Roosje, houd moed meid! Is het veel bloedverlies of maar een klein beetje (zoals nog bij innesteling)? Wat heb je nou precies afgesproken met je arts? Ik duim heel hard mee hier :hug:
Purpled, ik had inderdaad waar Jippie ook al over schreef. Al dagen voor mijn ongesteldheid wist ik eigenlijk al dat het niet raak was; ik had dan donkere afscheiding. En uiteindelijk werd ik dan rond dag 24 al ongesteld. Ze hebben bij mij in het allerbegin (3 jaar geleden alweer) wel progesteron geprikt na de eisprong puur als controle. Dat was goed. Maar toen waren mijn cyclussen ook wel langer (28 dagen). En het kan toch wat wisselen natuurlijk. Bij mij hebben ze bij de IUI niet meer geprikt, ook vond de arts het op de grens. Maar ja, uiteindelijk heeft de extra pregnyl wel direct gewerkt dus stiekum wijt ik het dan toch daar aan
Bij mij gaat het redelijk. Gelukkig met de kleine man alles goed, die beweegt volop :inlove: Maar mijn harde buiken blijven dus ik ga deze week toch weer praten over minder uren werken. Ook heb ik volgende week een afspraak bij de arbo arts. Wat dat betreft kijk ik, ook door de vermoeidheid, heel erg uit naar verlof.
Lfs
maria: ik heb vveel helder bloedverlies en krampen maar die heb ik steeds sinds ik zwanger ben
ik mag 11 sept komen voor een echo en als ik me niet vertrouw mag ik bellen voor advies
Tja :? , verwarrend voor je. Ben bang dat je er ttoch weinig van kan zeggen. Het kan natuurlijk mis zijn (maar zitten er dan geen stolsels bij :think: , als een echte ongi??). Maar er blijven toch altijd positieve verhalen. Zo heb ik een collegaatje die ook al heel snel bloedverlies had na haar positieve test, op de echo konden ze nog niks zien (te vroeg). Toen ze een week later mocht komen voor een controle echo zat er gewoon een kloppend hartje. Uiteindelijk gewoon een gezonde baby geworden. Ik vind wel dat je lang moet wachten. Je kan bij 5 weken vaak al hartactie zien. Maar van de andere kant wil ik je ook geen valse hoop geven. Ik leef echt me je mee meid!
Maria Balen dat je harde buiken blijft houden, ik hoop echt dat het snel weer een beetje beter gaat. Wel eng, hoor! Het moet niet gaan doorzetten, natuurlijk… Maar dat wordt vast goed in de gaten gehouden, neem ik aan.
Roosje Ik hoop echt dat je bloedverlies niks heeft te betekenen, maar als het echt veel is, helderrood en met krampen erbij… Maar je hoort ook veel verhalen, waarbij het wel goed ging. Wat een onzekerheid, hè? Ik snap dat ze op een echo nu nog niks kunnen zien, maar waarom mag je dan geen bloed laten prikken? Als je dat één keer doet, zegt dat inderdaad niet zoveel. Maar dan zou je aan het eind van de week nog een keer het HCG moeten nakijken en als het dan voldoende stijgt, zit het goed. En daalt het, dan is het mis. Dus dat zou je ook nog kunnen vragen, of ze dat willen doen. Dan heb je in elk geval een klein beetje meer duidelijkheid. :hug:
Optimist Balen dat je zoveel haaruitval hebt. Ik had dat helemaal niet met Clomid en de Menopur & Puregon-injecties. IUI kan inderdaad ook gewoon in eigen cyclus en als je eisprong er dan aan zit te komen wel de Pregnyl erbij. Dus dat zou je kunnen vragen. In sommige ziekenhuizen is het zelfs soms standaard om eerst 3x IUI zonder hormonen te doen en dan 3x met medicatie.
Purpled Dus helemaal geen hormonen gehad? Dan kan het daar dus geen reactie op zijn. Mjn gyn gaf wel aan dat je luteale fase zo nu en dan wel eens kan afwijken, dat hoeft niet altijd standaard hetzelfde te zijn. Maar ik hoop dat het bij jou dan niet korter gaat worden. Had je dat met de IUI’s voor je eerste zwangerschap ook wel eens? Progesteron wordt niet altijd standaard na je eisprong geprikt, maar daar zou je wel naar kunnen vragen. Ik heb het zelf wel een aantal keren gehad, maar inderdaad pas later en niet meteen bij de eerste onderzoeken.
Groetjes,
Jippie
@Jippie wrote:
Purpled Dus helemaal geen hormonen gehad? Dan kan het daar dus geen reactie op zijn. Mjn gyn gaf wel aan dat je luteale fase zo nu en dan wel eens kan afwijken, dat hoeft niet altijd standaard hetzelfde te zijn. Maar ik hoop dat het bij jou dan niet korter gaat worden. Had je dat met de IUI’s voor je eerste zwangerschap ook wel eens? Progesteron wordt niet altijd standaard na je eisprong geprikt, maar daar zou je wel naar kunnen vragen. Ik heb het zelf wel een aantal keren gehad, maar inderdaad pas later en niet meteen bij de eerste onderzoeken.
Toen we voor de eerste gingen had ik altijd (echt altijd) een cyclus van 28 dagen met eisprong op dag 15. Met clomid (kreeg ik toen wel) was mijn cyclus iets langer omdat ik de eisprong later had maar was mijn luteale fase nog steeds altijd 13 dagen. Maar sinds de geboorte van Emma is het echt *** met mijn cyclus. Het is elke maand weer anders al was de luteale fase de laatste maanden wel bijna altijd 11 dagen. Ik ga het gewoon zondag aankaarten bij de gyn en dan zeg ik gewoon dat ik wil dat ze me daarop prikken.
Roosje,
Hoe gaat het nu met je? Is het bloedverlies al gestopt? :hug:
Hier nog steeds bruin bloed en ook ongi krampen. Echt alsof het richting dag 1 gaat van een nieuwe cyclus…vandaag dag 18! En dus op dag 13 een pos. ovu-test.
Hoop dat het snel op houdt! Heb nog nooit problemen met mijn cyclus gehad en nu we richting ivf in eigen cyclus gaan opeens dit??? Echt niet fijn. Hoop op een innesteling heb ik wel een beetje maar dat kan eigenlijk niet.
Roosje hoe gaat het?
nee helaas is het nog niet gestopt het lijkt wel erger te worden en de krampen ook ben zo bang om ons hummeltje te verliezen
OH meid, dat klinkt niet goed… Zou je moed in willen spreken maar ik denk dat dat niet reeel is. Hoop dat ik er vreselijk naast zit natuurlijk!
Je schreef al dat je vanaf je test al wat bloedverlies had he?
Wat verschrikkelijk moeilijk en zo irritant dat je nu zo in onzekerheid moet zitten en de gyn je niet laat komen. Natuurlijk kunnen ze met een echo iets zien of kan hij kijken of je baarmoedermond nog gesloten is.
Misschien moet je nog eens bellen en wat aandringen?
Veel liefs
Ineke
ineke het klinkt misschien raar maar ik laat het nog maar wat bezinken ik zit momenteel bomvol emoties het enige wat ik kan is afwachten
Roosje… :hug: Jeetje meid. Dat afwachten lijkt me vreselijk. Ik hoop echt voor je dat hummeltje blijft zitten
snap het ook wel. Aan de ene kant wil je zekerheid, maar aan de andere kant ben je bang om te horen hoe het er voor staat…herken ik tenminste.
Zorg goed voor jezelf…
Lieve Roosje,
ik wilde dat ik je gerust kan stellen, maar dat kan ik ook niet.
Wat een toestand meid!!! Ik leef echt met je mee en ik duim voor jullie!!
Als ik het goed begrijp, mag je pas 11 september komen voor een echo?
En tot die tijd kunnen ze niks voor je doen, alleen maar advies geven als je erom vraagt?
Wat raar, je zou toch denken dat ze wel iets kunnen doen om zeker te weten dat jullie kleine het goed maakt… Sterkte meid!!!
Ik ben dinsdag voor de fm geweest, cyclusdag 23!!!
Ging er heen met een gevoel van: ‘we zien wel’, had verwacht op overstimulatie, omdat ik 5dgn lang 75 eenheden spoot en pco heb.
Kom daar, bleek mijn baarmoederslijm 11mm te zijn (echt dik dus!), links zitten nog steeds 2 follikels van 14mm (zijn in 5dgn tijd dus helemaal NIKS gegroeid!!), en rechts zit 1 follikel van 17mm.
Hoe die daar komt, geen idee. Die is uit het niets in 5 dagen tijd gegroeid!!!
Moet vandaag om 18.15u Pregnyl zetten en a.s. vrijdag om 10.15u de IUI.
Ik vind het moelijk om daar positief om te zijn, heb steeds een stemmetje die zegt dat het vast wéér negatief afloopt… Maarja, dat zien we over 2weken dan wel.
Het bloeden kon de gyn nog altijd niet verklaren, heb in totaal 5dagen helden rood (en veel) bloed verlies gehad.
Vind ik wel moelijk, dat de gyn niet kan vertellen wat het nu precies was, heb ik dus weer…
XXX
Cinzia Fijn dat er ineens een grotere follikel zat en dat je vrijdag de IUI hebt!
Hopelijk deze keer dan eindelijk met goed resultaat! Positief blijven, hoor!
Roosje Echt piep dat je nog steeds bloedverlies en krampen hebt… Ik hoop echt dat jullie wondertje blijft zitten! :hug:
En als je het echt niet langer volhoudt, gewoon voor het weekend de gyn weer bellen! Ze kunnen best je HCG eens nakijken, aan de waarde is al een hoop af te lezen.
het bloeden is even gestopt en de krampen gaan op en neer mag nu 4 sep voor een echo heen dan gaan ze kijken of ze nog wat kunnen zien maar ben zo bang dat het al mis is durf er niet meer op te houden
Sterkte die moeilijke dagen tot de echo!
Jeetje Roosje, 4 september!
Das (pas) volgende week donderdag!
Ik kan er echt niet bij dat je niet eerder mag komen.
Ze snappen toch dat jij ze zorgen maakt?
Ik heb net een ovulatietest gedaan (van Matcare), gewoon voor de grap eigenlijk.
Maar ik schrok wel even. Ik plaste erover heen, zou mijn broek weer aandoen, en zag opeens na 10sec. al een FEL roze streep!!
Betekent dat, dat ik nu al vruchtbaar ben en mijn ovulatie gehad heb?
Dat zou betekenen dat de IUI morgen geen zin heeft…
Met Pregnyl spring je eitje toch na 36 tot 40u?
Vandaar dat de IUI altijd negatief uitpakt…
Of betekend het roze lijntje dat je in je piek zit, en het eitje dus nog gaat springen? Ik snap er niks meer van, maak me nu wel zorgen… Weer 4weken naar de …!
Roosje Hoe gaat het nu met je?
Cinzia Een positieve ov-test betekent dat je nu in de LH-piek zit. En je eisprong komt binnen 48 uren na een positieve test. Dus dan komt het qua timing met de IUI morgen heel goed uit. Dat klopt dan precies, hoor! Alvast veel succes!
suc6 cinzia! :dance:
Nou, vanochtend zat ik er even door. Na het bruinverlies vanaf dinsdag (dag 17 van mijn cyclus en dag 13 mijn ovulatie). vanochtend opeens rood bij het afvegen (had wel ontlasting gehad :oops: ).
Had ook zo het gevoel ongi te worden (nog steeds eigenlijk) maar in de loop van de dag is het bruinverlies toch weer minder geworden en geen rood meer gezien. pfff. wat een onduidelijkheid.
Gelukkig dus nog geen onig, was zo bang dat na 3,5 jaar prima cyclus nu opeens mijn cyclus irritant zou gaan doen nu we waarschijnlijk voor ivf in eigen cyclus gaan.
Nou, we wachten maar af…daar was weer een ongi-kramp!
suc6 cinzia! :dance:
Nou, vanochtend zat ik er even door. Na het bruinverlies vanaf dinsdag (dag 17 van mijn cyclus en dag 13 mijn ovulatie). vanochtend opeens rood bij het afvegen (had wel ontlasting gehad :oops: ).
Had ook zo het gevoel ongi te worden (nog steeds eigenlijk) maar in de loop van de dag is het bruinverlies toch weer minder geworden en geen rood meer gezien. pfff. wat een onduidelijkheid.
Gelukkig dus nog geen onig, was zo bang dat na 3,5 jaar prima cyclus nu opeens mijn cyclus irritant zou gaan doen nu we waarschijnlijk voor ivf in eigen cyclus gaan.
Nou, we wachten maar af…daar was weer een ongi-kramp!
Cinzia, volgens mij gewoon een goede timing hoor!!
Roosje, ik kan me voorstellen dat wachten tot volgende week donderdag lang is. Ik heb een paar jaar geleden bij 5 weken een miskraam gehad. Begon te bloeden en toen heb ik een dag later nogmaals een zwangerschapstest gedaan. Die bleek dus negatief. Hierdoor wist ik in ieder geval zeker dat de zwangeschap verdwenen was. Misschien kun je nog eens testen. Het HCG is bij deze termijn nog redelijk laag, dus mocht het mis zijn zit die al snel beneden de detectiegrens.
Sterkte!