hallo
Ik heb een vraagje en hoop dat een van jullie me hierbij kan helpen.
Ik heb 8 dagen geleden de IUI gehad en afgelopen dinsdag nog pregnyl gespoten (naast de dagelijkse progrestron bolletjes) ter support. Van mijn arts kan ik maandag over een week een bloedtest doen om te testen, maar zou ik daarvoor ook al kunnen testen of is dat te vroeg? Heb 3 eerdere IUI’s gedaan maar kan me eigenlijk niet meer herinneren hoeveel erna ik kon testen. :think:
Corine
@corine33 wrote:
hallo
Ik heb 8 dagen geleden de IUI gehad en afgelopen dinsdag nog pregnyl gespoten (naast de dagelijkse progrestron bolletjes) ter support. Van mijn arts kan ik maandag over een week een bloedtest doen om te testen, maar zou ik daarvoor ook al kunnen testen of is dat te vroeg? Heb 3 eerdere IUI’s gedaan maar kan me eigenlijk niet meer herinneren hoeveel erna ik kon testen. :think:
Corine
Ik zou niet eerder testen dan dat je gyn heeft aangegeven. Ik dacht dat pregnyl een valse positieve test kan geven als het nog niet uit je lichaam is. En aangezien je Dinsdag nog gespoten hebt zou ik persoonlijk nog wel even wachten. Niet dat je helemaal happy bent met een positieve test terwijl dan later blijkt dat je helemaal niet zwanger bent. Dus nog even geduld… hoe moeilijk dat ook is

@corine33 wrote:
hallo
Corine
Volgens mij is de pregnyl pas na 10 dagen weer uit je lichaam. Voor die tijd kun je idd vals positief testen. Ik heb bij deze iui poging een week nadat ik de pregnyl heb gehad een test gedaan en deze was toen idd vals positief. Dus gewoon wachten tot wanneer je van de gyn mag testen.
Succes!!!
Danielle hoe gaat het nu met je??? Al een beetje weer bijgekomen van de teleurstelling??
Cinzia: Succes meid. Mijn :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: draaien weer voor je!!!
Ineke: Hoe gaat het nu met jou??? Wanneer ga je beginnen met de ivf???
Roosje: dikke :hug: :hug: voor jou. Hoe gaat het nu met je??
Jippie: Hoe gaat het met jou en met je meisje?? Lekker van haar aan het genieten?
Ik heb hier geen nieuws…we wachten rustig af tot het nieuws zichzelf meld :mrgreen: :mrgreen:
Dikke :hug: voor iedereen.
Liefs, Chantal
ik ben echt doodmoe weet soms niet meer hoe ik liggen of zitten moet heb last van mijn onderrug de krampen zijn wel over gelukkig maar het lboedverlies is nog wel hevig hoor
meis dikke :hug: :hug: voor jou. weet ook even niet wat ik nu moet zeggen…
Hier nog steeds af en toe krampen en soms wat bruinige afscheiding…geen onig geworden tot dusver, gelukkig! Wat het wel is…tja, hoop natuurlijk op een innesteling maar durf daar ook weer niet op te hopen. Afwachten maar.
De 16 sept. afspraak bij de gyn en dan evt. wachtlijst etc. voor ivf.
M.b.t. het testen, snap het heel goed en heb het zelf ook heel vaak gedaan maar wachten tot de nod…is toch het beste. (hahaha, weet zeker dat wanneer ik weer verschijnselen krijg rond de nod ik ook weer de neiging tot testen krijg, daarom heb ik ze niet in huis!).
thanks dames… heb inderdaad al paar keer neiging onderdrukt om vast testen te kopen… :oops:
dacht ga over een week testen, zodat ik weet of ik in het weekend wel of niet een wijntje kan drinken, maar moet me gewoon maar even inhouden
Ineke ik ga voor je :thumbup: :thumbup: :thumbup: dat het toch een innesteling is. Ik hoop het zo!!!
Ik gun het jullie zo en ik hoop maar dat je niet met de ivf aan de slag moet. :-* :-*
Corine: Oh ja nog even over dat testen en de test die ik toen gedaan heb. Ik las dat dus ook overal dat je door pregnyl vals positief kon testen. daarom heb ik ook de test gedaan om te kijken of dat echt zo was. Het was bij mij dus ook nog maar een kleine week na de iui dat is getest heb en die kon dus ook niet positief zijn. Maar door de pregnyl was dat dus wel zo.
Enne dat wijntje zou je nog wel kunnen drinken hoor. Heb ik ook gedaan. Ik had op maandag mijn NOD maar dat weekend waren we met vrienden weg. Ik heb voor mezelf gezegd toen max 3 glaasjes alcohol per dag en daar heb ik me ook aan gehouden…
Corine Je hebt zeker drie keer extra 1500 IE Pregnyl gespoten om je baarmoederslijmvlies te ondersteunen? Ik heb dit ook tijdens de laatste IUI’s gedaan. Ik mocht twee weken na de inseminatie testen, niet eerder. Anders test je misschien vals positief door de Pregnyl. Dus nog even afwachten, helaas… Heel veel succes met de laatste wachtweek!
Cinzia Hoe is je IUI vanochtend gegaan?
Krabje Spannend, nog eventjes en dan is mini-krabje er! Is alles nog een beetje vol te houden? Mooie buik heb ik in een ander topic gezien! Succes alvast met de bevalling & met de laatste loodjes.
Roosje Getver meis… Ik hoop dat je snel minder last hebt van bloedverlies & krampen. Trek je het nog een beetje allemaal? Ik hoop dat je donderdag meer duidelijkheid krijgt over alles. :hug:
Ineke Vreemd zeg. Ik hoop echt dat het tekenen van een innesteling zijn! Heb je er zelf ook een bepaald gevoel over, of dat je last hebt van bepaalde symptomen?
Purpled Hoe gaat het met jou?
Alles goed met alle andere meiden?
Groetjes,
Jippie
Ik weet het niet hoor…hoop wel stiekem natuurlijk maar het voelt zo als een naderende ongi…blijf ook af en toe last houden van die bruinige afscheiding…net als de dagen voor mijn NOD altijd…maar met die duidelijke ovulatietest vorige week weet ik dat ik eigenlijk niet ongi kan worden…maar ja.
6 sept. is mijn nod. Ga nu wel extra op de dingen letten natuurlijk, slechter slapen, dingen vergeten, geirriteerd…had ik toen ook maar kan ook zo goed door alle omstandigheden komen.
Had me zo goed door de periode heen geslaan van een zwangere collega, nu krijgen we tijdelijk een andere collega omdat die niet op haar eigen afdeling mag werken i.v.m. zwangerschap…gaan we het weer meemaken.
Op mijn werk vind ik dat extra lastig want daar vind ik voornamelijk mijn afleiding. Maar goed, that’s live.
Hou jullie op de hoogte hoor, stel je toch eens voor!
Ineke,
Ik hoop echt voor je dat het een innesteling is en dat je gewoon zwanger blijkt te zijn
Roosje,
Gelukkig zijn de krampen nu minder. Ik blijf voor je duimen dat je hummeltje is blijven zitten
Krabje,
Het duurt nu niet lang meer he?! Spannend hoor! Hoe vallen de laatste loodjes? Zwaar of valt het allemaal mee?
Corine,
Een wijntje kan geen kwaad hoor. Als je maar geen hele flessen naar binnen gaat werken Succes met wachten tot je mag testen.
Hier alles goed hoor. Ben wel weer een beetje over de teleurstelling heen. Ik zit nu op cd 8 en heb nog steeds heeeeel licht bloedverlies af en toe. Ik ben vanochtend al wel begonnen met ovulatietesten en tot mijn verbazing was de test echt al bijna net zo donker als de controlestreep :think: Heb er meteen nog even een digitale achteraan gedaan en die was nog wel negatief. Maar vond het wel vreemd dat de test nu al zo donker was. Zou mijn eisprong dan nu ook snel zijn? Of kan het ook nog wel een tijd duren?
Bij mij begint het vaak dat je het 2e streepje amper ziet en dan worden ze langzaam wat donkerder, vershilt ook wel es. De laatste paar maanden heb ik steeds testen waarbij de teststreep donkerder is dan de controlestreep, overduidlijk dus!
Daarvoor was het meestal van dezelfde kleur. Lastig soms steeds weer kijken en opnieuw interpreteren, alsof je hem positief wilt kijken! haha
morgen weer even testen dus!
Ineke,
ik duim ontzettend hard voor je!!!
Corine,
ik moest ook extra Pregnyl spuiten na mijn IUI (wat echter niet geholpen heeft, werd toen 6dgn na IUI alweer ongesteld), maar mij is destijds ook verteld dat Pregnyl pas na 10dgn uit je lichaam is verdwenen.
Ik raad je aan dus nog niet te gaan testen, hoe moeilijk dat ook is. Straks heb je een positieve test, maar blijkt later vals te zijn…
Sterkte meid, met het wachten en aftellen van de dagen. Ik weet hoe dat is…
Wij hebben gister IUI gehad. Mijn mannetje zat zich op te vreten, omdat zijn zaad altijd slecht is.
Hij bleek deze keer 9 miljoen te hebben, waarvan 35% goed was.
Dit is iets meer dan de vorige IUI’s.
Mannetje en ik waren wat down, want veel zaad is het niet…
Binnen 2 minuten was het weer gebeurd en stonden we buiten. Nu 3 keer per dag die (stomme) bolletjes inbrengen…
Moet over 1 week Progesteron laten prikken en over 16 dgn bloed prikken om te zien of ik zwanger ben… Pfff, duurt me nu al te lang, haha…
XX
Ineke, ik duim voor jullie mee! Verwarrend als je cyclus plots veranderd. Maar blijkbaar heb je dat vaker gehad?
Cinzia, de wachtweken zijn dus weer aangebroken :shifty: Tja, van de 9 miljoen heb je er nog steeds maar eentje nodig zou je zeggen. Ik hoop voor je dat het lukt om de weken rustig door te komen.
Purpled, volgens mij moet de streep van de ovu test donkerder zijn dan de controle streep. ik vond het ook altijd moeilijk af te lezen omdat ie wel altijd vantevoren (ietsje lichter) zichtbaar was. Daarom ben ik maar met die digitale tests verder gegaan.
Corine, toen ik 1 week na de latste pregnyl nog positief testte mocht ik pas een bloedtest doen. Dus inderdaad geduld, want je maakt jezelf helemaal gek als je positief zou testen en het kan nog pregnyleffect zijn (ik ken het namelijk :roll: )
Krabje, laatste loodjes zijn aangebroken. Spannend hoor! Ga je eigenlijk in het ziekenhuis bevalen of thuis?
Lfs
Cinzia: Mijn :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: draaien weer voor je!!!
Maria: Ik ga in het zkh bevallen. Dit ivm met mijn eigen gweicht. Heb geen medische indicate maar medium risk. De vk had liever dat ik naar het zkh ging…
Pfff zit nu alweer wakker hier. Heb ook steeds pijn in mijn rug en buik. Lijkt ook steeds terug te komen…maar of dit nu beginnende of oefenweeen zijn…ik weet het niet. Ik wacht rustig en ga zo nog weer even proberen te slapen…
Liefs, Chantal
Jippie, ik heb 1x pregnyl gespoten, even vergeten wat de hoeveelheid was, met ICSI was het 3 x kan ik me ook herinneren. Ga ook maar nu niet testen om te zien of ie door de pregnyl positief is, we zien het wel maandag over een week. In de tussentijd niet te veel aan denken en af en toe een wijn (ik zal me inhouden en niet de hele fles ac
achterover slaan :mrgreen: )
Cinzia, Ineke, spannend weer, succes !!
Krabje succes met laatste loodjes!
Chantal,
En en? Heeft het doorgezet of waren het oefenweeën? Spannend he die laatste weekjes.
Cinzia,
Nou hier draaien de duimen voor je hoor Ik hoop dat het dan dit keer raak mag zijn.
Corine,
Voor je het weet is het Maandag. Al lijken die wachtweken altijd tien keer zo langzaam te gaan :roll: Geniet van je wijntjes
Maria,
Hoe gaat het met jou? Geniet je nog een beetje van het zwanger zijn?
Ineke,
Haha dus eigenlijk is er niets zinnigs te zeggen over die ovu testen :lol: Gisterenochtend was ie weer hartstikke donker en gisterenmiddag was ie nauwelijks te zien :think: Ligt er dus ook nog eens aan wanneer je hem op een dag doet en hoeveel je gedronken het etc. Fijn die ovulatietesten :roll:
Hoe gaat het met jou nu? Nog steeds bruine afscheiding? Vervelend dat er een zwangere op je afdeling komt werken. Ik kan me zo voorstellen dat je het daar erg moeilijk mee het :hug: Ik heb er dit keer minder moeite mee maar dat zal komen omdat ik al een kleintje heb. Ik heb alleen wel even een slikmoment als mensen vertellen dat ze zwanger zijn (helemaal als het in één keer raak was of eigenlijk niet “gepland”). Maar als ik eenmaal aan het idee gewend ben dan is het ook goed en kan ik heel erg meegenieten met hun zwangerschap.
Nou hier zodadelijk weer een fm. Ik neem aan dat de gyn dan over die luteale fase begint en anders doe ik doe ik dat zelf wel 8) Ik ben benieuwd of er al wat flinke follikels te zien zijn.
Liefs,
Daniëlle
Nou, ik heb 2x eerder wat bruiverlies gehad later in mijn cyclus. 1x was ik toen inderdaad zwanger en de andere keer niet (of prille miskraam?)
Ik blijf positieve tampontesten houden met licht bruin slijm en ook de buikpijn is er regelmatig. ook nu weer echt het gevoel dat ik ongi ga worden. Zo vervelend!
Lang geleden dat ik zo tussen hoop en vrees zweefde. Elke andere cyclus ging ik er gewoon vanuit dat het toch weer niet raak was en waren alleen de laatste dagen ietsje spannend.
Oh chantal! hoe is het? Oefenweeen? brrr. die heb jij niet nodig hoor!
Wat betreft die testen moeten de streepjes gelijk zijn of de teststreep donkerder.
Ja, maria 1 moet genoeg zijn, bizar he?
Nou, ga even wat klusjes doen, vanmiddag een bbq, de laatste van dit jaar?
fijne dag
liefs
Ineke
Nou ik ben weer terug uit het zkh hoor. En ik word echt sch*tziek van die gyns daar. Iedere arts/verpleegkundige zegt iets anders :wall:
Die korte luteale fase… ach daar doe je toch niets aan. Mocht mijn progesteron te laag zijn dan hebben extra pregnyl geven of iets dergelijks helemaal geen invloed op zwanger worden volgens deze arts. Daarnaast vond deze arts het vreemd dat ik nog geen medicijnen had en hij vond dat ik dat volgende cyclus wel moest krijgen. Nu wil hij dus gonal f voor schrijven… is leuk en aardig maar ik zeg tegen hem dat ik dat dus niet vergoed krijg. Hij zei daarop dat alle fertiliteitsmedicijnen per 1 juli/ 1 augustus vergoed worden in het basispakket maar dat kan ik dus nergens terug vinden. Nu heb ik begrepen dat gonal f best heel duur is en ik kan dus echt niet een paar honderd euro per maand ophoesten voor medicijnen. Met andere woorden… nu moet ik donderdag dus weer naar het zkh voor uitleg over gonal f… maar dat kan ik dus wel afzeggen als ik dat niet vergoed krijg. Ik word echt knettergek van al die artsen en heb nu al genoeg van die mmm.
Daar komt ook nog bij dat er nog helemaal niets te zien was op de echo… dus nog geen mooie follikels en geen dikke slijmlaag. Balen dus!