IUI deel 7

Moeilijke keus hoor.

Ik denk dat je op je eigen gevoel af moet gaan. Ik dacht voor mijn operatie dat ik zo snel mogelijk met IVF wilde beginnen maar na de operatie had ik het wel even weer helemaal gehad en wilden we het dus zelf weer even proberen.

Ik weet het niet, IVF is ook iets psychisch van dat het het laatste is wat mogelijk is, een eindstation ofzo.

Dus volg je gevoel en laten we hopen dat je de keus niet meer hoeft te maken en het nu heel snel raak zal zijn!

Hier in afwachting van een pos. ovu-test. Heb al weer wat slijm maar de test was vandaag nog negatief helaas, hopen dat hij morgen lekker positief zal zijn en dan kunnen we daarna weer afwachten.

liefs

Ineke

Hoi Cinzia,

Ik vind de redenatie van de gyn wel logisch, van de zes keer IUI heb je er maar twee goede gehad. De andere IUI’s kun je eigenlijk niet meetellen. En het is inderdaad zo dat als je eenmaal met IVF bent begonnen, dat je dan niet meer terug kunt naar IUI. Dus dan zou je nog maar drie IVF-behandelingen te gaan hebben. Als bij jullie de zaadkwaliteit verder ruim voldoende is voor IUI en de kansen met IUI best hoog liggen, dan zou ik daar nog voor gaan. Wie weet gaat nu verder alles goed en kun je de komende maanden vrij vlot nog vier keer IUI achter elkaar doen, deze keer ging het toch ook goed? (op het resultaat na dan…) En wie weet gaat het nog met IUI lukken, dat kan best! IVF is weer zoveel zwaarder, zowel lichamelijk als geestelijk. Dus ik zou eerst de kansen nog pakken die je met IUI hebt.

Heel veel succes met je beslissing! En ik hoop op goed nieuws de volgende keer! :-*

Groetjes,

Jippie

Vandaag voor de fm geweest. Zag er niet goed uit. Er was geen eicel te bekennen. Volgens mij moet ik altijd m’n gevoel volgen, want ik had al gewoon zo’n voorgevoel dat het niet goed zat. Nu moet ik vrijdag terug en gaan we nog een keer kijken. Laat het dan alsjeblieft goed zijn… :pray:

Cinzia, als ik jou was dan zou ik die extra kansen grijpen! Baat het niet dan schaadt het niet toch?

Liefs en allemaal veel succes!

Cinzia, ik vind dat je je eigen gevoel moet volgen. Maar als ik je mijn mening mag geven; ik zou doorgaan met IUI. De reden is dat er in jullie geval niet veel hogere kansen zijn met IVF, en dat het zo ontzettend veel ingrijpender is. Ik kan me wel heel goed voorstellen dat je het liefst zo snel mogelijk het effectiefste middel wil, maar ik vraag me echt af of je jezelf niet toch die extra paar maanden de tijd moet gunnen. Tenslotte ben je toch al in een lang traject beland. Ook moet je je denk ik afvragen of, mocht IVF niet lukken, je niet erge spijt zou krijgen. Maar nogmaals, ik snap wel dat je zo onderhand ongeduldig wordt.

Ik wens je veel sterkte met jullie keuze. Het belangrijkste is dat jullie je er goed bij voelen. :-*

Optimist, wat balen voor je zeg! ga je nu met je dosis clomid omhoog?

He bah, wat een vervelende berichten weer. Optimist, hoop dat er morgen een mooi follikel in wording te zien is!!

liefs

Ineke

Hi meiden. Ik moet even mijn ei kwijt hier. Maar me namelijk een beetje zorgen omdat ik de afgelopen dagen ontzettend last van buikpijn heb gehad. Gisteren moest ik er echt door naar bed. Ik heb ook wel stress gehad op werk enzo, dus ik was al bang dat dit al harde buik konden zijn. Het is alsof ik uit elkaar klap. van de andere kant zeg ik dan tegen mezelf; het zal wel bandenpijn zijn, of uitrekken van de baarmoeder. Tenslotte zit mijn buik echt in een groeispurt. Maar toch, stiekem blijf je zo onzeker. Ik heb daarom morgen een afspraak in het ziekenhuis…

Maria,

kan het inderdaad niet bandenpijn zijn? Weet het natuurlijk niet, maar dat lees je vaker.

Laat je weten wat ze zeiden in het ziekenhuis? Sterkte meid, hoop op niks ernstigs!

Optimist,

hoe gaat het nu met je?

Ineke,

positieve ovu-test?

Ik vind het ontzettend lief dat jullie je mening wilden geven over de beslissing die wij moeten nemen van de gyn. Heb jullie reacties ook even aan mijn vriend laten lezen (niet erg toch?)

We wachten deze cyclus af, als deze net zo vlot gaat als de vorige, dan gaan we inderdaad voor de volgende extra IUI’s.

Lief dat jullie mee wilden denken… Ik laat uiteindelijk weten wat het zal gaan worden, eerst deze ronde maar afwachten!

XX

Nou het is weer een herhaling van de vorige keer. Weer m’n eisprong voor de pregnyl gehad. Nu ben ik zo boos dat ze niet naar me willen luisteren. Als ik niet met het weekend had gezeten was er niks aan de hand geweest. Echt enorm balen, heb er even schoon genoeg van.

Hi meiden. Ben vrijdag even naar het ziekenhuis geweest en ze denken inderdaad toch aan banden- en groeipijn. Mogelijk dat ik woensdag een harde buik heb gehad, dus dat betekent dat ik echt rustiger aan moet doen en luisteren naar mijn lichaam. Van de andere kant vind ik dat ik al als een oud wijf functioneer :think: , maar oke. Gelukkig was met de beeb alles goed. Ondertussen blijf ik wel veel last houden, dus rustig ben ik er niet onder helaas/

Optimist, heb je een ovu test gedaan dan? Wel vreemd dat ze dan de vorige meting geen follikel zagen, niet?

Maria,

als je lichaam aangeeft dat je het wat rustiger aan moet gaan doen, dan kun je dat maar beter ook doen. Ja, je voelt je als een oud dametje, maar beter nu even ruxtiger aan doen dan dat je over een paar maanden plat op bed moet liggen, toch?

Optimist,

wat ontzettend #@$$@**!!

Hoe weten ze 100% zeker dat je je eisprong al gehad hebt dan? Is het misschien een idee om precies 1 week na je IUI bloed te laten prikken (moet ik ook), zodat ze kunnen zien of je op het moment van je IUI inderdaad een eisprong hebt gehad?

Hier gaat het goed, spuit elke avond 62.5 eenheden, a.s. donderdag pas 1e fm, kan niet wachten!!

We willen zo graag een vakantie boeken, maar kan niet eerder dat dat de datum van IUI bekend is, dan gaan we in de wachtweken 8 dagen weg, héérlijk!!

XX

Hoi iedereen,

Even een toelichting waar ik van de week geen zin in had… :oops: Had het er even helemaal mee gehad.

Afgelopen vrijdag ben ik terug geweest en was er aan de linkerkant wel een follikel te zien van ong 18 mm. Aangezien er in het weekend geen IUI(soms wel op de zaterdag) gedaan word, moest ik zaterdag de pregnyl laten zetten. Maar net als vorige keer kreeg ik vrijdagavond migraine… Vrees dus dat het weer te laat was, we zullen zien… Nu vraag ik me af hoe groot bij jullie de follikel(s) zijn/waren voordat er een pregnyl injectie werd gezet? Je kan idd een week later een bloedtest laten doen, maar die zegt schijnbaar alleen maar of je wel of niet een eisprong hebt gehad en niet wanneer. Ik baal er vooral van dat de communicatie zo slecht is. Heel vervelend is dat. Na deze ronde gaan we een stop inlassen omdat het me helemaal niet lekker zit zoals het nu gaat.

M’n volgende bericht zal ik wat gezelliger maken…

Optimist, bij mij waren de follikels telkens ruim 20mm, maar ook bij minder bestaat een kans dat ze al gaan springen. Ik blijf het ontzettend raar vinden dat ze in veel ziekenhuizen geen inseminaties doen in het weekend. Wij zaten in een groot perifeer ziekenhuis waar alleen de boel alleen met kerstmis plat lag. Voor de rest kon je er altijd terecht. Ik kan me goed voorstellen dat je baalt. Misschien een idee om al eerder met ovu testen te beginnen. Als je echt eerder je eisrpong hebt gehad, had je de dag ervoor waarschijnlijk al een positieve test…Dan weet je het tenminste zeker. Maar omdat je maar 1 follikel hebt, zou je dan niet een hogere dosering nodig hebben van de clomid?

Cinzia, lekker ja om nog even met z’n tweetjes weg te kunnen tussen de bedrijven door. Hopelijk snel een goede meting! :thumbup: Ik probeer echt rustig aan te doen hoor, maar ik houd last. Volgende week maar naar de gynaecoloog om nog eens advies te vragen.

Lfs allemaal

Optimist Als je follikel minimaal 17 mm is, dan kan Pregnyl gegeven worden. De eicel is dan rijp. Dus je hoeft niet persé op 20 mm of meer te zitten. Je follikel groeit trouwens ook nog door totdat de eisprong is en tussen de eisprong en de Pregnyl-injectie zit zo’n 36 u. Je follikel groeit dan dus nog zo’n 3 mm in de tussentijd.

Succes allemaal!

Optimist,

wat Jippie schreef, wilde ik ook schrijven, dat klopt volgens mij.

Volgens de gynaecoloog klopt dat wat Jippie schrijft.

Sterkte meid!!

XX

We hebben dezelfde gyn, hè Cinzia? :-*

Haha, ja dat klopt!!! :lol:

Meiden, bedankt voor jullie reacties! Jullie leggen het beter uit als m’n gyneacoloog :smiley: .

Cinzia, succes vandaag bij je fm! :thumbup:

Nou, ik baal wéér…

Had vanmorgen mijn 1e fm (cyclusdag 10)

Omdat alle gynaecologen met vakantie zijn, kreeg ik vandaag een voor mij wild vreemde.

Ze zag dat ik rechts 3 grote follikels had. Ik legde uit dat dit cystes zijn, die er al vanaf het begin zitten.

Ze keek erbij alsof ze me niet geloofde.

Ze zei dat ze in mijn dossier zag staan dat we in aug/sep voor IVF gaan. Ik legde uit dat we eerst deze cyclus afwachten, kijken hoe deze gaat.

Gaat deze zonder toestanden goed, gaan we met IUI door t/m dec.

Ze vroeg wat mijn cyclusdag was, ik zei dag 10.

Ow, dan kunnen jullie in aug/sep beter voor IVF gaan, zei ze.

Wat dan? Vroeg ik.

Ze zei dat mijn baarmoederslijm ‘maar’ 4mm is en op beide eierstokken was geen grote follikel te zien, alleen maar hele kleintjes (heb PCO).

Dus voor dag 10 heb je helemaal niks, en dat is meestal niet zo bij vrouwen, zei ze.

Ik kon haar wel wat aan doen, bij mij duurt het altijd veel langer dan bij een ‘normale vrouw’ voordat mijn follikels gaan groeien!!!

Moet a.s maandag terug komen, bij een andere gyn, want zij gaat a.s. zaterdag met vakantie. Ik vroeg wie ik maandag kreeg, nou, kreeg wéér een naam te horen die ik niet ken.

Dat zal dan wel betekenen dat ik WEER alles moet gaan uitleggen.

Maar zo raar is dat toch niet, op cyclusdag 10 slijm van 4 mm en nog geen enkele follikel? Of ben ik nu gek…

XXX

Hee Cinzia,

Welke gyn heb je nu gehad en welke krijg je maandag? Ik heb ze helaas ook allemaal wel een keer gehad…

Op zich is het helemaal niet vreemd dat je baarmoederslijmvlies nog zo dun is en er nog geen grotere follikels zitten. Dat is toch juist het kenmerk van PCOS? Het duurt allemaal gewoon wat langer dan bij een “normaal” iemand, dus daar kun je het ook niet mee vergelijken. En wat de IVF betreft, ik zou gewoon op je eigen gyn afgaan en hoe je het daar de vorige keer mee afgesproken hebt. Invalgyn’s kennen je niet en hebben op zich niks te zeggen over jouw behandelplan (wat juist ook wel eens onhandig kan zijn, maar in dit geval niet). Dus je niet druk maken, hoor!

Groetjes,

Jippie