IUI deel 7

Chantal,

Ik heb je bevallingsverhaal gelezen. Altijd weer indrukwekkend zo’n persoonlijk verhaal. Ik vond het echt geweldig dat je nog even de was ging wegstrijken midden in de nacht met weeën :mrgreen:

@purpled82 wrote:

Chantal,

Ik heb je bevallingsverhaal gelezen. Altijd weer indrukwekkend zo’n persoonlijk verhaal. Ik vond het echt geweldig dat je nog even de was ging wegstrijken midden in de nacht met weeën :mrgreen:

Tja dat moest nog even gebeuren. Staat anders zo slordig als de kraam komt. Gelukkig was alles weggewerkt voor ze kwam :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

@Krabje wrote:

@purpled82 wrote:
Chantal,

Tja dat moest nog even gebeuren. Staat anders zo slordig als de kraam komt. Gelukkig was alles weggewerkt voor ze kwam :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

:lol: Haha ja het zou een actie van mij kunnen zijn. Onze dochter lag in een stuit en dus zou ik moeten gaan liggen als mijn vliezen braken. Maar ik ben eerst op mijn gemak gaan douchen en make-uppen :wink: en toen ben ik het ziekenhuis gaan bellen. Ik mocht meteen komen. Ondertussen kreeg ik wat weeën en ging mijn vriend nog even douchen en heb ik nog even wat mensen gemaild dat hun pakketje iets later kwam omdat ik moest bevallen :lol:

@purpled82 wrote:

@Krabje wrote:
@purpled82 wrote:
Chantal,

:lol: Haha ja het zou een actie van mij kunnen zijn. Onze dochter lag in een stuit en dus zou ik moeten gaan liggen als mijn vliezen braken. Maar ik ben eerst op mijn gemak gaan douchen en make-uppen :wink: en toen ben ik het ziekenhuis gaan bellen. Ik mocht meteen komen. Ondertussen kreeg ik wat weeën en ging mijn vriend nog even douchen en heb ik nog even wat mensen gemaild dat hun pakketje iets later kwam omdat ik moest bevallen :lol:

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Geweldig!!! :lol: :lol: :lol: :lol:

Mooi verhaal Krabje, ik moest een traantje wegstrijken. Na al die jaren dan toch eindelijk! Ik vind het ook nog steeds zo moeilijk voor te stellen dat we na 4 jaar wachten een kindje mogen verwachten. Het blijft voor mij onwerkelijk, ondanks dat ik heel wat ongeduldig getrappel voel nu :inlove:

Ik hoop echt dat iedereen hier zo’n moment mag meemaken binnenkort.

Liefs

Maria: En geniet nog maar even van het zwanger zijn!!! Voor je het weet is het voorbij en zelfs dan blijft het onwerkelijk.

Ik kan nu soms nog niet geloven dat dit echt gebeurd. Zelfs Frank had in het begin het gevoel dat Tycho maar een paar nachtjes kwam logeren en daarna weer weg ging… Dus het onwerkelijke gevoel blijft.

Ik :thumbup: voor je dat je een geweldige bevalling gaat krijgen!!

Dames en ik hoop natuurlijk ook dat jullie allemaal zover komen!!! Ik :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: en :pray: :pray: :pray: voor jullie!!!

@Krabje wrote:

Maria: En geniet nog maar even van het zwanger zijn!!! Voor je het weet is het voorbij en zelfs dan blijft het onwerkelijk.

Ik kan nu soms nog niet geloven dat dit echt gebeurd. Zelfs Frank had in het begin het gevoel dat Tycho maar een paar nachtjes kwam logeren en daarna weer weg ging… Dus het onwerkelijke gevoel blijft.

Ik :thumbup: voor je dat je een geweldige bevalling gaat krijgen!!

Dames en ik hoop natuurlijk ook dat jullie allemaal zover komen!!! Ik :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: en :pray: :pray: :pray: voor jullie!!!

Inderdaad dat gevoel blijft hoor. Het wordt wel minder omdat je ze vanaf een bepaalde leeftijd ook wel eens minder lief zijn en je ze het liefste achter het behang wilt plakken :wink: Maar… t blijft heel bijzonder allemaal.

Purpled,

en, wanneer mag je langskomen om instructie te krijgen over het prikken van Puregon?

Ik moest in het begin ook beginnen met 50 eenheden, ook om goed te kijken hoe je erop reageert. Tegenwoordig spuit ik altijd 60 eenheden, alleen ben ik sinds afgelopen dinsdag naar 75 eenheden gegaan.

Spuiten blijf ik eng vinden, mijn mannetje doet het elke avond. Valt wel mee allemaal hoor, als het echt niet anders kan dan doe ik het zelf, maar liever niet…

Optimist,

hoe gaat het nu met je? Nog ergens last van?

Ik had maandag fm, nummer 5. Zat toen op dag 26 (!!!)

Had dus een follikel die gekrompen was )dat was afgelopen vrijdag), van 14mm, naar 5mm. Nu bleek maandag day ik links helemaal niks meer heb, en rechts zitten 2 follikels van 11mm.

Baarmoederslijm was 10mm, super goed dus.

Waarschijnlijk helpt het dus wel, dat ik afgelopen vrijdag van 60 naar 75 eenheden ben gegaan, wat moest van de gyn.

Omdat er in 3 dgn tijd dus 2 follikels uit het niets naar 11mm zijn gegaan, moest ik van de gyn woensdag terugkomen. Maar wat blijkt, dan is zij er niet, maar die vieze l*l van een kwal, waar ik een paar maanden geleden zo’n ruzie mee heb gehad.

Dus ik vertelde haar dat ik het vertik om morgen langs te komen voor een fm.

Zij snapte me, na alles wat ik haar erover verteld had, dus nu moet ik donderdagochtend terug komen.

Weet totaal niet wat ik nu moet verwachten… Hou het niet meer vol…

Donderdag fm nummer 6, en cyclusdag 29!!! toch niet normnaal meer, cyclusdag 29!!! Pfff… IUI, kom maar op hoor, het mag nu wel eens…

PS Chantal, zal nu jou verhaal gaan lezen, ben héél benieuwd!!!

Hey Cinzia, ik ga keihard voor je duimen dat het ze goed groeien! Dat heb je echt verdiend! Mag ik vragen hoelang je gem cyclus is?

Heb met vlagen pijn in m’n linkerzij, en echt zo’n ongi gevoel. Morgen kan je waarschijnlijk frietbakken in m’n haar…moddervet. Heb nog nooit zo in spanning gezeten in de wachtweken als deze keer.

Optimist wat enorm irritant en onzeker, hoop :pray: heel erg dat je er helemaal naast zit.

Cinzia, wat spannend is en blijft dit :hug: de baarmoeder wand ziet er goed uit, nu hopen dat donderdag de 2 follikels ook op juiste grootte zijn, wat een marathon is dit voor jou…

Purpled, spannend prikinstructies, maar je zult zien dat voor je het weet je zonder blikken of blozen je buik lek (en bont en blauw) prikt :wink:

Krabje, mooi verhaal, hoe gaat het met je nu?

Maria, de laatste weken, heel bijzonder en onwerkelijk lijkt me voor je, voel je je nog goed?

Bij mij is vandaag weer de cyclus gestart en ik ga straks met mijn arts bellen of we nog 1 doen dit jaar. We willen wel maar even rekenen of het lukt deze maand ivm reisplannen. We zijn ook gestart weer met adoptie, maar zal daar verder op een ander topic over schrijven, alles loopt weer dus en dat voelt ook wel weer goed. Bijzonder hoe ‘goed’ je wordt in het snel verwerken (is het dat echt?) van teleurstelling en weer in de ‘op naar de volgende ronde’ mood zit.

fijne dag!

Cinzia,

Vaag… die follikel die dus eerst 14 mm was is dus nu helemaal verdwenen en nu heb je aan de andere kant 2 van 11 mm? Ik hoop voor je dat ze donderdag flink zijn gegroeid en dat je dan heel snel je IUI hebt :pray:

Optimist,

Misschien nu toch een innesteling? Heb je vaker ongi pijn tijdens de luteale fase?

Corine,

Ik hoop voor je dat jullie nog 1 poging kunnen doen dit jaar. Spannend dat jullie ook weer een adoptieprocedure gestart zijn. Hoe lang duurt het bij jullie gemiddeld voordat je een kindje krijgt??

Ik krijg vanmiddag al de uitleg over de puregon. Qua prikken schijnt het dus minder pijn te doen als de pregnyl spuit dus het moet wel lukken. Ik vond het toen alleen wel een enorme drempel om die naald in mijn buik te steken en toen hoefde het maar 1 keer in de maand. Nu dus elke dag :shifty: Als ik het niet durf wil mijn vriend me wel prikken, maar ik denk dat ik het dan toch liever zelf doe. Gisteren ook het recept voor de puregon afgeleverd bij de apotheek en die zouden mij bellen als het binnen was (vandaag of morgen). Ik ben er dus helemaal klaar voor.

Vandaag zit ik op dag 7 na de eisprong. Dus deze keer is de luteale fase sowieso al langer als de vorige keer :dance: Ik hoop echt dat ie deze keer toch weer normaal is. Dan november weer een IUI en dan pas Januari weer denk ik. Hier doen ze tussen 20 dec en 5 jan ook geen inseminaties. Ik ga heel hard hopen dat ik dit jaar nog zwanger mag worden :mrgreen:

Purpled, mss heb je die Jan helemaal niet meer nodig :pray: hoeveel IUI’s heb je al gehad en hoeveel mag-kan-wil je er nog doen?

Ons zoontje was binnen 9 maanden na starten procedure bij ons thuis. Daarna heeft het nog ruim een jaar geduurd voordat adoptie volledig rond was.

Nu gaan we weer starten in procedure en zullen we zien hoe het nu gaat. Wat we geleerd hebben (en dat is niets nieuws voor iedereen op dit forum helaas) is om alles stap voor stap, dag voor dag te nemen en niet te veel plannen of verwachtingen hebben, dus dat gaan we deze keer ook weer doen :slight_smile:

Vreemd Cinzia, maar toch 2 groeiende follikels dus…we gaan duimen voor een IUI komende week.

Purpled, ik heb ook begrepen dat pregnyl meer pijn doet om te prikken. Het is vooral het idee dat je jezelf een naald in je buik duwt he? Bizar eigenlijk.

Optimist :thumbup: . Misschien een innesteling? Of nog van de procedure zelf?

Corine, wat bijzonder snel zeg. Binnen 9 maanden al?? Ik dacht dat een adoptieprocedure jaren duurde? hoe hebben jullie dat gedaan en is jullie zoontje van buitenlandse afkomst? (ben nieuwsgierig omdat ik een vriendin heb die dit mogelijk overweegt )

Hier gaat alles goed. Ben ondertussen echt aan het aftellen. Veel last van mijn bekken. Het mannetje zit laag en drukt nogal met zijn gewicht. Mijn man en ik hebben allebei het gevoel dat ie eerder gaat komen, maar tja dat is eigenlijk ook nergens op gebaseerd. Nog een kleine 2 weken werken en dan heb ik verlof…heerlijk niksen :smiley:

he maria

hoop dat je niet teveel last hebt in de laatste weken. wat ongelooflijk spannend dat aftellen. :shifty:

Wij wonen in Indonesie en adopteren dus volledig zelfstandig (zonder hulp van Ned overheid) volgens Indonesische wetgeving met betrekking tot intercountry adoptie. Je kunt alleen maar kindjes van hier adopteren als je hier al een tijd woont. Het gaat inderdaad heel snel, heel fijn, maar je doet eigenlijk alles zelf dus veel werk, veel geld, en veel tijd, veel tegenslagen en vooral veel :angel: (engelen) geduld… maar goed dat is allemaal niet anders dan de mmm en tot nu toe zijn we een stuk succesvoller met adoptie :inlove:

Optimist,

je houdt het spannend he… Pfff, wat duurt het wachten altijd lang he, vooral als je van alles (denkt) te voelen!!! Hoop echt echt echt dat je ongi uit blijft!!

En je vroeg hoe lang mijn gem. cyclus duurt. Tja, als ik GEEN Puregon gebruik (en Pregnyl), dus alles aan moeder natuur overlaat, dan word ik niet ongesteld. Heb voordat we de mmm ingingen, 83 dagen gewacht, en ben toen doorgestuurd naar gyn. Die gaf mij Provera om ongestesteldheid op te wekken.

Maar de laatste 3 IUI’s (vsan de 9!), had ik steeds de IUI op cyclusdag 22. Dus we lopen een week achter op schema…

Corine, en wat zei de arts? Lukt het nog om dit jaar 1 poging te doen?

Purpled,

Puregon doet inderdaad minder zeer dan Pregnyl Die moet ik altijd wel zelf zetten, want dat durft mijn vriend weer niet. Het enge is echt om jezelf te prikken. Als de naald er éénmaal inzit (waar ik werkelijk 10minuten over doe), dan gaat het wel, maar iets in jezelf steken, dat maakt het zo eng. Het naaldje van de Puregonpen is ook minder lang dan die van Pregnyl. Puregon valt wat dat betreft echt mee, in vergelijking met Pregnyl hoor!!

Maria,

wat héérlijk meid!! Wat zullen jullie aan het aftellen zijn… Goh, wat gaan die maanden snel hé, nog even en je hebt een kleine!!

Hier gaat het verder prima. Kijk ontzettend uit naar morgen, dan mag ik weer naar de gyn. Hoop zoooooooooo dat die 2 linker follikels van11mm, keurig gegroeid zijn en dat ik te horen krijg dat ik Pregnyl mag zetten!!

Aan de ene kant verheug ik me er erg op, maar probeer me te beschermen, want je weet het met mij maar nooit. Kan zomaar weer zijn dat ik er morgen kom en er zit niks… Tja, laten we dat maar niet hopen!!

Verlies de laatste dagen wel veel meer ‘slijm’, dus wat dat betreft maak ik me toch heel stiekem geen zorgen voor morgen. We zullen zien, ik hou jullie natuurlijk op de hoogte!

Duim met me mee dat ik eindelijk op cyclusdag 29 iets positiefs te horen krijg?

Liefs, Cinzia.

Cinzia,

Ik duim heel hard voor je hoor :pray:

Corine,

Oh volgens mij had ik je het al eens gevraagd. 9 maanden is inderdaad niet zo lang. Je zegt dat er veel tijd en geld in gaat zitten maar betalen jullie dan als je een kindje krijgt toegewezen ook nog eens zo’n gigantisch bedrag als hier? Het zou overigens grappig zijn dat jij zwanger wordt en jullie een kindje kunnen adopteren. Tegelijk dus :mrgreen: Zou je dan doorgaan met een adoptie als zo’n situatie zich zou voordoen?

Ik moest trouwens wel lachen toen ik jouw reactie op mij zag. “misschien heb je Jan helemaal niet meer nodig”. Ik denken en denken… Jan?? Wie is Jan? Heb ik iets over een Jan geschreven?? :eh: Toen ik begon te reageren snapte ik hem ineens. Jan = Januari :lol: Hoezo erg blonT :wink: Ik heb nu dus 2 IUI’s gehad en 1 mislukte IUI. Ik weet zeker dat ik 6 pogingen vergoed krijg en misschien zelfs zoveel als de arts nodig acht. Maar dat moet ik nog even navragen. Hoeveel ik nog wil doen? Zoveel als nodig is :wink:

Maria,

Vervelend dat je beebje zo op je bekken drukt. Die van mij lag in een stuit met haar hoofdje tegen mijn ribben aan te duwen (snapte niet waar de uitgang was denk ik :wink: ) en dat was ook geen prettig gevoel. Ik hoop voor je dat hij zich vroeger aandient maarre… stel je er niet op in he?! Want dan duren die weken errrug lang mocht je toch overtijd lopen.

Nou hier vanmiddag in het zkh geweest voor uitleg over de puregon. Was allemaal niet al te moeilijk. Kreeg dus een prikpen mee en wat boekjes. In plaats van Pregnyl krijg ik dus ovitrelle. Dat wordt in het zkh voor me gemaakt en krijg ik dus kant en klaar mee. Dat is dus echt net zo’n klein naaldje als die van mijn prikpen. Ik denk dat het me allemaal wel gaat lukken en anders spuit mijn vriend me gewoon.

Ik had trouwens vandaag ook even mijn zorgverzekering gemaild met de vraag of puregon vergoed werd. Ik weet bijna zeker van wel (gonal F wordt ook vergoed namelijk) maar wilde het toch even in een mail bevestigd hebben. Ik had in die mail twee keer het woord PUREGON staan. Toen kreeg ik een mailtje terug met het antwoord: “Het middel Perudon is helaas niet bij ons bekend. U kunt contact opnemen met de afdeling Zorgservice om meer informatie in te winnen over een eventuele vergoeding van het middel.” :eh: Puregon of perudon? Hoezo dom! Dus ik de klantenservice gebeld zegt dat mens dat ik een ander speciaal nummer moet bellen (a 20 cent per minuut). Ik dat bellen krijg ik iedere keer te horen: “de persoon die u probeerd te bereiken is niet bereikbaar”. ZUCHT!!! Dank je wel AGIS! Ik word daar dus zoooooo chaggie van! Ik ga er nu maar op gokken dat het wel vergoed wordt en zo niet… nou dan ga ik het zelf wel ophoesten :roll:

even een dipje hier, dacht gister dat ik d1 kon noemen en arts gebeld en leek het dus nog prima een keer te lukken eind oktober (er van uitgaande dat iui op dag 13-14 plaatsvindt), maar het zet niet door :wall: een klein beetje dus geen idee wanneer ik kan beginnen met tellen, maar denk dat deze maand dus niet gaat lukken :frowning:

baal enorm omdat even de ‘controle’ weg is en alles weer onzeker is en er een kans bestaat dat dit jaar niets wordt (dit laatste weet ik dus niet en moet ik even checken). Denk ook dat even de emoties en teleurstelling van maandag er uit komen, lekker weg gestopt met oog op weer nieuwe poging, dat is wel zo makkelijk…

Purpled, je hub heet dus geen Jan begrijp ik :wink: , dat zou ook een goeie grap geweest zijn :mrgreen: Is Puregon niet hetzelfde als Gonal maar dan andere fabrikant en dus merknaam? dan zal het toch wel vergoed zijn? volgens mij zijn er op dit forum aardig wat dames die verzekerings expert zijn (geworden) en je vast wel kunnen helpen.

Cinzia ik ga uit van goed nieuws :pray:

Optimist, hoe is het nu?

Corine,

:hug: Ben je niet gewoon stiekem toch zwanger? Hoeveel dagen na de IUI zit je nu en kun je al een testje doen? Wel echt heel balen dat het net nu niet doorzet. Wat zei je arts er eigenlijk van? Mag je het niet toch gewoon als dag 1 bestempelen? Ik hoop heel hard voor je dat mocht je niet zwanger zijn je toch deze maand nog een IUI hebt :pray:

Enne nee mijn vriend heet geen Jan nee :mrgreen: Dat zou inderdaad helemaal grappig zijn geweest.

Corine,

inderdaad, ik ben het met Purpled eens, kun je nu misschien niet zwanger zijn?!

Purpled,

je zegt het nu wel makkelijk, dat je anders zelf Puregon gaat betalen, maar geloof mij, DAT SPUL IS HARTSTIKKE DUUR!!!

Zodra ik zwanger ben (ooit…), doe ik meteen mee met Moeders voor Moeders. Want wist je dat Puregon gemaakt wordt van de urine van net zwangere vrouwen?

Puregon is echt niet te betalen (helemaal als je elke keer bijna een maand die troep moet spuiten).

Maar mijn ziekenfonds vergoedt het wel, en ik ga er eigenlijk vanuit dat jou ziekenfonds het ook wel vergoed hoor.

Ik kom net terug uit het ziekenhuis.

Was weer erg spannend, terwijl ik er heen reed, dacht ik steeds: wat voor nieuws zal ik nu te horen krijgen, zal mijn follikel doorgegroeid zijn?

En, JAAA!!!

Mijn baarmoederslijm is nu 11mm (wordt steeds dikker, joehoe…) en links zat zoals gewoonlijk, helemaal niks.

Rechts had ik 1 van 15mm.

Gyn legde het als volgt uit:

Als je een follikel hebt die boven de grens hebt (=14mm), dan spreken we niet meer van een follikel maar van een eitje. Dat wil zeggen dat je je geen zorgen meer hoeft te maken dat ie (weer) gaat krimpen.

De kans is zelfs groot, dat wanneer een eitje boven de 14mm zit, het niet ongeveer 1.5mm per dag groeit (wat bij mij niet van toepassing is, haha…), maar zelfs in 1 dag tijd een enorme groeispurt kan maken.

Aangezien het weekend ertussen zit en zij mij niet maandag durft terug te laten komen, moet ik morgen (weeeeer) terugkomen.

Morgenochtend zit ze helemaal vol, dus ik mag (ter uitzondering), morgenmiddag om half2 komen.

Komt goed uit, want dat kan ik daarna in 1 keer door naar de acupuncturist.

Dus al met al, heb 1 eitje van 15mm. Nu duimen, hopen, duimen en nog een meer hopen, dat als ik morgen terug kom, een eitje van 18mm heb (of in de buurt), zodat we kunnen besluiten wanneer ik Pregnyl en wanneer we IUI hebben. Hoop echt a.s zondag of a.s maandag IUI (nummer 9)

Ik laat het jullie natuurlijk weer weten.

Werkse verder vandaag, zal ook naar mijn werk nu.

XX Cinzia.

Cinzia wat fijn zeg!! Ik heb heel regelmatig gehad dat ik de ene dag een eitje van 15 mm had en dat ik 2 dagen daarna moest terugkomen en dat hij al gesprongen was :mrgreen: Dus zo’n groeispurt kunnen ze maken. Ik hoop voor je dat hij morgen groot genoeg is om pregnyl te mogen spuiten :pray:

Ik had al opgezocht hoe duur puregon was. Kan zo oplopen tot een paarhonderd euro. Tja… dat is dan gewoon niet anders. We hebben gelukkig flink wat geld op de spaarrekening anders had het inderdaad niet zomaar ‘even’ gekund hoor. Maarre ik ga zo nog een keer bellen met de agis. Ik eis gewoon dat ze me daar bij die klantenservice helpen :mrgreen: