IUI deel 7

Danielle balen zeg!!! Dikke :hug: :hug: voor jou.

Ineke: Ik hoop dat het geen ongi is hoor. Jij moet gewoon zwanger zijn :pray: :pray: :pray: :pray:

De krampen zijn weer afgezakt. Ukkie heeft me dus mooi voor de gek…

Balen maar ik hoop dat hij zich snel meld.

Liefs, Chantal

Chantal,

Meid, wat spannend! Het kan dus zomaar zijn dat jij je één van deze dag bij ons meldt dat je bevallen bent. Vind je het ook wat eng? Kan me namelijk voorstellen dat het nu toch een beetje errug spannend aan het worden is!

Purpled,

sinds 1 aug. wordt inderdaad de medicijnen vergoed, lees maar eens op de site van Freya.nl.

Je zou ook je verzekering even kunnen bellen, even checken hoe het nu precies zit, voordat je het ziekenhuis afbelt.

Cinzia: Spannend he? Ik kijk ook enorm uit naar de bevalling, heb er wel zin in. Nee ben er niet bang voor. Ik weet toch eigenlijk niet wat me te wachten staat. Oke een bevalling doet pijn, maar wie weet valt het reuze mee. Ik weet dat ik best een hoge pijngrens heb. Dus ik laat het gewoon over me heen komen.

Maar zodra ik bevallen ben laat ik het jullie zker weten!!!

Danielle: Ik had ook al een reactie gegeven op het andere stukje van je wbt de medicatie vergoeding…

Cinzia: Mijn :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: draaien!!!

Liefs, Chantal

Haai dames! Thnx voor jullie reacties. Nou ik hoop maar dat het inderdaad vergoed wordt. Heeft iemand van jullie ook Gonal F gespoten? Is het pijnlijk? Ik vond de pregnyl altijd vreselijk om te spuiten (moest het zelf doen). Hoe vaak moet je gonal f spuiten?

Chantal,

Ik was ook niet bang voor mijn bevalling, ik keek er ontzettend naar uit. Leek me echt geweldig om mee te maken wat weeën waren en om te bevallen. Uiteindelijk is het na een weeënstorm een keizersnede geworden omdat de voetjes (ze lag in een stuit) aan het doorzakken waren waardoor ik persdrang kreeg bij 3 cm ontsluiting. Maar nu weet ik nog wel dat de weeën pijnlijk waren en ook de dagen na de keizersnede waren niet echt prettig maar ik kan niet wachten tot het weer zo ver mag zijn. Die pijn vergeet je echt meteen weer (lekker cliché he :mrgreen: ). Hopelijk heb je je kleine knul of meid snel in je armen. Het kan nu nooit meer lang duren.

Weet je trouwens al wat het wordt? Of kunnen we er een polletje van maken :wink: Ik denk dat je een knul krijgt.

Purpled Ik heb Menopur gespoten en Puregon. De Menopur moest ik zelf mengen, net als de Pregnyl. De Puregon was met een prikpen. Met beide soorten hormonen had ik geen last. Beide vloeistoffen zijn veel dunner dan Pregnyl, dus het inspuiten is niet pijnlijk. Pregnyl is veel dikker en stroperiger, dus dat kan best pijnlijk zijn als je het te snel inspuit. Maar daar heb je nu geen last van, hoor. Ik moest beginnen met spuiten op dag 3 en dan net zolang totdat je de Pregnyl kunt zetten, dus gemiddeld zo’n twee weken.

hi Purpled

Ik heb vaak Gonal gespoten, voor iCSI maar ook voor de IUI nu, en vind het prima te doen. Is wel koud en prikt een beetje, mijn huid reageert ook altijd een beetje geirriteerd erop, en mijn buik blaast zich op door de hormonen, maar verder dan dat :wink: eitje.

zeker minder pijnlijk dan pregnyl.

Hoop dat het vergoed wordt voor je. succes

Corine

Jippie en Corine, bedankt voor jullie antwoorden :-*

Ik vond de pregnyl idd altijd heel dik en pijnlijk om te spuiten. Bij mij floepte de naald ook altijd weer uit mijn buik als ik begon te spuiten en dan moest het weer opnieuw. Fijn dat dit dus wat dunner spul is. Wordt de gonal net als de puregon met een prikpen gespoten?

En Corine, ik schrijf nog niet zo lang hier mee dus ik ken je verhaal niet maar heb jij nu eerst ICSI gehad en nu IUI?

DAnielle: Waarom een polletje openen???

Ik weet wat het wordt :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Als je kijkt in sf van septmama’s kun je al snel zien wat we krijgen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

he Purpled

Ik moest zowel puregon als gonal met gewone naald in mijn buik spuiten, maar dat is omdat die prikpennen niet bestaan in Indonesie waar ik woon, in NL volgens mij met prikpennen.

Ja, ik heb eerst 3 IUI gedaan, 1 x zwanger, mk, toen ICSI gestart, moet alles toch zelf betalen dus we dachten gaan voor de hoogste slagingskans, maar hiervoor moest ik naar Singapore dus veel gedoe met werk, etc, 2 pogingen gedaan, 2x zwanger maar vroege mk’s.

half jaar na laatste poging ons zoontje thuis ontvangen :inlove: , we waren met adoptie paralel bezig, toen met veel plezier met de behandelingen gestopt.

Nu willen we heel graag een tweede kindje, adoptie of biologisch of allebei, dus alle processen weer gestart. Omdat IUI wat minder belastend is voor ons om te doen en in principe ‘werkte’ hebben we besloten voor 3 pogingen te gaan en daarna zien we wel weer.

Hoop dat beetje duidelijk is :wink:

Hihi ja hoor dat is helemaal duidelijk :lol: Je woont dus helemaal in indonesië (gaaf zeg, ben 4 jaar terug in Bali geweest en zou ooit nog wel eens door heel Indonesië willen reizen). En bij jullie wordt het dus niet vergoed. Zijn de behandelingen en medicijnen bij jullie dan goedkoper in Indonesië/Singapore dan in NL? Lijkt me namelijk ontzettend duur allemaal. En een adoptietraject gaat dus bij jullie sneller als in NL? Ik kan me voorstellen dat je het toen helemaal niet erg vond om te stoppen met jullie fertiliteitsbehandelingen. Hoe oud was jullie zoontje toen hij bij jullie kwam? Je ziet ik ben helemaal niet nieuwsgierig :liar: Hopelijk mogen jullie snel weer een kindje ontvangen.

Chantal,

Haha je weet het dus al. Leuk :inlove: Ik ben even in jullie sf gaan kijken maarre jullie hebben daar sinds half augustus al 26 blz volgespamd :shifty: Ben na een blz of 10 maar weer gestopt :lol: Ik wacht wel af tot hij/zij geboren is :wink:

Ik heb trouwens nog even de agis gebeld en gelukkig wordt Gonal F idd vergoed sinds 1 Augustus vanuit het basispakket. :dance:

top dat gonal vergoed wordt!

ik weet natuurlijk niet wat het in NL kost, maar de kosten van fertiliteits medicijnen zijn erg hoog, alles moet geimporteerd worden en de markt is heel klein.

Ons zoontje was 10 maanden toen hij bij ons kwam en nu 2 jaar en 3 maanden en een enorm stoer mannetje :inlove: adoptie gaat hier wel sneller, met name heb je vrij snel kindje thuis, en duurt het dan nog wel even voor alles rond is, maar dan ‘wacht’ je in iedere geval niet met lege handen. Je komt alleen niet zo snel in aanmerking voor adoptie. Per jaar zijn er hier zo’n 10 buitenlandse adopties, als je niet in Indonesie woont kun je uberhaupt niet een kindje van hier adopteren.

Achja, adoptie is overal te wereld complex, ingewikkeld en gaat gepaard met veel schommelingen tussen hoop en wanhoop, net als de mmm dus :wink:

hoeveel IUI pogingen heb jij al gedaan als ik vragen mag? Is je dochtertje ook door IUI ‘tot stand gekomen’ ?

Het lijkt me inderdaad fijn dat je niet met lege handen hoeft te wachten bij een adoptie. Ik heb gehoord dat het hier in NL wel 6 kan duren voordat je eindelijk een kindje mag adopteren.

Wij zijn nu met de tweede IUI bezig. Bij onze dochter was het de vijfde poging (tweede met clomid) raak. Ik had het toen eigenlijk al niet meer verwacht. Hopelijk lukt het deze keer ook weer met IUI :pray:

Wat super dat je medicijn vergoed wordt! Hele opluchting lijkt me.

Hier weinig te melden, baal nu al van die bolletjes die ik vaginaal moet inbrengen. Wat een zooitje zeg, in je onderbroek! Mag om het uur wel een nieuwe inlegkruisje indoen, haha…

XX

waar dienen die bolletjes voor cinzia?

he cinzia

ik vind het ook enorme rotzooi die progestron bolletjes (hier heten ze crinone, bij jou?)maar goed niets aan te doen…

we lopen beetje gelijk op zie ik, spannend hoor, ga jij 12e testen?

roosje die bolletjes (of ampullen in mijn geval) breng je vaginaal in om je baarmoeder wand te versterken en daarmee het innestelen te bevorderen. Dit wordt gegeven na IUI en ook IVF-ICSI, daarnaast vaak ook nog pregnyl injecties. Ik slik daarnaast ook nog lichte dosis aspirine om doorbloeding van baarmoeder te stimuleren omdat uit bloedonderzoek is gebleken dat dit wel eens de oorzaak van miskramen zou kunnen zijn.

‘de natuur zijn werk laten doen’ is niet echt meer aan de orde :wink:

Ik vind het ook altijd een wonder dat mensen ‘vanzelf’ zwanger worden, als je ziet hoeveel toeters en bellen wij nodig hebben :slight_smile:

he meiden,

Lieve roosje, las elders dat je negatieve testen hebt nu? Heel veel sterkte!

Hier ook weinig positiefs te melden (zoals altijd…) hoopte ik gisteren nog op een zwangerschap ben ik vandaag die hoop weer kwijt. Alles voelt weer als een naderende ongi en ken mijn lichaam inmiddels wat dat betreft goed genoeg :cry:

Waar dat bruinverlies dan vandaan kwam, geen idee. Hoop niet dat dit te maken heeft met een nieuwe tumor! De 16e krijg ik weer een echo, ben erg benieuwd hoe het er van binnen uit ziet.

liefs

Ineke

:hug: Ineke

wat een tegenvaller zou dat zijn.

Heb eerder ierts gelezen over je verhaal, wat heftig. Hoop dat je lichaam “gewoon” wat van slag is of mischien toch zwanger??

sterkte

ineke ik duim voor je meid

ja me test was negatief voel me ook niet zwanger meer

morgen maar afwachten ben dood nerveus

We wachten maar af.

Sterkte morgen Roosje. Mag je op tijd komen?

dank je wel

10;50 heb ik de afspraak