En nou stoppen met testen hoor!!!
doe ik ik moest van het ziekenhuis nog een keer testen vandaar en wou zelf ook bevestiging e gaan het vanavond aan onze ouders vertellen wel vroeg maar me ma weet precies hoe het allemaal zit met ons en leven erg met ons mee :inlove:
Geniet ervan om het te vertellen!!! zo leuk!
Sorry hoor even een ego berichtje.
Ik zit nu op dag 10 na de IUI… volgens mijzelf had ik pas de dag na de IUI de ovulatie (had wat krampjes). Normaal word ik op dag twaalf of 14 ongesteld. Eén a twee dagen daarvoor gaat mijn temp altijd omlaag. Nu zit ik dus op dag 10 (of dag 9) en mijn temp was vanochtend hoger als normaal. Wel had ik al twee daagjes last van een zeurend gevoel in mijn onderbuik (net als bij mijn zwangerschappen) dus ik had eigenlijk wel een positief gevoel erover. Maar nu net dacht ik… volgens mij bloed ik vanonder dus ik ging naar het toilet en toen kwam er ontzettend veel draderig slijm uit, knalrood! met een heeeeeel klein beige/bruinig bolletje iets… Totaal niet zoals mijn normale ongesteldheid, maar ik vermoed wel dat het nu begonnen is.
Ik snap er geen hol van! Na maanden tempen en cyclus bijhouden dacht ik toch wel mijn cyclussen te kennen. Ik word dan ook nooit verrast door een ongi omdat ik door mijn temp altijd wel weet dat ie eraan komt. Maar nu ben ik dus echt verbaasd… niet alleen omdat ik het niet verwacht had, ook omdat het gewoon zo vroeg in mijn luteale fase is.
Ik weet het dus even niet meer… moet ik maandag hiervoor even mijn gyn bellen? Om te vragen of het normaal is zo vroeg? En kan het bijvoorbeeld een innesteling zijn geweest wat niet goed gegaan is? Iemand hier die het herkend??
Liefs,
Daniëlle
Zou het een innesteling kunnen zijn?
Ik heb 2 maanden mijn temp bij gehouden. 1 van die 2x werd ik toen toevallig zwanger en had ik een prachtige lijst.
Vlak voor mijn NOD ging mijn temp nog iets naar beneden en daarna steeds stijgen, op dag 8 ofzo ging hij nog iets omhoog…bleek toen zwanger.
Hoop dat dit het geval is! Het weekend dus verder afwachten. Sterkte en suc6!
liefs
Ineke
Maar ik dacht dat een innesteling altijd uit roze/bruin slijm bestond? Dit wat ik heb is echt heel felrood (overigens weer niet zo donkerrood als mijn normale menstruaties).
Ik wacht wel af hoe het verder gaat. Als het aanhoudt weet ik wel genoeg. Maar eigenlijk weet/voel ik het wel… op naar de volgende ronde!
Het heeft wel doorgezet helaas. Ook mijn temp was iets omlaag gegaan vanochtend dus dan is het helemaal duidelijk.
Blijf het vreemd vinden dat ik zo vroeg al ongi ben geworden dus daar ga ik maandag wel even over bellen. Ik vraag me namelijk af of een eventueel bevruchte eicel wel de kans krijgt in te nestelen als je zo vroeg weer ongi wordt :think: Ik lees namelijk op veel sites dat de innesteling pas plaatsvind op dag 10 á 11 en dat gaat dan nu bij mij niet lukken natuurlijk. We zullen zien wat ze er in het ziekenhuis over te zeggen hebben.
Cinzia,
Jeetje wat een rot weekend heb je achter de rug zeg. :hug: Wel vreemd dat je tussendoor bloedverlies hebt waarvan zelfs de gyns niet weten wat het is. Hopelijk gaat de rest van deze cyclus wel een beetje “normaal”.
Roosje,
Gelukkig was de digitale wel gewoon positief. Was je gevoel toch mooi juist
Purpled, ik was ook altijd zo rond dag 10 na de eisprong vaak al ongesteld (en vaak een paar dagen ervoor al donker slijm). Na de eerste IUI was ik dus op dag 24 al ongesteld. Ik heb dit toen aangegeven bij de arts en zij zei dat het op zich niet te kort is, maar wel op de grens zit. Mogelijk dat de innesteling hierdoor verstoord verloopt. Zij stelde toen voor om pregnyl extra te spuiten. Dus ipv alleen voor de ovulatie hierna ook nog 3x een injectie om de 2 dagen. Ze vertelde dat er niet veel wetenschappelijk bewijs voor was, maar dat het in haar ervaring toch leek te werken. Ik was de volgende ronde direct zwanger! Ik zou het zeker bespreken bij de volgende IUI.
Lfs
:hug: zeg dat je nu al ongesteld bent geworden ik heb geen idee hoe het kan misschien tot even bellen naar je gyneacoloog?
Haai meiden!
Ik heb gisteren de afdeling gebeld waar ik onder behandeling ben en kreeg een verpleegkundige aan de telefoon. Heb het verhaal uitgelegd en zij zou het overleggen en mij dan terug bellen. Ze vonden de luteale fase toch nu ook wel wat kort en nu moet ik plaats van alleen ovulatietesten te doen weer voor follikelmetingen komen en zullen ze bloed gaan prikken (ik gok op progesteron? want dat hebben ze na de eisprong nooit gedaan… alleen op dag 3). Maak vandaag even een afspraak voor de eerste follikelmeting en dan zal ik het allemaal wel weer zien. Maar als deze cyclus mijn luteale fase weer zo is als deze maand dan laat de volgende IUI pogingen maar zitten hoor als ze er niets aan doen. Heb er zelf dan niet zo een heel goed gevoel bij namelijk en vind het dan zonde van mijn IUI pogingen.
Maria, Hopelijk krijg ik net als jij wat om die luteale fase te verlengen. Waar lag het bij jou aan? En had jij toevallig ook bruinverlies tijdens je cyclus? Want dat heb ik namelijk ook al maanden.
Roosje, Hoe voel jij je?
Cinzia,
Hoe gaat het nu met jou? Ben benieuwd hoe groot je follikels nu zijn.
Liefs,
Daniëlle
ik heb helderrood bloedverlies ben zo bang dat het nu mis gaat zal zo het zkh bellen over hoe en wat
Oh Roosje, wat ongelooflijk klote… Ik ga keihard voor je duimen dat het toch ok is!!! Heel heel veel succes!!!
OH nee toch??? Hoop dat je mag komen voor een echo!
Ik heb toen ik de 1e keer zwanger werd gewoon de verloskundige gebeld, was er natuurlijk nog nooit geweest maar ik mocht meteen komen. Zo fijn!
Ik heb alle verschijnselen van een naderende ongi…kan helemaal niet.
Had vrijdag nog maar een positieve ovulatietest…voel het aan mijn humeur en heb nu ook afscheiding (bruin/rood) net als wanneer het er aan zit te komen.
Nooit eerder gehad. Wel eens later in mijn cyclus. 1x bleek ik toen zwanger maar ook 1x niet…zegt dus ook niets.
Hopen dat het hier bij blijft. Moet haast wel.
ik heb gebeld maar kan nog niet komen met een echo kunnen ze nog niks zien zei ze en een bloedtest kan een foute uitslag geven dus die was niet nodig moet afwachten ben zo bang he dat het mis zal gaan
@roosje83 wrote:
ik heb gebeld maar kan nog niet komen met een echo kunnen ze nog niks zien zei ze en een bloedtest kan een foute uitslag geven dus die was niet nodig moet afwachten ben zo bang he dat het mis zal gaan![]()
:hug: Nee het mag gewoon niet mis gaan hoor :naughty: Positief blijven denken… het kan wel vanalles zijn.
Ineke,
Oh raar zo snel na je eisprong. Maar misschien is het dan bij jou wel een innesteling? Of nog een ovulatiebloeding?
Roosje Jakkes, meis… Heb je nog steeds bloedverlies? Hopelijk heeft het helemaal niks te betekenen.
Balen dat de gyn nu niks voor je kan doen. Sterkte & ik ga voor je duimen! :hug:
Purpled Was dit de eerste cyclus dat je weer aan de hormonen zat? Toen ik de eerste ronde met nieuwe hormonen deed, was mijn cyclus ook helemaal in de war. Ik had normaal een luteale fase van 14 dagen en toen ineens maar acht. Het kan eenmalig zijn, doordat je lichaam aan de hormonen moet wennen. Ik heb het daarna niet nog een keer gehad. Mijn fase is wel korter geworden, naarmate ik langer hormonen gebruikte. Maar zolang je niet onder de 10 dagen zit, dan is het nog net op de grens. En heb je dat bruinverlies na je eisprong totdat je ongi wordt? Dat kan namelijk wel op een te lage progesteronwaarde duiden. Maar dit is redelijk simpel op te lossen door nog drie keer na de IUI 1500 IE Pregnyl te spuiten, of twee weken lang dagelijks Progestan in te brengen.
Ineke Wat vreemd dat je dan nu al ongi-verschijnselen hebt. Hopelijk is het een goed teken.
Zou wel wat zijn zo voordat je met IVF begint!
Optimist Hoe gaat het nu met jou?
Maria Hoe gaat het nu met je harde buiken? Heb je er nog steeds zoveel last van, of wordt het met rust minder?
Groetjes,
Jippie
Roosje, wat vervelend dat je nu moet afwachten… Dat brengt wel veel spanning met zich mee. Ik vind het verschrikkelijk rot voor je. :hug:
Ineke, dat zou idd wel erg vroeg zijn. Ik heb dat zelf ook weleens gehad, had dan ook ineens een veel kortere cyclus. Spannend!
Cinzia hoe is het met jou??? Hoe is het allemaal verder gegaan? Het zit je daarom ook niet mee…
Jippie, het gaat nog niet veel beter. De haaruitval wordt maar niet minder terwijl ik nu niet aan de Clomid zit. Ik hoop dat het snel ophoud, want m’n onzekerheid groeit met de dag. Nu heb ik eigenlijk zitten denken om te vragen of ze de IUI toepassen in m’n eigen cyclus. Ik heb altijd wel een eisprong gehad dus dat zou dan toch mogelijk moeten zijn?!?! Wat denken jullie daarvan?
Veel liefs Optimist
dank je wel voor jullie woorden doet me goed
ik heb nog wel bloedverlies en ook wat lichte krampen
ik weet gewoon niet meer wat ik er van moet denken kan alleen maar afwachten en wat duurt het dan lang
@Jippie wrote:
Purpled Was dit de eerste cyclus dat je weer aan de hormonen zat? Toen ik de eerste ronde met nieuwe hormonen deed, was mijn cyclus ook helemaal in de war. Ik had normaal een luteale fase van 14 dagen en toen ineens maar acht. Het kan eenmalig zijn, doordat je lichaam aan de hormonen moet wennen. Ik heb het daarna niet nog een keer gehad. Mijn fase is wel korter geworden, naarmate ik langer hormonen gebruikte. Maar zolang je niet onder de 10 dagen zit, dan is het nog net op de grens. En heb je dat bruinverlies na je eisprong totdat je ongi wordt? Dat kan namelijk wel op een te lage progesteronwaarde duiden. Maar dit is redelijk simpel op te lossen door nog drie keer na de IUI 1500 IE Pregnyl te spuiten, of twee weken lang dagelijks Progestan in te brengen.
Ik heb dit keer helemaal geen hormonen gekregen. Zelfs geen pregnyl. Daar zal het dus niet aan liggen. Normaal is mijn luteale fase al wel maar 11 dagen dus al niet zo heel lang, maar nu was ie wel erg kort.
Dat bruinverlies had ik eerst maanden ergens tussen dag 7 tot aan mijn eisprong. Nu is het de laatste maanden juist na mijn eisprong en duurt dan een paar dagen.
Is het geen standaard test dat ze op progesteron prikken? Voor en na je eisprong? Want bij mij hebben ze dus alleen op dag drie geprikt en daarna niet meer. Dus ben wel beniewd of ze me nu daarop gaan prikken.