Optimist wat spannend ik zou er een test tegen aan gooien, weet je tenminste waar je aan toe bent.
Maria, wat vervelend die onzekerheid, kan me voorstellen dat je onrustig van wordt, lekker uitrusten nu en bij iedere onzekerheid bellen hoor!
Purpled hoe gaat het spuiten?
Ik straks nar een fm, heb nog steeds af en toe bloedverlies, bizar, maar maak me maar niet teveel zorgen, tot nu toe en de vorige keren was dat allemaal niet erg.
fijne dag
Negatief getest. Tsja… wat zal ik zeggen. Hoef denk ik niet uit te leggen hoe rot ik me voel. 2,5 verder en nog geen 1x een positieve test. De moed is me compleet in de schoenen gezonken.
:hug: wat enorm vervelend en teleurstelling
Optimist,
een hele dikke knuffel van mij voor jou!!!1
(maar: mijn beste vriendin testte op haar NOD negatief, en 2 dgn later pas positief. En kijk nu, haar prachtige dochtertje is bijna een haf jaar oud, dus wie weet meid…)
Corine,
hoe was je fm?
Maria,
wat lijkt mij dat een heerlijk gevoel. Je verlof hebben…Aan de andere kant , je weet nu echt echt echt dat de kleine eraan komt.
En misschien krijg je wel poetsdrang, had mijn beste vriendinnetje ook. Echt alles poetsen, waar ze uren over deed, ivm haar buik die in de weg zat, haha…
Hier gaat het goed. Begin nu al genoeg te krijgen van die vaginale bolletjes. Moet bijna elk uur een ander inlegkruisje indoen, zoveel lek ik, bah bah bah…
Verder al aan het aftellen (erg he), de 1e week is maandag weer voorbij, haha… Voel verder helemaal niks, sta daar ook niet echt bij stil.
Ik ga jullie maandag pas weer spreken, want mijn vriend en ik gaan vandaag t/m zondag even een weekend weg.
Even er samen tussen uit, héérlijk!!
Zeg, even hééééééééél wat anders…
Heeft iemand ervaring met Deal or no deal, het tv-programma?
Ik werd namelijk gisteravond gebeld, mag a.s. donderdag naar de voorronde van Deal or no Deal komen. Wordt je daar uitgepikt, dan kom je dus in de uitzending, dozen open maken.
Tja, errug onnozel programma, maar stel ik kom door de voorronde, en ik doe mee met de uitzending… Je zal maar 50.000 euro winnen!!!
Iemand ervaring met de selectieprocedure? Zou het namelijk fijn vinden om te weten wat er die dag van mij verwacht word, dat ik me een beetje kan voorbereiden… Alvast bedankt ladies!
Fijn weekend allemaal, tot maandag!!
He meiden,
Hier ben ik ook weer eens…sorry, werd al gemist (lief!).
Optimist wat weer een enorme domper…
Cinzia, geen idee hoe dat zit met het programma maar zeker de moeite waard lijkt me. Wel even laten weten wanneer je dan eventueel te zien zal zijn he!
Nou, hier weer een week voor mijn nod en dezelfde verschijnselen als anders…weinig hoop dus ook weer hier.
Afgelopen maandag naar de info-avond voor ivf geweest. Eerst hadden we toch zoiets van dat we er voor wilden gaan.
Nu hebben we echter toch besloten het nog een half jaar zelf te proberen. Ik heb het er echt nog niet aan toe en vraag me ook wel af of ik het nu aan zou kunnen. Het lukt me aardig om te blijven genieten van dingen en het wat van me af te zetten maar dan wordt dat toch wel een ander verhaal.
En we hebben allebei toch nog wel de hoop dat het misschien toch zelf nog gaat lukken. Het zou gewoon moeten kunnen! Maar ja…
Vind het ivf zo onpersoonlijk, zo onromantisch. Super dat die mogelijkheid er is…maar voor ons toch nog maar even niet.
10 maart 2009 hebben we weer een afspraak, als het dan nog niet is gelukt gaan we er helemaal voor.
Nou, tot zover een update van mij. Zal later jullie berichten even goed teruglezen hoor.
Fijn weekend allemaal en zorg goed voor jezelf.
liefs
Ineke
he Ineke, leuk dat je er ook weer eens bent, en goed dat jullie zijn geweest en de beslissing hebben genomen om nog een half jaartje te wachten, IVF heeft inderdaad NIETS met romantiek te maken.
Je vertelde ooit dat je geen IUI doet omdat dit geen hogere kans zou geven op bevruchting? dus zou je in een keer naar IVF doorgaan? Normaal is toch dat ook als er geen directe aanleiding is voor onvructbaarheid dat je toch met IUI start juist omdat die kans toch wel groter is dan zelf proberen? (door zowel vaak meer follikels alswel zaad dichter bij het ei brengen?)
Optimist, hoe is het nu met je? :hug:
Cinzia, een week zit er al weer op :dance: , nog 1 te gaan
Purpled, wanneer heb je nu ook alweer de 1e fm?
Ik had donderdad fm en toen waren de grootste 2 15mm, ik bloedde nog steeds en werd er heel onzeker van. Weer 4 dagen gonal erin en vandaag weer fm, de grootste 2 zijn nu 18 mm, en baarmoederwand in 9 mm, dus ondanks bloeden wel goed genoeg.
Vanmiddag ovidrel en dan morgen om 14 de IUI en dan zit ik gezellig naast je Cinzia op het bankje en wachter we op Purpled die er hopenlijk ook snel bijkomt
Hoi allemaal!
Gisteren een heel verhaal getypt maar toen drukt ik op het verkeerde knopje en was het hele verhaal weg en had geen zin om het opnieuw te typen. Ben donderdag avond goed ziek geworden en ben pas sinds gisteren een beetje opgeknapt. Bleef maar overgeven… heel vervelend!
Corine,
Fijn dat je morgen de IUI hebt. Hopelijk is het dan deze keer raak!
Ineke,
Knap dat jullie het tot maart nog zelf gaan proberen. Ik zou het geduld er niet voor hebben denk ik. Hopelijk is het voor maart toch nog raak.
Cinzia,
Nog maar één weekje wachten
Wat betreft selectieprocedure van deal or no deal… heb er geen ervaring mee. Wel leuk dat je misschien mee gaat doen. Laat je het hier weten als je op de buis komt?
Optimist,
:hug: Hoe gaat het nu met je?
Maria,
De laatste loodjes wegen het zwaarste… Nog maar een paar weken meis. Probeer er toch zoveel mogelijk van te genieten :hug:
Het prikken hier gaat heel goed. Vind het allemaal reuze meevallen. Morgen de FM. Ben zeer benieuwd hoe het er van binnen uit ziet. Ik heb het idee dat er veel gebeurd. Dat of er heel veel follikels groeien of dat ze al vrij groot zijn. Voel veel onder in mijn buik. Meestal heb ik dat pas ergens nabij mijn eisprong. Het blijft toch afwachten maar het zou natuurlijk wel fijn zijn als er al 2 mooie follikels heel groot zouden zijn :mrgreen:
Toen wij nog niet voor die keuze stonden dacht ik er ook een stuk makkelijker over maar nu het opeens zo dichtbij is, is het wel een ander verhaal!
Ik heb 2x iui gehad maar omdat op zich alles bij ons goed werkt schijnt het dus niet meer kans te geven. (wanneer het eitje aan de goede kant springt).
Het is bij de ivf ook afwachten wat die tumoren gaan doen…mogelijk zijn ze hormoon gevoelig en gaan ze groeien door hormoon gebruik, dat moeten we ook niet hebben!
Hoop dat er een aantal mooie follikels groeien Purpled82! Altijd weer spannend zo’n echo!
suc6 op het wachtbankje dames!! Hier de pms alweer toegeslagen…
Ga nu weer verder met bakken. Vriendje is morgen jarig en ben me heerlijk aan het uitleven in de keuken, arretjescake, kwarktaart, kersen-chocolade taart, en pepernoten!!! Wat zijn die lekker als ze nog warm zijn. Moet er nu echt van af blijven!!
liefs
Ineke
:drool: :drool: lekker :drool: :drool: ik ook!!! pepernoten… :drool: :drool:
fijne dag morgen!
Ik heb net de fm gehad en ben niet helemaal happy. Aan de ene kant zat 1 follikel van 10 a 11 mm en aan de kant zat er ook 1 van 10 a 11 mm en… nog 4 die ongeveer even groot waren :roll: Volgens de gyn is de kans zeer klein dat ze allemaal mee groeien maar… dat was de vorige keer ook zo dus ik heb er zeer weinig vertrouwen in. Ik zeg dat ik straks 6 grote follikels heb en dat de IUI weer niet door kan gaan. Van de gyn moet ik ook gewoon doorspuiten met 50 IE per dag en dan vrijdag terug komen. Ik heb er echt mijn twijfels bij hoor. Als ik nu weer zoveel follikels heb dat is het klaar met die stomme hormonen dan liever in een normale cyclus.
En nu ben ik ook nog vanochtend were begonnen met vloeien. En dat op cyclusdag 9 :eh: Het gaat hier lekker hoor.
Ineke,
Gefeliciteerd met je vriendje. Smaken de taarten?? En de arretjescake? :drool:
Hallo ladies,
Ineke,
van harte gefeliciteerd met je vriend!! Zijn je lekkernijen goed in de smakk gevallen?
Purpled,
meid, ik begrijp je zooooooooooo goed!!!
Snap precies wat je nu meemaakt en hoe je jevoelt.
Ik vraag me alleen af waarom de gyn niet besloten heeft om even een paar dagen wat minder eenheden te spuiten, even paar dagen bijvoorbeeld 30eenheden.
Maar aan de andere kant, het wil echt niet zeggen dat deze keer alle follikels mee gaan groeien hoor! Hoop echt, echt, echt voor je dat het bij die 2 grote follikels gaat blijven. Vrijdag terug toch? Pff, nog ‘even’ wachten dus, sterkte meid!!
Corine,
hoe ging je IUI? En het zaad van je mannetje, was die goed?
Gezellig, zitten we samen te wachten… Duurt lang hoor, haha…
Maria,
hoe voel jij je? Gaat het wat, thuis zitten en niet hoeven te werken?
Hier gaat het goed. Voel absoluut niks, voel niks kriebelen, borsten/tepels veranderen niet… Maargoed, zegt natuurlijk ook helemaal nog niks.
Precies vandaag nog 6 dagen…
Raar idee, vandaag over een week weten we het hopelijk al… Weet ook niet hoe ik erover moet denken…
Deze keer wel positief? Weet het niet, durf er eigenlijk niet op te hopen, al zo vaak negatief geweest, dus waarom deze 9e keer dan wel? Maargoed, we wachten nog ‘even’ en gaan vrolijk door met elke dag, 3 keer per dag, die bolletjes vaginaal in te brengen (wat een kliederboel!!).
Wat betreft Deal or no deal, ik laat jullie weten hoe de selectieprocedure a.s donderdag is gegaan. Dan maar afwachten of ik weer verder mag naar de uitzendingen.
XX Cinzia.
Hoi iedereen,
Bedankt voor alle knuffels en lieve reacties! De laatste week heb ik geprobeerd m’n zinnen wat te verzetten en gelukkig is dat aardig gelukt.
Wij hebben besloten dat we doorgaan met IVF. Het is idd niet romantisch, maar voor ons misschien wel de manier om eindelijk zwanger te worden. Volgende week hebben we een intake-gesprek. Eerst wou ik absoluut niet aan IVF beginnen, vanwege de spanning die het met zich meebrengt. Maar het is me wel duidelijk geworden dat die met IUI niks minder is. Ik blijf hier wel meelezen, maar zal wel wat minder posten.
Allemaal heel veel succes en veel liefs, Optimist
Optimist, ik begrijp dat jullie definitief voor IVF gekozen hebben? Wat een moedige beslissing. Ik vroeg me alleen af hoe vaak jullie nu precies IUI hebben gehad? Normaal gesproken moet je dit toch eerst 6x proberen?? Sorry, misschien heb je het al eens benoemd, maar ik kon het zo gauw niet terugvinden hier :oops: . Is er een wachtlijst voor of kunnen jullie snel door in het ziekenhuis daar? Succes meid! Ik blijf meelezen hoe het met je gaat. :hug:
Purpled, ik vind het ook wel wat vreemd dat die gyn het aandurft met die hormonen aangezien je de vorige keer overgestimuleerd bleek. :think: Wanneer word je weer gecontroleerd? Want dat lijkt me dan wel erg belangrijk…
Cinzia en Corine. De wachtweken…spannend hoor. Maar dat je nu nog niks voelt lijkt me eerlijk gezegd eerder positief dan negatief toch? Een vroegtijdige ongi kunnen we hier al helemaal niet gebruiken.
Ik heb nu inderdaad verlof. Heerlijk hoor. Vooral het feit dat ik nu echt niks meer hoe (en me dus ook niet schuldig hoef te voelen )
Maar ik merk wel dat ik toch weer allerlei plannen had om dingen te gaan doen, wat me gewoonweg niet meer lukt. Gisteren is mijn moeder langsgekomen om mee te poetsen. Ik heb een paar uurtjes meegedaan, maar kon daarna bijna niet meer lopen door de pijn in mijn bekken. Ook de nachten breken me steeds meer op. Veel last van krampen in mijn benen en schaambot. Maar oke, ik kan nu gelukkig wel overdag even gaan liggen, dus dat is dan weer heerlijk.
Meiden, succes hier!! Lfs
Maria, volgende week hebben we onze zesde IUI alweer. Wat vliegt de tijd… Vandaag krijgen we te horen wanneer we voor IVF mogen, want we gaan deze in een ander ziekenhuis doen dan waar we voor de IUI gaan. Heel spannend allemaal! Gaat het met jou en je beeb allemaal goed? Al meer beweging? Fijn dat je nu verlof hebt, kan je tenminste lekker rustig aan doen.
Nog nieuws van de andere dames???
Liefs Optimist
Optimist,
Dus jullie gaan nu nog 1 IUI poging doen voor jullie doorgaan met IVF?
Maria,
Vervelend dat je zo een pijn hebt. Maar wel fijn dat je nu verlof hebt en dus rustig aan kunt doen. :hug:
Cinzia,
Nog 3? dagen!! Voel je je al anders? Spannend hoor!
Nou vandaag heb ik weer een fm gehad en wat denken jullie…?
Ik had geen gelijk! Er zat gewoon maar één stomme kleine follikel :wall: Hij was pas 13 mm groot. Dus dinsdag had ik er twee van 11 mm en een heleboel die ongeveer net zo groot waren als die twee van 11. En nu maar één van 13 mm :eh: 2 mm in 3 dagen dus. Aan de andere kant zat er nog wel ééntje maar die was zo klein dat die dus waarschijnlijk niet mee gaat. Nu moest ik meteen bloed laten prikken en dan wordt ik vanmiddag gebeld over wanneer ik terug moet komen (waarschijnlijk zondag). Ik moest gewoon doorgaan met 50 IE puregon (terwijl ik nu juist zou denken dat ze het nog zouden gaan verhogen) en dan vanaf morgenavond ovulatietesten gaan doen. Maar ik vermoed dat ik pas Dinsdag ergens de IUI zal hebben (op zich niet heel erg want dan is mijn vriend ook vrij).
Maar ik vind dit dus wel vreemd. In een normale cyclus zonder stimulatie heb ik een normale eisprong… als we maar voor één eitje gaan kunnen we dus net zo goed zonder hormonen doorgaan. Ik vind het ook raar dat ik op clomid zooo heftig reageer en op puregon dus eigenlijk helemaal niet. Nu met de puregon heb ik dus ook weer bloedverlies tussendoor. Ze kon ook op de echo zien dat ik waarschijnlijk nog meer zou gaan vloeien omdat er nog vocht in de baarmoeder zat… Ik denk dat ik volgende maand toch liever weer clomid heb en dan in een lagere dosering. Ga het gewoon voorstellen de volgende keer :mrgreen:
Cinzia, wat spannend de laatste daagjes hoe voel je je nu?
Optimist, moedig dat je beslissing hebt genomen. Ik had het op een gegeven moment ook gehad met IUI (had het gevoel dat het niets ging opleveren) en wilde graag met IVF starten. Ik heb 2 pogingen gedaan maar vond het wel echt heftiger, om meerdere redenen, je bent langer bezig, dus de spanning bouwt langer op. Als het mislukt moet je weer wachten voor je weer doorkunt, met IUI zit je er meteen weer in, en door de dosis hormonen voelde ik me ook echt anders (een humeruig opgeblazen michelin mannetje)
het is heel persoonlijk denk ik, hoe je het ervaart, in ieder geval zijn de kansen wel hoger en hopenlijk is het in een keer raak. Heel veel succes.
Purpled, wat raar die verdwijnende follikels, :think: dat heb ik nog nooit gehad. Het tussendoor bloeden heb ik dus wel gehad ook 2 keer en daar werd ik helemaal onzeker van, de arts had me nu al voor de IUI duphaston (progestron) gegeven zodat het zou stoppen.
Wat een pech dat het er maar 1 is, dan kan je idd net zo goed in je eigen cyclus doen, als die goed is (bij mij dus niet), maar denk niet dat het perse door de puregon komt, check eens met je arts? hoop in ieder geval dat je snel IUI hebt
ik ben direct na de IUI op dinsdag middag vertrokken voor trip met mijn werk en pas nu weer online. Het zaad was matig, iets minder dan voorheen, maar ok genoeg volgens arts. Bij de laatste fm waren er 2 grote follikels en 2 nog wat kleinere vandaar dat we de boodschap kregen om gister nog een keer ons best te doen als deze misschien wat later zouden springen. Door de afleiding van mijn trip ben ik er totaal niet mee bezig en voel ik ook helemaal niets, maar meestal is dat toch pas na een week en door de pregnyl prik die ik aankomende dinsdag ga krijgen. Nu maar even lekker achterover hangen op de wachtbank
Fijn weekend allemaal
Corine, als ik het goed begrijp heb je met IUI ook een kans? Waarschijnlijk heb je het al gezegd :oops: maar is er bij jullie iets gevonden waardoor het niet zo makkelijk wil lukken?
Purpled, van de clomid had ik ook veel last en dat in een lage dosering (50 mg). De laatste 2 (en volgende week 3 x) zonder clomid en jaja… nada noppes verschil.
Cinzia… :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: spannend…
Nou vraag ik me al een tijdje af hoe jong iedereen is? Zelf ben ik 33 jaar.
Prettig weekend! Optimist
Hallo dames,
Optimist, ik ben 29 jaar, word over 4 maanden (alweer) 30!
Als blijkt dat deze IUI mislukt is, mogen wij nog 1 poging doen voor 2009, en dan in januari 2009 ook gaan beginnen met IVF. Dus Optimist, volgens mij zitten wij in hetzelfde schuijte…
Ik heb nergens last van. Ik betrap me erop dat ik vaker aan mijn borsten voel, mijn tepels bekijk, maar nee hoor, geen veranderingen…
Begin nu dus ook te denken dat het weer mislukt is. We zien wel, maandagmiddag bij thuiskomst van mijn werk, testen.
Fijn weekend allemaal!!
XX
Spannend Cinzia! Ik hoop voor je dat het toch raak is
Optimist,
Ik ben 26.
Corine,
Spanned weer die vreselijke wachtweken in. Ook voor jou duim ik dat het dit keer raak is
@Cinzia wrote:
Ik heb nergens last van. Ik betrap me erop dat ik vaker aan mijn borsten voel, mijn tepels bekijk, maar nee hoor, geen veranderingen…
Begin nu dus ook te denken dat het weer mislukt is. We zien wel, maandagmiddag bij thuiskomst van mijn werk, testen.
Je hoeft ook geen klachten te hebben meid.
Ik had ook nergens last van.
Ik hoop zo dat het toch nu eindelijk een keer raak is.
Ik :thumbup: :thumbup: en

Liefs, Chantal.