Lieve dames,
even vlug een (ego) berichtje, moet zo weg…
Gisteravond was een zware avond. We stonden nog steeds voor de moeilijke beslissing, doorgaan met IUI of voor IVF gaan.
Want vandaag moet ik dan OF beginnen met de pil (voor IVF), of met Puregon (voor IUI).
Na héél veel praten en vele tranen later, zijn we tot de conclusie gekomen om door te gaan met de extra IUI. Dit vooral omdat ik heel bang ben dat ik mezelf later veel ga verwijten als IVF 3 keer niet lukt.
Om heel eerlijk te zijn ben ik opgelucht dat we een beslissing hebben genomen, maar ik zou mijn god niet weten waar ik nu de positiviteit vandaan moet halen… Want ik heb totaal geen tot bijna niet vertrouwen meer in IUI. Van de 2 jaar tijd, maar 3 goede IUI’s gehad…
Maargoed, ik zal om half 3 bellen met ziekenhuis en onze beslissing doorgeven. Vanavond dus beginnen met Puregon…
PS Bedankt voor jullie meningen, heb ik meegenomen met de beslissing. Mijn mannetje en ik hebben jullie verhalen samen gelezen. Bedankt!!
XX
Goed dat jullie ene beslissing genomen hebben.
Tja, die positiviteit…proberen toch hoop te houden en weten dat er nog mogelijkheden zijn en dat er middels IUI ook veel baby’s geboren worden!
Dat het bij jullie zo moeilijk ging had toch voornamelijk met het gedoe eromheen te maken…
Het zou zo fijn zijn wanneer het toch nog met iui zal gaan lukken, het ziekenhuis adviseert jullie niet om meteen ivf te doen nu, dus zijn zien er ook nog wel iets in!
En inderdaad, stel dat het allemaal niet gaat lukken…dan weet je zeker dat je alles geprobeerd hebt. Heel veel suc6 deze ronde!
En wat fijn dat je nu niet aan de pil hoeft maar dat er deze maand toch kans op zwangerschap is!!! (dat is toch positief?).
Purpled Wij hebben inderdaad beide in 2006 op dit topic geschreven. Wij waren nog met IUI bezig, toen jij zwanger werd. Bij ons heeft het daarna nog een hele poos geduurd, maar uiteindelijk toch gelukt met ICSI. Ik hoop dat je snel weer zwanger bent!
Cinzia Ik denk dat het een goede keus is om met IUI door te gaan. Met IUI op zich hebben jullie nog hele goede kansen, het is meer het gedoe eromheen. Dus ik zou de moed zeker niet opgeven. Ik ken genoeg mensen waarbij het pas met de 6e IUI raak was. Je kunt beter nu nog een halfjaartje wachten en al deze kansen nog benutten, dan dat je nu met IVF begint en achteraf misschien spijt krijgt. En wie weet lukt het met IUI nog & dan hoef je het zware IVF-traject ook niet in! :hug:
Groetjes,
Jippie
Hallo meiden!
Tjee, het is weer druk hier op het forum . Moet me excuseren dat ik het allemaal nog niet echt goed heb kunnen bijlezen, maar zag in de gauwigheid ook een paar nieuwe namen voorbij komen: dames, welkom!! En succes allemaal in deze spannende periode.
Cinzia meid, goed van jullie dat je een knoop hebt kunnen doorhakken. Ik begrijp dat het pittig is geweest voor jullie samen. Hopelijk heeft het wel wat opgelucht :hug:
Nou, ik ben net thuis van vakantie dus moet mijn spullen nog uitpakken en opruimen :roll: . Was even benieuwd hoe het jullie ging. Helaas nog geen positieve berichten, het wordt echt tijd dat hier weer eens een positieve test voorbij komt
Ik ga snel bijlezen en jullie horen van mij
Liefs
Jippie,
Het heeft bij jullie idd nog lang geduurd zeg. Als jullie nu voor een tweede zouden willen gaan moeten jullie dan opnieuw beginnen met IUI of zouden jullie dan meteen voor ICSI moeten gaan?
Cinzia,
Moeilijke beslissing hebben jullie moeten nemen. Hopelijk hebben jullie nu geen tegenslagen meer bij de IUI behandelingen.
Hier gisteren weer een fm gehad. De follikel was gisteren 15 mm en moet nu morgen weer terug komen voor een fm. De gyn had het over een middel wat hetzelfde werkt als pregnyl. Ik ben de naam vergeten maar had er werkelijk nog nooit van gehoord. Maar goed ik snap dan ook niets meer van de gyns daar. Eerst zou ik geen fm’s krijgen en ook geen medicijnen (dus ook geen pregnyl of iets dergelijks) en nu krijg ik en fm’s en een medicijn om het eitje te laten springen :eh:
Maar goed het belangrijkste is dat we deze week weer een IUI hebben.
Groetjes,
Daniëlle
Daniëlle,
bekijk het positief, deze week een IUI, oftewel, wie weet over 2 weken een positieve zwangerschapstest!!! Joehoe…
(wordt inderdaad tijd voor positief nieuws hier )
Maria,
hebben jullie het leuk gehad? Tas uitpakken en opruimen is inderdaad altijd balen…
Ineke,
Hoe waren jullie dagen in het Zwarte Woud?
Wij zijn net een uurtje thuis, zijn 4 dgn naar Center Parcs gegaan met vrienden en hun baby. Was erg gezellgi, maar af en toe wel confronterend, je zeit daar zoveel jonge stelletjes met een baby…
Verder gaat het goed, ben aan het aftellen. A.s. donderdag 1e fm (cyclusdag 10)
Hoop zoooooooo dat ik weer een cyclus heb van 3 weken (korter dan dat heb ik nog nooit gehad, wel véél langer, haha, van 3 weken tot 2.5 maand!!)
Hoe gaat het met jullie verder?
Liefs, Cinzia.
Oké even een spoedvraagje…
Wie heeft er ervaring met digitale ovulatietesten?? Hij geeft nu namelijk positief aan (een smiley dus) maar bij het uithalen van de test is één van de streepjes helemaal niet zo donker. Nu weet ik niet wat de test en wat de controle streep is natuurlijk. Heeft deze digitale ovulatie test van clearblue altijd gelijk?
Nu moet mijn vriend namelijk heel hard racen om wat spullen op te halen in het ziekenhuis voor de IUI die we dan morgen gaan hebben? En ik zou het knap vervelend vinden als het morgen toch blijkt dat deze test vals positief was.
Wie weet dit?
Ik heb ook de digi van de cb gehad. Op het moment dat je een smiley krijgt dan heb je binnen 24 tot 24 uur je eisprong. Hoop dat jullie nog op tijd zijn!!!
Zal voor je :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Liefs, Chantal
@Krabje wrote:
Ik heb ook de digi van de cb gehad. Op het moment dat je een smiley krijgt dan heb je binnen 24 tot 24 uur je eisprong. Hoop dat jullie nog op tijd zijn!!!
Liefs, Chantal
Morgenochtend gaat mijn vriend zijn “goederen”

Ik vind het hartstikke spannend. Eindelijk een reële kans op een zwangerschap

Trouwens… jij bedoelde 24 tot 48 uur… toch?
Danielle Ik denk dat je dan inderdaad binnen 48 u je eisprong hebt, dus hopelijk morgen vroeg de IUI! Maar als je gisteren op 15 mm zat, dan klopt het toch ook wel? Dan zou je vandaag op minimaal 17 mm zitten en morgen al op 20, dus wel logisch dat je test dan positief is. Als we een tweede kindje willen, dan beginnen we meteen weer met ICSI. We staan op de wachtlijst voor ICSI voor eind januari 2009, dan is Lianne bijna 11 mnd. Bij de 1e IVF bleek dat er bij ons helemaal geen bevruchting optreedt ondanks dat de eicellen goed zijn en er meer dan genoeg zaadcellen waren, dus dan heeft eerst zelf proberen en IUI niet zoveel zin.
Cinzia CP is inderdaad wel heel erg gericht op gezinnen met baby’s en kleine kinderen, dat is zeker confronterend! Maar ik hoop dat jullie het toch leuk gehad hebben. Alvast veel succes met je 1e fm donderdag. Ik hoop dat het deze keer allemaal wat voorspoediger mag gaan!
@purpled82 wrote:
@Krabje wrote:Ik heb ook de digi van de cb gehad. Op het moment dat je een smiley krijgt dan heb je binnen 24 tot 24 uur je eisprong. Hoop dat jullie nog op tijd zijn!!!
Liefs, Chantal
Morgenochtend gaat mijn vriend zijn “goederen”afleveren in het zkh en dan horen we ook hoe laat we terug moeten komen voor de IUI. Ik had zowieso morgen al een afspraak staan om 8:40… hopelijk kan die gewoon doorgaan maar dan voor de IUI.
Ik vind het hartstikke spannend. Eindelijk een reële kans op een zwangerschap
Trouwens… jij bedoelde 24 tot 48 uur… toch?
Ja ik bedoelde idd 24 tot 28 uur.
Meid ik ga heel hard voor jullie :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: En op naar de iui vandaag!!!
Succes!!!
Liefs, Chantal
Cinzia,
Kan me voorstellen dat het best confronterend is om zoveel jonge gezinnen om je heen te zien :hug: Ik hoop echt dat het voor jullie snel raak mag zijn. Succes donderdag bij de fm. Hopelijk is er al een mooie grote follikel te zien en hebben jullie snel weer een IUI.
Jippie,
Als er geen bevruchting is heeft IUI natuurlijk geen zin. Lijkt me een zwaar traject IVF en ICSI zowel lichamelijk als mentaal. Spannend dat jullie straks weer voor een tweede gaan. Hopelijk mag het dan snel raak zijn.
Chantal,
Thnx voor de duimen :-*
We hebben dus vanochtend inderdaad de IUI gehad. Om 8:00 moesten we het potje afgeven en een afspraak maken voor de IUI. Ik kon om 11:15 terecht. Ik was hartstikke zenuwachtig. Ik kon me van de vorige keer nog herinneren dat het geen zeer deed maar ook niet echt prettig aanvoelde. Ook was ik in dit grote ziekenhuis eigenlijk stiekem een beetje bang dat ze het zaad zouden verwisselen :silenced: Volgens de verpleegkundige die de IUI deed waren we zowieso vandaag de enige voor IUI dus was ik weer een beetje gerust gesteld. De IUI zelf was wel een beetje gevoelig maar gelukkig was het snel voorbij. In dit zkh moest ik nog 10 minuten blijven liggen. In ons vorige zkh mocht ik meteen opstaan dus ik vroeg waarom dat hier anders was. Zij zei dat uit onderzoek gebleken was dat als vrouwen 10 minuten blijven liggen de kans op een zwangerschap 7 % hoger is. Dat is toch best wel veel.
Volgende keer (die er hopelijk niet komt) hoef ik niet meer voor metingen te komen en mag ik het met de ovulatietesten doen. Dan geef ik wel wat meer uit aan die digitale testen want daar krijg ik teminste een positieve test bij. Ik heb vanochtend nog zowel een digitale als gewone test gedaan en de digitale was nog steeds positief en bij de gewone werd het streepje niet zo donker als de controle streep. Pff stomme dingen die testen.
Maar nu is het dus afwachten. Spannend hoor
danielle spannend zeg de iui gehad!!! Meid heel veel sterkte de aankomende 2 weken. Mijn :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: draaien voor jullie! En hoe was het zaad? Goed van kwaliteit???
Liefs, Chantal
ow wat spannend zeg ik :thumbup: voor je
@Krabje wrote:
danielle spannend zeg de iui gehad!!! Meid heel veel sterkte de aankomende 2 weken. Mijn :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: draaien voor jullie! En hoe was het zaad? Goed van kwaliteit???
Liefs, Chantal
De kwaliteit was volgens mij wel goed denk ik haha. Ik heb geen idee. Ik heb wel gevraagd hoeveel het was (6,1 miljoen, niet zo heel veel geloof ik). Maar omdat ze in doetinchem waar we eerst onder behandeling waren andere getallen gaven (volgens mij hadden zij getallen per gezichtsveld en is dat hier anders), weet ik niet hoe dat in vergelijking met de vorige keer zit. Maar uiteindelijk hoeft er maar ééntje goed genoeg te zijn toch :mrgreen:
Alvast bedankt voor het duimen :-*
Daniëlle,
spannend meid! Nu 2 weken wachten en wachten…
26 augustus, hopelijk DE dag dat je héél goed nieuws hier mag vermelden!!
Ik duim met je mee meid!!
XX Cinzia.
Hey iedereen!
We zijn weer thuis. Fijne vakantie gehad met gelukkig toch nog goed weer. Helaas ook een dieptepunt…je snapt m al… Ik ben nog nooit zo verdrietig geweest, kan er niet meer in geloven. Ze kunnen niks vinden, 3x IUI zonder resultaat…Ik kan er niet bij… Nu slaan we een maand over. Ik kan het even niet opbrengen. Heb er echt geen vertrouwen meer in. Even dachten we dat het raak was, maar helaas het mocht toch niet zo zijn. Nu ga ik eerst mezelf bij elkaar rapen, want als ik zo aan een 4de poging moet beginnen dan wordt het een hele zware maand.
Liefs Optimist
fijn dat je weer heelhuids terug bent van vakantie optimist! waar ben je naar toe geweest?
naar dat het weer is mislukt ik snap je helemaal dat je nu er ff mee stopt voor een maandje eerst dit maar verwerken :hug:
is er geen reden waarom je niet zwanger kan raken of wel?
@Optimist wrote:
Hey iedereen!
We zijn weer thuis. Fijne vakantie gehad met gelukkig toch nog goed weer. Helaas ook een dieptepunt…je snapt m al… Ik ben nog nooit zo verdrietig geweest, kan er niet meer in geloven. Ze kunnen niks vinden, 3x IUI zonder resultaat…Ik kan er niet bij… Nu slaan we een maand over. Ik kan het even niet opbrengen. Heb er echt geen vertrouwen meer in. Even dachten we dat het raak was, maar helaas het mocht toch niet zo zijn. Nu ga ik eerst mezelf bij elkaar rapen, want als ik zo aan een 4de poging moet beginnen dan wordt het een hele zware maand.
Liefs Optimist
Ik kan me je gevoel zo goed voorstellen. Toen wij voor ons eerste kindje gingen en we met de vijfde IUI bezig waren (bij ons is overigens ook niets gevonden waardoor we niet zwanger zouden kunnen worden) zat ik er ook helemaal doorheen. Ik had echt het idee dat het nooit meer zou gaan lukken. En met nog maar 1 poging te gaan had ik de hoop dat het via IUI zou lukken al helemaal opgegeven. En ineens bleek de vijfde poging toch gelukt (en is ze ondertussen al weer anderhalf). Dus ook voor jou kan het echt nog gaan lukken de komende pogingen. Een maandje rust is voor jezelf misschien inderdaad wel even goed. Volgende cyclus weer “fris” aan de volgende poging beginnen. Maar voor nu even een dikke knuffel voor jou :hug:
Liefs,
Daniëlle
Optimist,
ik weet hoe moelijk het is om weer positief te zijn en te denken als de poging net weer mislukt is!
Is echt heel moeilijk… Ik snap dat je een maandje rust wilt nemen, vind ik eerlijk gezegd heel knap.
Diep in mijn hart weet ik dat ik dat ook eigenlijk zou moeten doen, maar ik wil het niet…
Ik vind het wel een hele goede keus van je meid! Hopelijk lukt het je om positief te zijn en te blijven en een hoop moed bij elkaar kunt vinden om straks weer fris verder te gaan. Sterkte meid!!