IUI deel 7

Cinzia Succes met je fm morgen!

Optimist Even een dikke :hug: voor jou! De moed nog niet opgeven, hoor! Wij hadden ook niet meer durven hopen dat het nog zou lukken. Maar ik weet wat je bedoelt, elke keer die dreunen in je gezicht en alle tegenslagen. Ik had soms ook het gevoel dat ik steeds dieper in een zwart gat kwam en het werd steeds moeilijker om eruit te klimmen, als het weer niet gelukt was. Doe rustig aan & heel veel sterkte!

Hoe is het met alle andere meiden?

Groetjes,

Jippie

Even een berichtje van mij.

Ben vanmorgen voor 1e FM geweest, cyclusdag 10.

Heb eerst verteld dat we het héél moeilijk vonden om te kiezen tussen IUI en IVf. Heb mijn voor en nadelen uitgelegd, waarna ik een traantje moest wegpinken.

Hierop reageerde zij, ze vroeg of ik ook hulp erbij nodig had, omdat ze zag dat ik het er moeilijker mee heb dan paar maanden geleden.

Ik wilde en wil dat niet.

Tijdens de inwendige echo bleek mijn baarmoederslijm (al) 8mm te zijn, en links EN rechts heb ik 1 follikle van 10mm.

Nou, dit is héél ander nieuws dan de vorige cyclussen, heb nu tenminste iets positiefs op dag 10!

Voorheen was er op dag 10 nog helemaal niets te zien!

Ben dus wel wat opgelucht en een beetje blij. Nu maar hopen dat ze 1mm per dag doorgroeien…

Moet a.s dinsdag terugkomen, fm nummer 2.

XX

cinzia fijn dat er nu al wat was te zien heb jij lydia ook? jij bent ook in het mcl toch? bij mij is op dag 10 ook vaak de follikels te klein dag 12 is bij mij altijd goed dus ik ga alleen op dag 12 heen

spannend

ik duim voor je

Cinzia, Fijn dat er al een grote follikel te zien was zeg! De volgende keer is ie vast al zo groot dat ie bijna gaat springen (ik dacht overigens dat follikels gemiddeld 2 mm per dag groeide).

Hier niet veel te melden. Voor het eerst in maanden ben ik best een beetje zenuwachtig in de wachtweken en dan moet ik nog wachten tot 18 dagen na de IUI voor ik mag testen :roll:

Ik lees hier trouwens al wel een tijdje mee maar twijfelde telkens of ik mee zou gaan schrijven. Merk nu wel dat ik het toch wel weer fijn vind om met mensen te kletsen die weten waar ik het over heb en die ook de bijhorende gevoelens kennen. Dus meiden bedankt dat ik mee mag schrijven met jullie :mrgreen:

Roosje,

Ik heb Lydia inderdaad ook.

Ik ga meestal voor de 1e FM ook rond dag 11 of 12. Maar toevallig of per ongeluk, deze keer een afspraak gemaakt voor dag 10.

Ging er ook heen met een gevoel van: er zal wel weer niks te zien zijn. Tot mijn grote verbazing zaten er dus 2 follikels en had ik dikke baarmoederslijm.

Hopelijk een goed teken… :?

Purpled,

follikels groeien inderdaad ongeveer 1.5mm per dag, maar geloof me, bij mij niet hoor!

Als dat zo zou zijn, dan zouden mijn 2 follikels a.s dinsdag bij FM nummer 2, al 17 of 18mm zijn.

Dat heb ik nog nooit meegemaakt, heb meestal cyclus van 3 weken ipv 2 weken.

En voor jou is het inderdaad spannend, de wachtweken gaan altijd zo langzaam, vind ik.

Je denkt van alles te voelen, maar je zult toch moeten wachten tot je NOD. Wanneer is die precies?

@Cinzia wrote:

Purpled,

follikels groeien inderdaad ongeveer 1.5mm per dag, maar geloof me, bij mij niet hoor!

Als dat zo zou zijn, dan zouden mijn 2 follikels a.s dinsdag bij FM nummer 2, al 17 of 18mm zijn.

Dat heb ik nog nooit meegemaakt, heb meestal cyclus van 3 weken ipv 2 weken.

En voor jou is het inderdaad spannend, de wachtweken gaan altijd zo langzaam, vind ik.

Je denkt van alles te voelen, maar je zult toch moeten wachten tot je NOD. Wanneer is die precies?

Nou ja… ik had geen follikels van 10 mm op dag tien hoor. Wel veel hele kleintjes. Op dag 13 was er één 15 mm en de dag erna had ik een positieve ovulatietest. Vorige maand ging het nog vreemder. Toen moest ik voor de samenlevingstest en deden ze ook metingen. Op dag 12 was er één follikel 14,5 mm. Na het weekend dus 3 dagen later was ie nog maar 15 mm :eh: dus moest ik 2 dagen daarna weer terug komen. De dag erna had ik alleen menstruatiekrampen en dus zei ik de dag daarna tegen de gyn dat ik dacht dat ik mijn eisprong al gehad had. Zij zei dat niet erg waarschijnlijk was, maar bij de echo bleek hij inderdaad al te zijn gesprongen. Bij mij kun je er dus ook totaal geen peil op trekken. Zo groeien ze nauwelijks en zo zijn ze ineens zoveel gegroeit dat ze al springen. Hopelijk gaat het deze maand bij jou ook allemaal lekker snel :pray:

Mijn nod is zo ongeveer 26 Augustus maar ik moest zowieso wachten tot de 29ste met testen zei de verpleegkundige. Maar de wachtweken gaan inderdaad ontzettend traag.

Ik had trouwens de nacht na de IUI ineens veel bruine afscheiding :sick: Heeft één van jullie dit wel eens gehad? Tot vandaag nog steeds heel licht bruinverlies. Ik vind het best wel vervelend. Is het oud bloed? Of een ovulatiebloeding?

Bij onze vorige IUI’s heb ik dit nooit gehad (maar de laatste maanden heb ik wel vaker bruinverlies gehad in een cyclus).

Purpled, die afscheiding klinkt wel een beetje als een ovu-bloeding. Of is de gyn lang aan het prutsen geweest? :wink: Spannende dagen voor jullie zeg.

Optmist, ik kan me de teleurstelling voorstellen. Misschien inderdaad lekker om even een maandjewat afstand te nemen. Maar geef de moed niet op!! Tenslotte krijg je niet voor niks min 6x IUI… :hug:

Cinzia, eindelijk weer eens positief nieuws voor jullie! Ik hoop echt dat de IUI komende week doorgaat! Succes dinsdag… :thumbup:

Roosje, hoe gaat het verder met jou? De NOD nadert zag ik in je banner.

Tjee, er wordt weer een boel geschreven hier in het forum. Ik ga heel hard duimen dat er komende maand een positieve testuitslag hier verschijnt :thumbup: :thumbup:

maria het gaat wel met me ik word wat heen en weer geslingerd met me gevoel soms denk ik ja het is raak maar de andere keer denk ik nee

voel me wel anders maar kan ook komen doordat ik doodmoe ben

we wachten het maar af :pray:

Even kort en ego…dikke knuffel voor optimist…ik blijf met je mee doen hoor!! Hier ook ongi geweest tijdens de vakantie…maar wel even lekker weg geweest. Maar dan opeens heb je 24 uur regen en zit je in je tent en kun je niets anders doen dan piekeren…nou, daar werd ik echt niet vrolijk van en mijn mannetje ook niet…toen maar weer uit eten gegaan. :lol:

liefs

Ineke

Ook een knuffel voor jullie allemaal meiden!

Roosje,

en en en… Is er al nieuws? Pfff, ben zooooooooooo nieuwsgierig en om heel eerlijk te zijn, zijn we hier wel toe aan positief nieuws, toch?!

Ik zit met een klein probleempje (alhoewel, volgens mijn collega’s en mijn mannetje maak ik het probleem zelf, grrr…)

Morgenochtend moet ik voor fm.

Maar morgenochtend vertrek ik, met 3 collega’s en 60 leerlingen naar Terschelling.

Iedereen gaat met de boot van 9.00u, maar ik moet dan bij de gyn zijn.

Twee collega’s die meegaan, zijn van mijn situatie op de hoogte, net als mijn directeur, en doen absoluut niet moelijk.

Zij snappen dat ik ook de fm niet kan plannen.

Ik kom dus met de eerst volgende boot (en dat is pas 's middags om 16u!!!) naar Terschelling!

Dus ik mis een hele hoop, leerlingen gaan misschien nare vragen stellen, etc. etc.

PLUS: ik moet elke avond ZELF Puregon spuiten, wat ik volgens mij niet durf, doet mijn mannetje elke avond… Pfff…

Ook ben ik ‘bang’ dat ik donderdag of vrijdag misschien terug moet komen voor een fm, wat betekent dat ik op en neer moet reizen, met een boot die er 2 uren over doet…

Voel dat ik nu al gestresst be, terwijl ik vandaag (na 7weken vakantie), pas mijn 1e werkdag heb gehad…

Ik laat jullie weten hoe mijn 2e fm morgen is gegaan!

Liefs!

Cinzia: Ik weet niet of je er van op de hoogte bent, maar er gaat ook een snelboot naar terschelling. Volgens mij ben je dan in een half uur over. Zou je dat niet kunnen doen?

Of je moet ervoor kiezen om deze poging te laten schieten, hoe moeilijk dat ook is.

Ben je trouwens verplicht om mee te gaan naar Terschelling?

Roosje ik :thumbup: :thumbup: voor je.

Ineke: ook voor jou een dikke :hug: :hug: :hug:

Danielle: En hoe gaat het nu??

Hier gaat alles zijn gangetje. Heb vorige week nog een dag in het zkh gelegen. Werd 's morgens wakker met zo’n buikpijn. Ik kon helemaal niks. Uiteindelijk mijn moeder gebeld en die is gekomen. Daarna ook hub gebeld en op advies van hun de vk gebeld. Die is toen gekomen edie heeft me doorgestuurd naar de gyn. De gyn dacht aan iets met mijn nieren of blinde darm. Heb veel onderzoeken gehad en meost zelfs een nacht blijven. Uit de onderzoeken is niks gekomen. Dus wat het geweest is…we weten het niet.

Woensdag weer naar de gyn voor weer een groeiecho. Ukkie groeit te hard en is te zwaar. Ben benieuwd of hij nu de lijn wel weer volgd.

Liefs, Chantal

even snel een berichtje van me kom net uit me werk

het gaat wel goed met me

ik voel van alles werd vanorgen wakker met heftige krampen dus ik dacht sh*t ongesteld maar nog niks!

wel had ik vandaag 2x een vlokje zeg maar in me urine (wit/doorzichtig) maar ben zo bang om het nu wel te worden

heb zere borsten (maar heb ik ook als ik ongi word) en ben af en toe wat misselijk en zo moe

al met al spannend :inlove:

Roosje83,

Jeee spannend zeg! Ik hoop voor je dat de duivels weg blijven :pray:

Cinzia,

Lastig hoor. Zou je niet kunnen vragen of je deze maand met ovulatietesten mag werken? Of moet je van de gyn perse follikelmetingen?

Chantal,

He gets wat vervelend dat je zo’n buikpijn hebt gehad. Gelukkig is het weer over maar zo’n nachtje zkh is ook niets. Ik moest aan het einde van mijn zwangerschap ook meerdere keren een weekend opgenomen worden ivm een hoge bloeddruk. Nou ik vond dat dus echt niets hoor. Was liever gewoon thuis.

Hoe groot/zwaar schatten ze je ukkie nu?

Hier alles rustig hoor. De dagen lijken voorbij te kruipen nu. Ik zit pas op dag 6 na de IUI (en volgens fertilityfriend pas 5 dagen :roll: ). Dus zowieso nog 8 hele lange dagen wachten (mits ik eerder ongi wordt natuurlijk). Die dagen wachten vind ik niet zo erg hoor… als ik dan maar een positieve test in handen mag houden aan het einde van die wachtdagen :wink:

Roosje Dat klinkt allemaal wel erg spannend! Wanneer ga je testen? Ik hoop dat je met goed nieuws komt, wordt wel weer eens tijd voor goed nieuws op dit topic!

Purpled Ja, die rottige wachtweken schieten niet op! Ik vond de eerste week nog wel gaan, maar die tweede is slopend!

Heel veel succes & de duimen draaien hier!

Cinzia Dat spuiten gaat je echt lukken, hoor! Eerst richten (anders heb je je hand te pakken), eventueel wegkijken en dan aftellen en zonder nadenken erin rammen. Niet twijfelen, want anders sta je zo een halfuur van: Een, twee… Toch maar niet! Een, twee… Nee! Enz. :lol: Succes met je fm morgen, ik hoop dat je niet nog een keer hoeft en dat de IUI afgesproken kan worden.

Chantal Wat vervelend dat je met buikpijn in het ziekenhuis bent beland! Gelukkig was er niks met je darmen of nieren, dat moeten we niet hebben! Kunnen het geen voorweeën geweest zijn? Of was het daar te heftig voor? Ik hoop dat je er niet weer last van krijgt. En hebben ze er ook een oorzaak voor dat de kleine voor op groei ligt? Lianne is met 36w3d geboren en zij had bij de geboorte niet zoveel huidsmeer en ze was ook al bijna 6 pond en ze was 48 cm lang. Dus voor die zwangerschapsduur niet erg klein. Maar met de ICSI was alles gepland, dus ouder kon ze ook niet zijn. Net als bij jullie met de IUI, natuurlijk.

Hoe is het met alle andere meiden?

Groetjes,

Jippie

Chantal,

wat ontzettend schrikken meid! Wat zal jij in spanning hebben gezeten.

Aan de ene kant weer fijn dat ze niks hebben kunnen vinden, maar aan de andere kant, wat zal het geweest zijn? Meid, nog even een paar weken volhouden!!

En ja, ben op de hoogte van de sneldienst naar Terschelling, maar als ik de gewone dienst neem, ben ik er eerder (want de gewone dienst gaat eerder dan de snelle dienst)

Purpled,

Net wat Jippie zegt, de 1e wachtweek gaat wel, maar de 2e duurt altijd zoooooooo lang, dan tel je letterlijk elke dag af! Spannend meid,we duimen met je mee!!

Ik kom net uit het ziekenhuis.

Heb rechts 1 follikel van 11mm (dus maar 1mm gegroeid, in 5dgn tijd!), en links zit het VOL met allemaal kleintjes en 1 van 11mm en 1 van 14mm.

Moet donderdag terugkomen. Ze wil het goed in de gaten houden ivm miisschien een overstimulatie… Hoop van niet, kan ik er echt niet bij hebben hoor…

Dit betekent dat ik straks met de boot naar het eiland ga, en morgenavond boot terugneem, zodat ik donderdagochtend naar het ziekenhuis kan.

Nu nog afwachten, want voor hetzelfde geldt moet ik vrijdag weer…

En ik moet niet mee naar het eiland, maar ik ben mentor en die hoort mee te gaan met zijn/haar mentorklas op kamp. En thuis blijven deze 4 dgn doe ik niet, want dan krijg je weer van die vragen van je leerlingen en/of collega’s.

Zit niks anders op, paar keer heen en weer met de boot!!

(en het posieve is dat ik morgenavond weer bij mijn mannetje slaap, ipv tussen 60 leerlingen)

als het het weeken dnog niks is ga ik testen ik test te vaak te vroeg en dat doe ik nu niet meer moet wel toegeven dat ik het wel heel moielijk vin dhoor

maar heb tevaak meegemaakt dat ik een paar dagen na de nod toch ongesteld werd

dames ff een ego bericht

word ongesteld voel het gewoon :cry: buikpijn en af en toe rozig slijmverlies vaak begint dat toch wel voor een ongesteldheid durf er bijna niet meer op te hopen :cry:

over 2 weken hebben we een gesprek over iui ik vind het allemaal wel spannend ik mijn omgeving word er negatief over gesproken dat er vaak geen resultaat is maar ja ieder mens is anders

positieve verhalen hier?? :hug:

Cinzia Veel plezier op Terschelling en alvast succes met je fm donderdag. Ik hoop dat die ene van 14 mm mooi doorgroeit en het geen overstimulatie wordt. Het mag nou wel een keer normaal gaan, toch? :hug:

Roosje Zolang je nog geen bloedverlies hebt, blijven we hoop houden, hoor! Krampen hoeft niks te zeggen, kan ook een teken van zwangerschap zijn. En als dat rozeverlies niet doorzet, kan het ook nog! :pray: IUI is zeker wel zinvol, ik ken menig succesverhaal hier op het forum. Ook van mensen die pas met de 5e of 6e IUI zwanger waren. Ik zou er gewoon voor gaan, en wie weet… Maar natuurlijk blijf ik nog even doorduimen dat het niet meer nodig zal zijn!

@roosje83 wrote:

over 2 weken hebben we een gesprek over iui ik vind het allemaal wel spannend ik mijn omgeving word er negatief over gesproken dat er vaak geen resultaat is maar ja ieder mens is anders

positieve verhalen hier?? :hug:

Allereerst even een :hug:

Hoe is het vandaag? Heeft je ongi doorgezet of blijft het bij roze slijm?

En een positief verhaal…

Ik ben zwanger geworden bij de 5 IUI poging en dat meisje is nu 18 maanden :inlove: Ik had de hoop helemaal opgegeven en toen was het toch nog raak. Dus inderdaad net wat Jippie zegt… Ik zou er gewoon voor gaan.

Cinzia,

Ik hoop voor je dat er morgen gewoon maar één, twee of hooguit drie follikels zijn doorgegroeit en je geen overstimulatie hebt. Ik hoop ook dat je een beetje kunt genieten op terschelling.

ik had vanmorgen een positieve test!!! ben zo blij :inlove:

maar zo bang dat het niet kan oei wat spannend he