IUI deel 7

Cinzia, wat een goed nieuws! eindelijk weer :dance: op naar een goeie fm morgen en dan snel IUI!!

grappenmakers die jullie zijn :wink: maar wel lekker optimistisch :stuck_out_tongue:

Ik zit nu 24 dagen na de IUI, en afgelopen donderdag was test dus positief maar laag in hcg en maandag aan het afnemen, dus dan kan het niet weer omgedraaid zijn lijkt me… ben ook alle vage kwaaltjes kwijt dus heb er zelf geen twijfel over dat het over is maar om jullie een lol te doen zal ik morgen ochtend als het bloeden nog steeds niet heeft doorgezet een testje doen. In ieder geval ga ik morgen eens bij de arts langs om te bespreken wat we nu gaan doen. Wil zo graag nog 1 keer doen dit jaar. Dan hebben we er totaal 6 opzitten, 3 nu, 3 in 2005 en dan kunnen we daarna wel weer verder zien.

Purpled als ik zwanger zou zijn zou ik doorgaan met de adoptie als dat geen probleem is vanuit de autoriteiten (die vraag had ik nog niet beantwoord bedacht ik me…)

Ik hoop ook dat je vergoed krijgt, we betalen alles zelf en dat is al een behoorlijke rib uit het lijf… maargoed, voor een goed :roll: doel toch?

Corine

Corine,

Hihi nou doe ons dan inderdaad maar een plezier en test morgen nog maar eens :wink: :lol: Maar goed idd met dat HCG wat aan het afnemen was is dat niet een heel goed teken. Misschien dat het nu dan gewoon een hele vroege miskraam was en dat je bloeding daarom ook zo vreemd verloopt?

Pff alles zelf betalen. Oké het is voor een goed doel maar ik denk dat de kosten erg hoog op kunnen lopen. Daar in Indonesië kennen jullie zeker geen zorg/ziektekosten verzekeringen?

Hoe zijn jullie eigenlijk in Indonesië verzeild geraakt als ik vragen mag? Is jouw man ook een Nederlandse? En willen jullie ooit nog terug naar NL (en zou dat ook kunnen met jullie geadopteerde kindje)?

Ik heb nu mail terug van mijn zorgverzekeraar. Ik had gisteren omdat ik zo pissig werd van ze een boze mail naar hun klantenservice gestuurd. Ik wilde net gaan bellen met de verzekering toen ik zag dat ik mail terug had. Een keurig mailtje met excuses erin enzo maar het belangrijkste… de puregon wordt inderdaad vanuit de basisverzekering vergoed :dance: En ik heb het nu in een mailtje staan als bewijs dus dat is helemaal mooi :lol: Nu moet ik eigenlijk alleen nog gaan navragen hoeveel IUI’s ik vergoed krijg. Maarre ik heb vandaag een goed humeur dus ik bel wel een keer als ik wat slechter gehumeurd ben. Dan kunnen ze mijn humeur in ieder geval niet meer verpesten :wink:

ik kom ook net terug van een fm en we hebben het ook over puregon gehad alle zorgverzkeraars moetenhem betalen hoe je ook verzekerd bent zijn mijn arts!

Cinzia… en was je follikel gegroeid??

Enne Cinzia, hoe was de meting?? :pray:

Corine, heb je trouwens nog getest. Kans is klein, maar toch… :pray: kan het geen meetfout zijn dat je HCG gezakt is?

Ik ben ook heel benieuwd Cinzia, hopenlijk heb je morgen IUI?

Bij mij zit de 2e spuit er weer in, nog 2 en dan dinsdag eerste fm, mijn arts heeft er alle vertrouwen in om op dag 12 of 13 de IUI te kunnen doen. Dit wordt dan de laatste voor dit jaar en mss wel voor altijd. Mijn buik is er ook wel een beetje klaar mee, het lukt me niet meer om te prikken zonder blauwe plekken na te laten, helaas hebben ze hier geen prikpen maar een zelfde naald als voor pregnyl.

Purpled ben je al begonnen met spuiten?

Ineke hoe is met jou?

Optimist? geen nieuws is goed nieuws hoop ik, ga er van uit dat je nog steeds op de wachtbank zit!

Corine,

Dus het heeft bij toch doorgezet neem ik aan :hug: Ik hoop dat je idd snel je IUI hebt en met een positief eindresultaat. Vervelend dat je met zo’n meganaald moet prikken. Mijn verpleegkundige vertelde me dat je met die pregnyl naalden in een spier prikt ipv alleen onderhuids. Ik had toen van één keer in de maand prikken al altijd een blauwe plek dus ik kan me zo voorstellen hoe jij eruit moet zien nu.

Cinzia, Alles wel goed meis?

Hier nog niet ongesteld. JOEHOE zit al op dag 10 na de eisprong :dance: Als ik nu de volgende keer weer zo vroeg ongi word weet ik in ieder geval zeker dat het aan de IUI ligt. Mijn temp was vanochtend vreemd hoog gestegen dus ik vermoed dat hij morgen ineens daalt en dat ik dan op dag 12 ongi word en dan heb ik dus mijn normale cyclus weer terug :slight_smile: Dat vind ik wel erg prettig.

Deze maand was ik ook met die “etos zwanger worden” pillen begonnen en daar zit monnikspeper in en dat zou ook je luteale fase verlengen dus wie weet ligt het wel daar aan. Ik ben er in ieder geval erg blij mee. Maar nu hoeft het van mij niet meer zo heel lang te duren voor ik ongi word hoor… wil nu wel aan mijn nieuwe cyclus beginnen :wink:

Corine, je zou voor de grap mijn buik eens moeten zien. Die ziet er nu helemaal NIET meer uit, heb in totaal29 dagen Puregon gespoten. Ik lijk net een koe, zoveel blauwe plekken heb ik. Op een gegeven moment was er geen ‘leeg’ plekje meer op mijn buik, moesten we gewoon spuiten in een blauwe plek…

Ik ben dus gister wéér voor fm geweest. Nog even en ik woon gewoon in het ziekenhuis, maargoed…

Had donderdag 1 follikel van 15mm, gister was deze 17.5mm.Baarmoederslijm was nog altijd 11mm, wat dus erg goed is.

Ik stond er echt van te kijken, 2mm gegroeid in 1dag!!

Hehe, was enorm opgelucht, heb er wel meer dan 30dgn over gedaan, maargoed!

Moest van de gyn gister nog wel 75 eenheden Puregon spuiten (ook gedaan) en vandaag moet ik Pregnyl zetten. (zie er nu al tegenop, moet ik zelf doen!!)

We hebben maandag de IUI, YES YES YES YES YES!!!

Aangezien het maandag wel druk is met de IUI’s, moeten we 's middags (nooit eerder gedaan, altijd 's ochtends).

Dus voor mijn vriend komt dat even slecht uit, vanwege zijn werk, maar het kan even niet anders.

Verder heb ik een ‘rare’ vraag aan de gyn gesteld:

Maandag hebben we dus IUI, en dan is het precies 7dgn geleden dat we voor het laatste gevreeen hebben. Kan dat wel, 7 dgn onthouding?Antwoord was natuurlijk nee, dus we moesten gisteravond ons even vermaken, zodat we nu 3dgn onthouding hebben.

Al met al, vanavond om 20.15u Pregnyl zetten, hehe!!

XX

Super Cinzia! Dat is heel goed nieuws!!

Ik heb even de balen. M’n ongi komt er idd aan. Een cyclus van 21 dagen, het wordt steeds korter… Ik snap er niks van. Nooit problemen gehad daarmee, maar nu het erop aankomt natuurlijk wel :frowning:

Optimist,

Balen zeg… Hoe lang is jouw luteale fase nu dan?

Cinzia,

Wat fijn!!! Eindelijk weer een IUI :dance:

Mag ik vragen waarom een onthoudingsperiode van 7 dagen niet goed zou zijn??

Luteale fase is van de eisprong tot je NOD toch? Deze keer was dat dan 7 dagen. Dat is toch veel te kort?

Een week onthouding is niet goed voor de kwaliteit van de zaadcellen. Gelukkig is dat op een leuke manier op te lossen :smiley:

Fijn Cinzia! Eindelijk weer eens goed nieuws. Het verbaast me alleen wel dat 7 dagen onthouding niet goed zou zijn. Bij ons zeiden ze 5-7 dagen, en de laatste keer (dus de gelukte) was ook 7 dagen. Wij dachten juist; laten we het maar zo ver mogelijk uitstellen. :think: Maar tja. van de andere kant heb je nu wel 2 inseminaties, zullen we maar zeggen :wink:

Optimist, inderdaad een korte cyclus. Balen zeg :hug:

Wij krijgen altijd te horen dat men graag 2, 3 of 4 dgn onthouding.

Langer dan 5dgn is echt slecht voor het kwaliteit van het zaad.

Ik dacht ook altijd: laten we het een week niet doen, heb je meer zaad.

Maar zo werkt het dus niet.

Mijn vriend heeft slecht en weinig zaad, dus ik dacht 7 dgn onthouding is prima, maar nee.

Mocht en niet van de gyn, dus gisteravond hebben we er maar een gezellige avond van gemaakt, haha… :smiley:

Cinzia,

Bedankt voor de uitleg. Ik denk ook altijd zoals jij dacht maar zal er de volgende keer ook aan denken :wink:

Optimist,

Nee 7 dagen lijkt mij ook te kort. Ik had de vorige keer dus 5 dagen :roll: Dat was ook veeeeel te kort. Hebben ze bij jou al je progesteron waarde nagekeken? Ik ben nu dus die etos zwanger worden pillen gaan slikken en deze cyclus is mijn luteale fase dus al weer een stuk langer. Wie weet helpen ze bij jou ook wel.

Maria,

Zo zie je maar… elk ziekenhuis houdt zijn eigen ideeën erop na volgens mij. Maarre bij jullie was het wel mooi raak :lol:

:hug: Optimist, wat balen weer, inderdaad heel kort, jij gebruikt geen progestron bolletjes of iets dergelijks?

Cinzia :dance: wat en goed nieuws! succes morgen!

Ik ben wel benieuwd naar je buik :wink: in het weekend zwemmen we vaak sochtends en dan prik ik maar smiddags zodat er niet nog een blauwe plek zicht baar, wordt steeds minder bikini ‘proof’ :mrgreen:

Danielle, wat goed dat het nu langer duurt, mss inderdaad de pillen, hopenlijk gaat de IUI nu ook goed :pray:

Ik me vandaag gespoten maar ging iets mis en behoorlijk wat drupjes verloren :? hoop dat het niet te veel invloed heeft, morgen nog 1 prik en dan dinsdag fm

Corine, ik gebruik op het moment helemaal geen hormonen of iets dergelijks. De duur van m’n cyclus was ook altijd goed. Zoals het er nu naar uitziet, zet het niet door… Krijg ik helemaal de kriebels van…

Purpled, afgelopen vrijdag hebben ze geprikt voor m’n progesteron waarde. Hopelijk is het dit keer goed, vorige keer niet. Ik zal ook eens naar de etos gaan. Dat zijn pillen met foliumzuur neem ik aan?

Cinzia, morgen is het zover!!! Heel veel succes en maak er wat moois van :smiley: !

Hoe gaat het met de rest?

@Optimist wrote:

Purpled, afgelopen vrijdag hebben ze geprikt voor m’n progesteron waarde. Hopelijk is het dit keer goed, vorige keer niet. Ik zal ook eens naar de etos gaan. Dat zijn pillen met foliumzuur neem ik aan?

Ja er zit onder andere foliumzuur in. Het is een multivitamine met een aantal kruiden erin speciaal voor vrouwen die zwanger willen worden. Daar zit ook een kruid in dat zorgt voor een betere luteale fase. Ik heb zoiets van “baad het niet schaad het niet”.

Goedemorgen dames!

Nou vanochtend was mijn temp omlaag gegaan en heb al wat last van spotting dus ik denk dat het vandaag wel gaat doorzetten. Eindelijk kan ik weer een beetje van mijn cyclus op aan en is mijn luteale fase weer 11 dagen wat ik eerder ook had :dance: En als reken dat de dag dat ik begon met clomid de derde dag was dan had ik ook een mooie periode van 15 dagen tot de eisprong. Als de ongi vandaag doorzet begin ik dus woensdagavond met spuiten en anders Donderdag. Spannend!

Cinzia,

Succes vandaag met de IUI!

Optimist,

Heeft je ongi doorgezet?

Liefs,

Daniëlle

Daniëlle,

dat wordt dus vaak naar de wc vandaag, haha… Steeds checken of je ook bloed…

Jaaaaaaaaaaa, vandaag is het zo ver, EINDELIJK onze IUI!!

Vandaag is de 1e dag van mijn herfstvakantie, het plan was om de 1e dag uit te slapen.

Ach, vond het niet erg om op te staan, want vandaag is de dag, hehe…

Ik vind het weer zo spannend, hoeveel zaadjes mijn mannetje heeft, pfff…

Om 10u zaad inleveren en 12.15u IUI.

Ik laat jullie weten hoe het ging!

XX

fijn danielle dat het allemaal zo soepel loopt weer! bijna starten met spuiten dus!

cinzia, succes vandaag!!