IUI deel 7

goed nieuws nodig???

ik heb net een test gedaan dus nu duimen draaien dat deze beeb blijft zitten :pray:

natas

Yeeaah, gefeliciteerd Natas!

PROFICIAT NATAS1!!! :dance: :dance:

Ik snap alleen je opmerking niet zo goed, maar misschien dat ik niet goed meegelezen heb :oops: . Heb je al eerder miskramen gehad? Ik dacht dat dit je eerste IUI was…

Geniet ervan meid! Heerlijk voor jullie…

@maria77 wrote:

PROFICIAT NATAS1!!! :dance: :dance:

Ik snap alleen je opmerking niet zo goed, maar misschien dat ik niet goed meegelezen heb :oops: . Heb je al eerder miskramen gehad? Ik dacht dat dit je eerste IUI was…

Geniet ervan meid! Heerlijk voor jullie…

Dit was idd mijn eerste IUI, wij hebben al 1 zoontje, voor hem had ik 1 mk. Vorig jaar augustus een ma (+/- 9 wk) gehad na zwangerschap bij clomid gebruik…

Mijn kansen bij mijn leeftijd, 2 mk en nu IUI op mk zijn gewoon groter dus ik probeer een beetje realistisch te zijn maar zit nu wel op een wolkje hoor!

natas

Wauw gefeliciteerd Natas!!! :dance:

he Natas :dance: :dance:

wat een geweldig nieuws!!! en dat was wel even nodig…

hij blijft vast zitten!!!

Danielle, wat balen dat je er 5 hebt :wall: maar baarmoeder wand dus nog dun? was dat bij vorige pozgingen wel de juiste dikte? nu weer wachten tot volgende maand dus

Cinzia, vervelend dat bloedverlies, ik had deze IUI ook dat na 4 dagen spuiten van gonal ik opeens ging bloeden maar volgens arts was dat dus de baarmoeder opening, die nog al gvoelig is. zouden ze toch moeten kunnen zien of het de wand is die loslaat of iets anders? lijkt me toch sterk dat acupunctuur dit veroorzaakt. goed dat je laat uitzoeken

andere dames ok?

ik weer terug van klein weekje heerlijk weg, zon, zee, wind en water, helemaal prima.

nu begint het aftellen, moet zeggen dat ik er GEEN gevoel over heb deze x. soms denk ik, het zou toch bijna niet mis kunnen gaan met 4 eitjes, maarja bij ivf ook meegemaakt dat al ontstane embryos ook niet bleven plakken, dus ergens vanuit gaan kan ik zeker niet. ben af en toe een btje misselijk en wat vreemd gevoel in mijn buik, maargoed weet inmiddels ook dat dit ofwel allemaal voortekenen van ongesteld kunnen zijn, bijwerkingen van de medicijnen of gewoon tussen de oren!! Heb jij al zwangerschapsklachten natas?

Ik ga donderdag ochtend en een thuistest doen en een bloedtest dus dan weten we het zeker, nog even geduld dus :think:

Natas, GEFELICITEERD!!! Zulk nieuws hoor ik graag. Hoe voel je je?

Purpled, jeetje wat een berg follikels… Da’s echt veel. Ben benieuwd wat ze volgende week gaan zeggen. Nu snap ik alleen niet helemaal welke hormonen je nu gebruikt? Is dat Puregon? Zelf ken ik alleen clomid. Maar daar ben ik dus mee gestopt vanwege de haaruitval. Heeft Puregon dat ook als bijwerking?

Cinzia, wat raar dat er helemaal geen follikels zijn. Het zit je daarom niet bepaald mee. Hoe bevalt de acupunctuur? Heb je er vertrouwen in?

Ineke, hoe gaat het? Hoeveel rondes nog te gaan voordat je met IVF gaat beginnen?

Maria, da’s een flinke baby. Wanneer ben je nou uitgerekend? Sorry je hebt het vast al gezegd… :oops:

Jippie, hoe gaat het met jou? Want dat vergeet je weleens te schrijven in je berichten :wink:

Vandaag kon ik dan eindelijk bij de gyneacoloog terecht. Weer een nieuwe…nu heb ik al 6 verschillende gezichten gezien… Hij heeft een fm meting gedaan, en alles was weer ouderwets op schema. Als alles goed gaat dan vrijdag de IUI. Vorige week heb ik naar het ziekenhuis gebeld waar wij voor de IUI’s naartoe gaan. Die hebben gelukkig wel een luisterend oor. We krijgen een intake gesprek voor IVF begin november. De laatste 2 IUI’s in de natuurlijke cyclus en dan gaan we door voor IVF. Een hele stap misschien aangezien ik natuurlijk best nog een paar keer extra IUI kan doen, maar hier hebben we meer vertrouwen in. Ben benieuwd!

Veel liefs, Optimist

Natas, van harte meid, ben echt blij voor je/jullie.

Probeer positief te denken, alhoewel dat niet echt makkelijk is met jullie voorgeschiedenis, maar toch… Het hoeft niet weer fout te gaan toch?

Sterkte, maar probeer nu van het goede nieuws te genieten!!

Optimist,

dus a.s. vrijdag waarschijnlijk IUI. Laten we hopen dat het deze keer positief uitpakt he, pfff, spannend hoor, en dan ook nog een gesprek over IVF… Laten we hopen dat dat niet hoeft!!!

Krabje,

hoe gaat het met jou? Al een tijdje niet meer online geweest, wat opzich logisch is hoor. Lekker genieten van jullie gezinnetje. Maar ben toch wel heeeeeeeeeeeeeeeel nieuwsgierig naar hoe het met jou en je zoontje is…

Ik moet morgen voor 3e FM .Hoop zo dat er follikels te zien zijn, dat de gyn niet gelijk gaat krijgen en dat we afgelopen do. eigenlijk weer vanaf cyclusdag 1 moeten gaan tellen.

Want ik zit nu op dag 20, zou eigenlijk deze week IUI moeten hebben (als je kijkt naar mijn cyclussen van de laatste 3 keer IUI)

Pff, stel dat morgen niks te zien is? Ga echt niet wéér 3 weken doorspuiten!! (tja, zal wel moeten dan he… baal baal…)

Mijn2e bezoek afgelopen donderdag bij de zcupunctuur ging goed. Heb er deze keer niet veel van gemerkt. Kreeg weer naalden voor mijn lever en een paar op mijn rug voor mijn longen. Ik vroeg of ze niet een paar naalden ergens kon steken die met mijn hormonen te maken hadden, daar kom ik tenslotte voor.

Ze zei dat ze eerst andere blokkades moest verhelpen, voordat we ‘het’ probleem kunnen verhelpen… Hmmmm…

Heb chinese kruiden meegekregen die ik 3keer per dag moet oplossen in water (EN SMERIG!!!) en mijn mannetje heeft ook kruiden gekregen voor zijn zaadjes. Zal allemaal benieuwen of het helpt…

Morgen meer nieuws!

XX Cinzia.

succes morgen bij de fm Cinzia, enorm spannend, hoop dat er toch een groei spurt is geweest de afgelopen dagen :pray:

@Optimist wrote:

Purpled, jeetje wat een berg follikels… Da’s echt veel. Ben benieuwd wat ze volgende week gaan zeggen. Nu snap ik alleen niet helemaal welke hormonen je nu gebruikt? Is dat Puregon? Zelf ken ik alleen clomid. Maar daar ben ik dus mee gestopt vanwege de haaruitval. Heeft Puregon dat ook als bijwerking?

Nou ik heb alleen maar voor de eerste keer clomid geslikt :mrgreen: 2 x 1 pilletje. Das dus duidelijk te veel. Daarom (en omdat het baarmoederslijm heel dun bleef) krijg ik volgende maand waarschijnlijk puregon of gonal f.

Ik heb dus ook nog geen idee of puregon ook die bijwerking heeft. Volgens mij heeft puregon sowieso veeeel minder bijwerkingen als clomid maar heeft als nadeel dat je het moet spuiten. Ik heb trouwens deze keer nog geen haaruitval van de clomid maar toen wij voor ons eerste kindje gingen en ik twee keer clomid voorgeschreven heb gekregen had ik echt heeeeeeeeel veel haaruitval en dat ging nog fijn door tijdens de zwangerschap. Had aan het einde heel dun haar (maar werd niet kaal hoor). Nu is mijn haar weer mooi dik dus het komt wel weer goed hoor :)

Cinzia,
Ik hoop dat er morgen een paar mooie grote follikels te zien zijn :pray:

Gefeliciteerd natas! Super!

Hier symptomen van komende onig…dan nog 1 ronde en dan in november weer naar de gyn, dan pas op de wachtlijst dus nog wel wat rondes te gaan hoor! Gelukkig maar…

Purpled hoop dat de iui door kan gaan en je mooie follikels met eitjes zult hebben! Ook weer niet teveel natuurlijk.

Hoop vrijdag op 2 iui’s dames!! en op naar nog meer goede berichten!

liefs

Ineke

Ineke balen dat ongi er aan lijkt te komen… maar gelukkig nog wat rondes voor IVF, hopenlijk kom je helemaal niet zover.

Purpled, ik heb ook niet zoveel last van gonal-f, beetje opgezwollen buike enzo maar dat ook met chlomid, in ieder geval niet van die afschuwelijke opvliegers en emo buien.

Cinzia, hoe is het gegaan gisteren?

Natas, hoe voel je je?

Optimist, wanneer heb je de IUI?

Ik kon vanochtend de verleiding niet weerstaan en heb een test gedaan

:frowning: niets te zien, geen vaag streepje niets, dat was 14 dagen na IUI. Ik weet dat mss te vroeg was en dat ik donderdag weer moet testen, maar lijkt me sterk dat er dan wel wat te zien is.

Baal er enorm van :cry: , had toch stiekum gehoopt dat het gelukt zou zijn met zo’n goede start. Nu donderdag afwachten en dan weer opnieuw beginnen…

Corine,

Misschien heb je inderdaad gewoon te vroeg gezegd. De artsen in mijn ziekenhuis zeggen ook altijd dat ik pas na 18 dagen mag testen. Ik ga gewoon heel hard duimen dat het toch raak is :pray:

Met de clomid had ik ook last van opvliegers maar wel alleen 's nachts. Dan werd ik wakker en had ik het toch warm. Wel fijn dat gonal-f die bijwerking niet heeft.

Ineke,

Zolang je nog geen bloed verliest is er nog hoop toch. Ik hoop voor je dat de ongi weg blijft!

De pijn in mijn onderbuik die ik de afgelopen dagen had neemt wat af dus ik denk dat de eisprong geweest is. Nu maar hopen dat ik dit keer snel ongi wordt zodat we snel door kunnen naar de volgende ronde.

Ineke,

het is moeilijk om er in te geloven, maar zolang je nog geen bloed ziet… Even afwachten meid, de wonderen zijn de wereld nog niet uit!!

Purpled,

Puregon heeft inderdaad VEEEEL minder bijwerkingen dan Clomid. Ik heb het je vaker geschreven, maar Clomid was bij mij echt een drama!! En dan druk ik het nog zacht uit.

Haaruitval heb ik nu nog, terwijl ik Puregon spuit, mijn haar is zo ontzettend dun, echt abnormaal. Iedereen ziet het ook, dus doe niks anders dan smoesjes verzinnen (niemand weet van onze mmm)

Corine,

dat het negatief was, wil echt niet zeggen dat ie over 2 dgn sowieso weer negatief is hoor. Ik denk altijd aan mijn beste vriendinnetje, ze testte op haar NOD negatief en 2 dgn later positief. Ze heeft nu een prachtige dochter, dus geef de moed echt nog niet op!!!

Ik kom net terug van mijn 3e FM.

Baarmoederslijm was dik, 8mm. Rechts (waar ik ALTIJD de follikels heb zitten) zat nu helemaal NIKS!

Rechts zat 1 van 14mm. Ik was erg verbaasd, sinds wanneer doet de linkereierstok van mij mee? Maargoed…

Heb gevraagd of ik grondig onderzocht mocht worden, omdat ik nu al een paar keer uit het niets flink bloed.

De gyn vond dat niet nodig, ze zei dat meer vrouwen halverwege hun cyclus bloedden, dat is een uitwerking van de Puregon (dus dat moet ik maar geloven).

Verder baal ik nu een beetje, beetje verdrietig ook. Zit nu op dag 20, en nog altijd geen IUI in het vooruitzicht, terwijl de vorige 3 IUI’s op cyclusdag 23 waren… Pfff, wordt dus een héle lange cyclus… Waarom moet het bij mij altijd zo moeilijk en lang duren?! Kan het nooit eens 's normaal, een cyclus van 28 dgn ofzo, en geen bleoding tussendoor? Aaaaagghh…!!

(oja, en a.s. vrijdag moet ik terugkomen, dan cyclusdag 23…)

Liefs, Cinzia.

Grrr had ik net een heel verhaal getypt is het ineens weg! :wall:

Nieuwe poging!

Cinzia,

Jammer dat ze je niet willen onderzoeken. Vreemd dat het een bijwerking zou zijn van de puregon. Staat dat ook in de bijsluiter? 14 mm is een mooie grote toch? Maakt niet uit waar hij zit. Hopelijk groeit hij netjes door en mag je vrijdag na de echo je pregnyl al zetten en heb je zondag de inseminatie :pray:

Maar ik snap goed dat je er de balen van hebt hoor :hug: Bij mij gaat ook alles fout lijkt wel… of een iui en dan wordt ik gewoon vreemd vroeg ongi of geen iui door teveel follikels.

Sorry meiden, hier een ego bericht.

Ongi op komst (al oud bloed…) en bericht dat mijn zusje ingeleid wordt morgen. Zo dubbel. Zo fijn maar zo confronterend ook.

Maar goed dat ik het vandaag al weet, kan ik vast wat traantjes laten gaan en hopen dat ze dan morgen weg blijven.

Weet dat dit niet uit maakt maar heb er geen zin om jankend door het ziekenhuis te lopen natuurlijk!

liefs

Ineke

ineke een dikke :hug: voor je wat ligt verdriet en vreugde dan dicht bij elkaar he :hug:

Ineke :hug:

Ik voel me vooral :zzz:

natas

Ineke, :hug: :hug: Balen meid!

Ineke een dikke :hug: voor jou

Cinzia, nog even doorspuiten en hopenlijk dit weekend nog? spannend :pray:

Danielle, nog geen tekenen van ongesteldheid? inderdaad te hopen dat het nu snel gaat komen…

Natas lekker veel :zzz:

Ik nog 1 dag wachten maar ga morgenochtend wel eerst zelf testen om me alvast voor te bereiden op de teleurstelling. Voel een enorme druk in mijn buik alsof ik ieder moment ongesteld kan worden, hoop dan maar ook snel zodat ik ook weer kan beginnen, mss nu wel 5 :shock: follikels, ik durf ze wel aan :wink: