Cinzia, wat een onhandige trut zeg! Dat ze zomaar met 1 blik het beleid van jouw eigen gynaecoloog onderuit haalt. En dat terwijl die gynaecologen toch onderhand moeten weten met wat voor onzekere patienten ze te maken hebben in zo;n geval. Ik kan me er echt aan storen (zoals je merkt ). Ik zou het de volgende keer met je eigen arts terugkoppelen.
Nou inderdaad zeg, wat een reactie. Zo irritant dat ze het allemaal beter denken te weten…en daarmee elkaar ook afvallen. Wanneer het een invaller is dan hoort hij/zij zulke info helmaal niet te noemen vind ik. Zoveel onrust te creeeren!
zoooo irritant al die verschillende gezichten.
Hoop dat er maandag een mooie follikel (of meerdere natuurlijk) te zien zijn en mooi gegroeid bbslijm ook!
Hier weer in afwachting na een vette positieve ovu-test vorige week donderdag. Dus zondag 13 juli weer mijn NOD…wij hebben ons best weer gedaan.
Hoe is het maria? hoop dat de pijn minder is geworden/opgehouden is. Vervelend lijkt me dat zeg!
Optimist, waar blijf je met een gezelliger bericht?
Ineke
Spannend Ineke, dat wordt weer duimen :thumbup:
De buikpijn is ietsje minder, maar doe dan echt heel rustig aan. Blijf soms hele hard aanvoelende buiken hebben, die echter niet echt pijnlijk zijn maar eerder vervelend aanvoelen. Ik heb as. donderdag weer een afspraak bij de gyn en ga echt op een echo aandringen. Ook omdat mijn omgeving telkens denkt dat ik veel verder in mijn zwangerschap ben omdat ik al zo’n enorme buik heb. Wil toch wel eens weten of ik niet teveel vruchtwater heb ofzo…
Nou, zeker even vragen. Hoop dat je een echo krijgt. En dat alles oke is natuurlijk. Krijg je ook een 20 weken screening? Heeft mijn zusje ook gehad en ze namen uitgebreid de tijd. Ze had het erg leuk gevonden, aantal foto’s mee etc.
Ik denk niet dat het gelukt is, pms speelt alweer op. Bij mij eigenlijk altijd wel overduidelijk…
Lieve meiden,
dank je wel, blij dat jullie ook zo denken als ik!!
Ik baalde vorige keer ook ontzettend, hoe kunnen de gynaecologen elkaar zo tegen spreken?
Over een uurtje moet ik weer, ben benieuwd wie die man is die ik deze keer ga krijgen en wat hij te zeggen heeft, pff, vind het maar niks, steeds een ander!!
Maria,
je moet dan echt aandringen op een echo hoor! Daar ben ik ook achtergekomen, je moet voor jezelf opkomen en bepaalde dingen gewoon aandringen!! Hopelijk krijg je een echo donderdag!
Ineke,
wie weet meid, er is nog hoop… 13juli misschien een positieve test, you’ll never know girl!!
Jippie,
heb altijd Lydia, had laatste keer Perquin en krijg straks Santema (?).
XX
Hoi iedereen!
Cinzia, wat een raar verhaal! Af en toe is het gewoonweg niet te begrijpen hoe ze met je omgaan. Volgens mij is dat toch ook een belangrijk deel van hun werk?? Ben benieuwd wat die andere gyneacoloog zegt.
Maria77, volgens mij moet je idd in de telefoon klimmen en een echo eisen. Dat kunnen ze toch niet weigeren?
Ineke, jeetje dat je nu al pms hebt. Ik krijg dat ook altijd 5 dagen voor ik ongesteld moet worden, maar bij jou is het dan toch wel heel vroeg om daar al last van te hebben? Ik vind 5 dagen al zo lang…
Zelf heb ik nog steeds geen goed gevoel over deze poging. Voorheen kon ik nog wel luchtig over alles denken, maar bij deze poging is er wel het 1 en ander veranderd. Nu ben ik echt gaan doemdenken, dat het waarschijnlijk voor ons nooit zal gebeuren. Jullie kennen het denk ik allemaal wel. Heel vervelend. Ik mag volgende week donderdag pas testen, maar ik denk dat ik voor die tijd al bezoek heb gekregen.
Iedereen weer heel veel succes!!! :thumbup:
Ps: Martensea, hoe is het met jou?
Optimist,
ik denk dat we jou allemaal begrijpen. Dat gevoel dat het toch nooit zal gaan lukken…
En ja, ik ga nu natuurlijk tegen je zeggen ‘kop om op meid, wie weet is het deze keer wel raak!!’
En dat meen ik hoor, positief blijven en wachten, wachten, wachten… Succes meid, ik duim voor je!!!
Ik kom net terug van de gyn.
En ja hoor, go#@rdom!##@#e!!!
Ik heb letterlijk niet langer dan 45 seconden op de stoel ‘gezeten’(gelegen).
Ik kwam binnen, hij gelijk met dat ding in me, kijkt naar mijn linkereierstok, en zegt:‘goh,allemaal kleine follikels’ Ik zeg: ja heb PCO.
Hij naar de rechter en ziet mijn cystes, zegt hij: zo, dat wordt Pregnyl zetten.
Waarop ik zeg dat dat mijn cystes zijn. Ow, zegt hij (grrrrrrrrrr…)
En hij haalt dat ding alweer uit me.
Waarop ik vraag hoe dik mijn baarmoederslijm is. Ow, dat weet ik niet, is ook niet zo belangrijk ,zegt hij.
En had ik nog follikels rechts? Vraag ik.
Alleen maar kleintjes, spuit maar door en kom vrijdag BIJ MIJ maar weer terug!
Dat was het, heb me aangekleed en een afspraak voor a.s vrijdag dus.
Ik voel me een beetje klte, ik heb het idee dat men mij (of hun werk) niet serieus neemt, had gewoon liever deze maand niks gedaan, en lekker vertrouwt bij mijn EIGEN gyn onder behandeling geweest. Kijk nu op tegen vrijdag op, wat een achterbakse grote lul is dat ook, bah, bah, en nog eens bah!!!
Hoi Cinzia,
Santema is inderdaad wat een vreemd type. Hij kan soms heel kortaf zijn, maar soms juist ook heel meelevend. Ik heb hem wel eens met een fm gehad en dat ging toen ook heel snel. Volgens hem zat er toen helemaal niks, terwijl de fm daarvoor er nog een follikel van 16 mm zat. Dus dat zei ik, hij nog eens kijken & inderdaad! Maar ik heb Santema ook bij beide puncties gehad en hij heeft ons gebeld toen we met de 1e IVF geen bevruchting hadden. Toen was hij juist heel lief en meelevend en tijdens de puncties ook. Bij Santema moet je niet zijn als je zelf een beetje onzeker bent, want dan kan hij nogal eens over je heen lopen (overigens niet rot naar jou toe bedoeld, meer ook uit eigen ervaring).
Normaal had ik bij de fm’s altijd Lydia en mijn behandelend gyn is Spinder en Santema had ik dus bij de puncties en een enkele fm. Perquin ken ik niet, die heb ik nog nooit gehad. Maar een vriendin van mij heeft daar ook een keer een nare ervaring mee gehad.
Ik hoop dat er vrijdag meer te zien is en dat de fm dan wat beter gaat. En als je het niet meer ziet zitten, kun je deze poging altijd af laten breken, hoor! Het is jouw lichaam, dus dan gewoon stoppen met spuiten en afwachten totdat je ongi wordt. Of desnoods om Provera/Primolut vragen om het op te wekken.
Knuf! :hug:
Groetjes,
Jippie
Optimist Ben je bezig met de laatste wachtweek? Ik hoop echt dat het deze keer gelukt is! Gevoel hoeft soms niks te zeggen, ik had bij de ICSI ook dat ik ineens een gevoel over me kreeg dat het niet gelukt was. Maar dat bleek niet zo te zijn en inmiddels is Lianne alweer 4 maanden. Dus hoop blijven houden, meid! Succes!
Ineke Ik hoop dat het deze keer weer raak is en dat het dan goed mag blijven gaan. Jullie gaan het eerst nog een tijdje op de gewone manier proberen en nog niet de mm in?
Maria Vervelend dat je steeds zo’n buikpijn hebt… Ik hoop dat je een echo krijgt en dat alles goed is. Doe rustig aan!
Verder nog iemand vergeten?
Groetjes,
Jippie
Hai Jippie, ja theoretisch moet het bij ons ‘gewoon’, mogelijk zijn. Wel minder kans door die ontbrekende eileider en het littekenweefsel en mijn 33 jaren jong zijn. half september hebben we een afspraak staan om te kijken of er niet opnieuw tumoren zitten en dan gaan we dus afspreken hoe verder.
Tja, heb altijd al ruim voor die tijd pms en dat bestaat bij mij uit een ‘branderig gevoel’, van onderen… :oops: heb het al een paar keer aangekaart bij huisarts en gyn maar ze kunnen dan niets vinden. (denk namelijk zelf dat ik steeds een infectie heb aan het eind van mijn cyclus). Na de ongi is het dan weer over. Niet zo fijn. dus…
Cinzia zie het helemaal voor me hoe het is gegaan. zucht. Wat een ellende. En maar weer hopen op beter nieuws vrijdag, je bent nog in de race voor deze maand!!
Jippie,
bedankt voor je ‘uitleg’.
Ik word er dus niet goed van dat ik 2 fm heb gehad, en beide van een ander. En Santema heb ik vrijdag weer!!
Volgens hem zat er gister geen follikel, maar ik hou een soort dagboekje bij sinds de IUI, en heb tot nu toe altijd een follikel gehad op dag 14 (gister dus).
De ene keer was de follikel 8 mm, de andere keer 15, maar er moet toch een follikel zitten?
Mijn moeder gaat vrijdag mee, heb ik even wat meer steun, en ik sta erop dat hij tenminste 1 follikel even opmeet, en mijn baarmoederslijm!!!
XX
Goed dat je je moeder meeneemt. Hoop dat het vrijdag wat normaler zal verlopen. suc6 alvast.
Hoi Cinzia,
Er kan ook best een follikel gezeten hebben. Maar wat mij bij de verschillende gyn’s is opgevallen: Lydia meet altijd wat op, ookal is het allemaal nog heel klein. Die betrekt je er ook echt bij. Maar andere gyn’s zoals Spinder en Santema doen het vaak op het blote oog. Dus echoding erin, " O, er zit nog niks!" en dan weer wegwezen. Dan zitten er dus wel follikels, maar dan zijn ze nog heel klein bijv. onder de 10-12 mm. Dus dan denk jij dat het niks is, maar dan bedoelen zij meer van: Alles is nog veel te klein, kunnen we nu nog niks mee, volgende keer weer kijken.
Daar moet je soms echt even doorheen kijken bij de verschillende gyn’s. Ik heb ze allemaal gehad, dus dan weet ik ook hoe ze werken en zijn. Maar dat weet je natuurlijk alleen als je ze allemaal kent en niet als je ze nog nooit gehad hebt. Bij Spinder & Santema moet je dan zelf heel gericht vragen, anders zijn ze heel snel klaar. Dus gewoon vragen of ze iets willen opmeten, en of ze je bmslijmvlies willen opmeten. Dan doen ze dat heus wel! Santema is echt geen rare vent, al komt dat vaak wel zo over…
Succes!
Groetjes,
Jippie
Hallo dames,
77 bldz. doorlezen vond ik wat veel dus ik meld me maar even in de hoop dat de actieve schrijvers dat goed vinden en ik vanaf nu mee kan schrijven en de verhalen kan volgen.
Ik zal me even voorstellen,
Ben natas, heb een zoontje van 2,5 jr en wij zijn sinds oktober 2006 bezig voor ons 2e kindje.
april 2007: bezoek gyn, geen eisprong, begin clomid
juni 2007: zwanger
augustus 2007: M.A. met curretage
augustus-november: rustperiode
december:: opnieuw clomid
Januari-mei: 3 kuren clomid gehad, 1 x overstimulatie verder wel eisprong gehad maar helaas geen succes.
juni- augustus: geen clomid door cyste.
In ons ziekenhuis krijg je vanaf 4 x clomid gebruik en meer dan 1 jaar proberen het aanbod van IUI.
Omdat ik alwel zwanger ben geweest laat de gyn het hsg onderzoek achterwege en is er ook bij mijn man geen spermaonderzoek uitgevoerd.
Eind augustus hebben wij een gesprek met de gyn over wel of geen iui.
Ik vind de beslissing heel moeilijk:
-Wil graag nog een 2e kindje maar niet ten koste van alles en vind de mmm psychisch en lichamelijk zwaar (ik reageer erg heftig op de hormonen)
- ben bang voor een meerling ivm de bevalling en zwangerschap van mijn zoontje
- ben bang dat je door medisch ingrijpen meer kans hebt op een kindje met een handicap (ook al is dat wetenschappelijk misschien niet aangetoond) dat is echt een gevoel en ik hoop jullie hierdoor niet bang te maken.
Ik wil hier graag meeschrijven om jullie ervaringen te lezen en te delen wat het voor ons zo moeilijk maakt. misschien kunnen jullie me ook wel over de streep halen voor mijn beslissing.
Zo genoeg voor deze keer.
Natas
Jippie,
daarom neem ik mijn moeder ook mee. Want mijn mannetje vroeg al aan me, waarom heb je niks aan Santema gevraagd (wilt u 1 follikel opmeten, wilt u mijn b.slijm opmeten), maar op het moment dat je daar ligt, lig je met een open mond van verbazing te kijken… Na 45sec. haalde hij dat ding alweer uit me…
Was gewoon even van de kaart, kon niks uitbrengen.
En mijn moeder is het met me eens, dat vrijdag (dan cyclusdag 18!!), er toch tenminste 1 follikel moet zitten die hij op kan meten!!
En ik wil dat hij naar de uitgangecho kijkt van de vorige keer, zodat hij duidelijk ziet wat wel en wat niet een cyste/follikel kan zijn.
Ik ga dus voor mezelf opkomen vrijdag, haha…
Natas,
welkom hier.
Dus je hebt al een zoontje, die ‘normaal’ is verwekt (klinkt wat raar, sorry hoor).
En bij je man hebben ze geen zaadonderzoek gedaan? Misschien is dat wel handig toch, vooral als je een jaar bezig bent…
En over het feit dat je door de mmm meer kans hebt op een kind met een handicap, heb ik echt nog nooit ergens gehoord/gelezen, volgens mij moet je dat proberen te vergeten.
IUI behandelingen zijn inderdaad niet makkelijk, maar ik heb al veel positieve verhalen erover gelezen…
Mijn advies: probeer IUI desnoods 1 keer, het valt echt wel mee!
Sterkte!
Groetjes, Cinzia,
Welkom Natas. Ik snap je terughoudendheid wel omdat je tenslotte al een ‘normale’ zwangerschap hebt gehad. Maar ikzelf vond de IUI reuze meevallen. Je slikt ook clomid, maar dat doe jij nu zelf ook. En wat betreft overstimulatie; dat wordt streng vervolgd met de echo. je zou zelfs nog kunnen bespreken met de gynaecoloog op hoeveel follikels jullie je richten. Ik had er de laatste keer 3, dus dat was de grens. Er werd mij nadrukkelijk gevraagd na te denken of ik het risico wilde lopen, dus zomaar doen ze dat niet. En nu ben ik toch gewoon zwanger van een eenling! Voor wat betreft de aangeboren afwijkingen geldt dat dit nooit is aangetoond voor IUI en volgens mij zelfs niet voor IVF. Alleen voor ICSI zijn nog niet duidelijke lange termijn resultaten omdat die methode nog betrekkelijk nieuw is. Maar volgens mij geldt het zelfs daar niet eens voor.
Ik vraag me alleen af hoelang jullie over de eerste hebben gedaan? Want mocht dat lange tijd geduurd hebben dan lijkt mij zaadonderzoek ed toch zinvol.
Succes in ieder geval met de beslissing. Maar ik zou er gewoon voor gaan!
maria en cinzia bedankt voor jullie reactie.
Voor onze 1e heb ik een mk. gehad en 2 mnd. later was ik opnieuw zwanger. De mk… was een zwangerschap door de pil heen.
Na de bevalling een mirenaspiraal laten plaatsen omdat ik niet het idee had nog meer kinderen te willen :oops: althans voorlopig niet…
Maar al snel begon het te kriebelen en mijn bio-klok te tikken dus vandaar na 6 mnd. al weer verwijdert. Toen had ik een cyclus van 21 dgn. en daarvoor was ik bij de gyn terecht gekomen. de rest zie mijn eerdere verhaal. Al snel natuurlijk weer zwanger maar toe nweer mk.
Gyn vind zaadonderzoek niet nodig maar voor IUI moet het toch naar het lab dus dan zien ze het vanzelf denk ik maar…
Mijn terughoudendheid heeft vooral met gevoel te maken t.ov. ingrijpen in de natuur… maar ach met een grote zevenmijlslaars stappen we daar vast wel omheen.
Natas
Natas,
als ik iets geleerd heb de afgelopen maanden, dan is het wel voor jezelf opkomen bij de gyn!
Dus ik zou tegen je gyn gewoon zeggen dat je graag een zaadonderzoek wilt!
Vaak ‘moet’ je zelf om iets vragen, anders komt men er niet mee…
Ik moet morgen naar de gyn, 3e fm… Spannend!!
Ik ga dus echt voor mezelf opkomen en aan de gyn vragen (eisen!! haha…) dat hij de grootste follikel opmeet EN mijn baarmoederslijm.
Op cyclusdag 18 zal ik toch tenminste 1 follikel moeten hebben die groot is en opvalt?!
Zal ik jullie eens iets vertellen wat wij gisteravond hebben gedaan?
Gna gna…
Wij moeten elke avond 62.5 eenheden spuiten, maar volgens mijn dagboek heb ik mijn laatste cyclus vanaf dag 14 75 eenheden moeten spuiten. En dat werkte perfect, op cyclusdag 18 (dus morgen), had ik 1 follikel van 15mm!
Dus wat hebben wij gisteravond gedaan, we hebben ipv 62.5, nu 75 eenheden gespoten en vanavond weer.
Mag niet, maar mijn vriend en ik denken dat dit WEL goed is, dus hopelijk morgen een follikel te zien!!!
Hoi Cinzia,
Ik snap wel waarom je zelf meer gespoten hebt, maar pas hier wel mee op, hoor! Je moet niet zelf gaan lopen klooien, want dat is juist weer nadelig voor de groei. Alles moet wel zo geleidelijk mogelijk gaan, een paar keer meer spuiten heeft niet zo heel erg veel zin. En je gyn baseert het behandelplan op zijn eigen gegevens, niet op wat jij “stiekem” doet. Stel dat je hier wel op reageert, dan krijg je de volgende keer gewoon weer dezelfde dosis als die je nu hebt, omdat je gyn niet weet dat je meer gespoten hebt. En je lichaam kan ook ineens juist heel erg heftig gaan reageren. Ik had de ene dag nog geen overstimulatie en een dag later ineens wel. Er zal morgen vast wel een follikel zitten & anders komt het toch ook niet op een dag?
Succes met je fm morgen!
Groetjes,
Jippie
Jippie, je hebt wel gelijk hoor, maar we konden het voor die ene keer niet laten…
De gyn (Santema), heeft EINDELIJK mijn follikel gemeten, ik moest er wel op staan hoor, anders had hij het vast niet gedaan.
Links zit er 1 van 11mm, en rechts 2 van 11mm. Moet maandag terugkomen, bij dezelfde gyn.
Ik vroeg of ik de Puregon mocht verhogen, maar mocht niet. Zo door blijven spuiten.
Ik gaf aan dat ik het te langzaam vind gaan, dag 18 en maar follikels van 11mm.
Hij zei dat ze beter héél langzaam kunnen groeien dan snel. Maar ik moest rekening houden met een eventuele overstimulatie…
GEVOLG: ben de hele dag al verdrietig, waarom moet het altijd zo moeilijk bij mij/ons?
Nu maar hopen dat a.s. maandag 1 van de 3 follikels mooi gegroeid is (ook omdat mijn mannetje volgende week nog moet werken en dan 3 weken vakantie heeft. We zouden héél graag dan 8dgn naar Turkije willen, maarja, als we dan nog steeds naar het ziekenhuis moeten voor fm… Wordt dan ook niks, verdorie…)
Hoe gaat het met de andere dames hier?
XX