INeke wat dom dat ze jouw niet aangenomen hebben zeg :-* Goed dat je er vrede mee hebt!
Verder meid, niet te pesismistisch, wie weet!
Optimist, balen he die korte cyclussen, ik heb dat ook heel lang gehad, dus snap wat je bedoelt :hug:
Als jullie een iui hebben gehad, vanaf wanneer doen jullie dan een zw. test??
natas
Mag ik deze dag in het rijtje baaldagen zetten???
Vandaag gebeld naar de gyneacoloog om te vragen of zij misschien een verklaring hebben voor die korte cyclussen. Het enige wat ze zei was dat ik dan maar een afspraak moest maken. Toen vroeg ik of het misschien toch beter was als ik weer met clomid zou beginnen. Dan moet ik dat wel vandaag weten aangezien dit dan de eerste dag zou zijn dat ik die moet innemen. Ja dat kan je dan op die afspraak vragen was d’r antwoord! Volgende week wel te verstaan. :o Naja… En ja daar sta je dan.
Optimist,
wat onaardig van die vrouw om zo te reageren!!
Komt er op neer dat je vandaag dus niet bent begonnen met Clomid?
Heb je wel een afspraak gemaakt voor volgende week dan?
Natas,
als ik een IUI heb gehad, dan test ik altijd sowieso op de dag dat ik ongesteld zou moeten worden. Dit omdat eerder testen (wat ik ECHT vaker gedaan heb), gewoon niet goed voor je is. Veel vrouwen hebben dan nog niet genoeg HCG in urine, waardoor de test negatief aangeeft. Gevolg: dan ben ik helemaal down, wat misschien onnodig is!
Maar mijn gyn raadt toch echt aan om 2 dgn na je NOD te testen, maar zo lang wachten lukt mij echt niet, haha…
Ineke,
stom he, dat we meteen vooruit denken, doe ik ook hoor, niks raars aan. Die vrienden waarmee jullie een weekendje weggaan, weten die van jullie? Ik bedoel, zo ja, dan kun je toch eerlijk zijn en vragen om een gezamenlijke kamer? Zullen ze vast wel snappen!
Enne, wie weet ben je tegen die tijd wel zwanger, wie weet meid, wel nog even moed houden!!
Roosje,
Goed van je dat je nog een test gedaan hebt, geeft jezelf meer vertrouwen dat het (helaas weer) niet gelukt is deze ronde, zodat je met een gerust hart je medicijnen in kunt nemen.
Hier alles rustig, spuit nog altijd elke avond. Wat duurt dat toch altijd verschrikkelijk lang!! Vooral omdat ik bijna altijd de IUI rond cyclusdag 23 heb, pfff, zitten nu nog maar op dag 12…
XX
Cinzia ik zie dat jij je IUI rond cyclusdag 23 heb, ik heb hem gehad op cyclusdag 14. Mijn ongi zitten altijd rond de 26/28 dagen… zit dus vandaag op dag 25 wil je geloven dat mijn spanning stijgt…
Ik was van plan pas volgende week maandag te testen als ik niet eerder ongi wordt… maar of ik dat kan houden.
Optimist wat een MUts… jij mag ook nog even balen hoor!!!
natas
even dikke :hug: voor ineke, balen dat je niet bent aangenomen en :hug: optimist, enorm balen dat je ongesteld bent geworden, en dat er dan zo in het ziekenhuis gereageerd wordt?? dat is toch bizar? dan kun je deze ronde dus laten schieten? optmist gebruik je progestron bolletjes om te luteale fase te verlengen? zie eerdere berichten voor danielle, maar ik krijg dat altijd standaard voorgeschreven.
roosje ook balen weer die onzekerheid, heb zelf ook een aantal keren gehad dat ik primolut gebruikte en NIET ongesteld wordt :wall: . hoop dat wel snel gaat komen.
Natas, ik mag testen 16 dagen na IUI, en doen direct bloedtest om zekerheid te hebben. ik zit nu op dag 9 na de IUI, dus nog ruim een week. Eerste week weinig gemerkt, ook niet van pregnyl, niet moe oid. Maar sinds gisteren steken in buik af en toe en ben moe aan het worden. we zien wel, ben er niet heel veel mee bezig, gelukkig ook vandaag weg voor 5 dagen even eruit daar ook wel zin in.
Cinzi, heb je al weer FM gehad na eerste keer? ben heel benieuwd ook of acu wat helpt
tijd voor positieve berichten hier meiden!!
Veel plezier corinne, lekker even weg. Hoop dat je niet teveel hinder van de herfst zult hebben!
En optimist wat super irritant dat je zo geholpen wordt. Ga je er nog wat van zeggen? Ze snappen gewoon echt niet wat het allemaal met ons doet he? Hoeveel onzekerheid we al hebben en er echt niet meer bij kunnen hebben, we al zo overgeleverd zijn aan de kundigeheid van de artsen enzo. (daar gaan we dan maar van uit, dat ze kundig en serieus hun werk doen!).
Hmmm. zal het al te laat zijn om me zelf nog om te scholen naar gynaecologie?
Hee meiden,
Corine,
Nou klinkt spannend hoor… nog maar een paar daagjes wachten.
Natas,
Oeh spannend. Ik ben benieuwd of je zo lang kunt wachten met testen En ik hoop natuurlijk dat het raak is deze ronde.
Cinzia,
Pff dan moet je nog wel even wachten. Vervelend. Ik hoop voor je dat je deze maand je eisprong eerder hebt.
Optimist,
Fijn zo’n antwoord waar je niets mee kunt. Je zou bijna denken dat al die gynaecologen een opleiding hebben gedaan om te leren hoe ze vooral niet duidelijk kunnen communiseren. Nu moet je dus gewoon een maand overslaan?
Roosje,
Al ongi geworden?
Ineke,
Je weet maar nooit… het kan zomaar ineens raak zijn. Ik hoop het voor je.
Ik heb vanochtend het laatste clomid pilletje in genomen. Ik heb heel weinig bijwerkingen. Eigenlijk maar één… en die is ook meteen niet zo leuk voor mijn omgeving :lol: Ik ben echt vreselijk humeurig en ik schiet daardoor echt uit mijn slof om gewoon niets. Heel irritant is dat. Ik probeer dat natuurlijk niet aan mijn kleine meiske te laten merken maar als ze weer eens iets doet wat ze niet mag dan wil ik nog wel eens te fel reageren. Ik ga dan wat luider en bozer praten en heb het geduld niet om normaal uit te leggen waarom ze iets niet mag. Oké ze is er dan wel van onder de indruk maar dat is natuurlijk niet de bedoeling. Hopelijk nemen de bijwerkingen af na het laatste pilletje.
Verder gelukkig nog geen positieve Ovulatietest gehad. Morgen voor echo naar het zkh en ik hoop eigenlijk toch wel dat er dan al een groot ei (of 2) te zien zijn zodat we snel door kunnen naar de derde IUI poging.
Hoop toch dat je nog een tijd last zult blijven houden van je hormonen!!!
Suc6 morgen, spannend!
heel herkenbaar die stemmingswisselingen
nee ben nog niet ongi moet maar afwachten de kuur duurt tot vrijdag
purpled hopelijk een mooie ei dan!!
Hier vage buikpijn… heb er geen goed gevoel bij…
natas
natas,
Ik had bij beide zwangerschappen ook buikpijn van te voren… In mijn geval was buikpijn dus een goed teken. Hopelijk geld dat ook voor jou.
Vanochtend dus bij de gyn geweest. Ik had weer een andere :roll: Zij vroeg me waarom ze me clomid hadden gegeven. Ik zei dat ik dat ook niet meer precies wist en dat ze me eerst niets, toen clomid, toen gonal F toen weer clomid, toen puregon en nu dus weer clomid wilden voorschrijven. Zij vond het toch verstandiger om volgende cyclus met puregon/gonal f te beginnen. Dus ik vroeg of dat dan ook hielp om mijn luteale fase te verlengen. Toen zei ze dat ze dat dan ook met middelen moesten ondersteunen. Ik begon voorzichtig eens over progestan en toen zei ze: “ja dat bijvoorbeeld”. Ze kon me ook niet vertellen waar het bloedverlies zo vroeg al vandaan kwam. Ze wilde misschien nog een keer bloed laten prikken na de eisprong maar zei ook wel dat het er de vorige keer allemaal keurig uitzag. Volgende cyclus ga ik dus speciaal naar haar vragen. Want als ik weer bij die vorige kom dan zit ik zo weer aan de clomid :roll:
Maar goed… follikels waren nog klein zei ze (wat ik zo snel kon zien 1 van rond de 10 mm en 1 van 11 mm en dan zat er nog 1 die ik toch wel groot vond lijken). Baarmoederslijm was echt ultradun nog. Zondag dus terug komen en vanaf zaterdag ovulatietesten doen. Ben zeer benieuwd hoe het er zondag uitziet. Ik denk dat ze zondag ron de 17 mm zitten (beetje uitgaande van vorige cycli’s) en dan gok ik op maandag eventueel ovitrelle zetten (weet nog niet of ik dat krijg maar denk het wel) en dan woensdag de IUI… Haha maar kan er ook naast zitten :mrgreen:
Ik hoop gewoon dat alles een beetje doorgroeit nu en dat er vooral niet meer dan 2 follikels gaan doorgroeien want dan doen ze geen IUI meer en dan moet ik voor mezelf beslissen of we wel of niet klussen rond de eisprong :shifty: Wat zouden jullie in zo’n geval doen (vraag het gewoon uit nieuwsgierigheid hoor)? Stel dat jullie 3 follikels hadden en de IUI gaat niet door… klussen jullie dan wel of niet?
Toen wij de eerste keer zwanger wilden worden deed mijn vorige zkh dus IUI tot en met 3 follikels. Ik had er dan ook drie toen we die laatste (geslaagde) poging hadden. Toen twijfelde ik er niet eens over of ik bij meerdere follikels door wilde gaan. Ik dacht: “hoe groot is een kans op een meerling nou helemaal” en vond een tweeling of drieling ook wel geweldig. Nu ik een kindje heb gekregen en ik heb meegemaakt hoe zwaar de beginperiode toch wel kan zijn (emma huilde heeeeeeel veel de eerste weken) vind ik het idee van een meerling toch wel een beetje… eng! Ik denk dan al weer te ver vooruit. Heb ik dan nog wel tijd genoeg voor emma, kan ik dat wel aan, hoe zwaar is zo’n zwangerschap wel niet (bij emma heb ik de laatste weken veel in het zkh gelegen ivm hoge bloeddruk). Nou zal de kans op een meerling waarschijnlijk niet zo heel hoog zijn (als ik kijk naar drie follikels bij de laatste IUI de vorige keer waaruit we maar één kindje kregen) maar je zult altijd net zien :shifty: :lol:
Oeps best verhaal is het geworden. Sorry voor het vele leesvoer :mrgreen:
Liefs,
Daniëlle
Daniëlle,
toen ik overstimulatie had en de geplande IUI niet door mocht gaan, kregen mijn mannetje en ik vrijverbod. Ik kan je vertellen, wij hebben het er toen toch op gewaagd, en gewoon gevreeen.
Op zich best riskant natuurlijk, maar als je al zo lang bezig bent en steeds teleurstelling na teleurstelling te verwerken krijgt, dan kan het je niets schelen.
Makkelijk gezegd natuurlijk, want wat als het toen wel raak was? Maarja, antwoord op je vraag: er ‘gewoon’ voor gaan!
Hier even (weer) een k*t bericht…
Gisteren (cyclusdag 13) stond ik 's ochtends op, moest plassen, veeg af en ja hoor!!! BLOED!! Echt knal en knal rood, en best wel veel. Ik weer balen, maar dacht aan mijn laatste IUI. Toen verloor ik rond deze cyclusdag ook paar dagen lang bloed. Ben toen meteen naar mijn gyn gegaan, en zij zei dat mijn eitjes niet gesprongen waren, want die zaten er nog.
Moest toen doorspuiten en uiteindelijk een week later een IUI.
Dus ik spuit ook maar weer gewoon door, moet morgenochtend toch voor FM nummer 2.
Toch zou ik héél graag willen dat ze eens gaan onderzoeken wat dat bloeden nou inhoud, want de vorige keer heeft mijn gyn met spoed met een andere gyn overlegd en beide wisten niet hoe het kon.
Morgen ga ik toch eens vragen (beetje aandringen) om te onderzoeken wat het betekent, kan er namelijk ook niks op internet over vinden…
Begin zelfs te denken dat die onverklaarbare bloeding misschien iets te maken heeft dat na 9 IUI’s het nog altijd negatief is?!
Ik hou jullie op de hoogte!
PS Morgenmiddag trouwens voor de 2e keer naar de acupunturist, spannend…
Cinzia Succes met je fm morgen. Ik hoop dat ze inderdaad eindelijk eens kunnen uitzoeken hoe het nou met dat bloedverlies zit.
Purpled Wat vreemd dat elke gyn bij jou z’n eigen plan trekt, erg irritant! :wall: Ik had ook vaak invalgyn’s, maar die mochten in principe geen beslissingen nemen, daarvoor moest ik bij mijn eigen gyn zijn. Bij ons deden ze nog IUI als je drie follikels hebt. Dus als je drie hebt, dan kun je de gok wel wagen. Maar ik snap wat je bedoelt. Nu we Lianne hebben, zitten we ook heel erg te twijfelen of we bij de ICSI volgend jaar wel twee embryootjes teruggeplaatst willen hebben. Als je al een keer zwanger bent geweest, is de kans op een meerling nog iets groter. En Lianne is vier weken te vroeg geboren, ik weet niet of we daar dan de volgende keer meer risico op hebben dan normaal en in welk opzicht dat dan zou gelden voor een meerling. Maar dat moeten we dan allemaal nog navragen voordat we een beslissing nemen.
Natas Hoe gaat het nu met je? Hopelijk word je niet ongi!
Roosje Ik hoop dat je snel ongi wordt en weer door kunt met de volgende ronde.
Zou super zijn als het dan meteen weer zou lukken!
Optimist Wat een vreemde houding van je gyn/assistente, zeg! Moet je een ronde overslaan, omdat zij te beroerd zijn om even in je dossier te kijken of te overleggen. :? In ons ziekenhuis kun je voor dat soort vragen bij een speciale verpleegkundige terecht, zodat je niet eerst weer een afspraak met de gyn hoeft.
Ineke Hoe gaat het met jou dan? Wat zijn de plannen verder ook alweer?
Ik hoop dat je niet met IVF hoeft te beginnen!
Corine Succes met de laatste wachtweek! Ik hoop op goed nieuws!
Groetjes,
Jippie
Cinzia heb je misschien toevallig seks gehad dan? :oops: Ik heb een makkelijk bloeddende baarmoedermond en heb dan ook opeens helder bloed alsof ik accuut ongi ben geworden. heb dit niet vaak maar wel een paar keer gehad.
He jippie, Met mij gaat het wel goed hoor. Ga straks een mail sturen naar wat dames. Heb me een paar maanden geleden aangemeld bij freya om artikelen te schrijven en heb nu mijn 1e opdracht zeg maar. Leuk en spannend!! Lezen dus meiden!! (moet je wel even lid worden zodat je het magazine thuis gestuurd krijgt, erg interessant en herkenbaar allemaal).
Qua zwanger worden hebben we in oktober een voorlichting omtrent ivf en in november weer afspraak bij de gyn. We hopen nog heel erg op een spontane zwangerschap en anders gaan we ons toch aanmelden (denk ik) in november voor ivf in eigen cyclus als 1e…
Hej Ineke,
nee, heb voor dat ik ongesteld werd, nouja, ging bloeden dus, geen seks gehad. Is dus echt spontaan gekomen.
Had vandaag (cyclusdag 15!!) 2e FM.
Vertelde aan de gyn dat ik bloedde, net als de vorige cyclus.
Ze snap niet waar dat vandaan komt, vorige keer ook al niet.
Baarmoederslijm is dun, was 5mm, en had geen één follikel, het leek net alsof ik aan het begin van een nieuwe ronde stond, terwijl ik al een dikke week aan het hormoonspuiten ben!!
De gyn zei dat ik gewoon rustig moest doorspuiten, ook niet gaan verhogen, ivm overstimulatie.
Ik zei dat ik nu al 3 keer IUI heb gehad op cyclusdag 23, en dat het deze keer vast langer gaat duren, want er was vandaag HELEMAAL NIKS te zien…
Ik baal zo, ik huil er gewoon van!!
Waarom spuit ik al bijna 2 weken en bloed ik uit het niets en is er geen één follikel die groeit?!
Ben verdrietig…
Moet a.s. dinsdag terugkomen en ga dan zeggen dat ik een uitgebreid onderzoek wil, naar wat ik precies heb en hoe het kan dat ik (weer) uit het niets bloed. Moet toch een oorzak voor zijn? Dan maar bijv. naar ziekenhuis Groningen en een goede uitgebreide onderzoek!!
Over 2 uurtjes ga ik naar de acupuncturist, 2e keer. Ach ja, kan er ook nog wel bij, pff…
XX
Het zou toch niet zo kunnen zijn dat je door die accupunctuur uit balans bent? Wat zegt zij/hij daarover?
Weet bijv. dat een collega van mij in turkije een ‘hot-stone’, massage had gehad en toen gigantisch ongi werd, haar lichaam werd daardoor helemaal gereinigd was het verhaal…niet verkeert natuurlijk maar wel bizar.
Volgens mij ben ik de laatste keer zwanger geworden de maand nadat ik zo’n massage had gehad!
Maar super balen voor je allemaal, misschien inderdaad goed om je door te laten verwijzen naar Groningen, daar hebben ze er denk ik toch nog net iets meer verstand van qua infertiliteit…
liefs
Ineke
Cinzia, wat ontzettend k*t voor je zeg! :hug: Misschien is een second opinion in en academisch centrum zo gek nog niet. Je zou het eens voor kunnen stellen aan je gyn. Toen ik in het begin in een algemeen ziekenhuis was hebben ze me uiteindelijk ook naar een speciale fertiliteitspoli verwezen in een groter ziekenhuis. Sterkte meid!
Ineke, jammer voor je dat die baan niet door ging. Hoewel me de psychiatrie wel een vak lijkt waar werk genoeg in te vinden zou moeten zijn, niet? Hebben jullie nu definitief de keuze voor IVF gemaakt? Spannend hoor, heb je een idee wanneer je kan starten of is er een lange wachtlijst? Het zou wel ontzettend leuk zijn als je tegen die tijd alsnog gewoon spontaan zwanger was, tenslotte hebben jullie al eerder bewezen dat het gewoon kan.
Roosje, ben je al ongesteld? Nieuwe ronde nieuwe kansen!
Natas en corine, jullie zitten toch in de wachtweken nu? Enne???
Purpled, bij ons in het ziekenhuis was de grens ook 3 follikels. Bij mij hebben ze bij 3 geinsemineerd en het wordt er nu echt maar eentje hoor Ik vind het alleen wel vreemd dat je zo vaak een andere arts krijgt. Waarom heb je niet gewoon een vaste dokter :think:
Optimist, belachelijk dat je nu die rond over moest slaan! Daarvoor heb je toch een telefonisch spreekuur???
Hopelijk ben ik nu even niemand vergeten, want er wordt de laatste tijd zo volop geschreven hier dat ik het maar nauwelijks bijgelezen krijg :lol:
Hier gaat alles goed. Heb vanmiddag en groei echo gehad en hij blijkt aan de grote kant te zijn. Lag met zijn hoofd en buik 4 weken voor op schema! Hij weegt nu al 2 kg terwijl 1200gr zo gemiddeld is. De verloskundige had uitgerekend dat ie dan 4500gr zou wegen bij de geboorte :shock: Ik stond helemaal perplex want ik ben zelf maar 1.60m en heel smal en mijn man is ook niet bepaald de grootste. Dus hoe ie er straks uitkomt :shifty: Ze gaan hem in ieder geval de komende weken extra vervolgen…
Succes allemaal!!
Lfs
ik geef alleen nog even antwoord maar ik ben nog niet ongesteld helaas ik zal iets minder hier mee gaan schrijven(wel lezen) dit omdat iui eerst niet van toepassing is voor ons
wel wens ik iedereen veel geluk toe :-*
Hoi Dames,
Roosje,
Hoe gaat het ondertussen? Nog niet ongi? Waarom is IUI niet van toepassing voor jullie? Omdat je ook zwanger kunt worden zonder IUI?
Maria,
Wauw wat een grote baby zul je dan moeten gaan baren :shock: Misschien gaan ze je wel eerder inleiden dan.
Wat betreft een vaste dokter… tja dat weet ik ook niet. Ik val niet meer onder gynaecologie maar onder poli voortplantingskunde en volgens mij doen ze daar niet aan vaste artsen. Wel vervelend.
Cinzia,
Wel vreemd dat bloedverlies. Ik hoop voor je dat ze het nu eens gaan uitzoeken. :hug:
Ineke,
Ik hoop voor je dat je nog spontaan zwanger wordt. IVF lijkt me een zwaar traject. Is er nog een wachtlijst voor IVF bij jullie? Of stond je daar al op?
Natas,
Hoe gaat het bij jou ondertussen? Nog niet ongi geworden?
En hoe gaat het met de rest??
Ik ben vanochtend weer naar het zkh geweest voor een meting. Ik had al een voorgevoel en op de echo zag ik het meteen… dit wordt geen IUI deze maand. Ik had 5!! follikels :wall: :wall: En allemaal stonden ze op het punt van springen (waren ook allemaal even groot). Heb ik weer hoor. We kregen dus ook een klusverbod want tja… een vijfling is niet niks. Ik vraag me af hoe groot de kans is, maar ja… ik ga het risico maar niet nemen dit keer. We hebben van de week wel geklust maar ik vermoed niet dat sperma zo lang in leven blijft. Nu dus de 13de een afspraak over hoe verder. Maar die afspraak moest voor mijn ongi zijn dus misschien dat ik hem nog even vervroeg. Dan kunnen ze even kijken hoe alles eruit ziet van binnen. Als het goed is krijg ik dan uitleg over puregon/gonal f en dan gaan we dat gebruiken volgende cyclus en eventueel progestan als deze cyclus mijn luteale fase weer niet erg lang is (ik zou er bijna op hopen nu de IUI niet door gaat :roll: ). Alleen heb ik nu dus weer die arts waarbij ik telkens weer op clomid uit kom. Ben dus benieuwd of ik volgende maand echt mag gaan spuiten. Ik hoop het wel want mijn baarmoederslijm was nog steeds maar 6 mm. Das niet zo dik en dat is weer een bijwerking van de clomid. Met puregon/gonal f heb je dan niet. Maar goed ik zie het allemaal wel weer. Voor nu baal ik gewoon enorm.
ow wat balen zeg en idd 5 is niet niks!
iui zouden we mee beginnen omdat ik het vertrouwen in de clomid was verloren maar nu ik zwanger ben geweest willen we het eerst nog een paar keer met clomid proberen want het kan wel ik ben vandaag ongesteld geworden dus het word weer spannend komende weken!