Ineke, gewoon even laten weten dat ik aan je denk en nog steeds voor je duim… :-* :-*
Ook voor de andere dames hoor… :hug:
Chantal,
wat fijn om weer wat van je te lezen!!! Enne, wat bereft de foto’s, kom maar op meid, met die kanjer van je!!
We hebben al zo lang veel lief en leed met elkaar gedeeld, ik moet en zal die foto’s van jullie mannetje gewoon zien!!
Geniet van elkaar meid!!
Roosje,
heb jij geen bijwerkingen van Primolut? Ik kreeg er ontzettende maagpijn van. Ben toen overgestapt op Provera, zelfde werking als Primolut, maar minder rotzooi.
Ineke,
kan me voorstellen dat je mannetje gek van wordt, en jij natuurlijk ook. Probeer inderdaad de sfeer gezellig te houden, want anders is het vrijen ook niet echt optimaal en fijn…
Enne, wij hebben ook al lang namen, alleen meisjesnaam twijfel ik de laatste tijd erg. Stom he, alles heb ik al klaar (in mijn hoofd), alleen de baby wil maar niet…
Hier weinig nieuws, morgen voor het eerst naar acupuncturist. Errug spannend! En kan niet wachten tot de 1e fm vrijdagochtend, wie weet gebeurt er eens een wonder en heb ik op cyclusdag 9 al een mooie joekel van een follikel (jaja, not natuurlijk…)
XX
cinzia ik heb provera gehad en nu weer primolut allebeide keren toch wel last van opgeblazen buik winderigheid :oops: en krampen het is idd rommel hoop dat het snel doorbreekt
HAllo,
zal morgen even dan wat foto’s plaatsen voor jullie. Moet ze nog eerts op de pc zetten. Maar ze komen eraan!!!
Cinzia: Ik :thumbup: :thumbup: :thumbup: dat de accupunctuur gaat helpen!!!
Ineke: Dikke :hug: :hug:
Maria: Klopt er staat nog maar 1 foto van Tycho op het forum…
En zijn namen… Tja Tycho is afgeleid van het griekse woord tyche en dat betekend geluk. Derk is naar mijn vader, Gerardus naar mijn sv en Maria omdat ze bij de fam Krabbe allemaal als laatste naam (dus Frank ook )de naam Maria hebben.
Maar moet gauw gaan want mijn moppie ligt te huilen… :inlove: :inlove: :inlove:
Liefs, Chantal
Ineke dikke :hug: , wat vervelend zeg, ik ken het probleem alleen andersom, bij mij is er nog nooit een ovulatietest positief geweest.
Cinzia, spannend vandaag en morgen hoop ook dat je een mooie follikel hebt of meer!
Optimist hoe is het bij jou? wanneer is jouw NOD? moet jij nog iets slikken of prikken ter support?
Roosje hoop dat je snel weer in een normaal ritme zit en je er weer voor kunt gaan
Ik ben zojuist bij arts geweest die geconstateerd heeft dat alle 4 eitjes inderdaad gesprongen zijn, toch ook altijd weer spannend moment, op papier hebben we de beste kansen ooit, maargoed hoe het precies gaat uitwerken zullen we zien 9 Oktober.
Corine,
Jeetje 4 :shock: eitjes. Nou dan MOET het wel raak zijn deze maand zou je denken. Ik ga voor je duimen!
Chantal,
Oh wat een lekker ventje is Tycho! Hoe gaat het met je? Helemaal op een roze wolk? Geen lastvan kraamtranen etc?
Roosje,
Ik hoop dat je snel ongi wordt en dat je jullie een nieuwe ronde in kunnen :hug: Vervelend dat je er zo’n last van hebt.
Cinzia,
Hoe was het bij de acupuncturist? Viel vast wel erg mee? (ik heb zelf ook ooit acupuntuur gehad voor iets anders en ondanks mijn angst voor naalden vond ik het 100 % meevallen). En hoe was de follikelmeting? Al een grote follikel?
Ineke,
Dat is irritant zeg. 4 dagen een positieve ovutest achter elkaar. Ik had met die goedkope testen helemaal geen tweede streepje :lol: kan dus ook nog. Dat verplichte klussen vind ik dus ook vreselijk. Mijn vriend voelt zich altijd net een dekhengst. Mag er alleen op als het moet
Maria,
Hoe gaat het met jou en je beebje?
Optimist,
Hoe gaat het nu met je?
Gisteren ben ik gebeld door de gyn met de uitslagen van de bloedtest. Ze begon met: “nou u bent in ieder geval niet zwanger maar dat wist u natuurlijk al” :doh: Inderdaad dat dacht ik al. Verder zag alles er goed uit en zat ik nog in het begin van mijn cyclus. Ik mocht dus gisteren alsnog met clomid beginnen en moest een afspraak maken voor volgende week (woensdag). Nu vraag ik me dus alleen af… Volgens mij zit ik veel verder in mijn cyclus als dag 3. Wat gaat die clomid nu doen? Heb ik zowieso pas na het einde van die kuur mijn eisprong? Ik ben een beetje bang dat mijn eisprong al veel sneller is omdat ik nu (uitgaande van de eerste dag bloedverlies) op dag 13 zit :think:
Gisterenavond heb ik dus het eerste pilletje genomen en nu had ik vannacht echt pijnlijke steken in mijn baarmoeder. Het voelde een beetje alsof iemand mijn baarmoedermond uit me wilde trekken :roll: Is dat een bijwerking van de clomid? Kan me er van de vorige weinig van herinneren.
Maar goed ben heel benieuwd hoe deze cyclus zal verlopen. Ben ook begonnen met etos zwanger worden pillen. Daar zit een kruid in dat de luteale fase wat zou verlengen dus daar hoop ik maar op.
Liefs,
Daniëlle
Hallo dames,
Gisteren met mijn mannetje voor het eerst naar de acupuncturist geweest.
Hadden eerst een soort intake gesprek, met vragen zoals ben je gauw moe, heb je last van hartkloppingen, hoofdpijn, etc. en in het kort ons verhaal uitgelegd.
Toen heeft ze mijn bloeddruk opgemeten, die errug laag was. Aan mijn tong kon ze ook van alles zien en toen ze mijn polsen voelde, voelde ze meteen dat er iets met mijn lever aan de hand was.
Moest gaan liggen en kreeg een naald in beide voeten, 1 in mijn enkel, bij beide knieen kreeg ik 1 naald, bij mijn buik en in mijn rechterpols.
Toen ze mijn navelpiercing zag, zei ze meteen dat ik die eruit moest halen.
Je navel (is volgens de Chinese leer) een punt waar alle belangrijke energieen zitten. Acupuncturisten zetten nooit naalden bij of rond de naalden, omdat daar dus alle belangrijke energiebronnen langsstromen.
Dus deze heb ik er meteen (en voorgoed) uitgehaald.
Van de naalden voelde ik niks, wel voelde ik die in beide knieen erg goed. Het gevoel is zo moeilijk uit te leggen, ik voelde gewoon iets uit mij stromen en af en toe kreeg ik schokjes.
Dat wat ik voelde ‘stromen’, zijn (volgens de acupuncturist) energieen van mijn lever, omdat daar een blokkade zit.
Al met al 30min blijven liggen en toen ik wilde opstaan, waren mijn benen lood en loodzwaar.
Moet a.s. donderdag terugkomen, dan wil ze ook naalden in mijn rug zetten (weet niet waarvoor dat is).
Wel voelde ik me gister goed, terwijl ik absoluut geen zweverig persoon ben, voelde ik echt iets ‘stromen’ bij mijn knieen en voelde ik me lekker.
Daarna weer bloeddruk gemeten, en raar maar waar, mijn bloeddruk was gestegen!!
Heb Chinese kruiden meegekregen voor het poepen (sorry), omdat ik dat maar 1 keer per week doe. Volgende week als ik terug kom (mannetje hoeft niet), krijg ik voor beide Chinese kruiden mee.
Verder koude dingen die meteen uit de koelkast komen, even een half uurtje op kamertemperatuur laten komen en beide stoppen met roken (tja, dat wisten we al!!)
Ik voelde me er goed bij! Ben benieuwd volgende week…
Verder vandaag 1e FM gehad. De gyn vroeg meteen wat ik kwam doen, omdat het vandaag mijn cyclusdag 9 is, en er dan bij mij nog nauwelijks iets te zien is.
En inderdaad, had rechts allemaal hele kleine follikels, en links 1 van 11. Baarmoederslijm was 5 mm.
Dus doorspuiten en ook a.s. donderdag terugkomen.
Dit had ik ook wel verwacht, het laatste 3 keer IUI gehad op ongeveer cyclusdag 23, dus op dag 9 (vandaag) valt er inderdaad bar weinig te zien.
Zo, heel verhaal. Ik wens iedereen vast een héél fijn weekend!!
XX
he Danielle, ook weer in de race, spannend!! wat jij beschrijft ken ik niet :think: van de chlomid, maar zou natuurlijk prima kunnen.
ik heb trouwens nog even de bijsluiter van de progestron bolletjes-creme die ik gebruik (crinone heet dat) en daar staat op dat het oa wordt gebruikt om luteale fase te verlengen. heb jij nog met je arts over gehad?
Cinzia, als ik jouw verhaal lees moest ik meteen denken aan mijn acupunctuur ervaringen tijdens de IVF. Ik kreeg verschillende naalden voor de punctie (dus bij kweken van follikels) en vervolgens na terugplaatsing om innesteling te bevorderen. enkels en knieen had ik ook en ik herinner me dat ik ze ook in mijn scheenbeen had en die werden altijd een kwartslag gedraaid :shock: AUW!!
hoe voel je je eronder? lekker wel? werd je man ook nog behandeld? dat was bij ons wel om de kwaliteit te boosten, maar vraag me af of dat werkte
Ik voel sinds vanochtend allemaal steekjes in mijn buik, die ik normaal voel net voor NOD, en dus ongesteldheid :? wat zou dit nu weer betekenen :think:?
voorheen voelde ik nooit iets of lette ik nergens op maar tegenwoordig ieder steekje en krampje, hebben jullie dat ook?
Hee hoi,
Daar ben ik ook weer eens. Of wij ook op steekjes enzo letten?? nee :liar: :liar: :liar: (absoluut en voel ook altijd van alles!).
Heb net een sollicitatiegesprek gehad! Goed he? Ben normaal iemand die erg voor zekerheid enzo gaat. Heb momenteel een fijne baan, 20 minuten rijden en heb nu een gesprek gehad :dance: 40 minuten rijden, naar de stad, een afdeling die ik niet ken, mensen die ik niet ken.
Maar het voelt goed, ben toe aan verder ontwikkeling ofzo.
Eind van de middag wordt ik gebeld. Het is in principe voor een jaar, dus dan moet ik gaan regelen of ik na dat jaar terug kan komen op mijn huidige plek. Zo niet, dan doe ik het ook niet. Ga niet van een vast contract naar een jaar contract natuurlijk.
Zou wat zijn wanneer ik dan nu zwanger zou worden! haha, 'eh…we hebben elkaar 2 maanden geleden gesproken en ga vandaag bij jullie beginnen maar er zijn een aantal werkzaamheden die ik momenteel niet kan doen…en over 6 maanden ga ik met verlof…"
Klinkt goed cinzia, fijn dat het iets voor je is.
Danielle, ik zou geen risico nemen maar vragen of je toch even eerder langs mag komen voor een echo! Ze moeten toch ook kijken wat de clomid doet?
@Ineke wrote:
Danielle, ik zou geen risico nemen maar vragen of je toch even eerder langs mag komen voor een echo! Ze moeten toch ook kijken wat de clomid doet?
Ja zou je toch denken he. Maar de gyn zei dus dat ik gisteren moest rekenen als mijn 3de cyclusdag (ipv de 12de :eh: ) en dat ik dan een afspraak moest maken voor cyclusdag 10. Net als wanneer je echt op dag 3 bent begonnen met clomid.
Ik heb iig genoeg digitale ovulatietesten in huis dus ik ga het goed in de gaten houden en als het toch eerder positief mocht zijn dan kan ik wel gewoon de dag erna terecht voor de IUI. En tja als er straks teveel follikels blijken te zitten word de poging toch afgekapt. Ze gaan in dit zkh maar door met IUI tot en met twee follikels.
Leuk dat je hebt gesolliciteerd op een andere baan. Soms heb je dat wel eens… dat je toe bent aan wat anders. Maar snap goed dat het niet door gaat als je niet na een jaar weer terug naar je oude werkplek kan. Wanneer hoor je meer? En hahaha… het zou zeker wat zijn als je ineens zwanger zou zijn nu. Maar tja… wat maakt het dan nog uit wat je werk er van vind?!

@corine33 wrote:
he Danielle, ook weer in de race, spannend!! wat jij beschrijft ken ik niet :think: van de chlomid, maar zou natuurlijk prima kunnen.
ik heb trouwens nog even de bijsluiter van de progestron bolletjes-creme die ik gebruik (crinone heet dat) en daar staat op dat het oa wordt gebruikt om luteale fase te verlengen. heb jij nog met je arts over gehad?
Nee heb het niet meer met mijn arts besproken. Er liepen twee babbelende dreumessen om me heen en ik was net bezig mijn overbuurjongetje van 3 maandjes oud de fles te geven toen ze belde :lol: Ik moest al moeite doen om haar te verstaan. Ik ga het bij de follikelmeting volgende week wel even aankaarten.
Geen idee wat die steekjes bij jou betekenen. Innesteling misschien? Ik heb het ook hoor dat ik nu heel erg let op alles wat ik voel.
boehoe…ze hebben me afgewezen, sukkels!
Ik was niet voldoende uit de verf gekomen om uit te leggen hoe ik in crisissituaties zou handelen in ‘extreme gevallen’. (werk in de psychiatrie). Nee, dat klopt. Ik zei ook dat dit lastig is wanneer ik niet in de situatie zit en ik de persoon niet ken enzo. Verder is dit ook een reden waarom ik solliciteer, ik wil die ervaring opdoen omdat ik in mijn huidige werk dit minder tegen kom.
Verder zou ik gezegd hebben dat ik ‘onduidelijkheid’, vreselijk vond. (oeps) er schijnt nogal wat onduidelijkheid te zijn in het team. Nou ja, vind ik ook super irritant. En om in een team te komen waar dan veel frustraties liggen enzo is natuurlijk ook niet echt prettig.
Eigenlijk voelt het wel goed, dat ik gewoon op mijn huidige plek kan blijven, lekker veilig. hahaha.
Maar voel me wel afgewezen en dat voelt niet zo fijn.
ineke :hug: :hug:
Ineke,
dat is altijd niet leuk, om afgewezen te worden.
Toch mag je best trots op je zijn, je hebt wel de stap genomen en je durft om te solliciteren!!!
Maargoed dat je het bij de baan die je nu hebt, je ook wel goed voelt.
Corine,
mijn mannetje hoeft niet behandeld te worden met acupunctuur. Wel krijgt hij volgende week Chinese kruiden en koude dingen uit de koelkast eerst op kamertemperatuur laten komen, niet teveel drank en stoppen met roken (maar dat wisten we al, haha…)
XX
Nou hier weer goed de balen. Gisteren op dag 23 ongesteld geworden. Weer een poging niet gelukt. Beetje raar misschien, maar ik baal nog het meest dat m’n cyclussen zo kort zijn geworden. Het was altijd 28 dagen en bij uitzondering iets langer. De laatste 2 keer, was het 24 en 23 dagen. Dat klopt toch niet? Nu vraag ik me eigenlijk af wat ik hiermee moet doen. Morgen de gyneacoloog bellen of …?
Ben zo benauwd dat ik weer aan de hormonen moet. Getver, wat is het toch allemaal balen.
een dikke :hug: voor je wat naar he dat je niet van je cyclus op aan kunt ik had wel ff je arts gebeld :thumbup:
Ja dat ga ik morgen maar even doen, want dit vind ik toch raar. Hoe is het met jou roosje?
doe dat maar even
ik voel me momenteel niet zo goed ik heb dinsdag negatief getest dus ben aan de primolut gegaan om de ongi op te wekken en die is er nu nog neit ik heb zo;n last van me borsten dat ik nu begin te twijfelen of ik niet te vroeg heb getest want ja je bent wel erg vruchtbaar na een mk maar ik durf er niet van uit te gaan heb ook geen testen in huis dus kan ook niet nog een keer testen
Wat balen optimist! Ben benieuwd of de gyn er een verklaring voor kan geven.
Roosje, ook balen voor jou zeg. Zo frustrerend die onduidelijkheid. Wanneer had je dan ongi moeten worden na het slikken van die dingen?
Ook maar even de gyn bellen dan?
Sterkte hoor.
Hier wachten we maar af, geen idee wanneer nod nu is, ja volgende week ergens. Heb al wel weer meer afscheiding en voelt weer wat branderig zoals elke maand. Zal dus ook hier weer niet raak zijn denk ik.
Valt mijn volgende eisprong ongeveer in het weekend voor de herfstvakantie wanneer we met vrienden weg gaan. Ga daar niet testen dan (ovu-testen) ziet er dan zo dramatsiche uit…hoop dat de kamers zo ingedeeld zijn dat we wel kunnen klussen. :oops: en zo loop ik alweer 3 weken verder in mijn gedachten. niet handig!
Nou, fijne dag allemaal met dit herfstweer.
Ga zo even boodschappen doen en vanmiddag werken.
liefs
Ineke
spannend ineke zeg ik duim voor je
ik heb vanmorgen nog een keer een test gedaan negatief ik begon steeds meer te twijfelen over de vorige test misschien te vroeg getest enz? maar nu is de twijfel weg ik heb erg veel last van me borsten maar dat zullen de hormonen wel zijn ik wacht het maar af tot de ongi komt ik heb nog nooit zo graag ongi willen worden :?