Corine hoop voor jou dat de ongi juist weg blijft!
Hier geen tekenen van ongi. Heb vannacht denk ik de eisprong pas gehad. Ik heb de hele nacht wakker gelegen. Ik had zooo’n pijn! Echt een soort van ongi gevoel maar dan veel erger. Ook elke keer als ik moet plassen doet het zo’n zeer daarbinnen. Buikpijn lijkt me toch niet iets wat er direct bij hoort? Gelukkig is het iets afgezakt nu en heb ik voornamelijk een beurs gevoel in mijn buik alsof het helemaal blauw is in mijn buik. Vaag hoor.
Heb net de poli gebeld en de verpleegkundige zei dat het dan waarschijnlijk de eisprong was. En dan ik er nog een dagje (of twee) last van kon hebben. Pff hoop toch dat ik volgende maand gewoon maar twee follikels heb. Dit is ook niets. En dan te bedenken dat vrouwen die IVF doen soms nog wel veel meer follikels hebben.
jeetje wat heftig! en vervelend :eh: mischien zijn ze nog heel lang doorgegroeid en voelt het daarom zo heftig.
ik heb wel met een IVF poging wel eens 20 follikels gehad en dat voelt alsof je inderdaad met 2 druiventrossen rond loopt :shock: en een buik alsof je 5 maanden zwanger bent :eh: , vond ondanks de pijn dan de punctie ook altijd echt prettig om van dat ‘gewicht’ af te zijn.
Natas: Gefeliciteerd met je zwangerschap!!!
Ineke: Dikke :hug: voor jou.
Danielle: Wat balen zeh dat de iui niet doorging. Nu maar hopen dat de volgende poging niet zoveel follikels groeien.
Hier gaat alles zijn gangetje. We genieten volop van de kleine man. Hij is heel makkelijk en tevreden. Ook slaapt hij al lekker de nachten door. Gisteren heeft hij om 23.00 uur de laatste fles gehad en vanmorgen om 8.00 uur heb ik hem wakker gemaakt. De pyama die ik voor hem heb gekocht klopt dus wel (er staat op: I love sleeping)
Voor de rest gaat het met mij zijn gangetje. De emobuien worden wqat minder maar ben nog steeds verdrietig over bepaalde dingen. Tis net alsog mijn lijf helemaal niks zelf kan en overal hulp van buiteaf bij nodig heeft. Ik kan niet zelf zwanger worden, niet zelf mijn kind op de werld zetten en ook niet zelf mijn kind voeden. Die gedachtes zijn alweer genoeg om mij weer flink te laten huilen.
Over 3 weken heb ik dan ook een gesprek met de gyn die Tycho op de werld heeft gezet. Ik hoop dat ik dan de bevalling een plekje kan geven en iets meer rust in mijn hoofd brengt.
Door die onrust ben ik dus ook niet zoveel op het forum…
Meiden voor iedereen een hele dikke :hug: en :-*
Ik vergeet jullie niet en blijf voor jullie :thumbup: :thumbup: :thumbup: en
Liefs, Chantal
O ik had jullie ook nog een foto van Tycho beloofd.
Bij deze dan :inlove: :inlove: :inlove:
Iedereen die het nodig heeft een dikke :hug:
Krabje wat naar, ik pb je even.
natas
Chantal,
Hij is prachtig zeg :inlove: En wat lekker dat ie al door slaapt!
Wat jij schrijft heb ik exact hetzelfde gevoeld. Ik kon niet zelf zwanger worden, kon haar niet zelf op de wereld zetten en de borstvoeding wilde ook al niet lukken. Maar ik je wel mededelen dat het gevoel wel weg gaat hoor. Het kan best even duren voordat je alleen een plekje hebt gegeven maar probeer wel zo veel mogelijk te genieten van je mannetje want hoe cliché ook de tijd gaat echt TE snel. :hug:
:inlove: krabje en wat heerlijk zeg dat hij nu al lekker door slaapt gun jezelf maar lekker de rust meid je hebt een pracht zoon :inlove:
Krabje wat een heeeeeeeeeerlijk mannetje, :inlove: wat geweldig, en dat hebben JULLIE gemaakt (en niemand anders)
en weet je wat je ook hebt gedaan, 9 maanden een geweldig plekje voor hem gecreerd, hem gekoesterd, voor hem gezorgd en hem ruimte gegeven om te ontwikkelen zodat hij er klaar voor was.
En nu, kan hij alleen maar zo happy zijn, zo heerlijk slapen, veilig zijn, door jou, door jullie, daar is niemand anders bij betrokken, dat kan jij, jullie, alleen.
:hug:
Oooh lieverds, ik zit hier helemaal in tranen achter de pc.
Meiden dank je wel voor de lieve woordjes, dat doet mer erg goed.
:-*
Natas: Bedankt voor je pb. Ik heb hem gelezen, kom er van de week nog even op terug!
OH chantal…je bent uiteindelijk zwanger geworden en gebleven! En je hebt een gezonde zoon op de wereld gezet! Dat heb je helemaal zelf gedaan!! (oke, je mannetje heeft ook zijn aandeel geleverd).
En nu ben je een super mama want ook dat kun je, een kindje opvoeden en kijk…hij doet nu al wat je graag wilt en slaapt lekker door!!!
Zorg goed voor jezelf en vraag anders op tijd om wat hulp daarbij!!!
Een roze wolk is wat iedereen je wenst en wat iedereen verwacht maar het is zo logisch dat je emoties zich nu helemaal zo overspoelen en ik denk ook dat we daar allemaal last van zullen krijgen wanneer het ons ook eindelijk gelukt zal zijn, dan kom je pas aan verwerken toe denk ik…we moeten nu steeds maar weer doorgaan, weer een nieuwe ronde, weer een nieuwe ronde etc. etc.
liefs
Ineke
:? dit heb ik weer, en al vaker meegemaakt, hcg van 2, dus laag, maar volgens arts kan mss ook omdat we een dag eerder testen. Nieuwe pregnyl, progestron, duphaston en maandag weer testen…weet niet hoe ik me moet voelen, ben wel spontaan misselijk :roll:
pfffffffffffffffffff
@corine33 wrote:
:? dit heb ik weer, en al vaker meegemaakt, hcg van 2, dus laag, maar volgens arts kan mss ook omdat we een dag eerder testen. Nieuwe pregnyl, progestron, duphaston en maandag weer testen…weet niet hoe ik me moet voelen, ben wel spontaan misselijk :roll:
pfffffffffffffffffff
En wat houdt dat in dan? HCG van 2? Dat er een zwangerschap is?
dat vroeg ik ook aan arts en het kan 2 dingen betekenen, er is bevruchting geweest, begin innesteling (en zwangerschap) maar weer op retour (normaal zou dit gezien worden als overtijd en wat later ongesteld), of innestelen pas net en hcg begint nu pas (dus luteale fase langer). dit verklaart ook waarom urine test nog niet reageert daarvoor is hcg te laag. heb dit al 2 x eerder gehad, met IUI, 2 jaar geleden, in beide gevallen hield het toen op, dus het voelt weer een beetje als een ‘halve’ uitslag.
Ben er wel ok onder nu, beter dan vorige keren, het is in ieder geval beter dan niets, en we zien wel, kunnen weinig aan doen behalve afwachten en niet stressen. Ga zo met manlief lekker glaasje wijn drinken (nu nog wel even) op klein beetje goed bericht. Als maandag positief dan gaan we pas echt geloven.
Lieve chatvriendinnetjes,
jeetje, wat is er een hoop geschreven hier, in een paar dagen tijd!!
Waar zal ik beginnen?
Als eerste, Chantal:
lieve lieve meid, ik weet totaal niet hoe het voelt om je eigen kindje in je armen te hebben, en het gevoel te hebben dat je ‘niks’ kunt.
Ik weet wel dat je een hele, hele, hele mooie zoon hebt, echt geweldig!
Klinkt misschien cliché of je hebt het vaker gehoord, maar je hebt 9 maanden deze kanjer in je gedragen, hij zal echt een hele lieve super mama hebben!!
Ik weet niet goed hoe ik je kan helpen, wat ik je kan zeggen. Hopelijk helpt het gesprek met de gyn die samen met jou) Tycho ter wereld heeft gebracht. Ik wens je sterkte toe en een super dikke knuffel!!
Corine,
jemig wat vaag!! HCG van2? Heb ik nog nooit van gehoord! En wanneer ga je nu weer testen dan, om meer duidelijkheid te krijgen? Maandag (pas)? Pfff, wat een geduld moet je hebben!!
Purpled,
goh wat erg, zo’n buikpijn! Hoe gaat het nu met je? Buikpijn wat gezakt?
Ineke,
wat dubbel he… Staat allemaal zo dicht bij elkaar… Vind het ook heel moeilijk hoor… Hoe is het gegaan, of ben je nog niet op kraambezoek geweest?
Hier gaat het goed. Mijn moeder vindt me er alleen magerder en bleek uit zien (ik ben het er mee eens dat ik er bleek uit zie, mager valt wel mee, eet nog altijd hetzelfde). Denk dat het komt door de spanning, wat zal ik morgen van de gyn te horen krijgen? Is mijn follikel van 14mm wel goed doorgegroeid?
Hopelijk morgenavond Pregnyl zetten (za.avond mag ook nog wel), als ze maar niet morgen zegt:‘sorry, follikel is niet gegroeid, kom maandag maar terug voor de volgende fm!’
Ik hou jullie op de hoogte… (Alweer cyclusdag 23 morgen!!)
Het kindje is nog steeds niet geboren…ze hebben nu geloof ik 3x gel ingebracht maar nog geen resultaat zover ik weet… blijft dus erg spannend!
Suc 6 Cinzia morgen.
En Corinne, hoop dat het hcg toe zal nemen!! Spannend hoor.
liefs
Ineke
Cinzia succes, hoop dat er een mooie grote follikel te zien is
weet je moeder van het proces?
Ineke, wat spannend en wat duurt het lang.
Danielle, bij jou al zicht op nieuwe ronde?
Ik heb vanochtend geen pregnyl maar proluton gespoten gekregen, iemand dat ooit gehad? Ik lees op de verpakking dat het een progestron is die wekelijks (indien nodig) geinjecteerd wordt vanaf vast stellen zwangerschap :think: krijg dus nu 3 pregestron middelen, ook nog crinone en duphaston.
Ik moet wachten tot Maandag, we zijn het weekend weg met vrienden dus dat geeft wel wat afleiding, stiekem hoop ik dat ik heel erg misselijk ga worden en voel dat het goed gaat. we zullen zien
Hoop dat je een fijn weekend zult hebben met af en toe veel zon en misselijkheid!! :lol:
Ow meid wat spannend allemaal!! Wel fijn dat je wat afleiding hebt, zit je ook niet elke seconde te piekeren!
( en ja, mijn moeder weet ervan)
Moet even mijn verhaal kwijt hoor…
Zie er op het moment niet uit, kom net thuis van het ziekenhuis. Terwijl ik dit typ, stromen de tranen over mijn wangen en heb ik mascare op mijn kin zitten…
Heb mijn werk al gebeld en gezegd dat het uitloopt in het zk, zodat ik een uurtje later pas hoef te beginnen (wilde even naar huis, mezelf opfrissen en jullie mijn verhaal vertellen).
Kwam dus voor de FM, op cyclusdag 23!!
Baarmoederslijm was keurig, dik 9mm.
Rechts zater er allemaal hele kleine follikels, grootste was 5mm.
Links had ik afgelopen dinsdag 1 follikel van 14mm, en vandaag?
Er zater allemaal kleintjes en die van 14mm is gekrompen naar 11mm!!
Ik had zo gehoopt (en ging er heel stiekem vanuit) dat die van 14mm vandaag wel 17 of 18mm zou zijn, oftewel, één dezer dagen de IUI.
Maar nee, moet zelfs Puregon verhogen en a.s. maandag terugkomen.
Ik zei tegen mijn gyn dat ik het nu wel héél lang vind duren.
Ze gaf toe dat mijn geduld enorm op de proef wordt gesteld, tja, heb ik niks aan natuurlijk…
Heb gevraagd wanneer we precies voor IVf in aanmerking komen (= februari), omdat ik geen zin meer heb om zo door te gaan.
Is misschien arrogant om te zeggen, maar ik verdien dit niet. Een cyclus van bijna een maand, en nog geen normale follikel te vinden. Zo heb ik elke maand wel wat, dan die stomme bloeding er tussen door, die overklaarbaar is…
Pff, wil het nooit eens normaal? Ik trek het zo niet meer, waar doen we het voor…
Klinkt allemaal erg negatief, ik ga heus wel door met IUI tot IVF in zicht is, maar ik heb er een beetje genoeg van. Mag wel eens een keer iets positiefs bij mij zijn, al is het maar een mooie grote follikel, een IUI die eraan komt, een keer geen bloeding, een korte (normale) cyclus…
Waarom zo k*t?!
(zo, dat lucht op…)
een hele dikke :hug: voor jou Cinzia, dit verdien je absoluut niet. wat ongelovelijke tegenvallers
op naar Maandag…
Cinzia,
Wat vreemd dat die follikel gekrompen was :eh: Had je dit keer een andere gyn? Die misschien net iets anders gemeten heeft? En nu moet je de puregon dus weer gaan verhogen. Is er dan geen kans dat AL die kleine follikels nu mee gaan groeien? Want daar zit je ook niet op te wachten natuurlijk.
Echt k*t dat het zo gaat. Ik hoop dat jullie snel met IVF door kunnen :hug:
Corine,
Gezellig al die progesteron middelen. Ik hoop voor je dat maandag je HCG heel hard is gestegen!
Ineke,
Is het kindje ondertussen geboren??
Hier nog geen tekenen van ongi. Aan de ene kant wel fijn natuurlijk want 3 dagen na de eisprong al ongi worden lijkt me helemaal niet fijn. Maar aan de andere kant… hoe sneller ik ongi wordt hoe sneller ik weer door kan :roll: Maar ja afwachten dus. Toch wel fijn dat ik nu een maandje niet hoef te zitten hopen op een zwangerschap want dat is dus gewoon uitgesloten. Heeeerlijk! Kunnen we er daarna met frisse moed weer tegenaan
Ik zag trouwens van de week een programma (woondroom) met een gezin met een drieling… en toen dacht ik wel even… pffew gelukkig krijg ik die in ieder geval niet :lol: