IUI deel 7

Jullie hebben gelijk, de gyn zei ook dat nu we gaan verhogen, het goed in de gaten moeten houden dat ik geen overstimulatie ga krijgen. we zijn ook niet ontzettend veel verhoogd met Puregon hoor,van 60 naar 75 eenheden.

De vorige keer had ik dezelfde gyn, ze verklaarde het als volgt (dat die ene follikel gekrompen is:) als een follikel groter is dan 14mm, dan praat men over een eitje en weet je zeker dat ie doorgroeit.

Bij mij was de ene laatste fm, de follikel net 14mm, dus onder de grens. Dan bestaat er een kans dat ie krimpt (EN DAT HEB IK DUS WEER!!).

Ben nog heel verdrietig, ben net thuis van mijn werk. Ging moeilijk, moest vaak een brok weg slikken. Zometeen naar de acupuncturist, HELEMAAL geen zin in!! Bijna uur heen en een uur terug rijden, en ik heb nu op dit moment even het gevoel dat dat toch niet helpt, dus waarom mijn vrije middag eraan besteden? Pfff… (kga wel hoor)

cinzia een dikke :hug: voor jouw wat naar allemaal

He bah cinzia, wat vreselijk irritant zeg! Kam me je gevoel zo goed voorstellen. Je lichaam wat allerlei dingen doet die hij niet moet doen! Waarom??

Hier alweer dag 3 van de cyclus. Van de week nog zitten huilen op het werk, had een functioneringsgesprek en er kwam een onderwerp naar voren wat me nog steeds hoog zit (conflict met collega een tijd terug) + het feit dat mijn zusje dus elk moment kan bevallen en ik weer ongi was geworden…pet-dagje was dat dus. gaat nu wel weer.

Nog steeds is mijn zusje niet bevallen, haar lichaam heeft het er dus nog niet aan toe. Ze heeft nu een dagje verlof en moet zich morgen weer in het ziekenhuis meldden. Irritant hoor, je zit maar te wachten.

Nou, hoop dat jullie allen toch een beetje kunnen genieten van het zomerweer en het weekend.

liefs

ineke

Oh Cinzia, wat een enorme teleurstelling zeg! Ik had zo meegehoopt op een rijpe follikel… :frowning:

Ik kan me echt voorstellen dat jullie door willen naar IVF. Hoop dat je niet te lang hoeft te wachten?

:hug:

Tja ivf…dan heb je nog wel steeds grote follikels nodig natuurlijk. Maar je hebt er dan misschien meer vertrouwen in qua terugplaatsing?

Ben benieuwd de 20e hebben wij een voorlichtingsavond.

Cinzia, een dikke :hug: voor jou!!! Wat ontzettend balen…‘weer’ kan ik er wel bijzetten. Ik kan me voorstellen dat je door wilt gaan met IVF want dit schiet natuurlijk niet op zo. Is er niet de mogelijkheid om eens goed uit te laten zoeken wat er ad hand is? Hoe denkt je vriend er nu over?

Ineke, ik zou nu niet graag in je schoenen staan… Dat lijkt me zo ontzettend moeilijk om daar mee om te gaan. Maar waarschijnlijk als het moment daar is (en er is begrip voor jouw gevoel), komt dat wel goed.

Corine, van Proluton heb ik nog nooit gehoord. Dat zegt niks want (gelukkig) ken ik maar weinig middelen die gebruikt worden. Geniet van je weekendje weg en kom maandag maar met goed nieuws!

Purpled, toen wij een ronde oversloegen vond ik het ook fijn om eens niet in spanning te moeten zitten. Kan me het dus levendig voorstellen. Heb de ultieme woondroom ook gezien, en dacht hetzelfde als jij… (als het nog lang gaat duren dan ga ik er waarschijnlijk toch voor tekenen hahaha)

Vandaag zijn we voor de IUI geweest. Dit was eindelijk eens goed getimed en het verliep volgens het boekje. Laat het resultaat er dan ook maar eens naar zijn…

Optimist,

Hahahaha ja die mensen leken ook echt gewoon niet happy. Als wij nog geen kindje hadden gehad waren we er waarschijnlijk ook gewoon voor gegaan hoor, maar het begin met emma was erg zwaar en ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken om dan drie van die huilbaby’s te hebben :shifty: Daarbij komt het financiele gedeelte nog… Dus nee… doe mij er maar gewoon nog ééntje bij enne dan vind ik het wel goed :wink:

Fijn dat de IUI goed ging en goed getimed was. Nu die vreselijke wachtweken weer in. Hopelijk mag je ons over twee weekjes goed nieuws komen vertellen :slight_smile:

Ineke,

Vervelend voor je zus zeg dat ze nog niet bevallen is. Waarom werd ze precies ingeleid? Gelukkig voel jij je weer iets beter. Het blijft toch elke keer weer een mega teleurstelling die je moet verwerken dus kan me goed voorstellen dat je even heel emotioneel wordt/bent.

Cinzia,

Goed uitgelegd van je gyn. Zo leer ik ook weer wat. Maar ja… natuurlijk wel rot voor jou. Net zo’n grensgevalletje van net 14 mm. Ik hoop dat nu de puregon wordt verhoogd jullie snel de IUI hebben. :hug:

Maria,

Hoe gaat het met jou een je beebje?

Hier heb ik ineens hele zere tepels :eh: Aangezien ik echt niet zwanger kan zijn (teminste… volgens mij leeft sperma niet langer als 5 dagen toch?) vind ik het maar vreemd. Zou dat nou nog door de clomid kunnen komen??

Nu ga ik misschien wel een hele domme opmerking maken… sperma leeft toch maar 48 uur? :oops:

Ik had met clomid ook last van zere tepels, dat heb ik normaal gesproken alleen een paar dagen voor m’n NOD.

@Optimist wrote:

Nu ga ik misschien wel een hele domme opmerking maken… sperma leeft toch maar 48 uur? :oops:

Ik had met clomid ook last van zere tepels, dat heb ik normaal gesproken alleen een paar dagen voor m’n NOD.

Haha nou domme opmerkingen zijn er niet hoor :wink: Ik dacht dat sperma 72 uur leefde met uitzonderen van 4 a 5 dagen. Teminste dat het ik zo gehoord hoor kan net zo goed niet zo zijn.

Maar fijn te weten dat jij het met clomid ook had. Weet ik in ieder geval waar het vandaan komt. :slight_smile:

ik heb ook altijd last van me tepels komt idd door de clomid

vanaf vrijdag veel symptomen dus dat ging goede kant uit, super weekend gehad en beetje van me af kunnen zetten. Gister en vandaag nog wel wat symptomen maar wat minder, maargoed dacht dat mss kwam doordat injectie uitgewerkt was. Met goed hoop naar arts maar helaas is hcg lager dan donderdag en is het waarschijnlijk eerst nog omhoog gegaan en toen weer gedaald. ‘Iets’ is dus wel gebeurd maar heeft niet doorgezet. :frowning: Ondanks dat we wel een beetje op rekenden alsnog een teleurstelling en een :cry:

Arts voelt dat we er alles aan hebben gedaan (heb namelijk al vaker dit ‘half zwanger’ meegemaakt + 2 miskramen met week 6-7), lage dosis aspirine slikken om doorbloeding te optimaliseren, vol met progestron om baarmoeder te supporten, zaad was goed deze keer, genoeg follikels, duidelijk ook ‘iets’ gebeurd maar helaas… weer niet.

Nu moeten we even bedenken of we meteen weer doorwillen of ff pauze. Vind het een lastige. Eerst maar even wachten op ongesteldheid en dan bepalen. Hoop eigenlijk niet dat ie snel komt want dan zou dag 13-14-15 (wat mijn vruchtbare periode meestal is) zowiezo niet kunnen. Iets meer bedenktijd zou ook wel lekker zijn.

Cinzia, wat een gedoe zeg, kan me voorstellen dat je er helemaal moedeloos van wordt :hug:

Ineke, ook voor jou :hug: , wat verevelend dat je zus zo lang moet wachten en kan me voorstellen dat je emo bent.

Corine wat ontzettend balen zeg :hug:

Corine, een :hug: voor jou! Ik kan me voorstellen dat je even bedenktijd wilt. Zelf vond ik een maandje rust wel fijn. Kon ik me even op wat anders focussen en daarna stond ik een stuk steviger in m’n schoenen.

Heb zelf vandaag ook een baaldag. Ik krijg nu al last van PMS terwijl ik pas vrijdag de IUI heb gehad! Vorige 2x had ik al een kortere cyclus(23 dagen ipv 28 dagen) en nu zou ie dan nog korter zijn. Een kleine week voordat ik ongesteld word, krijg ik normaal gesproken last. Laat dat alsjeblieft niet zo zijn :pray:

Optimist,

Gezellig PMS… :roll: Ik hoop voor je dat je de eerstkomende 8 maanden niet meer ongesteld wordt :wink:

Ik ben net bij de gyn geweest. Ze heeft even een echo gemaakt en alles zag er rustig uit. Er zat nog wel wat vocht bij de eierstokken maar dat was normaal zei ze. Ik mag nu vanaf volgende cyclus puregon gaan spuiten. Ik krijg 50 eenheden en dan wil ze me vrij vroeg weer terug zien om te kijken of er niet weer teveel follikels groeien of eventueel de puregon te verhogen als het niets doet. Ik moet morgenochtend ('s middags zit er niemand aan de balie daar) even een afspraak maken om uitleg te krijgen over het prikken. Ik zie er best een beetje tegenop. Ik vind het namelijk enorm eng om mezelf te prikken :shifty: maar goed het is voor een goed doel.

he optimist, dit mag niet zo zijn toch!!! mss andere tekenenen? innesteling?? ik duim heel hard voor je :pray: wanneer mag je testen?

purpled, spannend hoor, kan me voorstellen dat je zenuwachtig bent voor prikken, maar valt reuze mee en prik inmiddels liever mezelf dan verpleegster :mrgreen:

DAmes even een dikke knuffel en ik :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: voor jullie!!!

Liefs, Chantal

Voor wie het wil lezen, mijn bevallingsverhaal. Wel een heel lang verhaal

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?p=3073354#3073354

mooi verhaal krabje wat heb je het mooi verwoord eindelijk mamma van een pracht zoon :inlove:

Krabje, hoe gaat het nu? Heb je verhaal nog niet gelezen, miss staat het daar al in. Ik moet nog even een rondje met de hond en dan ga ik het eens op m’n gemakje doorlezen.

Nu krijg ik helemaal de kriebels… 3 dagen na de IUI al PMS??? Ik weet zeker dat het eitje niet te vroeg is gesprongen. Dan zou ik 8 dagen na de IUI al ongesteld worden, da’s toch wel heel vroeg. Maar de steken/gerommel in m’n buik en het vette haar, enz wijst er wel op. Zou het een innesteling kunnen zijn? Dat zou dan toch ook vroeg zijn? HELP!!!

@Optimist wrote:

Krabje, hoe gaat het nu? Heb je verhaal nog niet gelezen, miss staat het daar al in. Ik moet nog even een rondje met de hond en dan ga ik het eens op m’n gemakje doorlezen.

Nu krijg ik helemaal de kriebels… 3 dagen na de IUI al PMS??? Ik weet zeker dat het eitje niet te vroeg is gesprongen. Dan zou ik 8 dagen na de IUI al ongesteld worden, da’s toch wel heel vroeg. Maar de steken/gerommel in m’n buik en het vette haar, enz wijst er wel op. Zou het een innesteling kunnen zijn? Dat zou dan toch ook vroeg zijn? HELP!!!

Een bevrucht eitje doet er drie dagen over om in de baarmoeder te komen en dan nestelt het op dag 4 - 5 (volgens mijn gyn). Misschien heeft er gewoon een keer een bervuchting plaatsgevonden en heb je daar kwaaltjes van?

Ik hoop echt dat die ongi nog weg blijft hoor :hug: