IUI deel 7

Chantal,

Wat lijkt me dat irritant zeg! Denk je dat het eindelijk begonnen is… houden de weeën op. Hoop dat er vandaag wat meer gaat gebeuren en dat ze je niet tot Vrijdag laten lopen :hug:

Ow meid, ik had eigenlijk al gehoopt dat jullie een kleintje hadden…

Sterkte meid, ik hoop echt dat de kleine er héél gauw komt!!!

Stertke en heel veel succes, wij denken allemaal aan je!!!

Toi toi toi…

Hier is er bloed, bloed en nog eens bloed. Vanmorgen naar de wc en ja hoor, KNAL rood!!

Aan de ene kant juist goed, kunnen we a.s. zaterdag weer beginnen met Puregon. Dat geeft me een goed gevoel, je ‘moet’ weer positief worden en weer verder gaan met de volgende ronde, niet meer denken aan de negatieve test.

Maar aan de andere kant is bloed wel weer een teken dat ik dus echt, echt, echt niet zwanger ben… Wist ik natuurlijk al, maar toch…

Zal vanmiddag bellen met de gyn, voor een afspraak voor de 1e fm.

Op naar de volgende ronde… zucht…

cinzia een dikke knuffel voor jouw :hug: moeilijk he steeds die kracht weer te vinden om door te kunnen gaan

he chantal, wat balen nu, hopen dat het toch snel weer op gang komt…

Cinzia :hug: confronterend… maar nu weer opladen voor volgende poging.

Hier ook wat onzekerheid, moet morgen weer voor fm en dat bepalen of zaterdag of maandag de iui is, nu had ik net bij het afvegen wat bloed :eh: , wat kan dat nou betekenen? iemand dit ook ooit gehad?

kan weinig doen en zal morgen wel zien hoe het er voor staat, maar echt blij word ik er niet van :think:

Hej Corine,

ja, ik heb dat 2 keer meegemaakt…

Heb 1 keer gehad dat ik 2 dagen voor de IUI bloed verloor (niet veel, maar wc-papiertje was wel rood), en 1 keer op de dag van de IUI dat ik rood wc-papiertje beet had.

Beide keren kwam dat volgens de gynaecologen (maar zeker weten ze het nog steeds niet) dat het om een ovulatiebloeding ging.

Dit komt zelden tot amper nooit voor (jaja, en bij mij 2 keer zeker?!).

Maargoed, beide keren is de IUI wel doorgegaan. Zelf vond ik dat toen onzin, want een ovulatiebloeding houdt dan toch in dat mijn follikels al gesprongen waren?

Maargoed, IUI ging toch door, zonder resultaat, maargoed…

Sterkte meid!!!

Omdat ik heel toevallig zag dat Chantal hier ook mee schrijft:

Nieuws van Chantal:

Om 22.06 uur is geboren onze zoon Tycho Derk Gerardus Maria. Alles is goed, uiteindelijk een keizersnee gehad.

:inlove:

hi cinzia,

zaten na de bloeding de follikels er nog wel? die zouden dan toch ook gesprongen moeten zijn als het een ovulatie bloeding is? :think: vbizar, ik ga het straks wel zien en horen, voelt nu net alsof ik ongesteld moet worden, druk in buik, etc>

Chantal !!! gefeliciteerd met de geboorte van je zoon!!

wat een feest!! geniet ervan en voorlopig niet meer terug komen hier :wink: behalve dan om fotos te laten zien

Krabje gefeliciteerd!!! :inlove: :inlove: een zoon :inlove: :inlove:

Geweldig! Maarre, de soepele bevalling is uitgebleven begrijp ik?

Wauw gefeliciteerd met de geboorte van Tycho. Ik hoop dat je snel hersteld van de keizersnede.

Oei, een keizersnee?? Maar daar is hij dan!!!

Super gefeliciteerd!

liefs ineke

vanochtend bij de arts geweest en de bloeding kwam van de cervix (buitenkant baarmoeder) en niet van binnen, dat zag er ook goed uit, gelukkig, maakte me toch wel een beetje zorgen.

Er zijn nu 4 follikels :shock: , 3 grote en 1 wat kleinere, dus als het niet gaat lukken om er daar 1 van te laten bevruchten en te blijven plakken weet ik het ook niet meer :mrgreen:

de grote zijn nu 14 mm dus morgen wordt het niet, maar maandag moet volgens mijn doc met nog 2 gonals wel gaan lukken. zondag dus oveldrine spuiten en maandag 11 uur aan de beurt. Het voelt goed en heb zin in het wachtbankje met je Optimist :wink:

Dat zijn goede berichten!

Kom ik ook bij jullie op het wachtbankje hoor, verwacht dit weekend weer een eisprong! Gezien mijn zieke eierstok rechts, hoop ik op links!! En dat is mijn goede kant.

Ineke succes hopelijk springt het ei idd aan de goede kant!

Krabje, proficiat met jullie zoon, mooie naam, succes met je herstel en geniet van jullie kleine man.

Corine, dat ziet er goed uit, spannend!!

Cinczia, succes in de volgende ronde, balen he meid maar komop!!!

Hier gisteren de 1e IUI gehad, helaas is het zaad van mannetje ook niet top, veel dode, trage en ronde koppen spul. We hebben het zelf onder de micro mogen zien. Dit was voor ons nieuw en best even schrikken maar het zaad was wel goed genioeg voor de IUI… pfff… zucht.

Ik vond het best spannend, het ging niet echt soepel mijn bm mond in (was serieus au en volgens mijn man lag ik echt heeeeel gespannen) maar ach… De pregnyl vind/vond ik maar niets, reaktie 1e 2 dagen heel heftig (misselijk en moe en hoofdpijn) Gelukkig nu al iets beter nog niet echt fit maar ach het moet maar.

Nu dus 2 weken duimen draaien.

Natas

jee dat wordt gezellig op de bank!

Ineke: goed weekend dus :wink: doe je ook ovulatie testen of voel je eisprong aan je lichaam? (ik heb van mijn leven nog nooit een positieve ov test gehad trouwens ook niet tijdens IUI waar ik zwanger van raakte)

Natas, wow, wat spannend! eerste altijd beetje spannend en daardoor ook vervelender, ‘helaas’ raak je er aan gewend, ik lig er nu redelijk ontspannen met een boek en mijn blackberry 8)

Ja, gebruik ovulatietesten, werken bij mij erg goed en het geeft zoveel rust! Voorheen dacht ik continue mijn eisprong te voelen en dat is niet bevorderlijk voor je relatie! Nu is het 2x voor de ‘moet’, zeg maar en de rest weer voor de leuk!

Als eerste: VAN HARTE GEFELICITEERD MET JULLIE ZOONTJE Krabje,

geweldig meid!!! een kleine, lekker, mooie en lieve wonder hebben jullie nu. Ik kan niet wachten op de foto’s!!!

(en Cynthia, bedankt dat je het grote nieuws aan ons wilde vertellen, super!!)

Corine,

hoe konden ze zien dat het bloed daarvan kwam? Want wie weet was het destijds bij mij dan ook zo. Hoe heeft de gyn dit ontdekt dan?

Maar in ieder geval goed nieuws dat de follikels er nog zitten. Nu wachten op de juiste grootte, spannend he!

Natas,

ik heb ook vaak last van Pregnyl. Ik heb eigenijlk vaak last van alles wat ik slik of spuit. Van clomid werd ik helemaal raar (echt een verschrikkelijke heks), van Pregnyl word ik wat duizelig en van die Utrogestan bolletjes die ik vaginaal moet inbrengen (2weken lang!) word ik erg, erg en nog eens erg moe!! Lig dan elke middag na mijn werk een uurtje te slapen en lekker op stap gaan hou ik dan niet lang uit.

In de bijsluiter staat ook dat je van die bolletjes erg moe kan worden, maar zooooooooooo moe!!! Ben 3 dgn geleden gestopt met die bolletjes, en merk nu nog dat ik wat moe ben, duurt meestal een week voordat die bolletjes echt helemaal mijn lichaam uit zijn.

Ineke,

spannend meid, vant weekend kunnen jullie er weer voor gaan!! Ben je al begonnen met de ovu-testen? En doe je dan elke dag 1?

Alvast een fijn weekend aan iedereen!!

Liefs, Cinzia.

Cinzia, mijn arts zag dat er wat oppervlakkige wondjes zaten bij baarmoeder opening en als hij dat aanraakte het licht begon te bloeden. Het was ook bruinig en niet te veel. Omdat de baarmoederwand verder de juiste dikte had ging hij er van uit dat dit het was. Hebben ze bij jou toen niet inwendig onderzoek gedaan om de oorzaak te vinden?

Ik reageer ook altijd op alles wat ik spuit en slik. Van chlomid word ook ik een emotioneel wrak :shock: en krijg enorme opvliegers, van gonal krijg ik een opgezwollen buik en enorme hoofdpijn, van pregnyl word ik direct misselijk en enorm moe. Lekker dus om zo’n wandelende medicijnkast te zijn… :roll:

maar goed, voor een goed doel, manlief is deze ronde nog erg content, hij vindt me een stuk beter te trekken dan vorige keren :wink: raak er waarschijnlijk aan gewend, of hij…

Chantal, hoop dat alles goed met jou en je zoontje gaat en ben benieuwd naar fotos!!

Fijn weekend allemaal!

Zo, hier wordt weer druk geschreven zeg! :shock: Heb het nog niet helemaal kunnen bijlezen, de paginas schieten voorbij :oops:

Krabje, hartstikke gefeliciteerd met jullie zoon :inlove: Fijn dan alles goed is. Hoop snel van je te horen hoe het allemaal is gegaan, want een keizersnede is natuurlijk toch niet niks. Geniet ervan saampjes!

En de meiden op het wachtbankje: we gaan hard duimen hoor! :thumbup: :thumbup: Ik vond het toch altijd de langste 2 weken, hartstikke spannend. En ook jij, Ineke, succes dit weekend :wink:

Hier gaat het op en af. Van de week moest ik in het ziekenhuis een tijdje aan het CTG vanwege hevige buikkrampen. Was net ongi :? . Gelukkig bleek toch alles goed met de kleine. De dagen erna heb ik maar heel weinig leven gevoeld. Maar omdat ik met mijn eigen Angelsound wel het hartje hoorde ben ik toch maar niet terug geweest naar de gyn. Deze zei mij dus gisteren dat ik dat wel had moeten doen :naughty: Gelukkig bleek weer alles goed, maar al met al ben ik toch wel geschrokken. Gelukkig voel ik hem de laatste dagen weer heel duidelijk…

Nou meiden! Ben benieuwd hoe het jullie gaat en ik vind dat er minstens 1 positieve test uit moet komen :pray: :smiley:

Corine, dat heks herken ik helemaal niet :angel:

Hier ook echt heel erg, ben een vreselijke clomid heks… vriendinnen van me die ook in de mmm herkennen die bijwerkingen van cl. en pregnyl. etc. helemaal niet dus ik dacht al dat ik alleen op deze wereld stond. Jammer voor jullie maar ik ben toch blij te lezen dat het “normaal” is.

Naast hekserig gedrag door clomid ben ik ook tijdens stops niet gezelliger geworden, na veel overleg, lezen en dagboekje bijhouden blijkt het toch PMS te zijn, clomid versterkt dit nog eens.

Ik ben nu e.e.a. in mijn eetpatroon gaan veranderen, nog wat visolie en andere vitamines erbij en het lijkt te werken. Heb ook het idee dat tot nu toe de bijwerking van de clomid matiger is, maar afwachten wat het de komende 10 dagen doet zeg maar…

natas

Maria,

dat was even scjrikken dus!! Maar goed dat alles goed met jullie gaat, en fijn dat je je kleintje voelt! Heerlijk gevoel lijkt mij dat!!

Ik vind het eigenlijk wel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die zo fel reageert op de medicijnen.

Ik merk dat de Utrogestan hormonen uit mijn lichaam gaan, ben niet meer zo verschrikkelijk moe.

Vandaag rond 18.15u, ga ik weer beginnen met Puregon spuiten. Zal wel weer even wennen zijn. Gelukkig spuit mijn mannetje het bij me, zelf durf ik het nog altijd niet.

Hopelijk een nieuwe ronde met nieuwe prijzen… Zien of ik nog moed op kan brengen en (weer) positief te gaan worden… Pfff…

Ineke,

en, positieve ovu-test?