IUI deel 7

Danielle, altijd fijn als je cyclus geen kuren vertoont! :smiley: Hoelang is je cyclus meestal?

Cinzia, er wordt weer hard geduimd voor je!!! :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Bij mij heeft het niet doorgezet. Het is dus bij een lichte bloeding gebleven. Aan de ene kant krijg ik er de kriebels van (zou het dan toch…) aan de andere kant zegt m’n lichaam dat ik toch ongesteld ga worden. Lang leve PMS :frowning: ! Het enige wat ik normaal gesproken niet heb is pijn in m’n linkerzij en dat heb ik nu wel. Maar ja, om daar nou wat achter te zoeken…

Optimist,

je houdt het dus spannend… :pray:

Ik had vamiddag de IUI.

Zaad van mannetje was deze keer (weer) slecht…

De gyn zei dat je alleen in aanmerking komt voor IUI als de man 3 miljoen of meer zaadjes heeft (dat wisten we al).

Vandaag had hij 5 miljoen, waarvan 52% goed genoeg was, en bij mij ingebracht is.

Ze zei dus dat het niet een to[ inseminatie was, want het aantal spermacellen ligt niet boven de 3 miljoen.

Nou, lekker opbeurend!! Ik ben nog niet eens 24uur verder, en ik heb nu al een heel klein beetje het gevoel dat het deze keer toch weer niet zal gaan lukken, bah bah bah… Mannetje baalt zelf ontzettend, maarja, hij kan er ook niks aan doen.

Vanavond weer beginnen met die vaginale bolletjes, elke dag 3 keer, ook zo bah bah bah…

Maargoed, de inseminatie ging vlekkeloos. Heb nu wel errug last van mijn onderbuik, maar dat heb ik altijd na de inseminatie.

En vanavond gaan we lekker van elkaar genieten, even profiteren van de vruchtbare dagen, haha… :smiley:

Even snel…je hebt er maar 1 nodig cinzia!!!

Cinzia, wat fijn dat het er weer op zit en nu weer op de wachtbank :pray:

ik kan me je gevoel voorstellen, lekker ook om dat te zeggen, wat heeft het voor zin behalve dan dat het je onzeker maakt… De natuur is erg onvoorspelbaar dus het kan net zo goed nu wel raak zijn :angel: hoop het heel erg!

Optimist wanneer is je officiele testdag? moet je het niet eens erop wagen?

Danielle heeft het bij je doorgezet?

Ik ben net terug van fm en dat ziet er wel goed uit, 2 follikels van 10-11 mm en 2 kleintjes die mss nog gaan meegroeien. Nog 3 dagen prikken, en dan vrijdag fm en bepalen of IUI zaterdag of maandag wordt. Ongelovelijk hoe snel ik er weer inzit. Ben nu voor eerst wel misselijk van die Gonal.

Ja, je hebt gelijk.

Maar als de gyn al zegt dat dit geen goede inseminatie is…

Wow Corine, dat is geweldig!!!

Cinzia,

Idd er is er maar één nodig. Ik hoop echt dat het nu toch raak mag zijn.

Corine,

Wauw dat gaat snel? Gaat een cyclus altijd zo snel met gonal (of puregon)??

Hier heeft de ongi idd doorgezet. Probeer al de hele ochtend het zkh te bellen om een afspraak te maken maar er wordt niet opgenomen :wall: Heel irritant. Morgenavond begin in met spuiten. Ik vind het heeeeeeeel spannend maar vind het wel fijn dat ik nu weer door kan :slight_smile:

Cinzia, wat Danielle ook zegt, er hoeft er maar 1 raak te schieten… :wink: hoe vaak heb ik al niet gehoord bij IVF dat slechte embryos uiteindelijk hele goede babies werden… In alle procedures probeert het medisch team alle, er eventueel toedoende, factoren te optimaliseren, maar als een zwangerschap ontstaat (of niet) zal nooit duidelijk zijn wat er wel (of niet ) heeft gewerkt. Vertrouwen dus en ontspannen de komende 2 weken!

Volgens mij kunnen ze bij Gonal (en dus ook Puregon) redelijk goed plannen. Moet ook zeggen dat ik met IUI’s en gonal heel goed planbaar ben en mijn follikels goed reageren. Bij IVF-ICSI ging de ontwikkeling veeeeeeeeeel trager tot grote frustratie, dus mss wisselt het ook per individu en per cyclus.

Fijn Danielle dat doorgezet is, balen dat ze niet opnemen :wall: Succes vanavond met de eerste prik :slight_smile:

Corine,

Wel fijn dat ze het zo goed kunnen plannen maarre… ik heb pas de 9de cyclusdag een echo… is dat dan niet heel laat?? Wordt een beetje zenuwachtig van het idee dat er dan misschien al wel teveel follikels zitten en dat ik dan weer een maand zou moeten overslaan :shifty: Helemaal als ik al zie hoe ik op de clomid reageerde…

Uiteindelijk hebben ze gelukkig toch opgenomen en moet dus Dinsdag ochtend in het zkh zijn voor een echo.

hoeveel ga je spuiten? en iedere dag?

Ik spuit iedere dag 75 IU, met name om ervoor te zorgen dat we voor dag 14 IUI kunnen doen, maar als ik om de dag spuit gaat het ook stuk langzamer. Welke cyclusdag vonden de vorige IUI’s plaats?

volgens mij maakt het trouwens niet uit op welke dag de eerste fm is, als er teveel zijn is dat nu eenmaal zo, dat kun je toch pas zien na stimulatie en volgens mij niet doseren. Enige is dat als je al eerder weet dat er (teveel) zijn je kan stoppen met stimuleren inderdaad. Maar waarschijnlijk gaat alles prima, even van uitgaan, toch ??!!

Als ik ongi word, dan maak ik altijd een 1e FM rond cyclusdag 9 of 10. Dus volgens mij is dat helemaal niet te laat, maar juist normaal.

XX

Ik maak ook altijd een afspraak rond dag 10 maar omdat ik nu voor het eerst puregon ga spuiten en niet weet hoe mijn lichaam erop reageerd vroeg ik het me gewoon af :wink:

Net voor het eerst gespoten. Viel me heel erg mee :thumbup: Ben benieuwd of ik er bijwerkingen van ga krijgen.

Purpled, lijkt me helemaal niks dat zelf spuiten…brrr… Gelukkig dat het je meevalt.

Corine, ik zou ‘normaal’ gesproken as vrijdag ongesteld moeten worden. Mocht ik het dan nog niet zijn :pray: dan ga ik deze zondag testen. Heb vlagen van misselijkheid, maar dat heb ik wel vaker. Voorderest lijkt het erop dat ik gewoon ongesteld ga worden.

Cinzia, heb je er al een beter gevoel over?

Liefs, Optimist

Bijwerkingen van Puregon heb ik gelukkig nog nooit gehad, dus ik hoop jij ook niet. (oh jawel, blauwe plekken op mijn buik, haha…)

Wat goed dat je zelf spuit!!! Mijn mannetje doet het altijd, ik durf het ECHT niet zelf, bah!!

Hoe ik nu over de IUI denk… Tja, ik heb me er bij neer gelegd dat mijn mannetje slecht zaad had.

Wat kan ik anders, het is al ingespoten en er zit niks anders op dan wachten, wachten, wachten… tot 3 november… Geef me er maar aan over…

Ineke, hoe gaat het met jou???

XX

Optimist, wat spannend!!! :pray: misschien ben je gewoon wel zwanger!!

Purpled gefeleiciteerd met de eerste spuit. Ik krijg lichte hoofdpijn direct na inspuiten en beetje misselijk, verder heb ik gevoel dat buik iets dikker wordt maar allemaal prima in vergelijking met chlomid!

Cinzia, ik vind het helemaal niets als iemand anders spuit, dan ben ik de controle kwijt, dus doe het ook lekker zelf :wink:

Cinzia ik durfde eigenlijk ookniet hoor. Ik heb twee keer die spuit voor mijn buik gehouden dat ik mezelf toch niet over die drempel heen kon zetten. Maar ja… het moet toch gebeuren. Morgenavond is mijn vriend niet thuis dus ik had het gisteren en vandaag wel door hem kunnen laten doen maar dan moet ik het morgen nog altijd zelf doen dus ik dacht… laat ik er dan maar meteen zelf mee beginnen. Het is echt die drempel die je over moet want van het prikken zelf voelde ik echt helemaal niets. Oké ik moet toegeven dat ik voor ik ging prikken voor het idee even een ijscompres op de plek waar ik ging prikken heb gehouden 8) Omdat dat heel iets verdoofd. Ik weet niet of het echt heeft geholpen maar het idee is wel fijn haha.

Pff 3 November is nog ver weg. Balen dat die wachtweken altijd zo lang duren. Ik duim voor jullie dat het raak is :pray:

Optimist,

Spannend meis. Ik heb er een goed gevoel over. Volgens mij ben je gewoon hartstikke zwanger. Nog een paar daagjes wachten…

Corine,

Ik had gelukkig geen hoofdpijn of misselijkheid na het inspuiten. Tot nu toe nergens last van… alleen een kleine blauwe plek op de plek waar ik de spuit gezet heb.

Ik word gek hier… Volgens mij word ik ongesteld, dus ren ik al heel de dag naar de wc. Eigenlijk wil ik er morgen wel een test tegenaan gooien want dan weet ik tenminste waar ik aan toe ben. Nu zeggen ze in het ziekenhuis altijd dat je 17 dagen na de IUI een test mag doen. Morgen zou het dag 14 zijn. Normaal gesproken zou ik morgen wel ongesteld moeten worden. Wat zouden jullie doen? Zou ik al positief kunnen testen? Als de kans klein is, dan test ik liever niet. :think:

Optimist Wij mochten altijd precies twee weken na de IUI testen. Dus je zou het kunnen proberen.

Spannend, ik hoop op goed nieuws! :pray: Succes!

je maakt het wel spannend optimist! Ik heb ook altijd begrepen dat je gewoon op dag 14 mocht testen. Ik duim mee :pray: :pray:

Morgen de laatste dag voor mijn verlof. Ik ben echt blij dat ik dan heerlijk uit kan rusten. Ik had gisteren weer een rotdag, voelde het mannetje de laatste dagen toch al minder bewegen en heb uiteindelijk toch maar even gebeld met het ziekenhuis. Mocht meteen komen voor een CTG en een echo. Op zich was alles goed, maar zij vonden ook dat ie weinig bewoog op de echo. Moest het goed in de gaten houden maar gelukkig was ie vannacht weer aan het trappelen en vandaag ook weer genoeg gevoeld. Pff. Ik merk wel dat hoe uitgeruster ik zelf ben, hoe beter ik het mannetje voel. Ik word er alleen toch weer erg onzeker van. Dan spoken er weer allerlei gedachten door mijn hoofd dat er vast nog iets mis zal gaan. :cry: ben ook zo labiel als de pest…

Nou, ik lees en duim mee hier! En hoor natuurlijk graag positief nieuws. Sterkte meiden! Dat spuiten vond ik ook altijd zo eng. Maar liever zelf de controle dan mijn man die al helmaal zenuwachtig werd van het idee.

Liefs