Balen voor jullie Cinzia! Maar ik zou inderdaad maar voorzichtig zijn met dat spuiten. ik snap je onrust wel, maar de gyn zal er echt wel een reden voor hebben denk ik maar
Hier gaat alles redelijk. Ben gisteren naar de gyn geweest om te vertellen dat ik zoveel last heb vn harde buiken. Het kan al bij deze termijn. Hij heeft gekeken of ik ontsluiting had :shock: Daar schrok ik enorm van, maar gelukkig was dat niet het geval. Hij vertelde dat ik er verder eigenlijk niks aan kon doen, want dat ze eigenlijk niet eens weten waar het door komt. Ondertussen probeer ik maar rustig aan te doen. Ik begin de beeb al af en toe te voelen, dus volgens mij gaat het daarmee in ieder geval wel goed.
Lfs
Het zat er al in, vandaag ongesteld geworden. Ik weet zeker dat we de eisprong missen, dat het een dag te laat is. Oh wat heb ik het ermee gehad. Maar goed dat het lekker weer is
Optimist dikke :hug: :hug: voor jou!!
Als je bezig bent met de behandelingen, ben je daarnaast ook aan het tempen of ovutesten gebruiken? Misschien zie je dan ook precies wanneer je ei en brengt dat ook rust met zich mee. Maar misschien denk je steeds dat die migraine hoort bij een ei maar misschien is dat helemaal niet het geval.
Voor iedereen een dikke :hug: :hug: die het nodig heeft!!!
Liefs, Chantal
Ook hier weer een beginnende ongi hoor…had me er alwel weer op ingesteld maar toch…
Nog 2 maanden ‘zelf’, proberen en dan weer naar de gyn en gaat zeer waarschijnlijk het IVF gebeuren van start…pfff. wie had dat ooit gedacht.
Ik niet 3,5 jaar geleden toen ik in de 2e maand al meteen zwanger werd…maar goed. Heeft geen zin om daar bij stil te staan.
Liefs
Ineke
optimist balen maar weer he…
maar nieuwe ronde nieuwe kansen moeten we maar denken! (al valt dat soms niet mee).
Ineke, ik snap heel goed wat je bedoelt. Zoals je wellicht in mijn introductie hebt kunnen lezen hebben wij wel al 1 kindje maar die kwam zo snel en nu is de M.a. alweer een jaar geleden…
En ik wordt ook altijd zo van die beginnende ongi… ik denk dat het er hier ook weer aan zit te komen.
Al vanaf dag 8 van mijn cyclus gespannen borsten, en het begint nu weg te ebben. Zit nu op dag 22, zal volgens de gyn een heftige ongi worden omdat er veel slijm in bm zat.
We zien wel. voorlopig lekker van het mooie weer genieten.
natas
Hoi natas, welkom nog hier, had ik nog niet gedaan! :oops:
Tja, wij zijn al 3,5 jaar bezig, al 3x en miskraam gehad. Een prille miskraam bij 6 weken, een buitenbaarmoederlijke zwangerschap bij 9 weken en een ma bij ca. 9 weken (niet verder gekomen dan 6 weken).
Daartussendoor al 3x geopereerd (+ de operatie van de buitenbaarmoederlijke zwangerschap) aan tumoren in mijn eierstokken.
Juist daardoor beseffen we dat een kindje niet het allerbelangrijkste is maar het is wel enorm gewenst!
En wanneer je dan een super positieve ovulatietest hebt en je het 3 dagen achterelkaar ‘doet’, dan heb je stiekem toch hoop dat het nu eens raak zal zijn en blijven natuurlijk. Maar helaas… en maar weer naar de volgende ronde!
Ineke,
kan me voorstellen dat je 3.5 jaar geleden niet aan IVF dacht of wilde denken… Waarschijnlijk lopen we straks tegelijk met IVF meid, kunnen we samen erover kletsen… (en de vreugde ervan delen)
Natas,
ongesteld worden is nooit leuk… Maar aan de andere kant, dan kun je wel weer gauw door met de volgende cyclus.
Ben wel benieuwd, hoe denk je nu over IUI? Na de meningen van sommingen?
Maria,
waarschijnlijk toch echt héél rustig aan doen, je lekker laten verwennen door je mannetje… Misschien dat dat helpt tegen de harde buiken?!
Ik kom net terug van de gyn, 4e fm alweer (cyclusdag 21 vandaag!!)
Ben weer verdrietig… De vorige keer toen ik terug kwam van de gyn was ik ook al de hele dag huilerig.
Moest er weer op staan dat hij mijn follikels ging meten (aagh…)
Ze zijn nu 12 mm, jaja, 1 mm gegroeid in 3 dgn tijd!!!
Ik vroeg of ik de Puregon mocht verhogen, mocht niet, zijn woorden waren letterlijk:
gewoon rustig doorspuiten, je moet heel veel geduld hebben met de IUI, volgens mij heb jij dat niet."
AAAAAAGGGHHH… Heb ik geen geduld? Man, ik ben al 1.5 jaar bezig met IUI, heb zelfs 6 maanden lopen spuiten, uiteindelijk overstimulatie OF ovulatiebloeding!!
Ik geen geduld? Jemig, die man snapt het echt niet…
Heb uitgelegd dat mijn mannetje vanaf a.s. weekend 3 weken vakantie heeft, en dat wij graag een vakantie willen boeken en dat niet eerder kunnen doen dan dat de datum van IUI bekend is.
Ja, gewoon rustig doorgaan en anders geen vakantie toch? Zei hij ook nog…
Bah, a.s. woensdag terugkomen. Ben echt verdrieitg, gaat zooooooooooooooo langzaam…
Ik ben er voor mezelf al uit dat we in aug/sep bezig gaan met IVf, want om t/m december soor te gaan met IUI op deze manier, nee dank je!!
Cinzia Balen zeg, dat het deze keer helemaal niet opschiet. Ik denk dat ze terughoudend zijn om je meer te laten spuiten, omdat je eerder overstimulatie hebt gehad. Het duurt nu allemaal wel erg lang. Ik heb wel eens een IUI rond dag 25 gehad, dus dat doen ze dan nog wel. Maar ik snap dat je ook wilt weten waar je aan toe bent ivm de vakantie. Dat zou ik ook hebben, hoor! :hug:
Maar hoe zit het dan met de IVF in augustus/september? Heb je daar al een schema van en weet je al hoe en wat? Je moet namelijk dan eerst aan de pil en daarna waarschijnlijk Decapeptyl spuiten. Dus die voorbereidingen beginnen vaak al ruim een maand van tevoren. De week dat je op de planning staat voor de IVF is de week dat je met de stimulatie begint, de rest moet allemaal van tevoren. Dus dan zou je daar al redelijk snel mee moeten beginnen, anders kom je qua planning niet uit. En qua planning voor IVF zijn ze niet flexibel, omdat ze met lange wachtlijsten zitten en de planning van Groningen. Dus ik zou dat allemaal woensdag ofzo even navragen, als je zeker weet dat je door wilt gaan met IVF. Anders lukt dat misschien niet meer en kom je opnieuw op een wachtlijst van 5 maanden…
Optimist Wat balen dat je ongi geworden bent! Hoezo denk je dat jullie de eisprong steeds missen? Heb je fm’s of doe je ovulatietesten? Het kan wel dat je follikel op het laatst ineens heel snel groeit en ook snel springt. Een vriendin van mij heeft dit ook.
Ineke Tuurlijk had je het niet verwacht in deze situatie te komen, zeker niet als je toen heel snel zwanger was… Knap kl*te dat je ongi geworden bent! Ik hoop dat het de komende twee maanden toch nog gaat lukken en dat je niet meer met IVF hoeft te beginnen!
Krabje Jeetje, jij schiet ook al op! Alles nog een beetje vol te houden? Succes met de laatste loodjes!
Maria Ik ben blij dat je geen ontsluiting hebt! Dat moeten we niet hebben, hoor! Hoe gaat het nu met de harde buiken? Doe je wel rustig aan, dat is erg belangrijk! :hug:
Natas Hoe denk je nu over IUI? IUI is op zich best een natuurlijk proces, hoor! Je kunt het in eigen cyclus doen, mits je van jezelf een mooie cyclus hebt. Het zaad wordt dan alleen bewerkt (omdat ze het anders zo niet in kunnen brengen ivm risico’s op infectie) en vervolgens een eindje op weg geholpen. De rest moet de natuur zelf doen. Met IUI en IVF heb je niet meer kans op aangeboren afwijkingen, met ICSI waarschijnlijk ook niet, maar dat is nog een relatief nieuwe behandeling. Door de hormonen heb je ook niet een verhoogde kans op kanker of iets dergelijks. Maar ik snap je terughoudendheid.
Nog iemand vergeten?
Succes allemaal & ik duim nog steeds voor jullie!
Groetjes,
Jippie
He Cinzia, ik zat te denken na het lezen van je bericht. Zou het niet goed zijn om toch een vakantie te plannen? Weet dat jullie afhankelijk zijn van de IUI maar een vakantie is ook zo belangrijk. Voor jezelf en ook voor je relatie. Ik heb het elk jaar echt nodig hoor, even samen helemaal weg van alles.
Maar snap natuurlijk dat je deze poging ook niet zomaar wilt laten schieten, mocht het toch allemaal nog lang duren.
Hoop dat het vrijdag ofzo toch gepland kan worden!
Wanneer het bij ons ook IVF gaat worden dan wordt e.e.a. pas na 16 september in werking gezet, ben benieuwd hoelang het dan nog gaat duren. "gelukkig’, kunnen wij het dan zelf nog al die tijd blijven proberen.
liefs
ineke
Nou zo rustig als het eerst was, zo druk is het nu! Waar zal ik beginnen??
Natas, leuk dat je ook mee schrijft. Wat een verschillende verhalen eigenlijk he? Hoe denk je er nu over?
Jippie, je was op dreef ? Je was zeker nog iemand vergeten…jezelf! Hoe is het? Ik ga er idd eens een ovulatietest tegenaan gooien deze maand. Waarschijnlijk heb ik het geluk dat ik toch wel de 14e dag voor IUI moet aangezien dat een zaterdag is. Anders wordt het de maandag en dan is het zeker te laat. Ben benieuwd wat de gyneacoloog gaat zeggen…
Ineke, ik ga keihard voor je duimen de komende maanden… Dat IVF maar niet nodig mag zijn… :hug:
Krabje, bedankt voor je dikke knuffels! Heel lief dat je wat laat horen. Hoe gaat het? Verloopt het nog naar wens?
Cinzia, Af en toe zou je ze wat he? :x Ik vind dat je engelengeduld hebt.
Wil je nou doorgaan voor IVF en dus stoppen met IUI?
Succes iedereen! X
Het is inderdaad opeens druk hier he?
Vind ik wel gezellig hoor…
Jippie,
we kregen vorige week al een briefje/lijstje, met de dingen die we inderdaad moeten doen voordat de daadwerkelijke IVF van start gaat.
Moet tussen 1 en 10 augustus ongesteld worden en een dan met de pil gaan beginnen.
Dit wisten we al van tevoren,vandaar dat we deze IUI nog gedaan hebben (aan het doen zijn!!!)
Heb het nog niet met mijn mannetje over gehad wat we nu verder gaan doen (hij moet vandaag overwerken, heb hem nog niet gesproken hierover).
Hij zal vast gaan zeggen dat we eerst afwachten tot woensdag (de wonderen zijn de wereld nog niet uit, wie weet a.s woensdag een miracle…)
Mijn gevoel zegt, deze IUI afmaken en beginnen met IVF… Maarja, dat beslis je samen he…
Gaan jullie nog met vakantie of vakantieplannen?
Het is vandaag woensdag, hoop op een groot follikel voor jullie!!
duim, duim, duim
Ik snap er echt HELEMAAL niks meer van!!
Vannmorgen naar gyn geweest, links duizenden (oke, wat overdreven!) kleine follikels en rechts één follikel van 20mm!!
Vanavond Pregnyl zetten en vrijdag de IUI, zei die (stomme, nare) gyn.
Ik zei: ‘huh? En maandag was ie nog 12mm, hoe kan ie in 2 dagn tijd 8mm groeien?’
Door deze opmerking ontstond er een woordenwisseling tussen mij en de gyn.
Het kwam erop neer dat hij zei dat hij mij een grillig persoon vond, hij werkt al 20jaar in het ziekenhuis, is de beste gynaecoloog, dus ik moest hem vertrouwen.
Ik zei dat ik graag mijn dossier wilde zien, om een uitgangsecho te bekijken, want volgens mij is het een cyste en geen follikel.
Waarop hij weer zei dat ik dingen moest los laten en hem moest vertrouwen.
Hij zei ook dat hij mij niet meer wilde behandelen omdat ik een grillig persoon ben (zei hij dus 2keer!)
Volgens mijn moeder bedoelde hij dat mijn lichaam grillig is (wispelturig). Maar volgens mij bedoelde hij mij, omdat ik al paar dagen zit te zeuren dat het te langzaam gaat, en nu mag ik IUI doen, vertrouw ik hem niet!
Maargoed, mannetje is net thuis, gaan zo vakantie boeken en vanavond 18.15u Pregnyl zetten…
Pfffff, raar allemaal he? Snap er zelf ook niet veel van, voel me ook wat raar.
Ik geloof de gyn gewoon niet, volgens mij is het echt geen follikel, maarja…
Hoi Cinzia,
Wat een vreemd verhaal, zeg… Het is inderdaad wel erg vreemd dat een follikel in twee dagen tijd 8 mm groeit, dat is wel heel erg veel. Dus dan zou hij maandag iets over het hoofd gezien moeten hebben. Dat zou kunnen, bij mij is dat ook wel eens gebeurd als ze te snel willen. Of het is inderdaad een cyste, wat jij denkt. Maar ik hoop natuurlijk dat je een mooie eisprong gaat krijgen! Had je Santema weer? Ik weet natuurlijk niet hoe jullie gesprek is gegaan, maar een gyn hoort natuurlijk niet zomaar te zeggen dat hij je niet meer wil behandelen, alleen omdat je tegen hem ingaat en kritisch bent. En met jouw lichaam is heus niks mis, bij zoveel anderen gaat het ook wat stroef qua reactie op de hormonen, dat is geen uitzondering! Heb je het verder ook nog over de IVF gehad met de gyn en je hubbie?
Heel veel succes met de IUI vrijdag & ik hoop dat je een mooie eisprong gaat krijgen met een nog veel mooier resultaat! :hug:
Groetjes,
Jippie
Tjee Cinzia, inderdaad een bizar verhaal. En die gyn vind ik helemaal vreemd! Zo’n opmerking kan ie echt niet maken naar een patient. In plaats van dat ie dan samen met jou het dossier even doorneemt, dat zou tenminste rust geven. Misschien is ie echt wel kundig, maar zo komt het door zulke opmerkingen in ieder geval niet over.
Ik kan me je gevoelens voorstellen, maar van de andere kant probeer je maar te richten op de IUI van as. vrijdag. Er blijft natuurlijk nog gewoon een kans dat die eikel gelijk heeft en wie weet!
En die vakantie zou ik trouwens maar gewoon lekker boeken… :hug: Kunnen jullie wel gebruiken.
Hier gaat het niet zo lekker. ik blijk nu een urineweginfectie te hebben dus zit aan de antibiotica waar ik kotsmisselijk van ben. Vannacht op moeten staan van de buikpijn en rugpijn, dus ik hoop maar dat het snel beter gaat.
Lfs
Jeetje Maria, dat lijkt mij een niet fijn gevoel, een urineinfectie!
Helpen de antibiotica wat tegen de pijn?
Alleen wel een nadeel dat je hier weer misselijk n van wordt!
Over mijn bezoek aan de gyn gister, heb ik nog steeds een nare nasmaak.
Mijn moeder en schoonouders vinden het ook maar een raar verhaal, dat mijn follikel in 2dgn tijd 8mm gegroeid is!
Ik kan het alleen niet checken of het inderdaad een cyste is, want ik heb thuis geen inwendige foto’s van mezelf, zitten in mijn dossier.
Mijn mannetje zegt dat we die rare gyn maar moeten geloven en ervoor moeten gaan… Tja, das makkelijk gezegd, ik heb nog steeds een naar gevoel erbij…
Heb HEM vrijdag met de IUI weer, das wel jammer.
Mijn mannetje gaat vrijdag eerst naar het werk, rond 8u even ‘snel’ naar het ziekenhuis, kwakje produceren en ik ga om 10u met mijn moeder naar het ziekenhuis voor de inseminatie (want mijn vriend kon echt geen vrij krijgen voor de IUI. Zijn laatste werkdag, en het is smoor en smoordruk… Mocht ik zwanger raken, dan is ons kindje wel op een ‘rare’ manier ontstaan. Vriend alleen naar ziekenhuis en ik daarna alleen met mijn moeder… Maarja)
Oja, hebben gistermiddag vakantie geboekt. Wilden meteen a.s. weekend weg, maar alles, maar dan ook echt ALLES is al weg. Op zijn vroegst konden we volgende week vrijdag weg.
We gaan dan ook naar Kreta, (Turkije was volgeboekt), 11dgn.
Héérlijk… 1 nadeeltje, moet zwangerschapstesten meenemen, want 1 aug. mag ik testen en dan zitten we nog op Kreta. Baal wel een beetje, had liever bloed laten prikken, weet je meteen waar je aan toe bent, met zo’n test kun je wel eens gaan twijfelen, maarja…)
Zo, een héél verhaal, sorry, maar dan zijn we allemaal weer op de hoogte.
Ineke, hoe is het met jou?
Groetjes, Cinzia.
Romantisch toch joh, om lekker op zo’n mooie bestemming waar jullie samen zijn te testen? Mijn 1e post. test had ik in de belgische ardennen, zo bijzonder dat alleen wij wisten wat er gaande was. (dachten we toen…).
Het gaat hier wel. Merk dat ik toch in een dipje zit zo tijdens mijn ongi. Moet ook veel werken en daardoor weinig tijd voor elkaar. Aantal late diensten enzo. Ben nu ook aan het werk. (druk he?)
Wat beteft je follikel cinzia, ik had toen ik de laatste keer zwanger werd op maandag een follikel van 12 en op woensdag was hij al weg! Ik balen en thuis gekomen meteen nog even sex gehad…zwanger geraakt!
Het kan dus wel hoor!!!
Beterschap maria! Nou, zal wat rapportages gaan schrijven.
doei
Dankjewel Ineke!!!
Ik moet er inderdaad maar op vertrouwen dat die gyn het goed heeft!!
Mannetje belde vanmorgen, potje met zaad is ingeleverd.
Ben altijd benieuwd hoe dit keer zijn zaad is (omdat het meestal niet erg goed is), blijft spannend.
Mijn moeder gaat mee zometeen, wilde niet alleen naar die gyn voor de IUI.
Ik laat jullie weten hoe het is gegaan.
Werkse Ineke!!
Ben ik weer…
Terwijl ik dit typ, lopen de tranen over mijn wangen.
Kwam om 10.10u aan in het ziekenhuis met mijn moeder, en de assistente vertelde me dat het zaad er nog niet was.
10.15u zie ik iemand lopen met een envelop met het zaad van mijn vriend.
Om 10.30u was ik nog niet geholpen, en hoorde en zag dat die kwal van een gyn koffie zat te drinken met een collega en gebak zat te eten.
Ik zat te koken!!! Mijn moeder wilde me rustig houden, maar om 10.40u ben ik naar hem toegelopen.
Ik vroeg hoelaat ik geholpen werd, want anders wilde ik nog wel even een bakje koffie gaan drinken met mijn moeder.
Die kwal zei dat ik geduld moest hebben, ik werd zo geholpen.
10.50u werd ik dan eindelijk geroepen (hehe…)
Zaad van mannetje was slecht, 5 miljoen waarvan 50% kwaliteit A, goed beweeglijk.
Inbrengen van eendenbek deed (zoals altijd) erg zeer. Ik zei tegen de gyn dat de eendenbek bij mij altijd even natgemaakt wordt, doet het minder zeer. ‘Vooruit dan maar, wel met koud water’ zei hij.
Ik vroeg hoe het er van binnen uitzag, hij zei dat mijn slijm erg trobel was.
Ik vroeg wat dit inhield.
Hij zei dat als je een eisprong hebt, is je slijm vanbinnen erg helder en veel aanwezig. Bij mij was het er wel, maar niet veel en troebel (oftewel, ik ben er bijna van overtuigd dat ik dus GEEN eisprong heb gehad!).
Na 2 minuten was het geurd en stond ik buiten. Net even naar de apotheek geweest, Progestan bolletjes gehaald, vanavond mee beginnen.
Ik twijfel enorm, ik heb een naar gevoel…
Mijn intuitie zegt dat ik geen eisprong heb gehad, dat het een cyste was die de gyn aanzag voor een follikel…
…Ik ben gewoon even verdrietig… Home alone, niemand die me even kan troosten… Zo oneerlijk allemaal, iedereen raakt om me heen zwanger…
He, wat naar allemaal. Maar na je eisprong veranderd het slijm ook meteen weer. Dan heldere slijm is een teken dat het er aan zit te komen…Wel heel vervelend hoor dat je zoveel onzekerheden hebt en dat ze je daarin niet gerust stellen of duidelijke uitleg geven.
Je zou nog kunnen vragen of je bloed mag prikken om te kijken of je eisprong inderdaad geweest is. Maar goed deze poging telt nu natuurlijk wel mee.
Hoop dat je het vertrouwen erin weer wat terug zult vinden.
Heb dit zelf op het moment ook niet zo eigenlijk. Er staat hier een ‘kraammand’, op kantoor die naar een collegaatje gebracht moet worden. Ik zou nu ook pas bevallen zijn wanneer mijn laatste zwangerschap goed zou zijn gegaan…was ook de vorige keer teglijk met haar zwanger…moeilijk. Gelukkig zijn de kadootjes ingepakt zodat ik er niet de hele tijd naar hoef te kijken. Het is geen jaloezie richting haar maar zou zelf zoooooo graag.
:hug: