Ineke,
zulke mometen blijven gewoon moeilijk.
Je bent niet jaloers, maar je gunt het ju;;ie zelf gewoon heel erg.
Heb ik ook, ik gun het mijn beste vrienden echt wel, maar ikj gun het onzelf zo zeer…
Blijft moeilijk meid. Ooit kunnen we hierom lachen, dan hebben wij een kleintje bij ons op de arm… zucht…
Hoe gaat het met de andere dames?
Hier wel goed, dag van de IUI en dag erna, erg last gehad van buikkrampen. voel nu helemaal niks, hoeft natuurlijk ook nog niet, maarja… 3 keer per dag die stomme bolletjes inbrengen, bah, wat een troep geeft dat in je onderbroek!!
Nog 3 dgn, dan naar Griekenland, héérlijk!! (heb 3 testen gekocht, je weet het maar nooit, haha…)
Hallo dames,
wat is het hier rustig…
Heb vanmorgen een afspraak gemaakt met de vrouw (Lydia) die altijd bij mij de fm doet. Wilde niet een afspraak maken met mijn offiële gyn, want Lydia die ‘kent’ mij vanbinnen en met haar heb ik het meeste contact.
Vrijdagochtend bloed prikken (Progesteron waarde) en daarna met haar een afspraak. Wil even mijn ei kwijt, over afgelopen cyclus, die kwal van een gyn en dat we moeten gaan beslissen of we voor IVF gaan (want dan moet ik voor 10aug aan de pil) of t/m december IUI blijven doen en de hele toestand erom heen. (en daarna 's middags met vakantie, joehoe…!!)
Hoe gaat het verder hier met jullie?!
Liefs, Cinzia.
Hoi iedereen!
Stilte voor de storm cinzia…
Vandaag voor de eerste fm-meting geweest. Gelukkig was de gyneacoloog 1 en al oor dus krijg ik de IUI op dag 14. Hallelujah! Daar word ik nou helemaal vrolijk van! Er waren ook 2 goede follikels te zien, dus mijn dag kan niet meer stuk.
Maria77, hoe gaat het nu? Al een beetje opgeknapt? Mag antibiotica dan wel tijdens een zwangerschap? Af en toe kan ik dat niet zo volgen wat nou wel en niet mag.
Cinzia, laten we hopen op een positief/goed gesprek en alvast een heeeele fijne vakantie. (maar ik vermoed dat we je voor die tijd nog wel horen )
Veel liefs voor iedereen!
Hi meiden.
Met mij blijft het kwakkelend helaas. Heb me ziek moeten melden vanwege de klachten. En ja, deze antibiotica zou geen kwaad kunnen. Maar morgen hebben we de 20weken echo! Dus daar ga ik me helemaal op verheugen… En ik ben natuurlijk hartstikke nieuwsgierig naar het geslacht.
Fijn Optimist, dat je tenminste een gyn hebt die luistert! En Cinzia, heerlijk genieten van je vakantie meid!
Lfs
Het is wel een stralende dag voor je echo Maria! Geniet ervan en laat even weten hoe het was. Leuk nieuws horen we graag.
x
Optimist,
wat héérlijk he, om te mogen horen wanneer je je IUI plaats mag gaan vinden! En helemaal om te horen/zien dat je 2 follikels hebt!! Super meid!
Maria,
wat ontzettend k*t dat je je ziek hebt moeten melden. Gaat het wel wat beter of voel je je echt nog steeds min?
En je 20 weken echo, VERTEL, hoe was het?
En mogen wij het geslacht ook weten? Ben namelijk héél nieuwsgierig…
Ik denk dat ik niet meer hier kom schrijven voordat eij weggaan. Vandaag laatste boodschapjes doen (zwangerschapstesten, zonnebrand, inlegkruisjes, etc) en eind van de middag en vanavond naar onze ouders toe om even ‘hoi’’ te zeggen. Morgenochtend naar de gyn en bloed prikken en om half 1 vertrekken we naar Schiphol.
Dus ik denk dat het er niet meer van komt om hier te schrijven…
Maandag 4 aug. komen we ('s nachts) terug, dus jullie ‘zien’ mij vanaf 5aug weer, en hopelijk met GOED nieuws…
Spannend hoor, op vakantie testen!!
Lieve meiden, ik hoop alleen maar goed nieuws te lezen als ik terug ben.
Ik spreek jullie gauw weer. Een hele dikke kus van mij, Cinzia.
Hele fijne vakantie gewenst!! Hopelijk de laatste keer met jullie 2-en (of misschien toch al met z’n 3-en!!!) Hopen dat jullie lekker kunnen genieten en wacht met spanning op goed nieuws!!
Optimist, suc6 met je mooie follikels! Zou ook wel even in mijn buik willen kijken aan welke kant een mooi follikel zit die 1 dezer dagen gaat springen!
Hoe was de echo maria???
Een mannetje :inlove: :inlove: !!
Ik had het echt niet verwacht, was er echt heilig van overtuigd dat het een meisje zou worden. Ik kom uit zo’n meidenfamilie. Mijn vader is helemaal gelukkig dat er eindelijk weer eens een vent in de familie komt.
En verder (veel belangrijker natuurlijk) was de echo helemaal top. Onzettend leuk om hem eens zo in detail te kunnen zien; hersentjes, niertjes, hartje, blaasje, alles is compleet. Nu nog groeien en ik kan niet wachten tot december… :dance:
Cinzia, hele fijne vakantie gewenst meid! geniet ervan.
Lfs allemaal
OH wat leuk dat je het ons komt vertellen!! Wat moet dat bijzonder zijn om te zien en nu te weten dat er een zoontje in je groeit!! Helemaal super en natuurlijk super dat alles oke is!
Lekker verder genieten nu. Je bent op de helft.
Maria, wat leuk!! Gefeliciteerd, een vent… Lijkt me erg leuk, als je weet wie er in je groeit.
De derde IUI zit er alweer op(wat vliegt de tijd) en nu zijn de wachtweken dus weer aangebroken. Ik heb er een beter gevoel over, maar ik durf het niet meer te hopen. Ik heb links onderin m’n buik een zeurend gevoel, en dan ga je je natuurlijk vanalles in je hoofd halen. Maar aangezien het nog maar een paar dagen is, kan ik er maar beter niks van verwachten. Als het deze keer niet raak is, ga ik in ieder geval een maandje overslaan en genieten van de zomer.
Liefs en allemaal weer succes!!
Weer niet zwanger, weer dat seintje 5 dagen voordat ik ongesteld moet worden. Precies volgens schema. Volgens mij gaat het nooit gebeuren…
Nou, ook hier liggen de ob’s alweer klaar om mee te nemen in de koffer. We gaan nog een weekje naar het zwarte woud, daar dus een weekje ongesteld…pms alweer begonnen. zucht…zucht…zucht…
Nog 1 maand zelf te gaan. (nou ja, we zullen qua IVF niet meteen aan de beurt zijn denk ik).
Ineke, balen he? Heb net even flink gejankt, dat lucht dan weer even op. Kan jij me vertellen hoe dat nou zit met IVF. Ik heb weleens begrepen dat je daarvoor op de wachtlijst moet?? Ik weet er echt helemaal niks van. Eerst zeiden we nog dat we daar niet aan zouden beginnen…dus wel.
Misschien kom ik je nog wel tegen in duitsland want wij gaan ook naar het Zwarte Woud!
He wat leuk zeg. Wij gaan zaterdag vertrekken. We gaan naar Kirnbach, kamperen op camping zur muhle. Een week gaan we. Hopen dat we niet teveel regen zullen hebben.
Ik heb nog niet gejankt, weiger ik…de traantje zitten er wel. Moet zo werken dus heb er geen zin om dan labiel te zijn, en het heeft toch ook geen zin. Maar ja, afsluiten voor je gevoel ook niet, zucht.
Tja, ivf, dat scenario had ik ook niet bedacht.
Wij gaan naar het UMCG daar schijnen de wachtlijsten momenteel mee te vallen, ik heb geen ideen hoe het verder zal gaan of we opnieuw onderzoeken zullen krijgen. Nou, lijkt me niet echt zinvol, het is een duidelijk verhaal.
Verder moet je eerst naar een voorlichtingsavond geloof ik. ik hoor het in september verder dus wel. Ik denk dat wij dan eerst voor IVF in eigen cyclus gaan. Dan heb je 6 pogingen die gelden voor 1 grote IVF. In eigen cyclus is zonder horomen. Dit omdat ik wel elke maand een eisprong heb. Maar misschien denkt de gyn daar wel anders over.
Verder hopen dat er niet opnieuw een tumor zal zitten want dan wordt het weer een ander verhaal.
Nou, zal me klaar maken voor het werk.
Sterkte meid! :hug:
(heb trouwens al veel lectuur uit de bieb gehaald over IVF…)
liefs
Ineke
Heb net nog eens de weersverwachting zitten bekijken voor Duitsland en daar wordt je ook niet vrolijk van Hopen dat dat toch een btje meezit! Wij gaan naar Triberg. Een vakantiewoning, ook voor een week.
Ik kan me idd niet voorstellen dat ze opnieuw de onderzoeken gaan doen bij jou. Je bent,lijkt mij, wel genoeg onderzocht toch? Dat ze IVF ook wel in de eigen cyclus doen, dat wist ik niet. Na m’n vakantie ga ik me er toch maar eens in verdiepen…je weet maar nooit.
Op het moment vind ik het erg frustrerend dat ze niks kunnen vinden, maar dat het toch niet wil lukken. Je zou toch denken dat IUI dan voldoende zou moeten zijn. Komende maand gaan we toch weer een poging wagen aangezien we in september niet kunnen. Ik begin alvast met duimen…
Liefs Optimist
hallo dames
ik heb stiekum wat meegelezen met jullie dit doordat ik vandaag een fm heb gehad endie was goed ik heb nu 8 x clomid gehad alleen tot nu toe zonder resultaat ik zie dit niet meer zitten en heb 2 september een gesprek over iui nu vraag ik me af welke medicijnen heb je daarvoor nodig de arts zei puregon dit word ij mij niet vergoed en het is niet op te brengen om het elke maand te missen kunnen jullie me wat meer hier over vertellen als jullie dat willen pb mag altijd alvast bedankt
Hoi Roosje,
Zelf heb ik bij jou ook al eens stiekem mee zitten lezen, dus het zij je vergeven… Zelf slik ik voor van dag 3 t/m 7 (slechts) 50 mg Clomid en dan de pregnyll injectie anderhalve dag voor de inseminatie. Puregon zegt me niks eigenlijk. Heb de naam al wel eens vaker voorbij zien komen. Weet jijzelf wat het is? Te vergelijken met Clomid? Als je nou Clomid gebruikt zonder inseminatie dan neem ik aan dat je toch wel in het ziekenhuis onder controle staat ivm oversimulatie?
Liefs Optimist
Even een vraag tussendoor… Heeft iemand van jullie haaruitval als bijwerking van de Clomid? Ik verlies op het moment wel erg veel haar… :eh:
Kalimera dames!!!
Ben ik weer, vannacht om 4u waren we thuis, hebben het echt SUPER gehad samen. Lekker bruin, veel gegeten, lekker gedronken en onwijs veel lol gehad (maar ook af en toe een traantje gelaten…)
Maria,
wat geweldig nieuws, jullie echo was helemaal goed en ook nog een jongetje dat in je groeit. Super om te weten meid, geweldig dat je dat met ons deelt, vind ik echt leuk!!
Ineke, fijne vakantie meid, geniet ervan.
Optimist,
ik heb er veel over gezocht op internet en aan mijn gyn en huisarts gevraagd. Sinds ik met Clomid en daarna met Puregon bezig ben, heb ik veel en veeeeeeeeeeeel dunner haar! Ik verlies veel haar maar het is erg dof, droog en dun. Volgens beide komt dit dus echt door de hormonen. Maak je dus geen zorgen, is ‘normaal’ De kapper had ook meteen in de gaten dat ik iets slik, wanht mijn haar is niet zo mooi meer als 2jaar terug.
Mijn verhaal in het kort:
vrijdag 25 juli (dag dat we vertrokken naar Griekenland), had ik 's ochtends eerst bloed geprikt, om Progesteron te meten.
Daarna een gesprek met Lydia (de vrouw die alle fm bij mij doet). Heb mijn hart bij haar uitgestort en verteld dat ik afgelopen cyclus zwaar k*t vond gaan. Allemaal verschillende gyns gehad, die mijn dossier van te voren niet doorlazen dus niet wisten wat een cyste of een follikel bij mij was. Dan de gyn die een telefoongesprek had terwijl hij fm bij me deed, dat ik een grillig persoon ben, etc. etc.
Goh wat was dat fijn om mijn hart te luchten. Zij snapte mij volkomen en stond helemaal achter me.
Zij zou met de desbetreffende gyn praten en zeggen dat dit inderdaad niet kan.
Vanaf Schiphol gebeld voor de uitslag van Progesteron, was 31. Erg laag (ook omdat ik die bolletjes inbreng), dus Lydia wist zich ook geen raad. Afwachten…
Maar… Nu komt het. Lydia, mijn vriend en ik hebben die vrijdag het volgende afgesproken:
als ik niet zwanger ben, en ik kom terug van vakantie, moeten wij een beslissing nemen.
OF we gaan t/m december door met IUI
OF we gaan in aug. beginnen met alle voorbereidingen voor IVF (moet je al de pil gaan slikken, hormonen spuiten, etc).
De beslissing is aan ons…
Heb op vakantie getest, en vanmorgen werd ik wakker en kreeg een welkom thuis cadeautje: ONGESTELD…
Heb beloofd morgen (woensdag) met de gyn te bellen, want als we voor IUI gaan moet ik donderdag beginnen met Puregon.
Mijn hart zegt IVF (want IUI hebben wij alleen meer gedonder mee), maar mijn verstand zegt IUI.
We weten beide niet wat we nu moeten doen, IVF is ook meteen zo hevtig, zo echt… Laatste poging om een kindje te krijgen… Vind het echt ontzettend moeilijk, wordt nog een moeilijke dag met een hele moeilijke beslissing…
(Pfffffff, wat een verhaal heb ik getypt he, sorry hoor, moest mijn hart even luchten…)
Dikke kus, Cinzia.
cinzia ik heb dezelfde arts als jouw heb lydia ook :mrgreen:
optimist ik heb heel veel last van haarverlies ik krijg clomid idd en dan zelf klussen tot nu toe is het nog maar 1x raak geweest zonder insemenatie misschien kan ik ook iui doen en dan wel met clomid? dit omdat de puregon niet word vergoed voor mij