel dat de clomid veel meer deed. Maar idd het baarmoederslijmvlies was toen wel dunner als nu. Wat betreft dat vocht… Ik vroeg ook of het kwaad kon maar volgens de gyn kon dat geen kwaad. Waarom het dan afgezogen moet worden snap ik ook nog niet helemaal.
Ik had net een positieve ovulatietest dus heb meteen de ovitrelle gespoten. Wat een rotspuitje is dat zeg. Lastig leeg te spuiten als je de puregon pen gewent bent. Maarja hij zit erin en nu moeten we dus morgen al voor de inseminatie.
Liefs,
Daniëlle
he purple
gefeliciteerd met de positieve ovu test! en tot morgen op het wachtbankje 8)
ik hoor ook van mijn arts dat chlomid geen positieve invloed heeft op je baarmoederwand en gonal (of puregon) wel
Cinzia, wat spannend, en hopen zo dat het goed nieuws is!!
Optimist, ik had geen cyclus toen ik stopte met de pil op mijn 30e en dat is nooit terug gekomen, nu onregelmatig als ik niet in een, door medicijnen, geforceerde cyclus zit. Verder is er ooit lichte endo aangetroffen, maar dit schijnt niet zoveel invloed te kunnen hebben bij mij, mijn man heeft matig zaad, en daarnaast maak ik te weinig progestron aan en vermoeden ze slechte doorbloeding van mijn baarmoeder. Maargoed, het sluit een natuurlijke kans niet uit, maar is wel bijzonder klein. Ook al geloof ik graag in wonderen, ik sluit mijn ogen niet voor de statistieken en vandaar dat we de medische molen in zijn gegaan (nu ongeveer 4 jaar geleden).
Ik ben 35, omdat we alles zelf betalen, kan ik eindeloos lang door met IUI. Ik ben psychisch niet (meer) klaar voor IVF. De hoeveelheid hormonen heeft een enorme (negatieve) impact op me, en het kost ook (los van geld) veel tijd ook omdat we het niet hier kunnen doen maar in Singapore. Omdat we nu zo’n heerlijk mannetje hebben wil ik ook niet mijn hele leven in de war gooien voor de IVF en kozen we voor de ‘makkelijkste’ (relatief) manier, maximaliseren van de kansen zonder alles overhoop te gooien.
Ik weet niet wat we na deze doen. Ik ben er nu door omstandigheden heel weinig mee bezig (maar dat kan over een paar dagen weer anders zijn :? ) dus eerst deze maar even afwachten. Een keer moet je toch (of niet?) zeggen: we stoppen ermee. Maar goed, geen zorgen voor de dag van morgen.
Hallo ladies,
even een ego berichtje van mij. Zit nu op mijn werk, en heb een tussenuur.
MOET echt mijn verhaal even aan jullie kwijt, jullie begrijpen mij…
Gisteren was het de sterfdag van mijn vader, dus ik was de hele dag wat down, was de hele dag alles opnieuw aan het beleven.
Toen kreeg ik gisteren te horen dat mijn nicht van 34 zwanger is (het verhaal erachter in het kort: ze kent haar vriend 4mmanden, dus het was een ongelukje. Zijn er wel gelukkig mee, maar zij wordt af en toe door hem geslagen en hebben een mega grote lening afgesloten omdat ze geen geld hebben en hij handelt in drugs) Kortom, geen goede basis voor een kind, vind ik!
Al met al, moest ik toch blij en vrolijk voor haar reageren (zij weet dat wij 2jr bezig zijn om kids te kunnen krijgen).
Daarna barstte ik in tranen uit, waarom zij wel, en wij niet?
Héél ego van mij, maar zwart-wit gezien vind ik het NIET eerlijk!
Ik gun echt iedereen een kind, maar waarom een ongelukje en alle omstandigheden erom heen, en wij maar vechten voor een wonder, steeds die teleurstellingen weer.
Beseffen mensen wel wat het is om een kindje te krijgen? Beseffen ze het wonder wel, van een klein mensje in je buik?
Ben zooooooooooo verdrietig, misschien ook wel jaloers, maar ik snap het allemaal soms niet meer.
Waarom overkomt het ons juist? (weet het, erg ego om zo te denken, maar denk het nu wel!!)
Gisteravond maar niet kunnen slapen, werd toen vanmorgen wakker en ben nog moe. Collega’s vragen ook of ik een zwaar weekend gehad heb, ik straal niet, ik lach niet.
Klopt, voel me echt even min, niks is nu leuk en straal inderdaad nu even geen vrolijkheid uit.
Vanmiddag als ik thuis kom, gaan mijn mannetje en ik testen. Heb nu al een voorgevoel dat het niet raak is.
Waarom, weet ik niet, is een gevoel. Waarom deze keer wel en die 8 IUI’s hiervoor niet?
Ik denk dat als de test vanmiddag negatief is, dat ik echt echt echt in een put raak. Waar haalt een mense de positieviteit vandaan om toch elke lkeer weer door te gaan met gormonen spuiten, bolletjes inbrengen, de fm, etc?
Pfff, word een lange dag, weet ik nu al…
Zo, dat moest ik aan jullie kwijt, want mijn mannetje vindt het namelijk niet kunnen hoe ik er nu over denk.
Laat jullie vanmiddag/vanavond wel weten wat de uitslag van de test was…
Liefs, Cinzia.
Ooh Cinzia, ik kan me goed voorstellen dat het pijn doet om zoiets te horen! En ik denk ook dat het heel natuurlijk is om even je emoties kwijt te moeten :hug:
ik duim heel hard voor jullie vanavond. :-*
Cinzia: Een hele dikke knuffel voor jou!!!
Meid ik begrijp je gevoel heel goed en het is ook heel herkenbaar. Praat lekker van je af hier. Ik blijf nog voor je :thumbup: :thumbup: en
en ik hoop dat je eindelijk eens die positieve test hebt.
Liefs, Chantal
Hallo dames,
Ik ben nog niet zo lang op dit forum, dus het is allemaal nog nieuw…
Mijn naam is Angelique, 24 jaar en heb sinds 4 jaar een lieve vriend.
Sinds 2 jaar zijn we bezig om onze kinderwens in vervulling te zien gaan, maar omdat ik PCO heb, lukt dat helaas niet zo makkelijk.
Eerst kreeg ik Clomid, maar daar bleek ik resistent voor te zijn en sinds een jaartje bezig met Puregon…
Gisteren ben ik begonnen aan mn 4e O.I. behandeling met Puregon.
(Ovulatie Indicatie)
Al is dit wel een I.U.I forum, dus ik weet niet of ik hier wel kan aansluiten om te kletsen, ervaringen te delen etc. etc…
Gisteravond heb ik mn 1e Puregon spuit weer gezet, dus ben benieuwd…
Moet morgen of woensdag voor mn eerste follikelmeting terugkomen in het ziekenhuis…
Zijn hier nog meer mensen die O.I. of I.U.I behandelingen volgen met Puregon? en in welke ronde zijn jullie allemaal?
Groetjes Angelique
Cinzia,
Even een knuffel voor jou :hug: Ik begrijp precies hoe je je voelt. Het is ook gewoon niet eerlijk. Zoveel mensen die ongewenst zwanger worden en ‘het’ dan maar weg laten halen en wij moeten er zo’n traject voor door. En waar we elke keer de positieviteit vandaan halen weet ik ook niet. Misschien toch uit de succes verhalen van anderen? Meid laat je emoties lekker een dagje de vrije loop dat lucht op. Maarre ik heb sterk het gevoel dat jullie vanavond een positieve test in handen hebben. Ik blijf voor je duimen
Angelique,
Ik ben bezig met IUI in combinatie met puregon. Heb eerst twee keer IUI gehad in een normale cyclus, toen één met clomid (had ik teveel follikels) en nu bezig met puregon. Heb net vandaag de IUI gehad dus ik zit weer in de wachtweken. Volgende cyclus krijg ik een iets hogere dosis puregon. Nu heb ik 50 IE gespoten en dan moet ik een klikje omhoog op de pen (58 IE ofzo). Ik hoop dat er dan in ieder geval één follikel meer groeit als nu. Nu had ik er dus maar één.
Net dus de IUI gehad. Het vocht was zo goed als weg dus er hoefde niets weggezogen te worden. Ik had al wel een vermoeden dat het vocht weg was want heb sinds vanochtend weer bruinverlies. Volgende week maandag nog even bloed prikken om te kijken wat mijn progesteron waarde is. En verder weer afwachten. Hopelijk wordt ik niet weer te vroeg ongesteld.
Cinzia :hug: en ik duim heel hard voor een positieve test.
Purpled, fijn dat het goed gegaan is, heb je nu nog progestron ter ondersteuning (in welke vorm dan ook) gekregen?
Angelique, welkom hier
@corine33 wrote:
Purpled, fijn dat het goed gegaan is, heb je nu nog progestron ter ondersteuning (in welke vorm dan ook) gekregen?
Nee helaas. Vorige maand was mijn luteale fase wel weer normaal. Ik neem aan als ik deze keer weer veel te vroeg ongesteld wordt dat ik dan wel progestan of zoiets krijg.
Cinzia, en???
Cinzia, ik zit hier nog keihard voor je te duimen! Hoe gaat het???
Negatief!
Morgen bloed prikken in het ziekenhuis en morgenmiddag bellen voor de uitslag.
Dan weten we het 10000% zeker…
:hug:
wat balen is dit
:thumbup: :thumbup: :thumbup:
cinzia, :hug:
Cinzia Potverdorie, zeg… Weer niet?!
Ik hoop dat je morgen alsnog met een goede uitslag komt, ik duim stiekem nog eventjes door!
Naja er zijn genoeg mensen die pas ruim na hun NOD positief testen dus het kan nog steeds raak zijn. Je bent namelijk ook nog niet ongi. Hopelijk geeft de bloedtest toch een leukere uitslag. Ik blijf voor je duimen